Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_Irene11_

Berichten: 2160
Geregistreerd: 16-09-07

Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-08 15:34

Hoi Allemaal!
Ik ben benieuwd wat jullie van manege Liethorp in Leiderdorp vinden. Ik heb er zelf, toen ik 7 jaar was, een jaar gereden. Ik vond het na een tijdje niet meer leuk, omdat de instructrice niet zo aardig was en ze kon ook niet echt goed les geven(vind ik). Ben ook benieuwd of jullie lievelingspaarden hebben/hadden en zo ja welke Lachen .
Het lijkt me leuk als je een berichtje achterlaat Pling .


_Irene11_

Berichten: 2160
Geregistreerd: 16-09-07

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-08 15:50

Niemand? Ach gut Het is wel een paar keer bekeken, maar ik heb nog geen reacties.

sofire
Berichten: 77
Geregistreerd: 09-07-07
Woonplaats: Leiden

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:16

Ik heb er ooit één les gehad.. vond het wel een mooie manege maar het is wel jammer dat zoveel paarden met thiedemanteugel rijden..

Knollol
Berichten: 81
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Heerlen

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 00:40

Ik vond het verschrikkelijk, ook vanwege de instructie. Is wel een tijdje terug hoor, misschien dat het nu heel anders is.

monikje

Berichten: 1016
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:01

Ik rij nu op Manege Liethorp.
Het is daar erg leuk !!
Ik heb daar mijn verzorg paard Monik.
Ik vindt de instructie wel aardig Knipoog

Beste paardjes ooit Kelvin & Monik
[OV] [PG] Monik, bruine KWPN merrie, ong. 21 jaar, ± 1.67
Zoveel van jou geleerd, zo veel mooie moment met jou. En nu mis ik je zo ontzettend erg ♥

_Irene11_

Berichten: 2160
Geregistreerd: 16-09-07

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-08 11:20

Dank jullie voor je reactie!! Pling
@ Knollol: Wie vond jij de/het leukste pony/paard van stal? Mijn lievelingen waren Droopy en Dustin.

monikje

Berichten: 1016
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:44

_Irene11_ schreef:
Dank jullie voor je reactie!! Pling
@ Knollol: Wie vond jij de/het leukste pony/paard van stal? Mijn lievelingen waren Droopy en Dustin.


Mijne Droopy & Monik
Monik Verzorg ik en Droopy rij ik vaak op !!

Beste paardjes ooit Kelvin & Monik
[OV] [PG] Monik, bruine KWPN merrie, ong. 21 jaar, ± 1.67
Zoveel van jou geleerd, zo veel mooie moment met jou. En nu mis ik je zo ontzettend erg ♥

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:46

Ik heb er ook gereden, inmiddels al weer bijna 7 jaar geleden.
Ik vond het altijd wel een leuke manege en was wel tevreden met mijn instructrice. Ben blij dat ze nu ook die stands hebben weggedaan. Mijn favo's waren Kaval, Nacho, Nexus, Loekie en van nog eerder nog Fiesta.

xShanty

Berichten: 1932
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:12

Hmm, Ik ben niet echt tevreden over Liethdorp, Zou er zelf nooit les willen hebben of me paard willen hebben. Vrindin van me heeft er les gehad en haar paard heeft er tot kort geleden even gestaan. Vind het maar een raar principe met de verzorgpaarden, Verder kwamen er tot kort redelijk veel mensen vrijrijders op onze manege vanuit Liethdorp die niet konden zadelen en slecht reden..

Misty You're my everything. Veel plezier bij je nieuwe baasje
Pow Wow, kleine vriend, ik zal jou nooit vergeten!01/05/07
Nero, Ik hoop dat je lekker aan het spelen ben in de eeuwige groene weides! 18/08/08

[HK] Klaar met ons examenjaar, wij blijven altijd bij elkaar! #4

_Irene11_

Berichten: 2160
Geregistreerd: 16-09-07

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-08 19:16

Lieke schreef:
Ik heb er ook gereden, inmiddels al weer bijna 7 jaar geleden.
Ik vond het altijd wel een leuke manege en was wel tevreden met mijn instructrice. Ben blij dat ze nu ook die stands hebben weggedaan. Mijn favo's waren Kaval, Nacho, Nexus, Loekie en van nog eerder nog Fiesta.


