Manege in Helmond of directe omgeving

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Almighty

Manege in Helmond of directe omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 20:58

Iemand hier op BOkt ervaringen met een manege waar je les kan nemen (zonder eigen paard) in Helmond of directe omgeving, Gerwen, Nuenen, Someren mag ook? Ik wil toch 1x a 2x (hangt van de kosten af) per week gaan lessen. Dit omdat ik nu anders 7 maanden niet rijdt tot dat mijn eigen paard oud genoeg is. Maar omdat ik de routine wil houden en mezelf ook nog eens flink wil bijschaffen ben ik dus op zoek naar een manege in Helmond maar wel eentje met goede lessen? Iemand die daar kennis van heeft?

Mijn paardje is dus 2,5 jaar en kan ik pas volgend jaar april rustig aan beginnen in te rijden. Maar ja tot die tijd niet rijden vind ik zelf niet zn fijn idee en ik mag ook wel weer eens bij geschaft worden met lessen want ik heb alheel lang geen les gehad.

Kan iemand mij een adres van een goede manege in Helmond of in de buurt waar jezelf of iemand die je goed kent goede ervaringen hebben? En weet dat de manege het geen probleem zou vinden dat ik maar 7 maanden ongeveer meerijdt in de manege lessen? Misschien daarna alsnog maar dan met mijn eigen paard.

Bedankt alvast weer voor de tips!

Barmat

Re: Manege in Helmond of directe omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:04

Ik vind het persoonlijk nogal slecht gesteld met het aanbod van maneges in de buurt van Helmond, vroegah was er wel eentje, maar die is weg (dierdonk)

Je hebt De Stap in de Mortel, maar daar ben ik niet kapot van omdat je met met zn 15-en in een les rijdt (echt waar).

In Nuenen zit geloof ik wel een manege, maar het laatste wat ik weet is dat die verkocht werd, maar of dat nog zo is? Ik ben ook de naam van de manege kwijt, sorry.

tja, verder ken ik er weinig tot geen, wel pensionstallen, maar daar ben je (nog) niet naar op zoek denk ik zo.....

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 21:15

Mmm met 15 in een les is niet mijn ding. Ik rijdt al veel te lang buiten de lessen om of reedt mee in de prive paarden les omdat ik die reedt voor particulieren. DUs dat is het niet helemaal om dan te rijden tot...7 maanden later. Ik hoorde er ook nog een in Asten? Manege Heijligers iemand daar ervaring mee? HEt is maar voor 7 maanden om mezelf de routine te laten houden.

Een pensionstal kon ik wel vinden in de directe omgeving. Daar zijn er genoeg van in Helmond en omgeving. Soms ook heel duur. Ik sta met mijn paardje bij de boer in Nuenen voor 140 euro per maand all in met zomer en winter buiten en zijn eigen stal en een buitenbak. Het is er kleinschalig 7 paarden en heerlijk voor een jong paard en ik heb er genoeg aan met luxe. Bos in de buurt als mijn paard er klaar voor is volgend jaar en kan de trailer van de boer lenen als je wil lessen ergens. En de boer heeft zelf ook 2 paarden en heeft al heel zijn leven met paarden gewerkt..dus niet een boer die het voor het geld doet en niets van paarden weet. Super plekje vind ik dus ik ga niet wisselen van pensioenstal. Maar wil dus wel lessen tot mijn paard oud genoeg is dat hij ingereden kan worden. DUs iemand nog meer ideeen van maneges of een andere oplossing?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:17

Heijligers in Asten is eigenlijk een springmanege, dus echt dressuur zul je daar niet gaan leren Knipoog

Wat me nog te binnen schoot - Het Zwarte Water in De mortel, ik ken verder de manege niet, maar hij ziet er goed verzorgd uit van de buitenkant Ja

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 21:20

mmm daar kan ik ook nog weleens gaan kijken dan..zie meestal snel genoeg of het iets is voor mij. Tja ik ben een allrounder dus ook springen..als mijn paard straks oud genoeg is doe ik dat ook. Maar ahahah omdat alleen maar te gaan doen terwijl ik dressuur technisch nu niet helemaal meer op orde ben denk ik niet dat het meteen handig is....Zat er nou ook nog een stal in Someren? is ook nog te doen voor mij.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:25

