Bestaat er een MBO psychologie opleiding?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Soda

Berichten: 921
Geregistreerd: 21-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:52

Melletjuhh schreef:
mn zus doet ook psychologie aan de universiteit, die is helemaal depressief, ze moet hele dikke engelse boeken kennen, zooo moeilijk, zij was een goede vwo-leerling

Dat verschilt dan heel erg per persoon. Ik heb de afgelopen 4 jaar al m'n tentamens gehaald zonder er écht veel moeite voor te doen....

Nimm mich i Arm und drück mich fescht a dich un la mi nummä los. Ich tanke mich grad a diär uf, will’s eifach so guet tuet. ~Ewigi Liebi~
And I won't back down 'cause life already bit me.


Soda

Berichten: 921
Geregistreerd: 21-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:41

Missy schreef:
Maar met hard werken kun je uiteindelijk best doorstromen en echt psychologie gaan doen, al duurt dat wel wat jaren.
Maar als je iets graag wilt, waarom ook niet

Dat lijkt me nogal een onderneming zeg... Als je begint bij vmbo en je wilt écht therapeut worden, dan moet je na je diploma minimaal nog zo'n:
2 (examen HAVO)+ 1 (HBO propedeuse) + 4 (psychologie) + 2 (GZ-opleiding) + 4 (opleiding tot bv. psychotherapeut) = 13 jaar studeren! (vooropgesteld dat je alles in één keer haalt en je na je propedeuse door kan stromen naar de uni, wat ook lang niet iedereen lukt...) Nou nee, ík zou 't niet in m'n hoofd halen

Nimm mich i Arm und drück mich fescht a dich un la mi nummä los. Ich tanke mich grad a diär uf, will’s eifach so guet tuet. ~Ewigi Liebi~
And I won't back down 'cause life already bit me.


Soda

Berichten: 921
Geregistreerd: 21-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:48

Daar heb je helemaal gelijk in Lenn. Zo is psychologie ook en dat moet je wel liggen. Veel mensen denken dat het alleen maar leuk en gezellig mensen helpen is, maar het is inderdaad erg gericht op onderzoek. Er zijn zát andere leuke opleidingen in de (geestelijk) gezondheidszorg die voor sommige mensen veel beter geschikt zijn!

Nimm mich i Arm und drück mich fescht a dich un la mi nummä los. Ich tanke mich grad a diär uf, will’s eifach so guet tuet. ~Ewigi Liebi~
And I won't back down 'cause life already bit me.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers