boekhouding mavo verdient goed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

boekhouding mavo verdient goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 20:21

Dat is dus me vraag of het goed geld verdient?

Want me toekomst plannen zijn als ik later een vriendin heb die me erbij helpt op een soort boederij te gaan wonen waar ik iets van max 5 paarden zal laten staan. 3 paarden evt 2 veulens
Nu ik weet de kosten hoog zullen zijn daarom vraag ik het hierbij af en natuurlijk vindt ik boekhouding leuk als baan te hebben

Nu ik doe avond cursus boekhouding/calculatie nieuw en oud en ben nog van plan hoger te gaan namelijk havo

Goldenflower

Re: boekhouding mavo verdient goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 17:41

Bedoel je eigenlijk MBO of VMBO? Want mavo bestaat al een tijdje niet meer.

Ik leer op dit moment voor MBO 4 administrateur en voorheen deed ik MBO 3 boekhoudkundig medewerker. Je kunt een leuk salaris mee verdienen en voor meer informatie over salaris kan ik je niet helpen. Je moet gaan googlen voor startsalaris.

Wil je later gaan werken in administratieve sector. Dan raad ik je aan om opleiding gaan volgen bij ROC of iets dergelijks. Je hebt zowel BOL en/of BBL opleidingen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 17:58

Ik ben zelf administrateur op HBO niveau en geef leiding aan 2 personen. Als je echt verder wilt in de boekhoudkundige richting moet je zorgen dat je goed bent opgeleid omdat je ander altijd zult blijven hangen in het invoerwerk en licht administratieve taken. Zoals ik het nu begrijp zit er weinig doorgroei op deze manier voor je in, het is waar je voor kiest. De dames op mijn afdeling zijn op deze manier gelukkig maar echt lekker verdienen doe je pas op MBO+/HBO niveau. En echt schatrijk owrdt je er niet van voor alle duidelijkheid, het is een leuk salaris maar niet die buitensporige bedragen die ik wel een hoor noemen links en rechts.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 19:27

this zker geen vmbo die heb ik 2 jaar geleden al afgerond wat bleek ik juist veels te lage niveau was geplaats vmbo niv 1 waardoor ik gelijk naar de niv hoger dan vmbo moch [dus geen 2e 3e en of 4e jaar]sorry hou het niet allemaal bij die wijzegingen

dit was in overleg met de examen commissie toen met me mentoren erbij

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 19:31

Goldenflower schreef:
Bedoel je eigenlijk MBO of VMBO? Want mavo bestaat al een tijdje niet meer.

Ik leer op dit moment voor MBO 4 administrateur en voorheen deed ik MBO 3 boekhoudkundig medewerker. Je kunt een leuk salaris mee verdienen en voor meer informatie over salaris kan ik je niet helpen. Je moet gaan googlen voor startsalaris.

Wil je later gaan werken in administratieve sector. Dan raad ik je aan om opleiding gaan volgen bij ROC of iets dergelijks. Je hebt zowel BOL en/of BBL opleidingen.

mavo bestaat wel hoor , mavo staat tegenwoordig voor TL maar weet niet of ze dat hier bedoeld

maar of ik ben blond of het word vaag uitgelegd wat je nou bedoeld TS...

wat voor diploma heb je al ? , administratief werk is vaak wel erg saai en eentonig vind ik, er zijn vaak maar een enkele mensen die administratief werk intereseren (en daar bedoel ik dus met namen boekhoudkundig werk mee)
maar alleen met een cursus boekhouden kom je dr niet denk ik, HBO'ers worden vaak bij bedrijven met de rode loper binnen gehaald met een lekker salaris..

je kan ook wat vacatures zoeken voor boekhoudkundige banen dan kan je zien wat het modaal inkomen is..
Laatst bijgewerkt door __KELLY op 25-12-07 19:39, in het totaal 3 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 19:37

kensha schreef:
Dat is dus me vraag of het goed geld verdient?

