wat vind je van barneveld en/of deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pony_Arie

wat vind je van barneveld en/of deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 20:16

hooi
de titel zegt het al een beetje
ik zit nu in me examenjaar en zit heetl erg te twijfelen welke school ik zou doen
ik hoor goede dingen over barneveld en over deurne
maar ook over allebei wat mindere kanten
maar deurne is zwaar en barneveld ook maar wat is jullie ervaring ermee?
en wat zeggen julliue van zeker moet je niet naar die school gaan want dat is eigelijk niks
groetjes my
bedankt alvast

Ilsuuuh

Re: wat vind je van barneveld en/of deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:03

Haj!!
ik heb 2 jaar op barneveld gezeten!!
Vond t niet bepaald zwaar, ik heb de Opleiding Diermanagment + gedaan, das nivo vier in 2 jaar ipv 4!!
Maar erg zwaar was t niet!!
Verder zijn de leraren erg relaxed,
en de schoolfeesten super Tong uitsteken
Als je nog meer wiltweten PB me maar!!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:41

Ik denk dat Barneveld minder zwaar is als Deurne. Neem aan dat je de opleiding paardenhouderij of iets wilt gaan doen? Ik zou zeggen, ga gewoon lekker naar de open dagen, kijk of je mensen van beide scholen kan vinden die de opleiding gedaan hebben en vraag ze dingen die je wilt weten Lachen\

Oh ja, schoolfeesten van Barneveld zijn wel leuk Clown

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:52

Ik heb 4 jaar Barneveld gedaan (paardenhouderij & management nivo 4). Sommige stages vond ik heel zwaar, je kon toen goed merken (althans, waar k heb gelopen) dat ze een hogere pet op hadden van mensen van Deurne en dat ze de "Barnevelders" niet je-van-het vonden. Je moest jezelf dus wel echt bewijzen, maar inmiddels heeft de opleiding zich ook steeds meer bewezen. Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf waar je stage gaat lopen. Ik heb veel stage gelopen bij bedrijven waar ze nog nooit stagiares van Barneveld hadden gehad.

Barneveld is overigens een mega gezellige school, je zit er met boeren, dierverzorgers, paardenmensen, echt van alles! Je hoeft lekker niet te blijven slapen op school, je hebt geen eigen paard nodig en de opleiding is minder duur. Dat alles heeft bij mij de doorslag gegeven om naar Barneveld te gaan. Ik heb daar echt de tijd van mn leven gehad!

Verhalen die ik over Deurne hoor van kennissen: Zware opleiding, je word er echt gedrild! Paar jaar terug was er een meid heen gegaan, echt zo'n jongens meisje, harde tante. Zij kwam huilend terug van Deurne, die trok het niet! Ander meisje wat ik ken, ex van een goede vriend van me, heeft wel de opleiding afgemaakt en is daar erg trots op, maar ze heeft het heel zwaar gehad. Ze vertelde dat als ze voor het weekend het paard moesten poetsen en dan kwam de leraar langs en die gaf een klapje op de kont van het paard en als er teveel stof vanaf kwam, dan moest je het hele weekend daar blijven om uit te mesten. Ik weet niet of dat dagelijks gebeurd, maar ik vond dat maar niets! En ook het uitmesten, dat moest 's ochtends voor een bepaalde tijd gebeuren, maar vaak waren de kruiwagens en mestvorken dan al weg, dus moet je om 5 uur opstaan om optijd je stal uitgemest te krijgen, want anders krijg je op je flikker...

Je moet idd gewoon lekker langs open dagen gaan, kijken wat jou aanspreekt, kijken welke kant je op wilt gaan, kijken waar jij je het meeste thuis voelt en aan de hand daarvan je beslissing maken!

Denk wel goed na voordat je aan je opleiding in de paarden begint, want bijna niemand uit onze klas is in de paarden (als beroep) verder gegaan. Je krijgt echt een overkill aan paard, al is dat wel te overzien, maar er is ook moelijk goed betaald werk te vinden in deze sector.

