Manege omgeving Zwolle?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Manege omgeving Zwolle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 18:38

Na ruim 16 jaar dagelijks paard te hebben gereden en wedstrijden tot en met Z2 niveau, ben ik in verband met mijn drukke studie gestopt met paardrijden.
Maar toch...het begint weer te kriebelen Hyper! . Zo nu en dan kan ik wel eens rijden op mijn ex-wedstrijdpaard, maar dat is erg ver weg.

Nu heb ik besloten om gewoon weer op een manege te gaan lessen, dat kost stukken minder tijd dan een eigen paard of lease paard en zelfs wedstrijden behoren dan weer tot de mogelijkheden.

Binnenkort kom ik in Zwolle te wonen, maar daar ben ik nog niet erg bekend. Nu vroeg ik me af met welke manege jullie goede ervaringen hebben, ik vind het belangrijk dat de paarden in goede conditie zijn en dat de instructie voldoende uitdagingen biedt.

Graag hoor ik van jullie!

blokje

Re: Manege omgeving Zwolle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:41

Manege de Haerst zit in Zwolle

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 19:12

Heb even gegoogled, de site ziet er erg goed uit. Heb je zelf ook ervaring met die manege?
Wat is tegenwoordig een redelijk lestarief voor een uur dressuurles?

Verona11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:14

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 19:18

Verona11 schreef:
Manege Ritsaert in Zwolle-Zuid. Kijk eens op http://www.ritsaert.nl

Bedankt voor de link, maar ik wil graag eigen ervaringen horen. Zoiezo vind ik de site vrij algemeen en lestarieven kan ik ook niet vinden (en die tellen wel mee voor mij, ben nou eenmaal student..)

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:19

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 19:55

Graag hoor ik persoonlijke ervaringen, de sites heb ik zelf al gegoogled. Het genoemde topic gaat niet zo diep op de kwaliteit van de manege in.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:56

Haerst@ Heb ik ORUN op gehad meer niet Knipoog ziet er leuk en netjes uit

Verona11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:33

Is het niet iets voor je om een verzorgpaard in de buurt te zoeken?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 20:53

Daar heb je gelijk in, ik mag ook gratis komen rijden op een handelsstal in de buurt (heb ik al een paar maanden gedaan). Maar ik merk gewoon dat ik rijtechnisch achteruit ga, ik heb gewoon weer les nodig. De laatste serieuze privé-les is al 2 jaar terug en ik vind het belangrijk om scherp te blijven.

Verona11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:00

Zijn er niet meer meiden in de buurt met wie je samen kunt lessen. Privé-lessen. Dan kun je de kosten delen. Dat doe ik ook en dat bevalt goed.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:06

Weet niet of je het wat vind maar bij stal Bredewold kun je een paard huren, alleen of samen met iemand anders. Daar zijn wekelijks lessen bij de RIK (rijvereniging). Je hebt dan wel bijna volledige verzorging. Maar er zijn ook genoeg pensionstallen in Zwolle e.o. waar nog wel eens bijrijders worden gevraagd. Dat is natuurlijk veel leuker!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 21:20

Ik ben bang dat ik daar niet genoeg tijd voor heb. Door mijn co-schappen moet ik 's ochtens om 6 uur weg en ben ik pas rond half 8 weer terug. Op zaterdag heb ik een bijbaantje en zo nu en dan op zondag of zaterdag weekenddienst. Daarom zou lessen ideaal zijn, dan kun je gewoon afzeggen als je echt geen tijd hebt.

xFlemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:45

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:48

Ik heb tot 2 jaar terug 10 jaar lang bij de Haerst gereden (voorheen Manege Wilten) en heb het er erg naar mijn zin gehad! Ben nu dus 2 jaar niet meer geweest, er is daar veel veranderd (inc. de naam dus), maar denk dat het er alleen maar op vooruit is gegaan! Daarnaast hoor ik wel eens dat er wat leden van Manege Ritsaert (nu Ruitersport centrum Zwolle) over zijn gestapt naar De Haerst, dus dat denk dat je best eens een kijkje kan nemen bij De Haerst! Veel succes!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:51

Ik heb een tijdje bij Ritsaert gereden en ik vond dat echt helemaal niks. Ik vond de sfeer totaal niet gezellig en de kwaliteit van de lessen was niet echt denderend, mensen die wat minder reden gewoon tussen de gevordereden etc.

Met de Haerst heb ik geen ervaring, maar er is regelmatig wat te doen daar, dus misschien kun je er een keertje kijken om sfeer te proeven.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 22:13

Ik heb een tijdje op beide maneges gereden.
Zo'n 6 jaar geleden een half jaar op manege Ritsaert, waarbij ik les kreeg van Dick. Ik vond dit geen fijne les, de kwaliteit was toen minder en de paarden werden erg slecht verzorgt vond ik. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen vond ik het niet fijn rijden.
Nu rij ik sinds een jaar bijna bij manege 't Haerst en ik vind het er geweldig. Duidelijke instructie, leuke groepen en ontzettend leuke paarden die voor de gevorderde ruiter ook een leuke uitdaging zijn zonder moeilijk te zijn.
Je kan eens bij beiden een proefles nemen en de sfeer proeven, kijken wat jij belangrijk vind en leuk vind.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:46

Moderatoropmerking:
Post verwijderd. Het is niet de bedoeling een oud topic weer omhoog te schoppen.

P_aardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:50

patos schreef:
Verona11 schreef:
Manege Ritsaert in Zwolle-Zuid. Kijk eens op http://www.ritsaert.nl

Bedankt voor de link, maar ik wil graag eigen ervaringen horen. Zoiezo vind ik de site vrij algemeen en lestarieven kan ik ook niet vinden (en die tellen wel mee voor mij, ben nou eenmaal student..)

manege ritseart is meer een vereniging, de manege heet Ruitersportcentrum zwolle.
en ritseart is dan actief met het organiseren van actievieteiten.

ikzelf rijd/werk op die manege en het is daar erg gezellig, er zijn leuke manege paarden voor alle soorten ruiters.
ik zelf vind de lessen ook goed, er zijn groeps lessen en prive lessen.

je zou de site van Ruitersportcentrumzwolle.nl eens moeten bekijken.
en als je verder nog meer wilt weten over mijn ervaringen bij deze manege kun je gewoon pb-en,
of mail de mange daar eens;)

succes met zoeken.

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:18

ik rijd nu al zo'n 8 jaar bij ritsaert (ruitsportcentrum zwolle)
en heb het er nog steeds naar mn zin!
de manege is zeker verbeterd vergeleken met vroeger!