Kaval en Nexus ken ik nog wel, maar die andere paarden die je noemt niet. Ik ben laatst met een vriendin langs geweest bij Liethorp en toen zag ik dat de stands weg waren. Ik ben daar ook erg blij om Ja .

Knollol
Berichten: 81
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Heerlen

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 23:55

Miijn leukste paarden van stal ben ik vergeten Bloos . Of waarschijnlijk verdrongen om snel daarna naar Voorschoten te gaan.

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:01

ik heb er 5 proeflessen ofzo gevolgd.
6 jaar terug ofzo haha
vond daardoor paardrijden wel leuk, maar de manege niet! je reed in een rijtje en er werd verteld dat je eerst heel veel jaar met naastloper moest en je mocht niet zelf poetsenen opzadelen enzo...
kom hier wel wat namen tegen die ik me nog wel herinner Ja
ik weet nog dat er was een igor ofzo, maar die moest geloof ik weg en de moeder daarvan moest daarvoor al weg ofzo,
en nexus en khaval daar heb ik dacht ik wel op gereden, en dr was ook een paard die trapte altijd vanuit zijn stand, was dat niet iets met calipso ofzo? haha lang geleden dus ik weet het niet meer zo goed Tong uitsteken
en droopie en dustin komen me ook wel bekend voro dacht ik..
en was er nou ook nog eentje die freya heette ofzoiets of was dat weer ergens anders Tong uitsteken?

Neem een kijkje in mijn kledingkast op Vinted: https://www.vinted.nl/member/33677517-fie28

                        • Bambi & Bandiet <3

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:14

Klopt idd Freya en calypso trapte, die zal er wel op vooruit gegaan zijn met de boxen.
Verder heb ik nooit een naastloper gehad (dat was volgens mij alleen in de proeflessen, waar iedereen al beginner begon) en heb ik ook altijd gepoetst en opgezadelt, dit hoefde niet, maar mocht wel.
Kan ook zijn dat er dingen veranderd zijn natuurlijk.

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:16

oh hihi dan heb ikhet toch nog een beetje onthouden.
mijwerd teon geloof ik verteld dat jeeerst heel langmet een naastloper moest, en bij springlessennog langer ofzo... Knipoog

Neem een kijkje in mijn kledingkast op Vinted: https://www.vinted.nl/member/33677517-fie28

                        • Bambi & Bandiet <3

_Irene11_

Berichten: 2160
Geregistreerd: 16-09-07

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-08 13:14

xFioon schreef:
ik heb er 5 proeflessen ofzo gevolgd.
6 jaar terug ofzo haha
vond daardoor paardrijden wel leuk, maar de manege niet! je reed in een rijtje en er werd verteld dat je eerst heel veel jaar met naastloper moest en je mocht niet zelf poetsenen opzadelen enzo...
kom hier wel wat namen tegen die ik me nog wel herinner Ja
ik weet nog dat er was een igor ofzo, maar die moest geloof ik weg en de moeder daarvan moest daarvoor al weg ofzo,
en nexus en khaval daar heb ik dacht ik wel op gereden, en dr was ook een paard die trapte altijd vanuit zijn stand, was dat niet iets met calipso ofzo? haha lang geleden dus ik weet het niet meer zo goed Tong uitsteken
en droopie en dustin komen me ook wel bekend voro dacht ik..
en was er nou ook nog eentje die freya heette ofzoiets of was dat weer ergens anders Tong uitsteken?


Wat je zegt over dat je eerst een lange tijd met naastloper moest lopen klopt wel. Het kan zo zijn dat dat nu niet meer zo is maar dat weet ik niet Knipoog . En ik heb ook van veel andere mensen gehoord dat je inderdaad niet zelf mocht opzadelen. Freya was toch een fjord?

