Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tamaartje schreef:Goedemorgen,
Aangezien ik binnenkort naar Alkmaar ga verhuizen zou ik graag willen weten of er een leuke manege in de buurt is. Waar je gewoon lekker kan rijden en op een redelijk niveau les kan krijgen. Ik weet niet of dit goed staat zo niet verplaats het maar. Ik hoor het graag.
Citaat:* Steenen kamer in Heerhugowaard, leuk als een manege het uiterlijk van de koninklijke stallen heeft. Staan leuke paarden, instructie is zacht gezegd niet denderend, helemaal geen uitrijdmogelijkheden.
Cayenne schreef:Bij de Steenen kamer kunnen de paarden bijna niet buitenIk zou er niet willen staan in ieder geval
doom schreef:Citaat:* Steenen kamer in Heerhugowaard, leuk als een manege het uiterlijk van de koninklijke stallen heeft. Staan leuke paarden, instructie is zacht gezegd niet denderend, helemaal geen uitrijdmogelijkheden.
Dit ben ik totaal niet met je eens !!!
Ten eerste heb je wel uitrijmogelijkheden constant ruime fietspaden, en even oversteken en je zit in een natuurgebied/parkje.
En instructrice geeft geweldig les !! (ik krijg priveles) ik praat over de eigenaresse. ze rijd zelf ook ZZ zwaar. nee echt top!!
Citaat:Als je paard niet volledig verkeersmak is is het onverantwoord om daar over de fietspaden te rijden. Er komt heel veel groot verkeer langs. Het natuurgebied/parkje ben je in twintig minuten doorgestapt (heen en terug).
Kwaliteit van de instructrice is een persoonlijke mening. Eigen rijniveau zegt imo niets over de kwaliteit van het lesgeven.
Citaat:* Poelenburgh in Schoorl
Mooie manege. Heb er voor de rest niet zoveel ervaring mee, maar een vriendin van mij rijd er en die is er zeer over te spreken.
* Manege de hoef in Egmond
Absoluut een puinzooitje voor zover ik het gezien heb. Ik heb een keer een buitenrit moeten maken en bij terugkomst zag ik dat er bij de singel en onder het zadel gewoon open wondjes zaten (en dat was écht niet van één dag). Als ik dat van tevoren had geweten (paard was al gezadeld), was ik er ook nooit opgestapt. Heb deze verhalen ook meer dan eens van anderen gehoord toen ik hier later over na ging vragen.
* Manege groot in Egmond
Nooit geweest.
* Manege Waarland in Waarland
Hier heb ik zelf mijn "manegeleventje" lang gereden (nadat ik van het vroegere Valkenbos afkwam). Vond het er steeds minder leuk worden qua sfeer. Ben er nu al een hele tijd niet meer geweest dus ik weet absoluut niet hoe het er nu is. Instructie vind ik er dan opzich wel weer goed.
* Manege Beukers in Oudkarspel
Prachtige manege. Nadeel vind ik inderdaad wel dat ze pronken met een hele grote binnenbak en hem dan vervolgens tijdens de lessen in drie stukjes opdelen die net iets groter zijn dan een grote volte.Ze hebben er wel erg leuke paarden.
![]()
* In koedijk zit ook nog een manege
Ken ik niet.
Ilzjuh schreef:* Manege Beukers in Oudkarspel
Prachtige manege. Nadeel vind ik inderdaad wel dat ze pronken met een hele grote binnenbak en hem dan vervolgens tijdens de lessen in drie stukjes opdelen die net iets groter zijn dan een grote volte.Ze hebben er wel erg leuke paarden.
![]()
ilse18 schreef:Als ik me niet vergis, is die bak normaal 30m bij 100m dat delen door 3, maak jij wel hele grote, grote voltes!
Ilzjuh schreef:ilse18 schreef:Als ik me niet vergis, is die bak normaal 30m bij 100m dat delen door 3, maak jij wel hele grote, grote voltes!
Ik weet prima wat ik gezien heb, dankjewel. Ik zeg ook dat het iets groter is dan een grote volte. Maar de keren dat ik het heb gezien kon ik me niet voorstellen dat je daar in een les écht fijn kon rijden.Waarmee ik voor de rest niks negatiefs over de manege zelf wil zeggen want ik blijf het een prachtige manege vinden.
In elk geval denk ik dat de TS zelf moet kijken bij een aantal manege's en daar uit moet zoeken. Want de mening van andere mensen verschilt natuurlijk ontzettend veel.