afstudeerjaar, wanneer laatste studiefinanciering?

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

afstudeerjaar, wanneer laatste studiefinanciering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:36

Ik studeer dit jaar af en betaal mijn collegegeld in 10termijnen. 25 mei 2010 is de laatste keer dat ik dus een deel moet betalen.
Nu vraag ik mij af, wanneer is de laatste boeking van de IB-groep dat ik nog studiefinanciering krijg? zal ongetwijfeld via de IB groep moeten vinden, maar ik zoek me suf en ik vind het dus niet..

_Anke_

Re: afstudeerjaar, wanneer laatste studiefinanciering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:39

Ik kreeg toen in augustus voor het laatst studiefinanciering.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:39

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:40

daar ben ik ook wel benieuwd naar, zit in dezelfde situatie.

Deze reactie kreeg van school:

Beste Sanne,

Wij schrijven je niet uit bij de ib groep. We geven alleen door dat je je studie hebt afgerond. Je moet zelf doorgeven wanneer je je studiefinanciering wil stopzetten.

Wij schrijven je uit aan het eind van het studiejaar 31 augustus 2010. Je kunt wel aangeven dat je eerder uitgeschreven wil worden. Dan ligt het aan de datum van je diploma wanneer. Als je diploma gedateerd is in juni dan kunnen wij je eind juni uitschrijven. Maar aangezien je dan geen collegegeld meer terug krijgt kun je net zo goed tot en met augustus ingeschreven blijven staan want je hebt dan nog recht op studiefinanciering en je OV jaarkaart. Je kunt dan de datum 31 augustus doorgeven aan de ib-groep.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:42

Citaat:
Ingeschreven tot en met augustus
Om te bepalen tot wanneer je recht hebt op studiefinanciering en je studentenreisproduct, kijken we naar de datum waarop de hogeschool of universiteit je uitschrijft. In de meeste gevallen kun je in de zomermaanden geen collegegeld terugkrijgen en blijf je ingeschreven tot en met 31 augustus. Blijf je ingeschreven staan bij je onderwijsinstelling tot en met augustus en heb je nog niet al je studiefinancieringsmaanden verbruikt? Dan heb je ook recht op studiefinanciering tot en met augustus. Je studentenreisproduct moet je dan uiterlijk op de vijfde werkdag van september stopzetten

dit staat op de site, maar ik weet niet wanneer mijn school mij uitschrijft :?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:43

ja, dat komt dus overeen wat ze bij mij op school ook zeggen.. je moet dus ff informeren bij jou op school ;)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:44

LZP --> STW

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:51

Je moet gewoon een einddatum invullen op ib-groep. Dan stopt je sf pas..

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 07:33

Uitgaande van een basisbeurs:
Als je een vierjarige studie doet, heb je 4 x 12 maanden recht op een basisbeurs die in een gift omgezet wordt bij afstuderen. Meestal heb je je per september ingeschreven voor een eerste jaar, dus heb je tot en met augustus van je vierde jaar recht op basisbeurs. Je moet je daar zelf voor uitschrijven bij de IB-Groep - ik gok erop dat ze anders gewoon doorbetalen en je het dan uiteindelijk weer terug mag betalen. Ik zou wel even navragen per wanneer jouw school je uitschrijft - mocht je in mei afstuderen en dan ook direct uitgeschreven zijn, kan het best weleens zijn dat je per juni geen recht meer hebt op beurs (je bent immers geen student meer). Als je gewoon met jouw jaargang "meeloopt" en op tijd afstudeert, zie ik geen reden voor je school om je eerder uit te schrijven overigens.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:06

ik heb ook dit probleem ik hoorde alleen dat je dit via digid moest doen. maar ik gan u ook maar eens op de ib-groep site kijken. onhandig dat dit niet allemaal vanzelf gaat.
.....
heb ff rondgekeken en kwam op deze link uit, miss ook handig voor julile
http://www.ib-groep.nl/particulieren/st ... zetten.asp
Laatst bijgewerkt door floorsil op 27-05-10 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:08

Ik blijf even meelezen in dit topic... ik zit ook in hetzelfde 'schuitje'