Ponykamp Het Fjordenpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xBibi

Ponykamp Het Fjordenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 17:27

Ik ben een paar jaar geleden op ponykamp geweest bij Het Fjordenpaard, maar ik vond het daar niet zo leuk.. We waren met een hele grote groep (50 kinderen, voor zover ik me nu nog kan herinneren) en we moesten ons de hele middag zelf maar vermaken.. En ik zat toen ook met hele stomme kinderen Tong uitsteken

Was alleen na 1 dag al weg, omdat mijn zus heimwee kreeg en ik had niet zoveel zin om daar alleen te blijven.

Wat vinden jullie hiervan en is dit nog steeds zo?

NNC_

Re: Ponykamp Het Fjordenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:30

ik ben er 2 jaar geleden geweest. ik vond de grote groep niet zo erg. het eten vond ik zelf niks. de paarden waren wel leuk, maar ik vond de buitenritten een beetje gevaarlijk. er vielen regelmatig ook kinderen van hun paard af. ik vond wel dat er altijd wat te doen was en het programma vond ik ook heel leuk!

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:36

Ik zou er misschien heen gaan! Maar toen we gingen kijken toen waren er bijna geen paarden( stonden allemaal op de wei) en ze waren bezig met een verbouwing! En het leek een beetje als of ze ons niet wouden rondlijden terwijl we wel een afspraak hadden. We hebben besloten het niet te doen.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:38

hmm.. raar dat jullie het niet zo leuk vinden.. ik vond het echt super en ik had het gevoel dat er eigenlijk niemand was die het niet leuk vond in mijn week. de buitenritten vond ik niet gevaarlijk. je kon zelf ervoor kiezen om niet te springen, niet in gallop te gaan, enz. en vond je dat soort dingen juist wel leuk dan deed je dat wel! Haha! . zelf vind ik het wel lekker dat je een uurtje voor jezelf hebt. dan kun je nieuwe mensen leren kennen of even bijkomen van een rit. ik vond indd dat het juist wel een leuk programma was! van alles wat. ik kan eigenlijk niet nog iets verzinnen wat je verder nog had kunnen doen. misschien rijlessen maar dit is gewoon niet het soort kamp waar je heengaat om je rijkunsten enorm te verbeteren. maar toch vind ik het een erg leerzaam kamp. en vooral erg leuk en gezellig. maar blijkbaar maakt iedereen het anders mee. ik ben nu 2 keer geweest en ik ga deze zomer weer! Haha!

NNC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:14

nou, in mijn groep moest je wel galopperen hoor. maar ik vond dat de leiding niet echt oplette wat er allemaal gebeurde. er was bij ons een meisje van haar pony gevallen en toen reden ze allemaal door.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:39

NNC_ schreef:
nou, in mijn groep moest je wel galopperen hoor. maar ik vond dat de leiding niet echt oplette wat er allemaal gebeurde. er was bij ons een meisje van haar pony gevallen en toen reden ze allemaal door.

volgens mij kan je er altijd voor kiezen om in een lagere groep te komen, zodat je niet hoeft te galloperen. maar dat weet ik ook niet zeker omdat ik wel wil galloperen Tong uitsteken . en met een wat grotere groep vind ik het ook wel logisch dat de leiding niet álles door kan hebben. ze kunnen moeilijk om de seconde achterom kijken. als je wel wil dat ze alles zien moet er eigenlijk een kleinere groep zijn denk ik.. en met een kleine groep is het 'kampgevoel' weer weg naar mijn mening. hihi maar volgens mij ben ik hier de enige die positief is Vork

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 21:42

aliesjeh schreef:
hmm.. raar dat jullie het niet zo leuk vinden.. ik vond het echt super en ik had het gevoel dat er eigenlijk niemand was die het niet leuk vond in mijn week. de buitenritten vond ik niet gevaarlijk. je kon zelf ervoor kiezen om niet te springen, niet in gallop te gaan, enz. en vond je dat soort dingen juist wel leuk dan deed je dat wel! Haha! . zelf vind ik het wel lekker dat je een uurtje voor jezelf hebt. dan kun je nieuwe mensen leren kennen of even bijkomen van een rit. ik vond indd dat het juist wel een leuk programma was! van alles wat. ik kan eigenlijk niet nog iets verzinnen wat je verder nog had kunnen doen. misschien rijlessen maar dit is gewoon niet het soort kamp waar je heengaat om je rijkunsten enorm te verbeteren. maar toch vind ik het een erg leerzaam kamp. en vooral erg leuk en gezellig. maar blijkbaar maakt iedereen het anders mee. ik ben nu 2 keer geweest en ik ga deze zomer weer! Haha!

