Manege Alkmaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tamaartje

Manege Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 09:47

Goedemorgen,

Aangezien ik binnenkort naar Alkmaar ga verhuizen zou ik graag willen weten of er een leuke manege in de buurt is. Waar je gewoon lekker kan rijden en op een redelijk niveau les kan krijgen. Ik weet niet of dit goed staat zo niet verplaats het maar. Ik hoor het graag.

doom

Re: Manege Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:50

Tamaartje schreef:
Goedemorgen,

Aangezien ik binnenkort naar Alkmaar ga verhuizen zou ik graag willen weten of er een leuke manege in de buurt is. Waar je gewoon lekker kan rijden en op een redelijk niveau les kan krijgen. Ik weet niet of dit goed staat zo niet verplaats het maar. Ik hoor het graag.

Ja Ja

Manege de steenen kamer in HHWaard http://www.manegedesteenenkamer.nl
Manege beukers in Oud karspel http://www.manegebeukers.nl

En dan heb je nog poelenburg en manege groot in egmond. Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:43

poelenburgh is een grote manege, beukers ook.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:08

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:10

Manege de Hoef in Egmond.
Poelenburgh is een hele leuke manege!

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:14

Zoals al eerder gezegt ;

* Poelenburgh in Schoorl
* Manege de hoef in Egmond
* Manege groot in Egmond
* Manege Waarland in Waarland
* Manege Beukers in Oudkarspel
* In koedijk zit ook nog een manege

Tong uitsteken

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:52

Even mijn persoonlijke (ongezoute) mening over onderstaande maneges

* Poelenburgh in Schoorl, een hoop koude 'kak'. Kwaliteit van lessen verschilt tussen instructeurs. Over het algemeen redelijk tot goed te noemen. In de zomer kun je geweldige buitenritten maken.
* Manege de hoef in Egmond, wat mij betreft een absolute NO GO. De lessen vind ik echt verschrikkelijk, evenals alle poespas erom heen.
* Manege groot in Egmond, ik heb hier een jaar als pensionklant op stal gestaan. De kantine speelt op deze manege een enorme rol. De stalling van de manegepaarden vind ik erg jammer, soms staan er best leuke paarden bij. Instructie vind ik kwalitatief niet zo goed, maar ik begrijp dat iemand die één keer in de week een lesje wil pakken er genoegen mee neemt. In de zomer krijgt iedere idioot die het terrein op komt lopen een paard mee om buiten te gaan rijden.
* Manege Waarland in Waarland, ik heb hier een jaar als pensionklant op stal gestaan. Eveneens een absolute NO GO.Er staan een paar leuke paardjes, maar de instructie is echt om te huilen.
* Manege Beukers in Oudkarspel, één woord: TOP (nee, ik heb hier geen aandelen in Knipoog )
* Steenen kamer in Heerhugowaard, leuk als een manege het uiterlijk van de koninklijke stallen heeft. Staan leuke paarden, instructie is zacht gezegd niet denderend, helemaal geen uitrijdmogelijkheden.
* In koedijk zit ook nog een manege, ken ik niet.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:15

Citaat:
* Steenen kamer in Heerhugowaard, leuk als een manege het uiterlijk van de koninklijke stallen heeft. Staan leuke paarden, instructie is zacht gezegd niet denderend, helemaal geen uitrijdmogelijkheden.

Dit ben ik totaal niet met je eens !!!
Ten eerste heb je wel uitrijmogelijkheden constant ruime fietspaden, en even oversteken en je zit in een natuurgebied/parkje.
En instructrice geeft geweldig les !! (ik krijg priveles) ik praat over de eigenaresse. ze rijd zelf ook ZZ zwaar. nee echt top!!

Ik zou voor steenen kamer of beukers gaan.
Het nadeel aan beukers vind ik de kleine ruimtes waar in er lesgegeven wordt. Bloos

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:43

Ik ben een keer bij manege de hoef geweest, zag er goed uit. Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:43

Bij de Steenen kamer kunnen de paarden bijna niet buiten Ik zou er niet willen staan in ieder geval Lachen

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:02

Cayenne schreef:
Bij de Steenen kamer kunnen de paarden bijna niet buiten Ik zou er niet willen staan in ieder geval Lachen

Ik sta er op het moment zelf Knipoog de je kan je paard dik 3 uur in de paddock zetten (zijn vrijwel altijd vrij).
Ook heeft ze weiland alleen dat is 10 min lopen van de steenen kamer zelf af.
Ze zijn bezig met e.v.t weiland er achter te huren maar dat is nog niet rond. Haha!

Dus wat dat betreft het zelfde als een hoop andere *maneges* in de buurt.
ER komt ook nog een overdekte stapmolen waar het paard in gezet kan worden. Cool

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:49

doom schreef:
Citaat:

Dit ben ik totaal niet met je eens !!!
Ten eerste heb je wel uitrijmogelijkheden constant ruime fietspaden, en even oversteken en je zit in een natuurgebied/parkje.
En instructrice geeft geweldig les !! (ik krijg priveles) ik praat over de eigenaresse. ze rijd zelf ook ZZ zwaar. nee echt top!!

