Onregelmatige werktijden en partner

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Onregelmatige werktijden en partner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 12:11

Hallo,

Ik heb er even over zitten twijfelen of ik dit topic zou openen, maar ik doe het toch.

Vanochtend heb ik een heel leuk sollicitatiegesprek gehad en kreeg gelijk te horen dat ze me willen aannemen.
Mijn vriend zit op het moment in spanje (vakantie) en ik vind toch eigenlijk dat hij zijn mening er ook over moet geven, wat vind hij ervan.
Hij belde me op en zei al dat hij het niet geweldig vind, maar als ik het echt graag wilde dat ik het moest doen.
Tuurlijk lijkt het me hardstikke leuk die baan en ik heb er ook niet van kunnen slapen vannacht.

De reden dat hij het niet geweldig vind is puur vanwege de onregelmatige werktijden, elkaar veel minder zien, hij komt thuis ik ga weg bij wijze van.. Tuurlijk is dat iets wat ik ook heel erg jammer vind en liever wil ik ook regelmatige tijden werken, maar die keuze heb ik in deze baan niet.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit verder inplannen Lachen Misschien tips en adviezen die ik goe dkan gebruiken.

Ik ben toch eigenlijk meer verdrietig nu dan blij Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Marchador op 31-07-08 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Re: Onregelmatige werktijden en partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:14

Hoi,

ik heb ook zo'n vervelende uren. Mijn vriend werkt van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur. Ik werk van 10 tot 18 of van 12 tot 20-21 uur. Met de vroege shift gaat dit nog, met de late shift kom ik thuis (is een uur een half met het OV) en kruip ik direct in bed. Ook moet ik op zaterdag werken wat voor hem resulteert in een hele dag alleen zitten en niet weten wat te doen. Dit is de grootste reden waarom ik nu op zoek ben naar ander werk eerlijk gezegd, het begint door te wegen op mijn relatie. Maar ik doe de job ook niet echt graag. Als jij het natuurlijk wel doodgraag zou willen doen kun je het nog steeds proberen!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:14

Begrijp ik het goed dat jouw vriend voor zn werk regelmatig in Spanje/het buitenland zit?
Want dan zou ik het wel een beetje egoïstisch vinden om dan van jou te verlangen op 'normale' tijden te werken. Per slot zit jij dan waarschijnlijk ook regelmatig alleen, vanwege zíjn werk.
En hoe onregelmatig is onregelmatig?
Weet je bijvoorbeeld een week vantevoren je dienst voor de week erop? Dan kunnen jullie toch wel proberen daar omheen te plannen?
Als jij gelukkig wordt van dit werk, zou ik het zeker doen!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:16

Je kan het toch altijd proberen!!? Als het echt niet werkt, als jullie of jij er niet aan kan wennen kan je na een paar weken stoppen.. Dan weet je het zeker, nu is het gissen..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:16

chipieke schreef:
wat voor hem resulteert in een hele dag alleen zitten en niet weten wat te doen.

Maar stel dat je je werk nou wél heel graag deed en die rare uren er wel voor over had?
Vind je dan niet dat je vriend ook maar moet leren zichzelf te vermaken? Ik bedoel; wat doet hij? Thuiskomen, op de bank gaan zitten en wachten tot 'het vrouwtje' thuiskomt?
Heeft hij geen hobby's, vrienden, sport of (en nou komt het) wat dacht je van het huishouden?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 12:25

Nee hij zit niet voor zijn werk in het buitenland, hij zit in Spanje op vakantie Knipoog
Zelf werkt hij wel regelmatige tijden
Proberen ja kan, maar ik zit er wel direct 2 jaar aan vast Lachen

En dat is dus waar ik ook wel bang voor ben chipieke, dat mijn relatie eronder gaat lijden.

Hoe onregelmatig is onregelmatig... Ik kan opgebeld worden om direct te komen en verder zijn het ochtend, avond of nachtdiensten. Zo kan ik 4 dagen achtereen een nachtdienst hebben en dan een avond. Het zijn dus nooit de 'normale' werktijden.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:31

tuurljik zit je er niet 2 jr aan vast!!

Pierrot_An

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:35

Ik heb ook onregelmatige werktijden... bij mij is bijna elke dag anders. Ik vind het eerlijk gezegd wel fijn..Het enige nadeel zijn de nachtdiensten, leuk om te werken alleen dan loop je elkaar echt mis. Ik kom thuis hij ging weg.. met de andere diensten (bij mij dan) zie je elkaar nog wel.. Ik denk dat het ook moeilijk te beoordelen is als je het niet probeert.. als het je zo leuk lijkt.. daar moet je ook aan denken toch? Praat er nog eens over en bekijk hoeveel jullie elkaar echt minder gaan zien, maakt het misschien makkelijker/duidelijker.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:37

Ik werk in de zorg dus heb ook onrgelmatige tijden. Zelf vind ik het heerlijk!! Ik zou er niet aan moeten denken om een baantje te hebben van 9-5.
Tsja, mijn vriend vind het wel een beetje vervelend maar die heeft ook zijn bedrijf en werk daardoor 6 dagen in de week en nu het druk is ook nog s'avonds. Dus veel zie ik hem thuis ook niet.
zoals vandaag heb ik ook weer een late en kom dan om half 12 thuis. meestal is hij dan nog wel even op en dan zitten we nog even samen.

over je contract, krijg je er 1 van twee jaar?! daar zit meestal nog ene proeftijd bij en als je weg wil dan neem je gewoon ontslag. meestal heb je een maand opzegtermijn. Dus je hoeft er helemaal niet twee jaar aan vast te zitten

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 12:38

Misschien handig om ook neer te zetten. Het is zo dat ik bij hun in dienst kom n via hun een opleiding van 1 jaar volg.
Wat zij willen is dat je na dat jaar in opleiding, minimaal een jaar bij hun komt werken. Dit i.v.m. de studie die betaald wordt door hun. Stop je eerder dan betaal je het bedrag van de opleiding aan hun terug.
Vandaar dat je er (imo) 2 jaar aan vast zit.
Aankijken is dus eigenlijk niet mogelijk, omdat je met die opleiding zit.
Kijk ik het een paar weken aan en zeg dan dat het toch niets voor me is, betaal ik hun de hele opleiding terug en dat is wel zonde aangezien het om een groot bedrag gaat Lachen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:41

Als het je een hele leuke baan lijkt gewoon doen. Zelf werk ik wel regelmatige tijden, maar mijn vriend is vaak weken weg van huis vanwege zijn baan. Niet altijd leuk, maar liever een partner die gelukkig is in zijn werk en dan maar veel weg is dan eentje die dat niet is en iedere avond zit te mokken op de bank Lachen.

Pierrot_An

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:42

Haha.. dat ben ik met je eens!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:42

Nou ik zal dan maar eens reageren als partner zijnde van iemand die ook late diensten heeft.

Mijn vriend is kok en werkt dus ook niet op kantoortijden. Ik werk zelf van 8 tot 17-18 uur en hij begint meestal om 12.30 tot sluit. Dit kan 21 uur maar ook 23 uur zijn als hij thuis komt. Soms begint hij ook rond 10 uur in de ochtend. Dit houdt dus in dat als hij thuis komt we meestal ook direct naar bed gaan.

Ik heb er geen problemen mee. Ik doe in de avonden mijn eigen dingen, het huishouden, paard, knutselen, boodschappen en wat dan ook. Echter weet ik wel dat hij het jammer vind dat hij niet altijd mee naar verjaardagen kan of met afspreken dat het dan ingepland moet worden op zijn twee vrije dagen.

