Sinds 6 weken staan onze pony's op een manege. Gelukkig was hij er zelf niet zo van onder de indruk en lenig als hij is ontweek hij de deur keurig terwijl de ruiter mooi bleef zitten

Het is voor mij jaren geleden dat ik echt dagelijks op een manege rondliep en ik ben zeer verbaasd over het gedrag van sommige mensen!
In de 6 weken dat we er nu staan is er al 1x tegen onze welsh een deur opengegooid toen zijn ruiter ermee over de hoefslag draafde, door iemand die duidelijk niet uitkeek en niet 'deur vrij' aangaf.
3 week geleden lag ik voor de eerste keer naast mijn paard, omdat iemand diezelfde deur niet goed dicht had gedaan blijkbaar en deze toen ik er langs galoppeerde openwaaide waardoor mijn paard enorm schrok en ik ernaast lag. Afgelopen week had iemand zijn (felpaarse

Eerst komt er iemand aanlopen die meteen tegen de deur aanbeukt terwijl ik op 2 meter afstand in draf zit. De deur zat gelukkig op de knip zoals het hoort en dus kwam ze van een koude kermis thuis. Ik heb haar meteen "gevraagd" of ze niet even goed uit zou kijken of er iemand langs rijd voordat ze de bak in komt stormen.
Vervolgens een paar minuten later in draf op de hoefslag, gooit diezelfde madam heel ruig haar jas op de bakrand toen ik daar net aan kwam rijden --> weer een snoekduik op de grond.
Ik heb flink lopen kafferen op het meisje die dit deed en gezegd hoe weinig verstand ze had als ze zulk gedrag vertoonde.

Blijkbaar moet zij heel nodig een lesje etiquette hebben!!
Was mijn stijve nek van de vorige val net weer beter heb ik nu weer een verrekte arm van het vasthouden van de teugels tijdens mijn val en dat terwijl we zaterdag onze eerste wedstrijd hebben

Ik snap dat niet iedereen even logisch nadenkt maar gaat dit mijn pet echt te boven.
Hoe 'bomproof' mijn paard ook al is, het is en blijft een 3jarige die voor het eerst een manege van binnen ziet (met al haar drukte en gedoe) sinds vorige maand.
Dat hij een keer schrikt als een ander paard schrikt ofzo vind ik totaal niet erg, dat is een kwestie van ervaringen opdoen. Daar zijn ze op deze manege weer heel erg voorzichtig in; met al de bakken die we hebben mag je niet je paard losgooien in de ene bak als er in de andere (afgescheiden) bak iemand aan het rijden is want ooeeee stel je paard schrikt hiervan.
De pony's en de paarden scheiden ze ook om die reden want stel je voor dat ze bang zijn voor elkaar

Overigens kan iedereen een foutje maken hoor en dat is niet erg, maar dan hoort er in mijn ogen wel een excuses bij en niet gewoon doen alsof je niets hoort want daar houd ik dus echt niet van!
Zijn er bij jullie op de manege ook dit soort geintjes en regels, hoe gaan jullie er mee om en wat vinden jullie ervan?