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:53

Freija was idd een fjord! Ik heb een jaar of 10 bij de manege gereden. Ik vind dat ze altijd wel erg leuke pony's hadden. Ik ben er weggegaan omdat ik toen der tijd zelf een pony gekocht heb!
Ik heb het altijd erg leuk gehad daar, alleen vond ik het erg jammer dat ik naar de paarden moest dat vond ik minder leuk als de pony's

Mijn lieveling was Fury vroeger later werd dit Dustin.
Een tijd lang heb ik Iq verzorgt en voor dit paard verzorgde ik altijd Spoetnik maar die is weggegaan omdat ze heel lang iets aan dr been had!

Rust zacht lieve Imka ik heb van je genoten en zo veel geleerd. Je was m'n maatje m'n allessie. Nu zal ik al m'n liefde aan je "pleeg" kind geven. Maar jou vergeet ik nooit Lieffie

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:48

Ik ben op Liethorp begonnen met rijden (zo'n 6-7 jaar geleden). Ik moest toen ook altijd met een naastloper, en we mochten maar ministukjes galopperen (vooraan beginnen, achteraan aansluiten). Ik ben na een half jaar van die manege weggegaan, en naar Zoetermeer gegaan. Daar was het niveau veel hoger en mocht je veel meer. Bij Liethorp werd je als een baby behandeld en mocht je amper iets zelf. Mijn lievelingspony's waren Nacho, Nexus en Nepal geloof ik. Istar leefde toen ook nog, en op Okki heb ik nog eens gereden toen Saskia voor het eerst haar headset uitprobeerde Tong uitsteken

_Irene11_

Berichten: 2160
Geregistreerd: 16-09-07

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-08 17:15

Snoekiej schreef:
Ik ben op Liethorp begonnen met rijden (zo'n 6-7 jaar geleden). Ik moest toen ook altijd met een naastloper, en we mochten maar ministukjes galopperen (vooraan beginnen, achteraan aansluiten). Ik ben na een half jaar van die manege weggegaan, en naar Zoetermeer gegaan. Daar was het niveau veel hoger en mocht je veel meer. Bij Liethorp werd je als een baby behandeld en mocht je amper iets zelf. Mijn lievelingspony's waren Nacho, Nexus en Nepal geloof ik. Istar leefde toen ook nog, en op Okki heb ik nog eens gereden toen Saskia voor het eerst haar headset uitprobeerde Tong uitsteken

Ik moest ook altijd precies zoals jij zegt maar heel kort galopperen. Nooit met zijn allen ofzo, maar altijd dat de anderen moesten halthouden en dat je dan één rondje mocht galopperen Verward . Ohh ja Nepal was ook mijn lievelingspaard!! Knipoog Ik rijd nu trouwens ook op een veel leukere manege Pling .

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:05

Ik heb na Liethorp in Zoetermeer op Xenophon gereden, en nu heb ik eigenlijk al een aantal jaar een eigen paardje Haha!

_Irene11_

Berichten: 2160
Geregistreerd: 16-09-07

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-08 20:39

Snoekiej schreef:
Ik heb na Liethorp in Zoetermeer op Xenophon gereden, en nu heb ik eigenlijk al een aantal jaar een eigen paardje Haha!

Leuk! Pling
Ik heb even in je profiel gekeken... leuk/mooi paard heb je zeg!! Haha! Tong uitsteken

sofire
Berichten: 77
Geregistreerd: 09-07-07
Woonplaats: Leiden

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:27

Shanty_Muis schreef:
Hmm, Ik ben niet echt tevreden over Liethdorp, Zou er zelf nooit les willen hebben of me paard willen hebben. Vrindin van me heeft er les gehad en haar paard heeft er tot kort geleden even gestaan. Vind het maar een raar principe met de verzorgpaarden, Verder kwamen er tot kort redelijk veel mensen vrijrijders op onze manege vanuit Liethdorp die niet konden zadelen en slecht reden..