Want me toekomst plannen zijn als ik later een vriendin heb die me erbij helpt op een soort boederij te gaan wonen waar ik iets van max 5 paarden zal laten staan. 3 paarden evt 2 veulens
Nu ik weet de kosten hoog zullen zijn daarom vraag ik het hierbij af en natuurlijk vindt ik boekhouding leuk als baan te hebben

Nu ik doe avond cursus boekhouding/calculatie nieuw en oud en ben nog van plan hoger te gaan namelijk havo

Blijven dromen en hard werken zou ik zo zeggen..

helaas kan ik uit je stukje nou niet echt opmaken wat je opleidings niveau nou
echt is... ook gezien het Nederlands.. (mijne is ook niet best, maar voor mijn
werk ook niet echt noodzakelijk...en tja ondertussen heb ik toch de nodige
diploma's)

Denk dat voor je boerderij, HBO niveau minstens vereist is...
Buiten nog een heleboel andere randvoorwaarden om.
Dus doorleren dan maar.....
Weet ook niet hoe oud je bent, dus misschien heb je nog alle tijd om verder te studeren.

Succes in ieder geval, niets is onmogelijk, als je er maar hard genoeg voor werkt!!!!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:43

Ik begrijp ook niet helemaal wat nu precies de bedoeling is van TS en op welk niveau zij opgeleid is. Om echt wat hoger op de administratie-ladder te komen moet het nederlands (en bij voorkeur het engels) idd in woord en geschrift op bijzonder hoog niveau zijn aangezien er regelmatig brieven naar allerlei juridische en overheidsinstanties moeten worden verzonden, interne rapportage aan het hoger management moeten worden verstrekt en je ook regelamtig bij allerlei soorten overleg zit. Bovendien moet je goed met mensen kunnen omgaan (collega's, klanten en leveranciers) aangezien je een spin in het web van de organisatie bent. Mensen die alleen goed kunnen rekenen en sociale vaardigheden missen of het nederlands niet goed machtig zijn, stranden over het algemeen al vrij snel.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 22:32

Het Nederlands van mij is inderdaad een klein beetje achteruit gegaan dit omdat ik een jaar niet naar school was geweest dit omdat het examen commissie in discussie was of ik juist wel goed zat in het niveau. Uitkomst was dat ik veels te laag zat

Mijn Engels is perfect dat wel en met mensen omgaan is geen probleem elke dag komen hier op de baan al nieuwe uitzendkrachten waar ik het goed mee kan opschietten
ps; zelf met de directeur kan ik goed mee opschietten we hebben zo nu en dan wel eens van die leuke gesprekken

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 00:05

maar mijn vraag was eigenlijk wat voor diploma's jij nou had.
Want wij begrijpen niet zo goed wat jij met mavo bedoeld. Zo kunnen we namenlijk nooit je vraag echt duidelijk beantwoorden.

Maar wat paarden thuis kunnen houden kost ontzettend veel geld, daarvoor moet je echt een 2e hardwerkende goede verdiener hebben wil je je een boerderijtje met een paar paarden willen permiteren.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 00:12

op moment 1 diploma omdat ik niveau 234 niet heb afgerond op de volgorde. ik heb niveau 1 van administratief medewerker wel afgerond en diploma maar niet hoger geweest
ik mocht van vmbo een niveau hoger en als ik deze niveau goed doet weer een niveau hoger [bedoel dus niet zoals vmbo niveau 1,2,3,4 jaren] kweet niet eigelijk 123 wat achter vmbo kwam

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 09:16

Ik snap het nog steeds niet en ik zou als ik jou was echt beter op de taalfouten letten en hoofdletters gebruiken. Correct nederlands schrijven en spreken moet een automatisme worden (en ja, ik maak ook foutjes op Bokt in mijn berichten maar probeer er altijd wel op te letten).

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 09:34

tijd om te relativeren.
Je werkt in een bakkerij via het uitzendbureau en je bent nog jong.
Het beste is dan ook om te kijken welke mogelijkheden je op de bakkerij hebt om een contract te krijgen.
5 paarden en een boerderij brengen geen geld in het laadje, je zal er idd bij moeten blijven werken, en je vriendin ook.
Op jouw niveau kan je geen top inkomen verwachten, mbo 1 of 2 of 3 of 4, blijft een niveau voor een medewerker( zoals hierboven al beschreven) en dus zal je op niet veel meer dan 10 euro per uur uitkomen, 400 per week dus!