Het is ook alweer een paar jaar geleden he. Knipoog Maar misschien is het in de tussentijd veranderd dat het nu veel leuker is geworden. Lachen

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:53

Ik ben afgelopen zaterdag teruggekomen van kamp bij het Fjordenpaard. Het was mijn derde keer. Ik vind het echt een geweldig kamp en het zou me heel erg verbazen als mensen uit de weken dat ik op kamp ben geweest het niet leuk hebben gevonden.

Het is inderdaad waar dat het geen volgestouwd programma is en dat je best wel wat vrije tijd hebt, maar ik verveel me er zelden. Er is genoeg te doen en de leidingen plus Henk & José zijn enorm aardig.
Het eten is misschien niet altijd geweldig, maar smaken verschillen. Knipoog Gelukkig.

Daarbij ben je maar één dag gebleven, dus ik vind niet dat je echt kan oordelen. De eerste zaterdag is er inderdaad weinig te doen. Kinderen stromen dan binnen en als je (bijna) niemand kent kan ik me voorstellen dat je je verveelt. Maar ze kunnen geen programma gaan draaien als nog maar de helft van de kinderen aanwezig is.

Ik vind dat je een heleboel doet bij het Fjordenpaard, maar het ligt ergens ook aan het weer. Op zondagen is het vaak Ronostrandtijd, maar als het regent of gewoon geen lekker weer is gaat dat natuurlijk niet door.
Dat je met zo'n grote groep bent (inderdaad iedere volle kampweek 50 kinderen) heeft ook voordelen, er is altijd wel iemand waar je het mee kunt vinden.

En over de ritten die gevaarlijk zouden zijn: Daar ben ik het niet mee eens. Als je eerlijk bent over je rijkunst en op wat voor paard je wil, vind ik het niet gevaarlijk. En over het galopperen; alle drie de groepen galopperen inderdaad, maar als er mensen tussen zitten die niet (goed) kunnen rijden, dan houden ze daar zeker wel rekening mee. Maar ook hiervoor geldt, als ze het niet weten kunnen ze er geen rekening mee houden. Lachen

Okee, lang verhaal geworden, haha!

lisetjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:11

hey ik vond het ook wel een leuk kamp ik was er als het goed is vorig jaar heen geweest met een vriendin ik vond het wel jammer dat je idd je zelf moets vermaken en dat je je mobiel moest inleveren maar de buiten ritten waaren wel gaaf. je moetst je zelf wel groot en deels een beetje in schatten met je rij kunsten wat je heb wel bepaalde groepen want de groep waar ik in zat was meer aan het crossen en springen en zo en de lageren groepen deden het wat rustiger aan maar gingen af en toe ook wel een sprongetje maken en zo maar ik vind het wel een leuk kamp

lisetjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:13

xBibi schreef:
Ik ben een paar jaar geleden op ponykamp geweest bij Het Fjordenpaard, maar ik vond het daar niet zo leuk.. We waren met een hele grote groep (50 kinderen, voor zover ik me nu nog kan herinneren) en we moesten ons de hele middag zelf maar vermaken.. En ik zat toen ook met hele stomme kinderen Tong uitsteken

Was alleen na 1 dag al weg, omdat mijn zus heimwee kreeg en ik had niet zoveel zin om daar alleen te blijven.

Wat vinden jullie hiervan en is dit nog steeds zo?

heey dan hebben wij mischien wel bij elkaar gezeten want bij mij waren ze ook niet alle maal zo lief Bloos en idd een hele grote groep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:16

ik vond het toen wel leuk. maar als ik nu terug denk (ben nu 2 jaar ouder en veelverstandiger) vind ik eigenlijk de manier van omgaan met paarden niet goed. en het leek net als of wij hun hulp waren. het eenige wat je deet was buitenrijden. en als je terug kwam moest je je zelf vermaken. het eten was niet lekker (ben zoiezo een moeilijke eter) leiding was trouwens wel aardig. maarja als ik zo terug denk lijkt het net of we hun paarden gratis reden en betaalde er nog voor ook. oja de ritten vind ik ook gevaarlijk. ik ging nl mee op de "doodmans" rit en gingen we kei hard in volle rengallop van een erg hooge huevel af. ook waren we de leiding kwijt... midden in dat enorme bos... dus ik vond het maar link

oja: weet iemand of bas er nog staat ? dat was "mijn" ponytje toen erg leuk dier ! alhoewel ik helemaaal niks met haflingers heb ^^
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-08 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 12:17

Michje schreef:
Ik ben afgelopen zaterdag teruggekomen van kamp bij het Fjordenpaard. Het was mijn derde keer. Ik vind het echt een geweldig kamp en het zou me heel erg verbazen als mensen uit de weken dat ik op kamp ben geweest het niet leuk hebben gevonden.