Eerder heeft hij voor een ander bedrijf gewerkt waar hij eigenlijk drie verschillende diensten zou draaien. Helaas werd hij steeds in de late dienst ingepland en dat was van 18 uur beginnen en tot sluit wat in hield dat hij toen vaker rond 4/5 uur in de nacht thuis kwam. Ja dat vond ik dus verschrikkelijk dat was echt bijna naar elkaar zwaaien in de auto relatie. Als hij bij dat bedrijf vaker vroege diensten had gekregen dan was hij ook nog soms rond 19/20 uur thuis dan was het nog te doen.

Met andere woorden ga kijken hoe vaak je dan welke dienst gaat krijgen, zorg dat dit op papier staat zodat je niet toch ineens teveel late diensten gaat draaien.
Ik begrijp wel dat mensen zeggen dat het egoistisch is om alleen aan jezelf te denken en de andere geen leuke baan te gunnen. Maar aan de andere kant is een relatie ook niks als je partner steeds weg is.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:45

Ik werk ook onregelmatig, en mijn vriend gewoon kantooruren..
Wij vinden het allebei wel lekker, het geeft je toch wat tijd voor jezelf.. (wij wonen samen).
Alleen de nachtdiensten vind ik wat minder.. je komt thuis, ontbijt samen, en weg is ie..
maar als hij thuis komt om 5 uur kom ik weer uit bed, en heb je de hele avond nog samen..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:46

Tja ontbijten doen wij ook nooit samen hij blijft lekker in bed liggen Haha!

Pierrot_An

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:48

goede reden voor ontbijt op bed??? Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:50

Ik zou het niet afzeggen omdat je vriend het niet leuk vind... stel je voor dat het uitgaat? Dan sla je jezelf voor je kop dat je de baan niet hebt aangenomen.

Gewoon doen, het loopt wel los joh!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:52

Ook hier een partner van. Mijn man heeft een eigen bedrijf. Werkt avonden, weekenden en maakt regelmatig reizen. Soms ook wel relatief lange reizen (3 1/2 week) Soms baal ik er wel van omdat je nooit op hem kan rekenen en je veel op jezelf teruggeworpen bent. Aan de andere vind ik het wel lekker. Lekker wat tijd voor mezelf, voor mijn hobbies enz. Hij zit me niet altijd op mijn lip en als hij er is prima, gezellig! het hangt wel van de persoon af. Ik ben iemand die mezelf uitstekend kan vermaken en ook heb echt tijd voor mezelf nodig.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:53

MamaMiesje schreef:
chipieke schreef:
wat voor hem resulteert in een hele dag alleen zitten en niet weten wat te doen.

Maar stel dat je je werk nou wél heel graag deed en die rare uren er wel voor over had?
Vind je dan niet dat je vriend ook maar moet leren zichzelf te vermaken? Ik bedoel; wat doet hij? Thuiskomen, op de bank gaan zitten en wachten tot 'het vrouwtje' thuiskomt?
Heeft hij geen hobby's, vrienden, sport of (en nou komt het) wat dacht je van het huishouden?

Deze quote verwachtte ik al Haha!

Vrienden hebben we alletwee zeker niet in overvloed... Op zaterdag zit hij wel bij de paarden en gaat hij lekker rijden, maar dat is ook niet voor een hele dag. En het huishouden gebeurd door mij in de week. Dat laat ik echt niet aan hem over. Ik laat hem liever nog een beetje vent zijn Haha! Mijn kerel is nogal een eenzaat, vind het echt zo zielig om hem alleen te laten zitten.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:55

allereerst...als het je een leuke baan lijkt, gewoon doen

Tuurlijk is het niet het leukste voor je partner als je avond en nachtdiensten draait...

Een nachtdienst valt trouwens reuze mee, met een beetje geluk zie je elkaar 's ochtends nog (ik trouwens mijn vriend niet) en als jij zo'n beetje uit je nest komt rollen, komt hij dan thuis en kan je gewoon samen eten en even van de avond genieten.

