Nog genoeg tijd over bij de MER opleiding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yv0nnee

Nog genoeg tijd over bij de MER opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 14:35

Hallo,
Ik ga waarschijnlijk volgend jaar beginnen aan de studie Management, Economie en Recht. Ik ben alleen benieuwd of ik nog wel genoeg tijd over heb om (bijna) elke dag te rijden enz.
Wat zijn jullie ervaringen?

eilleen333

Re: Nog genoeg tijd over bij de MER opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:36

Mijn zus heeft deze opleiding gedaan, naja, het eerste jaar, en die had zeeën van tijd. Maar het hangt af van hoe snel jij de dingen oppikt en hoeveel je dus thuis nog moet doen.

yv0nnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 16:30

okee, nou ik kom van het VWO dus in principe zal ik het makkelijker moeten kunnen dan HAVO'ers.
Zijn er meer mensen die deze opleiding hebbengedaan? of doen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:00

Ik doe SBRM, maar ik ben van mening dat als je de juiste prioriteiten stelt het zeer goed haalbaar is.

Wat ik bedoel te zeggen: als je elke donderdag-vrijdag en zaterdag avond gaat stappen, zaterdag en zondag uitslapen.
En dan nog het weekend vrij willen houden (en dus geen huiswerk maken) tja, dan heb je door de weeks amper tijd om te rijden enzo.

Als je gewoon je "huiswerk" in je "tussenuren" doet, hoef je dat na school neit meer te doen.
Ik heb een aantal studie genoten die in "tussenuren" liever de megastores in gaan, of uitgebreid gaan lunchen bij het grandcafe om de hoek. Tja, dan heb je smiddags genoeg te doen.
En soms als je een ongunstig rooster heb zal het minder makkelijk gaan, en soms zal je ook smorgens moeten gaan.
Ik heb in mn 2e jaar een college dag van 13.15 tot 19.15 gehad. Dan was ik als ik geluk had om 20.00-20.15 thuis.
Moest dus echt smorgens rijden (nou had ik daar ook ruim de tijd voor!

Als je echt wil is alles mogelijk, al zal je mischien wel wat eerder je bed uit moeten komen dan je gewend bent!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:10

ik doe de mer, het licht heel erg aan het rooster, maar ik kom nu in het 2e kwartiel en heb doordeweeks geen tijd meer om paard te rijden (elke dag tm 3a 4 uur naar school, en 1 dag vrij voor eventuele groepsopdrachten en huiswerk)

maar het ligt er per persoon natuurlijk aan Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:29

Ik doe Business Management MKB en ik red het wel, ligt er aan of je ook nog werkt door de week oid dan wordt het pittiger natuurlijk Tong uitsteken Maar zelfs dan lukt het me om naar school te gaan, te werken en mn pony voldoende aandacht te geven. Heb wel een verzorgster erbij genomen moet ik zeggen, zodat ik meer tijd over houd om te werken (zodat ik mn studie en pony kan betalen Tong uitsteken )

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:59

Nou ja, ik studeer Diergeneeskunde in Utrecht, en ik heb geen kamer. Ik reis 4 uur per dag voor school (woon in Zwolle). Maar zelfs ik heb tijd voor mijn paard.
Het is maar net waar je prioriteiten liggen denk ik.

Ik werk ook nog op donderdag en zaterdag. Donderdags heb ik niet altijd tijd, en ik heb wel iemand die mij 2 dagen in de week helpt, maar ik principe zou het wel kunnen. Alleen vind ik het ook wel eens fijn om te kunnen bankhangen en dan doet die ander mijn paard.
Maar ik heb nu een iets rustiger blok en dan ga ik eigenlijk gewoon elke dag zelf. Op donderdag staat ze dan stil... Één dag in de week moet kunnen...

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:01

Ik ben ook dit schooljaar begonnen aan de MER Lachen Zit nu net in de 1e week van het 2e blok en bevalt wel goed Lachen
Vorig jaar havo gedaan en toen reed ik 4x in de week paard (heb overigens geen eigen paard, wel verzorgpaardjes). Nu heb ik hier geen tijd meer voor. Ik rijd nu nog 2x in de week, op maandagavond en zaterdag.
Ik denk dat het idd ook veel aan je rooster ligt zoals _Noraly al heeft gezegt Lachen Ik heb nu opzich wel een goed rooster, maar ik moet gewoon heel veel thuis doen (weet ik ook van mezelf dat ik er veel voor moet doen). Heb ook niet zo'n lange reistijd, half uurtje met de scooter.

Maar ik denk dat het vooral aan de persoon zelf ligt idd en je manier van leren en huiswerk maken enzo Lachen

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 10:21

Ik zit nu in het 2e jaar van de mer. Kan alles heel goed combineren. Ik werk 2 avonden en een zaterdag en heb een wedstrijdpaard op stal staan. Ik moet meestal om 12 uur beginnen op school. Dan ga ik om 7 uur mijn bed uit om voor schooltijd het paard te rijden. Dan ga ik door naar school en als ik weer klaar ben ga ik eten en werken. Het is een strak schema, maar het is allemaal wel haalbaar Lachen Het is maar net waar je prioriteiten liggen en hoe je er zelf tegenover staat Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:25

Een vriend van mij heeft MER gedaan, die had zelfs TE veel vrije tijd Haha!

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:34

Kan iemand mij iets vertellen ook over de opleiding, hoe die is? Beetje uitdaging enz? Stof die behandeld wordt echt heel algemeen is of ook juist diepgang? Lachen

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:27

Ik zit nu in het 2e jaar, maar had het eerste jaar niet heel veel uitdaging. Dit werd mede veroorzaakt door het feit dat ik VWO heb gedaan dus de stof die bij de economische vakken behandeld werd kende ik allemaal al. Ik vind het wel een hele leuke opleiding, er zit veel variatie in en persoonlijk vind ik alle aspecten die aan bod komen interessant Lachen