Als je paard niet volledig verkeersmak is is het onverantwoord om daar over de fietspaden te rijden. Er komt heel veel groot verkeer langs. Het natuurgebied/parkje ben je in twintig minuten doorgestapt (heen en terug).
Kwaliteit van de instructrice is een persoonlijke mening. Eigen rijniveau zegt imo niets over de kwaliteit van het lesgeven.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:56

Citaat:
Als je paard niet volledig verkeersmak is is het onverantwoord om daar over de fietspaden te rijden. Er komt heel veel groot verkeer langs. Het natuurgebied/parkje ben je in twintig minuten doorgestapt (heen en terug).
Kwaliteit van de instructrice is een persoonlijke mening. Eigen rijniveau zegt imo niets over de kwaliteit van het lesgeven.

Ik neem aan dat de t.s (aangezien leeg profiel geen eigen paard heeft) dus niet volledig verkeersmak etc doet hier dan niet terzake Knipoog
Dat zegt het ook niet maar ze heeft zich zelf zeker al bewezen in het vak. Vork

Tamaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 16:29

heel erg bedankt voor de reacties aan de hand van deze topic moet ik maar eens proeflessen gaan maken bij de verschillende stallen wil namelijk wel verder komen. Ook al ben ik niet in het bezit van een eigen paard. Ik wil wel lekker rijden.

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:38

Heel verstandig! dan kom je vanzelf wel bij een manege terecht waar jij het leuk vind! Haha!

Tamaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 16:53

ja had dit topic geopend omdat ik totaal niet bekend ben daar in de buurt. Maar nu weet ik een beetje wat er in de buurt het aanbod is.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:59

Poelenburgh! Haha!

Tamaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 17:21

En waarom poelenburgh??

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:12

even mijn mening over de maneges waar ik wel eens ben geweest :

* Poelenburgh in Schoorl --> grote manege, maar vind de lessen inderdaad per instructeur verschillen..paarden zijn ook niet helemaal mijn ding. T is wel mijn vaste manege om in t voorjaar, zomer en najaar buitenritten te maken.

* Manege de hoef in Egmond --> ken ik niet, wel eens verhalen over gehoord..iets met heel veel paarden, kleine stands enz
maar weet eigenlijk niet meer of dit over de hoef of over groot ( zie hieronder) ging.

* Manege groot in Egmond --> ken ik niet. zie boven

* Manege Waarland in Waarland --> Ik ben hier 1.5 jaar geleden weg gegaan na er 4 jaar gereden te hebben en wel om de volgende redenen :
- de lessen vond ik absoluut dramatisch! verder dan een uur rondhobbelen kwam ik niet hoevaak ik ook gevraagd had of we niet meer konden doen/leren/enz.
- klantvriendelijkheid is ook niet bepaald t sterkste punt
- er staan een paar leuke paarden maar toen ik er nog reed waren ze om de haverklap kreupel en naar mijn mening zagen ze er niet goed uit ( doffe vachten, wondjes, plekjes enz)
- de stallen waren echt ronduit smerig! zodra je de manege binnenkwam kwam de stank je tegemoed.
ik heb in enkele stallen zelfs grote paddestoelen gevonden! die er dus weken achter elkaar stonden.
t was zelfs zo erg dat ik de paarden uit de stallen haalde ( wat niet eens 'mag' ) omdat ik t niet uithield binnen in de stal..wat een stank!
- als druppel waren er ook nog een aantal dingen zeer slecht geregeld.

* Manege Beukers in Oudkarspel --> mijn huidige manege.
ik keek mn ogen uit toen ik hier in de zomer van 2006 voor t eerst kwam..wat mooi! en groot! en ruim!
nadeel vind ik wel: de (grote) binnenbak wordt opgedeeld in 3 kleine bakken waardoor je soms gewoon te weinig ruimte hebt.
de paarden daarentegen vind ik echt geweldig!
iedereen is ook super aardig, gezellig enz.
inhalen, afzeggen is nooit een probleem , er wordt geweldig rekening gehouden met de wensen van de ruiters.. echt top!
Ik heb zelf t idee dat , sinds ik bij beukers rij, mijn rijden al met sprongen vooruit is gegaan.
Ik heb les van Ronald (eigenaar) en t voordeel van hem is dat hij 'individueel' les geeft. je rijd met anderen in een les maar hij geeft iedereen apart oefeningen en commentaar. je mag bij hem ook zelf weten wanneer je wat doet, in welke gang je t doet enz. en hij helpt je daarbij.
'nadeel' is wel dat door de leuke paarden die er staan ik nogal verwend ben geworden, en doordat ik nu Ronald gewend ben, me een tikje erger als ik eens van iemand anders les krijg waar je niet al die vrijheden hebt Tong uitsteken