Avonddienst is iets anders dan ben je natuurlijk weg, maar wij drinken vaak nog wel wat op het moment dat ik thuis kom.

Mijn vriend wist het van mij toen hij mij leerde kennen (ben verpleegkundige), hij vindt het niet altijd leuk, maar het went.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 13:28

Wat dat betreft twijfel ik of het went. Mijn vriend houd van regelmaat.
Had ik dit werk al gedaan voor ik hem leerde kennen, dan hadden we het goed aan kunnen kijken. Daarom vind ik ook dat zijn mening een grote rol speelt in de beslissing. Ik wil uiteindelijk niet dat ik mijn relatie op het spel zet met hem Lachen

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:37

Logisch dat je de mening van je vriend een rol laat spelen. Een goede relatie zet je niet op het spel voor een nieuwe baan.
Maar heb je al enig idee of er enige regelmaat in je diensten zal zitten? En kun je een vaste vrije dag of avond vastleggen? Het scheelt al als je een vaste dag of avond hebt om samen te zijn.

Daarbij, als je dit 2 jaar kunt doen, heb je wel mooi een (gratis) opleiding in je zak. Dan kun je na die 2 jaar altijd nog gaan zoeken naar een baan met wat meer regelmaat in werktijden. Zie het als een investering in je toekomst.

Ik heb vanmiddag een gesprek voor een functie die ook min of meer onregelmatig is. Ik zou dan fulltime gaan werken op ma t/m vr tussen 08:00 en 20:00. Geen heel vreemde tijden natuurlijk, maar mij lijkt het wel lekker. Heb ik overdag ook eens tijd om dingen te doen.
Nu werk ik gewoon dagdienst (07:30 tot 16:30) en moet ik voor iedere scheet vrij nemen...

Mijn vriend vindt het allemaal prima, zo lang ik in het weekend maar tijd heb voor hem. Maar wij wonen dan ook niet samen...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 13:46

zoals ze het vertelde zit er geen regelmaat in de diensten. Hoever je van tevoren je rooster kent, is mij eigenlijk niet bekend.
Stel ik ben vrij en ik wordt gebeld door het werk, zou ik gewoon moeten komen. Ook de weekenden is onbekend, in principe zou ik 2 weekenden moeten werken en 2 weekenden vrij zijn, maar het kan ook voorkomen dat ik 3 of 4 weekenden achtereen werk.
Geen pijl op te trekken dus.

Yorghos : succes met je gesprek!

Edit: wat ik nog wilde toevoegen.
Het is dan zeker een investering in de toekomst en ik heb een diploma op zak!
En dan denk ik weer Bloos
Het mooie dat ik nu heb ik deze relatie, hoe 'snel' kan dat dan voorbij zijn... Dat is iets waar me zorgen om maak. Had ik dit van tevoren allemaal geweten tot in de puntjes dan had ik de hele procedure niet gedaan. maar het is allemaal anders gelopen dan ik had verwacht

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:09

Ok, dan ligt het wat moeilijker. Eigenlijk ben je dus op afroep beschikbaar?
Maar ik zou wel eens navragen hoe het zit met een vaste vrije dag of avond. Ik heb in het verleden in de verpleging gewerkt, en daar was het wel mogelijk om een bepaalde avond te blokkeren.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 14:13

Min of meer wel. Ik wordt zowieso ingeroosterd, maar hebben ze me toch nodig op een andere tijd (door ziekte, vakantie bijvoorbeeld) dan moet ik komen, omdat je minimaal met een bepaald aantal mensen op de vloer moet zijn.

In de verpleging kreeg ik toen te horen dat als ik een nachtdienst zou hebben, de volgende dag vrij zou zijn en daar kon je je keuzes in tijden ook doorgeven. Helaas heb ik moeten stoppen met die opleiding, wat dat betreft was het daar een stuk 'beter' geregeld.

(het gaat hier trouwens om de beveiliging, als objectbeveiliger)