Het is inderdaad waar dat het geen volgestouwd programma is en dat je best wel wat vrije tijd hebt, maar ik verveel me er zelden. Er is genoeg te doen en de leidingen plus Henk & José zijn enorm aardig.
Het eten is misschien niet altijd geweldig, maar smaken verschillen. Knipoog Gelukkig.

Daarbij ben je maar één dag gebleven, dus ik vind niet dat je echt kan oordelen. De eerste zaterdag is er inderdaad weinig te doen. Kinderen stromen dan binnen en als je (bijna) niemand kent kan ik me voorstellen dat je je verveelt. Maar ze kunnen geen programma gaan draaien als nog maar de helft van de kinderen aanwezig is.

Ik vind dat je een heleboel doet bij het Fjordenpaard, maar het ligt ergens ook aan het weer. Op zondagen is het vaak Ronostrandtijd, maar als het regent of gewoon geen lekker weer is gaat dat natuurlijk niet door.
Dat je met zo'n grote groep bent (inderdaad iedere volle kampweek 50 kinderen) heeft ook voordelen, er is altijd wel iemand waar je het mee kunt vinden.

En over de ritten die gevaarlijk zouden zijn: Daar ben ik het niet mee eens. Als je eerlijk bent over je rijkunst en op wat voor paard je wil, vind ik het niet gevaarlijk. En over het galopperen; alle drie de groepen galopperen inderdaad, maar als er mensen tussen zitten die niet (goed) kunnen rijden, dan houden ze daar zeker wel rekening mee. Maar ook hiervoor geldt, als ze het niet weten kunnen ze er geen rekening mee houden. Lachen

Okee, lang verhaal geworden, haha!

Ik ben ook een nachtje wezen slapen, dus het is niet zo dat iedereen binnen kan stromen hoor.

Je hebt idd gelijk dat ik er niet echt over kan oordelen, maar ik was er dus ook maar een dag, en daarom vraag ik me af hoe het echt is. Knipoog

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:17

ik ben er in 2002 heen geweest, toen ik dus 12 was en ik vond het niet echt geweldig.. De buitenritten en het zwemmen vond ik op zich wel leuk maar verder was er ook niet veel te doen. Ik vond het allemaal ongeorganiseerd overkomen. O en ik vond het ook niet echt fijn dat van de douches er maar een warm water had Tong uitsteken Maar zoals anderen zeggen, misschien is er ondertussen veel veranderd Lachen

Ik reed toen op een half fries, karin of karen.. staat die er nog? Lachen

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:28

Citaat:
ik ging nl mee op de "doodmans" rit en gingen we kei hard in volle rengallop van een erg hooge huevel af. ook waren we de leiding kwijt... midden in dat enorme bos... dus ik vond het maar link

oja: weet iemand of bas er nog staat ? dat was "mijn" ponytje toen erg leuk dier ! alhoewel ik helemaaal niks met haflingers heb ^^

Bas is er nog! Lachen
Wat hield die 'doodmansrit' in dan? Wanneer was dat, een gewone rit of de dagtocht?

Citaat:
Ik reed toen op een half fries, karin of karen.. staat die er nog?

Ik weet niet of die Karin er nog is, ik denk het niet. Haar dochter (heet ook Karin) heeft in de meivakantie een zadel op haar rug gehad. Ook een ruiter, maar die ging samen met iemand anders na vijf minuten van de rit weer terug omdat het niet ging met Karin. Hij vond het overigens niet erg dat hij met Karin terug moest naar het kamp en niet meer mee kon rijden die rit.

