Leuk ik mocht op die nieuwe..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Leuk ik mocht op die nieuwe..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 13:30

Gister was echt lagen op de manege, ongeveer een week of 4 hebben we een nieuw paardje in de les lopen.
Hij rijd ongeveer 2 weken nu ook mee in de les, in het begin was die heel braaf maar hij begon steeds meer streken te krijgen Tong uitsteken
ik dacht leuk! leuk! leuk! weer eens een ondeugende in de les (ik was er dus al een beetje weg van) en gister stond mijn naam achter die nieuwe geschreven (jah hij hete toen nog nieuwe) maar goed mijn les kon niet meer stuk, leuk dat die is ik wil er volgende week wel weer op Tong uitsteken
Dus ik hoop dat ik er nu vaker op kan rijden aangezien mijn lieveling nooit meer in mijn les meerijd Boos!
Ik hoop dan wel dat ik die nieuwe leuk blijf vinden :p maar ik denk het wel, hij is trouwens in mijn les gister omgedoopt tot Boris Tong uitsteken
Nu gaat die dus als Boris door het leven hahaha Haha!

Nou dat was het wel :p ik wou het even met jullie delen hoe leuk me lesje was geweest hihi ^^

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Leuk ik mocht op die nieuwe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:33

Nieuwe pony's uitproberen is altijd leuk. Mijn instructrice weet van mij dat ik normaal niet zo snel bang ben, dus als er een nieuwe is ben ik altijd de l*l. Leuk hoor, soms heuse rodeo's maar dan houd je het een uur vol, geef je het beestje de kans om te wennen, stel je duidelijke regels op en een maand later zie je ze braaf rondhobbelen in een beginnersles. Dat is toch echt wel de uitdaging vind ik. Alleen gisteravond ben ik er behoorlijk afgegooid, dus ik ga het even rustig aan doen. Door gezondheidsredenen heb ik gewoon de energie en kracht niet om een heel uur 100 % te zijn. En het paard waarop ik reed maakte daar dus misbruik van. En ik rijd al heel lang op haar, en hoewel ze in het begin een kreng was, heb ik haar omgeschoold tot braaf. Alleen nu ik een poos niet op haar gereden heb lijkt ze weer terug bij af te zijn, erger zelfs! Ik weet niet wat er met haar is, maar op deze manier heb ik er geen lol meer van. Dus voorlopig mogen ze het zelf lekker uitzoeken met haar.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:36

Leuk hoor.
Hopelijk mag je er vaker op rijden. *LOL*
Veel plezier met Boris. Clown

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:36

Ah de lessen met de nieuwe paarden zijn de leukste lessen Haha! ik hoop voor je dat je er vaker op mag

lizzyke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:49

altijd leuk om op een nieuwe te mogen he Lachen, of voor het eerst op een pony te rijden die er al een tijdje is. bij ons zijn ze de eerst maand(en) altijd lief,, maar na een tijdje komen de ware streken Clown , dat was ook zo met darinka, k vind haar nu nog leuker Duivel nog veel plezier met boris Haha!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 03:36

Ik heb dat juist helemaal niet met nieuwe paarden, ik kijk liever de kat uit de boom!
Niet dat ik bang ben, maar je moet alles weer opnieuw vinden bij zo'n paard en bij de paarden die je kent kun je veel meer en meer van ze vragen omdat je daar veel verder mee bent.

essy72

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:47

alle nieuwe zijn nog lekker fris, als ze drie maanden in de lessenlopen...worden zo duffff

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:23

Nee, duf worden ze niet echt vind ik. Wel rustiger, maar op het begin is alles gewoon nieuw voor ze.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:00

Veel plezier met het rijden op Boris Knipoog

Ik mocht laatst ook op een nieuwe rijden Lachen Markies heet hij, maar het was niet zo'n succes. Hij vond het allemaal heeeel spannend en liep als een kip zonder kop rond Tong uitsteken Hij was wel heel lief maar geen manegepaard...Dus nu is hij alweer weg (ik weet niet precies waarom, maar ik denk dat hij gewoon niet kon wennen). Hij was er toen namelijk al een week dacht ik...

essy72

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:08

naja duf...dan zijn ze gewoon niet zo leuk meer...dan lopen ze zo achter elkaar aan, en reageren niet meer op alle hulpen..iedereen zit natuurlijk in die mond te trekken en in die buik te schoppen..snappie?

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:16

Ja idd, ze worden op een gegeven moment wel de automatische piloot...Omdat veel mensen niet "goed" rijden, verpesten ze het paard. Als manegeruiter kun je een paard verbeteren maar ook het tegenovergestelde doen!

essy72

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:25

vaker tegenovergestelde...zielug

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:35

essy72 schreef:
naja duf...dan zijn ze gewoon niet zo leuk meer...dan lopen ze zo achter elkaar aan, en reageren niet meer op alle hulpen..iedereen zit natuurlijk in die mond te trekken en in die buik te schoppen..snappie?

