Grafische rekenmachine op computer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Grafische rekenmachine op computer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 15:14

Voor de praktische opdracht wiskunde moet ik het een en ander doen met iteratie, en DUS met grafieken. Nu moet ik die grafieken dus ook in mijn praktische opdracht doen, maar nu is dus de vraag... HOE?

Bestaat er een computer programma die vergelijkbare dingen doet als de GR, met andere woorden, een programma die grafieken tekent aan de hand van een formule?

Ik zou namelijk niet weten hoe ik anders zo'n grafiek moet tekenen, jah, met de hand, maar dat is lang niet zo netjes!

Iemand een idee?

Snadder
Berichten: 176
Geregistreerd: 29-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:21


Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:25

Heb je geen kabeltje en een cd-rom bij je GR gekregen?

Wij kregen de cd-rom er bij en konden het kabeltje kopen voor 5 euro. Met het kabeltje en het programma van de cd-rom konden wij dingen op de pc zetten van de GR.

Hoe dat voor de rest gaat weet ik ook niet. Ik heb het kabeltje in ieder geval niet gekocht.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 15:27

nee heb ik er niet bij gehad. Ik heb ook zo'n beetje de oudste versie van de GR ... een van de eerste (iets van 4 jaar geleden gekocht geloof ik)

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:31

Het kan in Excel, maar werd bij ons geloof ik niet zo op prijs gesteld omdat het niet nauwkeurig genoeg is. Voor de exacte vakken dan.

tenerife

Berichten: 403
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:10

moet je even kijken en zoeken naar vu-statistiek van wolters noordhoff dat is wel een handig programma daarvoor.