Jammer dan alleen dat je dan dus te weinig tijd overhoudt.
Misschien was een agrarische opleiding beter voor jou geweest.
En dan via de praktijk aan de slag op het boeren bedrijf, verdiend qua geld ook geen drol, maar je krijgt een schat aan ervaring.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:51

kensha schreef:
op moment 1 diploma omdat ik niveau 234 niet heb afgerond op de volgorde. ik heb niveau 1 van administratief medewerker wel afgerond en diploma maar niet hoger geweest
ik mocht van vmbo een niveau hoger en als ik deze niveau goed doet weer een niveau hoger [bedoel dus niet zoals vmbo niveau 1,2,3,4 jaren] kweet niet eigelijk 123 wat achter vmbo kwam

Ik vind dat jij niet echt duidelijk uitlegt.

heb je nou een vmbo diploma? en welk niveau van de vmbo ? basis ? kader? TL ?
vanuit dat vmbo diploma hangt er ook vanaf welk niveau mbo je ingesroomd ben. bij basis stroom je vaak bij niveau 1 of 2 in, bij kader stroom je vaak niveau 2 of 3 in en TL niveau 3 of 4.

maar wat ik opmaak is dus dat je niveau 1 bent ingestroomt van een MBO opleiding en die hebt afgerond, wat dus denk ik betekend dat je geen vmbo diploma hebt?
maar dan kan je nu dus nog erg hard verder gaan studeren. Alleen ik denk niet dat je als je bij niveau 1 moet beginnen je ooit een hbo-opleiding kan voltooien, daar gaat wel enkele tijd overheen, en ook heb je nog met je niveau van denken te maken.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:03

Ik weet dat destijds een variant van de HEAO was in de richting van de agrarische sector, maar dat was een nogal pittige opleiding. Ik dacht dat het de reguliere BA was met een aantal extra vakken die specifiek branche gericht waren.

Zoals ik het nu meekrijg is een salaris van 400 euro per week nogel een flink bedrag, mede gezien haar warrige manier van uitleggen en haar fouten in de teksten. Het zijn harde oordelen die ik vel, maar er komt gewoon veel meer bij kijken dan een beetje kantoortje spelen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:10

Begin eerst maar eens met alles duidelijk te formuleren voordat je aan administratief werk begint te denken.
Het klinkt misschien niet zo aardig maar je komt nu al op mij over als een ontzettend chaot puur door de manier van schrijven en uitleggen, wanneer je de richting van boekhouding op wilt moet je effecient dingen op papier kunnen zetten.

Wat zijn nu de diploma's die je hebt?
Niet welke je niet hebt gehaald, of welke je wilt gaan halen maar puur wat je nu op dit moment in je bezit hebt.
Zoals ik het nu lees is dat dus alleen een MBO niveau 1 papier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:17

Ook ik snap er niks van. Maar met een niveau 1 opleiding op mbo niveau ga je echt niet rijk worden. Ook met avondcursussen kom je er niet..

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:28

En ook ik begrijp geen snars van je verhaal. Wat ik wél begrijp is dat jij vlug heel veel geld in het laatje wilt hebben om je paardendroom te verwezenlijken. Misschien een lot in de loterij kopen Knipoog

Nee even alle gekheid op een stokje, Met een mbo boekhouding diploma kom je niet zo heel ver, tenzij je bij een bedrijf komt waar je precies in het plaatje past. Ik ken bijvoorbeeld een bedrijf waar geen van de 3 directeuren een hogere opleiding dan havo hebben genoten. Maar dan moet je dus wel mazzel hebben.. Over het algemeen zit er voor een MBO-er niet veel meer in dan 'medewerker' en zullen de HBO-ers de (beterbetaalde) functies 'leidinggevende' inpikken.

Mijn advies? Sowieso doorleren, en niet zozeer voor het geld, maar voor een leuke baan waar je uitdagingen in hebt en voldoening uit put. Werken hoef je niet voor niks te doen, maar baan waar je lol in hebt vind ik wel heel belangrijk.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:32

Of je moet er voor zorgen dat je zulke bijzondere werkervaring hebt dat je er op basis van bewezen diensten uitspringt en daaruit blijkt dat je een bepaalde taak of functie naar behoren kunt uitvoeren maar meestal heb je dan echt al het nodige op de teller staan.