Succes! en laat even weten welke opleiding je gaat doen Knipoog

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:57

Ik zit met het zelfde probleem, alleen deurne is voor mij geen optie want daar heb je een paard voor nodig, maar je hebt ook nog het wellant in houten

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:00

bedankt allemaal ik ga zeker ar de opendagen ik ben in de paarden wel; gewend om de heledag te lopen stallenmesten enzo me moeder heeft een eigenstal gehad dus daar was het ook van vroeg opstaan voeren buitenzetten en mesten en als dat klaar was kon ik andere dingen gaan doen en me ouders gaan weer een eigenstal beginnen om het voor mij optezetten en dat ik het nade hand over neem
ik laat zeker wel weten welke opleiding ik ga doen Haha!
ja maar wij gaan tog samen naar het welland in houten de opendag?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:11

jaa, gaan we doen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:27

Kijk, dan is er gelijk al meer toekomst! De enige mensen die ik ken die verder zijn gegaan in de paarden, hadden idd ouders met een eigen stal, of familie/vrienden die al in de paarden zaten. Heel veel succes!

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:38

Britt_Sisi schreef:
Ik zit met het zelfde probleem, alleen deurne is voor mij geen optie want daar heb je een paard voor nodig, maar je hebt ook nog het wellant in houten

Je kan ook een schoolpaard krijgen van deurne, tegen betaling.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:41

Over Deurne, ik heb het een jaar gedaan en vond het zonde van mijn geld. Heb theoretisch niks geleerd, staat allemaal in tijdschriften.
Verder word je idd gedrild... Gewoon de huid vol gescholden om niks.

Persoonlijk zou ik als je Deurne wilt doen voor de deeltijd gaan en zorgen dat je zelf je stage adressen kan kiezen. Ik had ene poedersuiker stage en kon niet weg...

Verder kan je in Barneveld, Emmen, Leeuwarden en Ermelo ook een paardenopleiding volgen.

Emmen schijnt ook heel leuk te zijn en heb je geen eigen paard voor nodig en je woont ook op een campus.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:26

Bij barneveld kun je, als je van ver komt, ook in een gastgezin of in een studentenwoning gaan. Ik was daar altijd erg jaloers op, het was namelijk altijd erg gezellig! Ik mocht niet uit huis van mn ouders, omdat ik per dag maar een uurtje a anderhalf uur aan reistijd kwijt was.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:22

_Do_ schreef:
Over Deurne, ik heb het een jaar gedaan en vond het zonde van mijn geld. Heb theoretisch niks geleerd, staat allemaal in tijdschriften.

Persoonlijk zou ik als je Deurne wilt doen voor de deeltijd gaan en zorgen dat je zelf je stage adressen kan kiezen. Ik had ene poedersuiker stage en kon niet weg...

Verder kan je in Barneveld, Emmen, Leeuwarden en Ermelo ook een paardenopleiding volgen.

Emmen schijnt ook heel leuk te zijn en heb je geen eigen paard voor nodig en je woont ook op een campus.

In Ermelo bedoel je het federatiecentrum?
Ik ken veel mensen die in Barneveld zitten of gezeten hebben.. Is echt hele leuke school en heb heel veel positieve verhalen gehoord. Alleen waren dit meer mensen die niet alleen interesse hadden in de paarden maar breder...
Je hebt ook de HAS in dronten...

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:28

Sannnn wat is dat voor een soort school?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:55

http://www.cah.nl/
Hier heb je de link.. Hier kan je bv. Hippische bedrijfskunde e.d. doen! Je kan je paard ook mee nemen maar het hoeft niet... Verder zijn er veel andere agrarische opleidingen! Is hele leuke school! Lachen
Je hebt hier volgens mij ook een opleiding in combinatie met Deurne... Eerst naar Deurne en later in Dronten het afmaken...
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 22-11-08 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:57

Denk heeeeeel goed na over je keuze.

Deurne zwaar ?? Valt tegenwoordig ook zat mee.

Maar belangrijker, wat kun je nog met dat diploma?
Nog minder dan niks, je kunt er je kont mee afvegen.

Als je slim bent kies je een opleiding die je later een goede baan garandeerd, zeker nu met die kredietscrisis Knipoog

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:59

Zwolle, Groene Welle. Ook zéér leuk Haha!.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:00

_Do_ schreef:

Nou ik heb een jaar emmen gedaan en dat is echt 10x niets ja als je van de manege komt en echt helemaal niets weet

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:04

Ik ben heel blij dat ik Paardenhouderij + management heb gedaan. Door dat management heb ik nu al een paar leuke banen gehad, omdat je je dan niet puur op paarden hebt gericht, maar ook wat van het bedrijfsleven in het algemeen weet. Zo kun je je ook in andere branches naar binnen banketstaaf!