Wat is het principe met verzorgpaarden dan?

xShanty

Berichten: 1932
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:30

sofire schreef:
Shanty_Muis schreef:
Hmm, Ik ben niet echt tevreden over Liethdorp, Zou er zelf nooit les willen hebben of me paard willen hebben. Vrindin van me heeft er les gehad en haar paard heeft er tot kort geleden even gestaan. Vind het maar een raar principe met de verzorgpaarden, Verder kwamen er tot kort redelijk veel mensen vrijrijders op onze manege vanuit Liethdorp die niet konden zadelen en slecht reden..


Wat is het principe met verzorgpaarden dan?


Wat ik gehoord heb is dat ieder paard een vaste verzorger heeft die het paard opzadeld, verder werd mij vertelt dat eigen paarden alleen door ruiters van daar bereden mochten worden en verzorgers betaalt moesten worden, in hoeverre dat waar is weet ik natuurlijk niet zeker. inmiddels staat ze weer in Warmond en kan ik gewoon weer mee.

Misty You're my everything. Veel plezier bij je nieuwe baasje
Pow Wow, kleine vriend, ik zal jou nooit vergeten!01/05/07
Nero, Ik hoop dat je lekker aan het spelen ben in de eeuwige groene weides! 18/08/08

[HK] Klaar met ons examenjaar, wij blijven altijd bij elkaar! #4

principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:47

Ik heb al meer dan 13 jr geleden daar gereden, toen was het iets vrijer dan ik nu lees in de berichten.

Ik ken dan ook wel Freija, en fiesta, de meeste alleen van naam op de website. De instructie vond ik altijd goed, er is veel ingeramd als het ware, waar ik nu nog profijt van heb. Het systeem van nu ken ik niet. behalve dat ze gelukkig die vervelende stands weghebben, dat vond ik altijd erg zielig.

Pluk de dag

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:02

principal schreef:
Ik heb al meer dan 13 jr geleden daar gereden, toen was het iets vrijer dan ik nu lees in de berichten.

Ik ken dan ook wel Freija, en fiesta, de meeste alleen van naam op de website. De instructie vond ik altijd goed, er is veel ingeramd als het ware, waar ik nu nog profijt van heb. Het systeem van nu ken ik niet. behalve dat ze gelukkig die vervelende stands weghebben, dat vond ik altijd erg zielig.


Ja idd Freija en Fiesta Rambo Fury Billy Mark Baron Donja Klaas en zo waren er misschien nog wel een paar. Dit zijn in ieder geval namend die ik altijd onthouden heb Haha!

Ik hoor geregeld nog wel eens iets van Marjan die mijn paardje bijrijdt die rijdt daar nog steeds met haar zus. En soms ga ik wel eens kijken. Wel leuk maar jammer dat ik geen paarden meer ken van toen

Rust zacht lieve Imka ik heb van je genoten en zo veel geleerd. Je was m'n maatje m'n allessie. Nu zal ik al m'n liefde aan je "pleeg" kind geven. Maar jou vergeet ik nooit Lieffie

monikje

Berichten: 1016
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Manege Liethorp(in Leiderdorp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:02

Lieke schreef:
Ik heb er ook gereden, inmiddels al weer bijna 7 jaar geleden.
Ik vond het altijd wel een leuke manege en was wel tevreden met mijn instructrice. Ben blij dat ze nu ook die stands hebben weggedaan. Mijn favo's waren Kaval, Nacho, Nexus, Loekie en van nog eerder nog Fiesta.


Loekie Fiesta nooit gekend Nacho wel heel kort niet goed Nacho was echt mooi !!
Maar dat zijn wel oude pony's !!
Kennen jullie ook Kelvin die coole bruine paard Haha! Nu helaas weg :'(

Beste paardjes ooit Kelvin & Monik
[OV] [PG] Monik, bruine KWPN merrie, ong. 21 jaar, ± 1.67
Zoveel van jou geleerd, zo veel mooie moment met jou. En nu mis ik je zo ontzettend erg ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers