Nog meer leraren in opleiding op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nog meer leraren in opleiding op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:56

Het andere topic is zóver weg gezakt dat ik maar even een nieuwe start Lachen Kunnen ook de nieuwe studenten het topic gelijk vinden, want die andere stond inmiddels in de HK Clown

Ik doe de lerarenopleiding biologie 2e graads aan de Hogeschool Utrecht. Zit nu nog op de Archimedeslaan, maar we gaan geloof ik in januari verhuizen (foeilelijk dat nieuwe gebouw! Die architect moet echt uit zijn functie gezet worden Nagelbijten / Gniffelen )

Eerste jaar is mij super bevallen, door mijn eigen schuld helaas mijn P nog niet gehaald (maar dan moet je ook wel je spullen inleveren...)

Ik ga volgend jaar stage lopen op een school die het 'project IDEE' hanteert Lachen

Nimue

Re: Nog meer leraren in opleiding op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:57

Hé, gezellig! Haha!
Ik ga in september beginnen met de eerstegraads opleiding Engels, en ga daarnaast ook lesgeven op een middelbare school. Ik heb al Engels gestudeerd en ook al flink wat ervaring in voor een groep staan (student-assistent op de uni, schoolreisjes en excursies begeleiden, etc.). Ik ben vandaag weer op de school geweest waar ik ga werken, en ik heb er echt superveel zin in! Er hangt een hele leuke sfeer en de mensen die ik tot nu toe ontmoet heb waren erg aardig, dus volgens mij komt dat helemaal goed. Haha!

Ik vind het natuurlijk ook wel spannend (je wordt toch een beetje in het diepe gegooid), maar ik heb er wel vertrouwen in. Ik ga trouwens ook weer in Utrecht studeren, en terwijl ik voor Engels in de binnenstad zat moet ik nu ook naar de Uithof. Lelijk daar, hoor, maar goed... je doet er niks tegen. Knipoog

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:59

Doei!

begin in september met de opleiding tot onderwijsassistente, maar pak meteen de LOI ernaast zodat ik in een jaar klaar ben, daarna door naar de Pabo, wil graag in het basisonderwijs Lachen
ga vanaf september een jaar 2 dagen per week stage lopen op een kleine basisschool in groep 1 Lachen

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:01

hier meld zich nog een bioloog in spe Haha!
zit ook op de lerarenopleiding bioplogie 2e graads, maar dan op de HvA in Amsterdam.
zeer leuke opleiding, veel practica enzo Bloos
alleen zijn ze bij ons in december verhuist Verward
beetje mag maja 1 voordeel, we hadden ruim een maand kerstvakantie Nagelbijten / Gniffelen
mara de locatie is al helemala geweldig Knipoog
als ik het metrostatuion uitstap,
heb ik rechts van me de Bijlmerbajes, links de Helles Angels,
en verderop zit ergens een psychiatrische inrichting Scheve mond
maar verder is het er erg gezellig*D

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:02

nikita_love schreef:
ga vanaf september een jaar 2 dagen per week stage lopen op een kleine basisschool in groep 1 Lachen

Leuk! Ik werk elke dag met afwisselende groepen uit het basisonderwijs, maar groep 1 is echt zo verschrikkelijk schattig. Moet je nog veters voor ze strikken enzo, superlief! Haha!

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:05

ja, inderdaad! het liefst wil ik uiteindelijk in groep 3 komen, maar misschien verandert door stage mijn mening wel Knipoog

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:05

ik ben bezig met afstuderen aan de stoas hogeschool. ik ben dan 2e graads docent dierverzorging. na de zomer begin ik met mijn 2e jaar les geven op een VMBO school

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:46

Ik ga in september beginnen aan m'n lerarenopleiding geschiedenis.

Maar je zegt dat Achrimedeslaan gaat verhuizen? Waar gaat hij heen dan? Nagelbijten / Gniffelen

Amandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:01

Ik ga in september beginnen aan de lerarenopleiding Frans aan de hogeschool rotterdam. Heb er echt super veel zin in Lachen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:06

dekoezegtboe schreef:
ik ben bezig met afstuderen aan de stoas hogeschool. ik ben dan 2e graads docent dierverzorging. na de zomer begin ik met mijn 2e jaar les geven op een VMBO school

Hey nog een Stoasser...
Ik ga morgen mijn diploma halen.
Heb inmiddels een fulltime baan als docent dierverzorging op een MBO opleiding. Heel veel zin in, maar eerst lekker vakantie houden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 17:19

Dus als ik zo vrij mag zijn:

Liek_, 2e jaars biologie 2e graads
Nimue, 1e jaars Engels 1e graads
Nikita_love, 1e jaars onderwijsassistente
_LoT_GiN_, ?? jaars biologie 2e graads
dekoezegtboe, Party!! afgestudeerd Party!! 2e graads dierverzorging
Tellie, 1e jaars geschiedenis 2e graads
Amandje, 1e jaars Frans 2e graads
Pollewoppy, Party!! afgestudeerd Party!! 2e graads dierverzorging

Wat een leuke club al zo Lachen

Nimue heeft al erg veel voor de klas gestaan en komt gezellig naar Utrecht toe Lachen

Nikita_love wilt naar het basisonderwijs en gaat dat op deze manier lekker snel doen

_LoT_GiN_ zit in een rare buurt op een school, als dat maar niet in je klas zit Knipoog

Nikita_love gaat dan veters strikken Haha! Aaaaah schattig Lovers

Dekoezegtboe gaat al lekker lesgeven, leuk hoor! Waar ga je dat doen?

Tellie is bezorgd of ze wel op school komt geloof ik Haha! Hahaha, twee haltes verder Knipoog Precieze adres weet ik niet, zal wel op de HU site staan!