* In koedijk zit ook nog een manege -- > ken ik niet

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:55

Citaat:
* Poelenburgh in Schoorl
Mooie manege. Heb er voor de rest niet zoveel ervaring mee, maar een vriendin van mij rijd er en die is er zeer over te spreken.
* Manege de hoef in Egmond
Absoluut een puinzooitje voor zover ik het gezien heb. Ik heb een keer een buitenrit moeten maken en bij terugkomst zag ik dat er bij de singel en onder het zadel gewoon open wondjes zaten (en dat was écht niet van één dag). Als ik dat van tevoren had geweten (paard was al gezadeld), was ik er ook nooit opgestapt. Heb deze verhalen ook meer dan eens van anderen gehoord toen ik hier later over na ging vragen.
* Manege groot in Egmond
Nooit geweest.
* Manege Waarland in Waarland
Hier heb ik zelf mijn "manegeleventje" lang gereden (nadat ik van het vroegere Valkenbos afkwam). Vond het er steeds minder leuk worden qua sfeer. Ben er nu al een hele tijd niet meer geweest dus ik weet absoluut niet hoe het er nu is. Instructie vind ik er dan opzich wel weer goed.
Prachtige manege. Nadeel vind ik inderdaad wel dat ze pronken met een hele grote binnenbak en hem dan vervolgens tijdens de lessen in drie stukjes opdelen die net iets groter zijn dan een grote volte. Clown Ze hebben er wel erg leuke paarden. Lachen
* In koedijk zit ook nog een manege
Ken ik niet.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:03

Ilzjuh schreef:
Prachtige manege. Nadeel vind ik inderdaad wel dat ze pronken met een hele grote binnenbak en hem dan vervolgens tijdens de lessen in drie stukjes opdelen die net iets groter zijn dan een grote volte. Clown Ze hebben er wel erg leuke paarden. Lachen

Als ik me niet vergis, is die bak normaal 30m bij 100m dat delen door 3, maak jij wel hele grote, grote voltes!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:05

ilse18 schreef:
Als ik me niet vergis, is die bak normaal 30m bij 100m dat delen door 3, maak jij wel hele grote, grote voltes!

Ik weet prima wat ik gezien heb, dankjewel. Ik zeg ook dat het iets groter is dan een grote volte. Maar de keren dat ik het heb gezien kon ik me niet voorstellen dat je daar in een les écht fijn kon rijden. Waarmee ik voor de rest niks negatiefs over de manege zelf wil zeggen want ik blijf het een prachtige manege vinden. Knipoog

In elk geval denk ik dat de TS zelf moet kijken bij een aantal manege's en daar uit moet zoeken. Want de mening van andere mensen verschilt natuurlijk ontzettend veel. Lachen

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:10

Was geen aanval hoor! Ach gut
Bedoelde er alleen mee te zeggen dat het kwa vierkante meters meer is dan dan een normale 20x40 bak!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:15

Ohnee, dat dacht ik ook niet hoor. Lachen Wat ik bedoel is dat ik meer dan eens een les aan de kant heb staan volgen en wat ik zag was alles behalve een 20x40 bak (in elk geval het gedeelte waarin de les gegeven werd). Lachen Maargoed, dat lijkt me verders niet echt relevant en voor ieders zelf uit te maken hoe die dat ervaart. Tong uitsteken

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:01

Ilzjuh schreef:
ilse18 schreef:

Ik weet prima wat ik gezien heb, dankjewel. Ik zeg ook dat het iets groter is dan een grote volte. Maar de keren dat ik het heb gezien kon ik me niet voorstellen dat je daar in een les écht fijn kon rijden. Waarmee ik voor de rest niks negatiefs over de manege zelf wil zeggen want ik blijf het een prachtige manege vinden. Knipoog

In elk geval denk ik dat de TS zelf moet kijken bij een aantal manege's en daar uit moet zoeken. Want de mening van andere mensen verschilt natuurlijk ontzettend veel. Lachen

ik ben t volkomen met je eens hoor..
die bakken zijn echt net te klein.. en je rijd idd meer een soort van grote constante volte aangezien de rechte zijdes niet erg lang zijn.
als je gewoon in een les rijd waarin iedereen op t zelfde niveau rijd en als iedereen gewoon goed zelfstandig kan rijden en de rijbaan regels weet dan gaat t wel.
maar ik maak ook nog wel eens mee dat er een paar inhalers in onze les worden gepropt die gewoon (sorry) minder goed rijden..en ja..dan is t inderdaad een drama..
dan kun je amper rijden. meestal zet ik dan maar de houding op van "iedereen aan de kant want ik kom er aan" (wat makkelijk kan met t paard dat ik meestal rijd:P die walst iedereen wel omver, bij wijze van) , maarja..dan nog is t niet echt super.

edit :
t is meestal ook zo...dat de bak wordt onderverdeeld in 2 kleine en 1 iets grotere bak. 2 kleinere voor de manege lessen en de grotere voor de pension klanten..
nou vind ik dat ook niet echt eerlijk, ik bedoel..wij moeten dan met zn 8en in dat kleine bakje, en die 1 of 2 pension klanten mogen in een 'grote' bak.
maargoed. van de zomer wordt t weer relaxter want dan kunnen we ook de buitenbak erbij nemen