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:13

ik zit op school in Barneveld.. En ik doe Dierverzorging
het is een best wel leuke school, en ik hoor van vriendinnen van mij ook altijd goeie verhalen..
Maar ik doe BBL dus ben er maar 1 dag in de week, dus maak niet zoveel mee van de school.
Huiswerk voor BBL vind ik ook heel erg mee vallen.. ik had veel meer verwacht!
ook ben ik langs geweest bij het wellant Houten en Dordrecht.. maar ik vond dat echt niks!!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:55

Deurne is helemaal niet zo zwaar, dat is meer 1 groot ponykamp.
En of je er echt veel leert.. tja mijn mening: niet echt.
Weet je wel zeker dat je in de paarden wil?
Zou ik wel even een paar keer goed overna denken als ik jou was. Vork

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 15:47

ja iik weet het heel zeker dat ik verder in de paarden wil
maar ook omdat ik gewoon het bedrijf van me ouders dan over neem

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:57

Pony_Arie schreef:
bedankt allemaal ik ga zeker ar de opendagen ik ben in de paarden wel; gewend om de heledag te lopen stallenmesten enzo me moeder heeft een eigenstal gehad dus daar was het ook van vroeg opstaan voeren buitenzetten en mesten en als dat klaar was kon ik andere dingen gaan doen en me ouders gaan weer een eigenstal beginnen om het voor mij optezetten en dat ik het nade hand over neem ik laat zeker wel weten welke opleiding ik ga doen Haha!
ja maar wij gaan tog samen naar het welland in houten de opendag?

Ja, dan is zo'n opleiding erg goed! Haha!
Tja, aan elke opleiding zitten leuke en minder leuke kanten! Tong uitsteken
Je weet zelf dus al, dat de paardenhouderij erg zwaar is en dat je erg gemoitiveerd moet zijn............ Duivel

Mensen die later met dat diploma een baan moeten zoeken, haken bijna allemaal af.............. Verdrietig
Maar mensen die het bedrijf van hun ouders overnemen, tja, dat is een ander verhaal......... Bloos

Succes met het maken van je keuze!!!!!!!!!!!!!!! Haha! Haha!

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 16:05

ja bedankt! Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:11

als jij werkelijk een eigen stal in je schoot geworpen krijgt heb je denk ik meer aan een bbl opleiding... zo leer je veel meer in de praktijk en kun je wat langer meekijken bij een stal. bij deurne leer je van je stages ook meer als van je schooltijd Knipoog als ik de keuze weer zou moeten maken zou ik sneller voor barneveld kiezen als voor deurne...

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:19

Sorry joyce2 maar ik weet niet van wie jij zulke verhalen hoort want er klopt echt helemaal niets van!! Weekenddiensten werken volgens een vast rooster en niet via een wel/ of niet schoon prd! Uitmesten doe je idd 's ochtends voor het ontbijt maar om 5 uur kom jij het schoolterrein nog niet op uur, doe om 6.30 dan maak je meer kans!!
Overigens spreek ik uit eigen ervaring, ik heb nl de 4 jarige sport gedaan, met heel veel plezier, en ik kan het iedereen aanraden.

Mijn tip denk goed na over wat je wilt leren. wil je leren rijden en lesgeven dan moet je naar Deurne en niet naar Barneveld. In Bveld leer je nl alleen maar verzorgen ed. Je krijgt niks over lesgeven en krijgt daar dus ook geen diploma voor. Wil je niet rijden of lesgeven, dan kan Bveld een optie zijn. Maar onthoud wel dat het niveau daar veel en veel lager ligt, van de theorie, Je diploma wordt in de prd wereld veel minder goed geaccepteerd.

Ik werk zelf al jaren in de prd en begeleid ook veel Bveld stagiares omdat die school hier om de hoek is, maar mijn voorkeur gaat uit naar een Deurne stagiaire omdat het niveau van Bveld niet hoger ligt dan de middelbaar agrarische school. Geeft niks als je doel prd verzorgen/manege helpen is. Knipoog

Kortom bedenk wat je doel is en dan bij welke opleiding je de geschikte diploma's kan halen. Succes!! Knipoog Knipoog