En over de douches: Die zijn inderdaad niet fantastisch. Als beide douches tegelijk aan staan heeft er maar één heet water, maar ik heb nog nooit kóud water gehad. Het was misschien niet heet, maar wel gewoon redelijk warm.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:32

ik ben zelf 6x heen geweest, geweldig. lekker tijd voor jezelf, niet altijd maar vermaakt worden, de leiding was aardig en spontaan en kan je leuk mee praten, maar ook letten ze genoeg op hun groepje. en zeur niet zo over het eten zeg, is dat nou belangrijk? en de douches.. jeetje mensen wat zijn jullie verwend. het gaat toch om te groep, de gezelligheid, het paardrijden. de ritten zijn leuk, de omgeving ook, de paarden zijn er verschillend genoeg, en ik heb het nog nooit stom gehad daar! Superkamp, ode aan 't Fjordenpaard!!!!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:03

Ik heb er filmpjes op youtube van gezien, en het zag er supergezellig uit Haha! natuurlijk krijg je dan niet een totaalbeeld maar voor zover leek er een hele gezellige sfeer te hangen. De buitenritten leken op de foto's en de filmpjes juist heel mooi! Haha!

denisuhtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:25

het lijkt me juist leuk, kan iemand de site geven? Lachen

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:05

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:14

Ik ben er ook geweest. Ik was toen 12. Ik vond het kamp best leuk, maar ik ben het jaar daarop toch naar een ander kamp gegaan.

Wij hadden echt rot weer en ze konden ons niet vermaken. Je reed in de ochtend en de volgende dag in de avond. Kortom er zat veel tijd tussen het rijden in. Ook zat ik niet in de groep van mijn niveau. Omdat ik 4 jaar reed en op een rustig fjord wilde werd ik in de laagste groep ingedeeld. Er werd niet gevraagd naar je ervaring, want ik heb eigen paarden en wel degelijk veel buiten rij ervaring. Maar omdat het mijn eerste keer was, ging ik liever voor rustig paard, dan een moeilijke.

Paarden werden eigenlijk ook niet goed behandeld. Het paard van mijn vriendin had een enorme singel wond, maar heeft er wel de hele week op gereden. Er werd gewoon een spons tussen gepropt.

Nee, ik ken beter kampen.

Mel_issa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 09:28

Ben er ook geweest! Vond het idd ook niet zo geweldig !
Groep was heel erg groot en toen ik er was was het heeel warm en vooral op de slaapkamer was het echt niet uittehouden!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:50

Love_Romeo schreef:
Ik zou er misschien heen gaan! Maar toen we gingen kijken toen waren er bijna geen paarden( stonden allemaal op de wei) en ze waren bezig met een verbouwing! En het leek een beetje als of ze ons niet wouden rondlijden terwijl we wel een afspraak hadden. We hebben besloten het niet te doen.

ik heb er een keer een paard gehuurd en ik deel je mening.
ik had het idee alsof we aan ons lot werden overgelaten.

ze plukten 2 fjorden uit de wij knupten een bit aan het halster en verwachtte van ons dat we erop zouden stappen en weg rijden.

uit beleefdheid en verontwaarding ben ik maar gaan vragen wat precies de bedoeling was Koe .
Toen kreeg ik als antwoord een zeer verbaasde blik met 'goh zijn jullie dan nog niet weg' .

Nee sorry ik vind dit soort mentaliteit maar niks, ookal is de omgeving er erg mooi. Bloos

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:17

Ik ben op westernkamp geweest
vorig jaar
3 woorden voor: GE-WEL-DIG

Keb er nu ook mijn paardje vandaan Haha!
volgend jaar hoop ik er weer heen te kunnen
maar dan met mijn eigen paardje natuurlijk Lachen

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:18

DiegoWendy schreef:
Ik ben op westernkamp geweest
vorig jaar
3 woorden voor: GE-WEL-DIG

Keb er nu ook mijn paardje vandaan Haha!
volgend jaar hoop ik er weer heen te kunnen
maar dan met mijn eigen paardje natuurlijk Lachen

was dat bij het fjordenpaard? wist niet dat ze westernkampen hadden

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:26

Hebben ze idd! Vanaf 17 jaar. Knipoog

Ik vind het kamp echt super! Haha! Ben er nu 3 jaar heen geweest, en heb ook nog een westernweekend gedaan. Dit jaar weer westernweekend! Haha!

Je moet er ook maar net van houden, en een leuke groep hebben. Ik ga altijd samen met Nanda, Martina, Mandy en Samantha dus eigenlijk altijd lol! Heerlijk buiten crossen!

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=_CWe__Izy6A
Ik (Inge) zit op Macho (voorop) Mandy op Sahara, en Nanda op Renka.
Echt héérlijk gewoon! Haha!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:59