Ja ik snappie. Daar moet ik je ook wel weer een beetje gelijk in geven. Daarom vind ik een hoop paarden niet leuk op de manege, ik wil er wel wat mee kunnen doen zeg maar.
Gelukkig zijn er ook paarden die je nog heel goed kan rijden!

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:57

essy72 schreef:
vaker tegenovergestelde...zielug

Ja, vind ik ook wel....
Maarja, manegepaarden hebben wel een positief puntje:
Als iemand een eigen paard heeft en altijd maar verkeerd rijdt is dat erger dan dat er (zoals bij manegepaarden wel gebeurd) wel eens iemand op rijd die beter kan rijden Lachen Bij een eigen paard wordt er steeds dezelfde fout gemaakt, en dat is met manegepaarden niet zo!
en daarbij komt ook nog dat de mensen die op een manege rijden altijd les hebben als ze rijden, en dat heeft iemand met een eigen paard niet altijd, dus die heeft minder snel door dat die iets fout doet met het paard Knipoog

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:02

___Sanne schreef:
Ja, vind ik ook wel....
Maarja, manegepaarden hebben wel een positief puntje:
Als iemand een eigen paard heeft en altijd maar verkeerd rijdt is dat erger dan dat er (zoals bij manegepaarden wel gebeurd) wel eens iemand op rijd die beter kan rijden Lachen Bij een eigen paard wordt er steeds dezelfde fout gemaakt, en dat is met manegepaarden niet zo!
en daarbij komt ook nog dat de mensen die op een manege rijden altijd les hebben als ze rijden, en dat heeft iemand met een eigen paard niet altijd, dus die heeft minder snel door dat die iets fout doet met het paard Knipoog

Maar mensen met een eigen paard hebben 9 van de 10 keer les, waardoor een fout al snel wordt opgemerkt en gecorrigeerd... Ik ben het tot nu toe nog niet tegengekomen dat een eigen paard van iemand slechter liep dan een manegepaard. Knipoog

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:21

Nee, omdat je met een eigen paard meer kan trainen en er dus vaker op rijdt. Dat is ook een pluspunt van een eigen paard natuurlijk Lachen Je hoeft hem niet te delen!
Maar er bestaan wel degelijk eigen paarden die "slechter" lopen dan manegepaarden, dat zie je alleen niet vaak Tong uitsteken
Maargoed, aan alles zitten positieve en negatieve kanten Vork

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:49

ligt er natuurlijk ook aan hoe 'goed of slecht' de manegepaarden zijn. Ik heb heel wat goede manegepaarden gezien Ja

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:28

Loesje88 schreef:
ligt er natuurlijk ook aan hoe 'goed of slecht' de manegepaarden zijn. Ik heb heel wat goede manegepaarden gezien Ja

Bij ons was er ooit een paard, die liep doordeweeks in de manege lessen en in 't weekend ging hij op wedstrijd, liep 'ie een Z1 wedstrijd. Sigaar
En een ander manegepaard bij ons, nou die loopt zo heerlijk en snel nagevelijk daar zeggen veel eigen paarden U tegen.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:34

Leuk hè Lachen
Ik ben bij ons de vaste nieuwe paarden rijden, is altijd leuk! Haha!
Altijd ff 'n uitdaging, heb ook wel 'ns 10 minuten met 'n stijgerend paard rond gereden Nagelbijten / Gniffelen

RCHLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:13

leuk jo!
op mijn oude manege hadden we ook een pony daisy die toen nieuw kwam. alleen die was vrij vervelend en had er al een paar afgegooid. maar toen ik erop ging rijden was ik er gelijk gek van! jammergenoeg is ze nu dood!

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:24

Heeee Vivi Haha! Leuk joh, zo'n nieuwe. Het heeft altijd wel wat vind ik (mits het mijn type paard is). Ik hoop dat je er vaker op mag Lachen Wat voor paard is het eigenlijk?

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:38

Leuk..

NU krijg ik zin om op die nieuwe op onze manege te rijden..

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:48

Ik vind dat ook altijd zo leuk. Dat had ik laatst, ik mocht als eerste op een nieuwe pony, de hele tijd wegspringen omdat hij het eng vond enzo. Maar nu hobbelt hij ook gewoon braaf zijn rondjes. Dus, ze moeten gewoon wennen. Maar bij ons worden de pony's hoe langer ze er zijn hoe vervelender. Wij hebben een pony die eerst braaf zijn rondjes liep, 5 jaar geleden heb ik privelessen op hem gehad. Maar nu in de privelessen staat hij gewoon stil. Maarja, altijd leuk op een nieuwe.
Nog veel succes met Boris, hippe naam trouwens Lachen

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 22:34

De enige 'nieuwe' waar ik ooit op gereden was micky. Sprong ook de hele tijd van de hoefslag af. En hard dat ie kon in galop!! En nu is ie hartstikke braaf. moet zelfs nu met zweepje gereden worden Haha!

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:38

essy72 schreef:
alle nieuwe zijn nog lekker fris, als ze drie maanden in de lessenlopen...worden zo duffff

Dat hoeft niet hoor..
Sommigen blijven zo.