Was alleen na 1 dag al weg, omdat mijn zus heimwee kreeg en ik had niet zoveel zin om daar alleen te blijven.
Wat vinden jullie hiervan en is dit nog steeds zo?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. zelf vind ik het wel lekker dat je een uurtje voor jezelf hebt. dan kun je nieuwe mensen leren kennen of even bijkomen van een rit. ik vond indd dat het juist wel een leuk programma was! van alles wat. ik kan eigenlijk niet nog iets verzinnen wat je verder nog had kunnen doen. misschien rijlessen maar dit is gewoon niet het soort kamp waar je heengaat om je rijkunsten enorm te verbeteren. maar toch vind ik het een erg leerzaam kamp. en vooral erg leuk en gezellig. maar blijkbaar maakt iedereen het anders mee. ik ben nu 2 keer geweest en ik ga deze zomer weer!
NNC_ schreef:nou, in mijn groep moest je wel galopperen hoor. maar ik vond dat de leiding niet echt oplette wat er allemaal gebeurde. er was bij ons een meisje van haar pony gevallen en toen reden ze allemaal door.
. en met een wat grotere groep vind ik het ook wel logisch dat de leiding niet álles door kan hebben. ze kunnen moeilijk om de seconde achterom kijken. als je wel wil dat ze alles zien moet er eigenlijk een kleinere groep zijn denk ik.. en met een kleine groep is het 'kampgevoel' weer weg naar mijn mening. hihi maar volgens mij ben ik hier de enige die positief is

aliesjeh schreef:hmm.. raar dat jullie het niet zo leuk vinden.. ik vond het echt super en ik had het gevoel dat er eigenlijk niemand was die het niet leuk vond in mijn week. de buitenritten vond ik niet gevaarlijk. je kon zelf ervoor kiezen om niet te springen, niet in gallop te gaan, enz. en vond je dat soort dingen juist wel leuk dan deed je dat wel!. zelf vind ik het wel lekker dat je een uurtje voor jezelf hebt. dan kun je nieuwe mensen leren kennen of even bijkomen van een rit. ik vond indd dat het juist wel een leuk programma was! van alles wat. ik kan eigenlijk niet nog iets verzinnen wat je verder nog had kunnen doen. misschien rijlessen maar dit is gewoon niet het soort kamp waar je heengaat om je rijkunsten enorm te verbeteren. maar toch vind ik het een erg leerzaam kamp. en vooral erg leuk en gezellig. maar blijkbaar maakt iedereen het anders mee. ik ben nu 2 keer geweest en ik ga deze zomer weer!
Maar misschien is het in de tussentijd veranderd dat het nu veel leuker is geworden.
Gelukkig.
xBibi schreef:Ik ben een paar jaar geleden op ponykamp geweest bij Het Fjordenpaard, maar ik vond het daar niet zo leuk.. We waren met een hele grote groep (50 kinderen, voor zover ik me nu nog kan herinneren) en we moesten ons de hele middag zelf maar vermaken.. En ik zat toen ook met hele stomme kinderen
Was alleen na 1 dag al weg, omdat mijn zus heimwee kreeg en ik had niet zoveel zin om daar alleen te blijven.
Wat vinden jullie hiervan en is dit nog steeds zo?
en idd een hele grote groep 
Michje schreef:Ik ben afgelopen zaterdag teruggekomen van kamp bij het Fjordenpaard. Het was mijn derde keer. Ik vind het echt een geweldig kamp en het zou me heel erg verbazen als mensen uit de weken dat ik op kamp ben geweest het niet leuk hebben gevonden.
Het is inderdaad waar dat het geen volgestouwd programma is en dat je best wel wat vrije tijd hebt, maar ik verveel me er zelden. Er is genoeg te doen en de leidingen plus Henk & José zijn enorm aardig.
Het eten is misschien niet altijd geweldig, maar smaken verschillen.Gelukkig.
Daarbij ben je maar één dag gebleven, dus ik vind niet dat je echt kan oordelen. De eerste zaterdag is er inderdaad weinig te doen. Kinderen stromen dan binnen en als je (bijna) niemand kent kan ik me voorstellen dat je je verveelt. Maar ze kunnen geen programma gaan draaien als nog maar de helft van de kinderen aanwezig is.
Ik vind dat je een heleboel doet bij het Fjordenpaard, maar het ligt ergens ook aan het weer. Op zondagen is het vaak Ronostrandtijd, maar als het regent of gewoon geen lekker weer is gaat dat natuurlijk niet door.
Dat je met zo'n grote groep bent (inderdaad iedere volle kampweek 50 kinderen) heeft ook voordelen, er is altijd wel iemand waar je het mee kunt vinden.
En over de ritten die gevaarlijk zouden zijn: Daar ben ik het niet mee eens. Als je eerlijk bent over je rijkunst en op wat voor paard je wil, vind ik het niet gevaarlijk. En over het galopperen; alle drie de groepen galopperen inderdaad, maar als er mensen tussen zitten die niet (goed) kunnen rijden, dan houden ze daar zeker wel rekening mee. Maar ook hiervoor geldt, als ze het niet weten kunnen ze er geen rekening mee houden.
Okee, lang verhaal geworden, haha!
Maar zoals anderen zeggen, misschien is er ondertussen veel veranderd 
Citaat:ik ging nl mee op de "doodmans" rit en gingen we kei hard in volle rengallop van een erg hooge huevel af. ook waren we de leiding kwijt... midden in dat enorme bos... dus ik vond het maar link
oja: weet iemand of bas er nog staat ? dat was "mijn" ponytje toen erg leuk dier ! alhoewel ik helemaaal niks met haflingers heb ^^

Citaat:Ik reed toen op een half fries, karin of karen.. staat die er nog?
natuurlijk krijg je dan niet een totaalbeeld maar voor zover leek er een hele gezellige sfeer te hangen. De buitenritten leken op de foto's en de filmpjes juist heel mooi!
Love_Romeo schreef:Ik zou er misschien heen gaan! Maar toen we gingen kijken toen waren er bijna geen paarden( stonden allemaal op de wei) en ze waren bezig met een verbouwing! En het leek een beetje als of ze ons niet wouden rondlijden terwijl we wel een afspraak hadden. We hebben besloten het niet te doen.
.

DiegoWendy schreef:Ik ben op westernkamp geweest
vorig jaar
3 woorden voor: GE-WEL-DIG
Keb er nu ook mijn paardje vandaan
volgend jaar hoop ik er weer heen te kunnen
maar dan met mijn eigen paardje natuurlijk

Ben er nu 3 jaar heen geweest, en heb ook nog een westernweekend gedaan. Dit jaar weer westernweekend! 
echt een leuk kamp