Werknummer op twee simkaarten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Werknummer op twee simkaarten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 13:51

De titel is niet zo pakkend, maar ik ben benieuwd of hier een oplossing voor bestaat want ik kan me eigenlijk niet voorstellen van niet :+

Ik heb een bedrijf die ik samen run met een ander persoon en werken met een vast klantenbestand. We hebben een bedrijfsnummer die onze klanten krijgen om naar te bellen en appen (ook bedrijfsaccount) om ons te bereiken/informeren. De simkaart met dat nummer heeft mijn collega in haar priveteleoon (dus heeft ze twee sims in zitten). Zij krijgt dus alle telefoon en whatsappberichten op haar telefoon en ik heb daar geen toegang toe.

Dat hebben we gedeeltelijk opgelost door whatsapp web op mijn laptop te openen zodat ik in ieder geval whatsapp berichten kan lezen/beantwoorden.

Maar we willen naar een situatie waarbij we allebei telefonisch bereikbaar zijn op het werknummer en beide toegang hebben tot de bedrijfswhatsapp. Ik dacht dat dat simpel kon door het werknummer op twee sims te hebben en er dus nog eentje bij mij in te stoppen, maar kennelijk werkt dat niet.

Ik kan me niet voorstellen dat er geen andere kleinbedrijven zijn die hier tegen aan lopen. Dus welke oplossing mis ik? :+

We willen allebei niet ons privenummer opgeven. We zijn gehecht aan een goede werk/privé balans en hoeven niet continue beschikbaar te zijn.

Freekieee

Berichten: 1760
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Werknummer op twee simkaarten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 13:54

Je hebt online simkaarten, kan dat niet ? Zo heeft mijn man zijn werk nummer op zijn telefoon.

Marie111
Berichten: 4674
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Werknummer op twee simkaarten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 13:56

even gegoogled en vond o.a. dit:

https://forum.kpn.com/mobiel-15/kunnen- ... 20plaatsen.

Het kan dus blijkbaar wel, maar werkt niet heel handig blijkbaar.

kunnen meerdere telefoons gekoppeld worden op een nummer

icon
Beste antwoord door Noordzee
Hallo @HeenenWeer ,

Dat kan met een Duo-simkaart.



Er zitten wel wat haken en ogen aan het gebruik van een Duo-simkaart.

Wat is een Duo simkaart?

Een Duo simkaart bestaat uit twee simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Deze simkaarten kun je in verschillende toestellen plaatsen (bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een carkit). Zo heb je twee toestellen waarop je met hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder dat je de simkaart over hoeft te plaatsen. Let bij de Duo simkaart wel op het volgende:

Een Duo simkaart kun je niet tegelijkertijd gebruiken in 2 toestellen. Heb je beide toestellen aan staan, dan komen je gesprekken en/of berichten binnen op het toestel dat je het laatste hebt gebruikt. Hierdoor kun je gesprekken of berichten missen/niet op tijd zien.
Zorg er dus voor dat er maar 1 toestel aanstaat. Wissel je van toestel, dan is het belangrijk dat het actieve toestel eerst wordt uitgeschakeld en daarna pas het tweede toestel wordt ingeschakeld. Na het wisselen kan het voorkomen dat je niet bereikbaar bent of dat je geen berichten kan ontvangen. Dit probleem verdwijnt nadat je een uitgaande verbinding hebt gemaakt.
Als je een Duo simkaart gebruikt, werken sommige apps niet vlekkeloos. WhatsApp, bijvoorbeeld, kun je maar op 1 apparaat tegelijk gebruiken. Wissel je van toestel, dan moet je WhatsApp afmelden op het ene toestel en hem (opnieuw) aanmelden op het andere toestel.
Duo simkaarten zijn niet bedoeld om in Dual-sim telefoons te gebruiken. Dit soort toestellen gebruik je juist voor 2 verschillende aansluitingen.
Je kunt e-sim niet gebruiken als Duo sim.
Regel een Duo-simikaart via 0800-0402 of in een KPN-winkel.

VenoSnorlax

Berichten: 4526
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Werknummer op twee simkaarten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:16

Ik heb gewerkt voor een grote telecom provider, ja het kan maar zou het niet doen. Het gaat inderdaad om duo sim maar het werkt niet heel soepel. Helemaal omdat jouw collega 2 simkaarten in haar toestel heeft zitten, is het uitzetten van de telefoon lastig om jouw sim van dat nummer te gebruiken. Ik zou zelf een doorschakeling op het zakelijke nummer zetten naar jouw telefoon

DuoPenotti

Berichten: 29634
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Werknummer op twee simkaarten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:20

Duo sim kan, maar wel werkend op 1 telefoon tegelijk.
Dus lijkt me in dit geval ook niet handig.