Amandje gaat Frans studeren, leuk, ga je dan ook naar het buitenland?

Pollewoppy is ook afgestudeerd en heeft ook al een baan, dat zijn positieve berichten! Voor jou dezelfde vraag, waar ga je werken? Met het vakantievieren ben ik het wel eens, moet helaas de hele zomer werken!

Heb gisteren gehoord dat mijn vriendinnetje via uitstel van bindend studieadvies toch op school mag blijven, joepie!! Daar was ik echt bang voor (ben je bijna 24 haha), is me al zó vaak gebeurd Scheve mond Maar volgend jaar dus weer een zeer gezellig jaar, heb er nu alweer ontzettend veel zin in!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 17:21

Ja, ik ben inderdaad ietwat zenuwachtig om te beginnen in september. Schijnheilig

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:40

Gezonde spanning is niet zo verkeerd hoor.
Heb ik ook wel, maar ook wel heel veel zin in!!!

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:53

haha allemaal hoge piefen er al tussen kom ik aan met mn beginnende studie Knipoog

Amandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:52

Liek_ schreef:
Amandje gaat Frans studeren, leuk, ga je dan ook naar het buitenland?

Het lijkt me echt zo leuk om Frans te doen Lachen Of ik naar het buitenland ga weet ik nog niet, dat hangt er ook vanaf of het mogelijk is. Als ik tijd genoeg blijk te hebben wil ik ook een paar vakken aan de universiteit doen bij Frans (gelukkig heb ik mn VWO en kan dat ook) en via de universiteit kun je altijd wel naar het buitenland heb ik begrepen. Ik ben er nog niet helemaal uit, ik zie wel wat er op me afkomt. Hoewel ik een paar maanden Parijs niet verkeerd zou vinden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:09

Tellie is inderdaad zenuwachtig, wacht maar tot je in november voor het eerst stage gaat lopen Knipoog

Pollewoppy heeft er ook veel zin, logisch, lerarenopleiding is leuk Party!!

Nikita_love voelt zich minder dan de rest, nergens voor nodig meid! Als je er een beetje feeling voor hebt doe jij na een paar maanden stage niks onder voor de rest!

Amandje wilt naar Parijs, mag ik dan mee in je koffer? Haha! Op de HU moeten talenstudenten verplicht naar het buitenland dacht ik, naar welke school ga jij toe?

Had ik al verteld dat ik betaald krijg voor mijn stage volgend jaar? Ben ik echt blij mee, het is wel de helft van wat je normaal verdient maar toch Knipoog

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:10

Oho. Dan al stage.. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:12

Is juist zonde, ik had graag in september al op stage gegaan! Ik vond het heel erg jammer dat ik tussentijds eens binnen kwam rollen, kende de kinderen niet en de rollen waren al verdeeld.

Aankomend jaar kom ik samen met mijn leerlingen in een nieuw jaar, lijkt me echt tien keer fijner!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:13

Ik heb echt geen idee hoe het allemaal werkt. Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb op het laatste moment m'n studie omgegooit dus ik heb geen idee wat ik allemaal moet verwachten. En ik kan ook niet mee op intro-kamp gebeuren. Ik baal. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:17

Je krijgt een vak wat bij jouw studie hoort, een project wat je met meerdere studierichtingen volgt, bij jou zal dat waarschijnlijk Nederlands zijn en??? Maatschappij vakken gok ik,

je krijgt een les SLB (ga je leren wie je bent en bladiebla Knipoog ) en je krijgt een les WER (werkervaringsreflectie oid) en daarin leer je omgaan met situaties in de klas, je leert reflecteren etc.

Introkamp mis je mi niks aan hoewel je dan wel gelijk wat mensen kent. Kan je er niet 1 dagje heen gaan?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:20

Vanaf vanmiddag officieel klaar met school, diploma-uitreiking gehad. Was erg leuk. Mijn collega's / begeleiders van mijn stageplek dit jaar waren er als verassing. Erg leuk!!

liek_ lerarenopleiding is zeker weten erg leuk!
Mijn 3 jaar stoas zijn omgevlogen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:22

Foto's!!!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 18:17

Hihi, ik spring in september gelijk al drie dagen per week voor de klas, als 'echte' docent. Dat vind ik ook wel heel spannend, maar ook erg leuk. Ik heb er bewust voor gekozen om het zo te doen; niet alleen voor de financiele kant, maar ook omdat ik het gevoel heb dat ik er wel aan toe ben om al echt aan het werk te gaan. Lachen

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 18:19

Liek_ schreef:
Je krijgt een vak wat bij jouw studie hoort, een project wat je met meerdere studierichtingen volgt, bij jou zal dat waarschijnlijk Nederlands zijn en??? Maatschappij vakken gok ik,

je krijgt een les SLB (ga je leren wie je bent en bladiebla Knipoog ) en je krijgt een les WER (werkervaringsreflectie oid) en daarin leer je omgaan met situaties in de klas, je leert reflecteren etc.

Introkamp mis je mi niks aan hoewel je dan wel gelijk wat mensen kent. Kan je er niet 1 dagje heen gaan?

Nee, zit in Schotland dus dat gaat niet lukken. *LOL*

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:12

Hier nog een STOAS-er (dronten). Nog 1 jaartje te gaan! (En ik heb ook nog maar 1 jaar gehad Haha! , dankzij de samenwerking van NHB Deurne en Stoas --> super!)
Maar ik wil (nog) niet het onderwijs in......... daarom ga ik dit jaar ook stagelopen bij een 'gewoon' bedrijf. Wie weet ooit nog het onderwijs in, ik krijg straks wel m'n 2e graads bevoegdheid.