Snel cashen gaat niet lukken in de administratie, ik weet wel een bedrijf waar dat wel mogelijk is maar of je dat als carriere wilt?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:37

Precies! Snel cashen gaat sowieso niet lukken in het bedrijfsleven. Word tandarts, die schijnen nogal goed te verdienen. (maar daar moet je wel even eerst 6 jaar aan universitaire studie voor ondergaan, dus dat is niet bepaald snel, en zonder vwo diploma gaat een universitaire studie toch echt lastig worden...)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 15:07

Ik hoop ik het zo meer duidelijk heb gemaakt en niveau opleiding goed heb gezegt

Op moment ben ik inderdaad 19 jaar en werk als uitzendkracht bij een bakkkerij genaamd Kamps waar ik €6,50 euro per uur verdient

Op school toen ik in het 3e jaar kwam moesten we beslissen welke opleiding dus ik koos voor Administratie.
Ik heb toen netjes afgerond t/m het 4e jaar.
Volgens mij examen uitslag hoorde ik op vmbo niveau 1 thuis.
Ik heb toen voor Administratief Medewerker gekozen en het 1e jaar afgerond.
Ik kreeg een bericht binnen dat er een fout was gegaan in me examen uitslag en dat ik absoluut niet in vmbo niveau 1 hoorde. Ik kon kiezen om 1 jaar te wachten of door te studeren[ik weet was stom dat ik in die jaar eigelijk ging werken maja ik had toen geld nodig].
ps; ik kon geen herexamen doen vraag me maar niet waarom
Met toestemming van het examencommissie moch ik vmbo jaar 2, 3 en 4 overslaan en direct op de mavo beginnen

Me eige mentor heb me zelf aangeraden voor Boekhouding met het avond cursus dat ik gelijk ook nog eens overdag kon werken[ik nam gelijk calculatie nieuw en oud erbij omdat het me handig leek] dit omdat ik keigoed was in het wiskunde.
Nu ben ik bezig met deze 1 jaar cursus af te ronden en dan hopen ik zo in havo terecht komt als ik goeie cijfers heb.

Ik ben natuurlijk van plan om zover door te studeren het me mogelijk is aangezien ik in avond toch grotendeels niets doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:12

Dus als ik het goed begrijp zat in het 3e jaar van het vmbo, je hebt examen hier in gedaan en bent toen naar het MBO gegaan niveau 1? Daar was je te goed voor en toen ben je naar de mavo gegaan? Ik snap het nog niet helemaal. MAvo bestaat officieel niet meer, bedoel je daar misschien MBO mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:13

Dus door een avondcursus te volgen wil je op de havo komen? Of bedoel je op havo niveau?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 15:16

Angela_ schreef:
Dus als ik het goed begrijp zat in het 3e jaar van het vmbo, je hebt examen hier in gedaan en bent toen naar het MBO gegaan niveau 1? Daar was je te goed voor en toen ben je naar de mavo gegaan? Ik snap het nog niet helemaal. MAvo bestaat officieel niet meer, bedoel je daar misschien MBO mee?

mbo ja zou kunnen. Ik heb alleen diploma van me 1e jaar gehaald en toen had ik een jaar gewerkt omdat ik moest wachten op de examen wat er mis was gegaan met me examenuitslag ik had kunnen kiezen om door te studeren in het 2e jaar maar ik was stom om eigelijk te werken die jaar. Helaas konden ze niet achterhalen wat er fout was gegaan maar ik moch wel direct door op mbo

Edit; ja op havo komen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:28

Maar je weet toch wel of je mbo hebt gedaan of niet?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:46

Oke ik snap er ook al enige tijd geen snars meer van..
Ga het dan ook hierbij laten..

Misschien snelste weg naar boerderij > koop een oudejaarslot...
Haha! (kans van heeeeellllll weiiiniiiig op heeeeeeellll veelllllll, maar
gezien het relaas, misschien een betere kans dan een
fantastische loopbaan....)

Zei iemand met een universitaire opleiding (nee! geen tandheelkunde dus...),
die ook maar 1 paard heeft en geen boerderij (tje)......