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Werknummer op twee simkaarten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 14:34

Hmm, nog niet echt positief nieuws dus. In principe gaat het me vooral op de whatsapp berichten aangezien die het meest gebruikt wordt door onze klanten. Als ik buiten ben kan ik geen berichten meer lezen (want laptop blijft binnen), en dus geen last-minute afmeldingen of informatie lezen. Ik moet dan steeds mijn collega appen om te vragen of klant x iets gemeld heeft oid. Heel irritant.

capopjekop

Berichten: 30660
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Werknummer op twee simkaarten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:39

Kun je dan niet even de werksim in je telefoon doen. Dat nr koppelen met WhatsApp en dan je eigen sim weer terug plaatsen. Ik had een tijdelijke sim toen m'n abo overgezet moest worden. Die simkaart heb ik er nu uit maar WhatsApp werkt nog steeds voor dat nr. Je kunt gewoon van account wisselen

Kirrietje
Berichten: 497
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Werknummer op twee simkaarten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:42

En heel stom, webwhatsapp gewoon in je browser op je telefoon openen?

Celebi
Berichten: 3685
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:45

Je moet hiervoor WhatsApp Business gebruiken. Als het goed is kan je daarmee een paar apparaten koppelen. Je collega heeft dan de sim kaart en is eigenaar van het bedrijfsaccount en jij kunt via jouw telefoon gewoon via de WhatsApp Business app bij alle berichten. Het lost eventuele telefoontjes niet op maar je WhatsApp gegevens wel.

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:53

Celebi schreef:
Je moet hiervoor WhatsApp Business gebruiken. Als het goed is kan je daarmee een paar apparaten koppelen. Je collega heeft dan de sim kaart en is eigenaar van het bedrijfsaccount en jij kunt via jouw telefoon gewoon via de WhatsApp Business app bij alle berichten. Het lost eventuele telefoontjes niet op maar je WhatsApp gegevens wel.

Precies wat ik wilde typen.

Is ook handig, want dat is een aparte app op jouw telefoon (als je dat wilt), zodat je eigen Whatsapp en die van het bedrijf niet door elkaar heen lopen.

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Werknummer op twee simkaarten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 15:51

Thanks voor de tips!
Celebie en Sodera, dat klinkt precies als wat ik wil. Ik ga kijken of dat lukt. Dank!!

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Werknummer op twee simkaarten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 21:11

update: gelukt via whatsapp business, een verademing, thanks!!

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Werknummer op twee simkaarten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 06:59

Wat fijn dat het gelukt is flux. Mat ik vragen hoe precies? Mijn man ik zitten precies met het zelfde. Maar wij kregen het niet voor elkaar om beide telefoons WhatsApp Business met 1 nummer te regelen.
Hij gebruikt het nu via de laptop. Dat is alleen niet altijd handig

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 08:11

Hannanasjuh schreef:
Wat fijn dat het gelukt is flux. Mat ik vragen hoe precies? Mijn man ik zitten precies met het zelfde. Maar wij kregen het niet voor elkaar om beide telefoons WhatsApp Business met 1 nummer te regelen.
Hij gebruikt het nu via de laptop. Dat is alleen niet altijd handig


Zeker! Het ging onhandig. Eerst heb ik de whatsapp Business app gedownload en daarop het werk nummer ingelogd. Toen werd mijn collega op al haar apparaten (haar telefoon, haar laptop, mijn laptop) uitgelogd. Vervolgens heeft zij het nummer weer op haar Business app ingevuld en werd ik uitgelogd. Maar toen kon ze via de optie apparaat toevoegen, net zoals je de laptop toevoegd, mijn telefoon toevoegen. Ik moest toen een qr scannen en toen was het zo gepiept.

Ik kan zelfs via whatsapp met de nummer bellen. Ideaal.

Ik weet niet of dat eerst ik inloggen daarna zij inloggen een cruciale stap was, maar toen ik dat niet had gedaan kon ik geen qr scannen en daarna wel. := Hoop dat het jullie lukt!

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Werknummer op twee simkaarten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 13:33

Ah super dat gaan we dan ook eens proberen want die qr code kregen wij ook niet idd