Poe, dat weet ik niet... pb anders runningkawa eens, die woont in nederweert en is wat meer bekend met de maneges in de omgeving van Helmond, ik ben er te lang uit en inmiddels ook al bijna een jaar weg uit Nederland Knipoog

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 00:05

Oke...Toch heel erg bedankt voor het meedenken! Zal nog eens verder zoeken. Ik woon nu pas vanaf juni in helmond en moet nog even schakelen. Heb 9 jaar in breda gewoond daar ken ik alles wel zn beetje. Maar hier in de paardenwereld is het even schakelen weer en hoop nieuwe kennismakingen te doen.

wjerbo_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 00:10

bij heijligers in asten is het tijdens de les eerste half uur dressuur en 2e half uur springen. en de lessen zijn noooit erg groot. ik heb zelf dagen gehad waarbij we slechts met 2-en in de les reden.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 00:13

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 13:55

Ik heb altijd op de Stap gereden, gelukkig nog in de tijd dat we met kleine groepen reden.
Het is er inderdaad zo druk geworden dat de lessen behoorlijk vol zitten.
Verder weet ik geen andere in de buurt van Helmond die nog niet genoemd is. Succes met zoeken!

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:00

Someren is iig niks..
Heijligers heeft voor zover ik weet toch ook weer vrij grote groepen hoor!

Ik wil wel met je mee, wil ook weer gaan rijden Haha! Clown

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:11

Kostolany schreef:
Oke...Toch heel erg bedankt voor het meedenken! Zal nog eens verder zoeken. Ik woon nu pas vanaf juni in helmond en moet nog even schakelen. Heb 9 jaar in breda gewoond daar ken ik alles wel zn beetje. Maar hier in de paardenwereld is het even schakelen weer en hoop nieuwe kennismakingen te doen.

Off topic - grappig! Ik ben in Breda geboren en heb daar tot mn 21e gewoond Ja Daarna idd verhuisd naar Helmond Haha!

Volgende stap - Duitsland?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 19:01

BarmAT: ahhaahah wie weet verhuis ik ooit ook nog naar duitsland als ik er kan werken? Want nederland is niet handig om je dromen waar te maken! Lekker buiten af. Paardje aan huis helaas blijft dat zelfs in helmond nog even dromen. Ik heb wel mijn eigen paard maar niet in mijn achtertuin ahaha... Grappig wereldje is klein!

Diamante: Tja misschien kunnen we samen op jacht naar een leuk plekje om te rijden> Ik heb al wel een eigen paard maar die staat dus nog 7 maanden lekker buiten en bouw ik alleen maar op met opvoeden nu nog. Maar Lijkt me leuk als je in de buurt van HElomnd woont Dan kunnen we dat gerust doen? Zoveel vrienden heb ik hier nog niet.

Iemand bekend met een manege in Nuenen misschien? Waar ik dan kanlessen.

MoonWencke: Bedankt voor de link zal zeker nog even kijken! Dat zou een optie kunenn zijn! Ga ik daar eens langrijden. V

Vandaag ook nog in Son geweest bij stal DIessen daar zitten er veel bij elkaar en iemand van onze stal had daar haar eerstre wedstrijd. Maar dat vond ik best ver rijden dus daar ga ik niet 1x per week rijden! Mierlo zou kunnen

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 19:02

Trouwens misschien iets voor de gemeente om zich eens bezig te houden dat er een manege in Helmond bij komt? Want dat is inderdaad echt niet direct te vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:06

Heeft de vlerk in someren geen manege meer?

Ik weet dat in Liessel iemand een nieuw soort manege heeft opgericht.
Karin heet ze, maar ben zo haar achternaam kwijt.
Ga eens voor je zoeken Ja

En verder idd mierlo en het zwarte water, maar van beide weet ik ook geen kwaliteit van lessen.
En ik geloof dat de witte vallei in asten-heusden ook weer is begonnen met lessen Ja
En dan heb je nog meuldendijks in Geldrop.
Heel mooi buitenrijden daar Ja

En eerst kon je ook lessen in ommel bij Pietje Martens, maar ook daar weet ik niet van of dat nog is.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:12

Kostolany schreef:
BarmAT: ahhaahah wie weet verhuis ik ooit ook nog naar duitsland als ik er kan werken? Want nederland is niet handig om je dromen waar te maken! Lekker buiten af. Paardje aan huis helaas blijft dat zelfs in helmond nog even dromen. Ik heb wel mijn eigen paard maar niet in mijn achtertuin ahaha... Grappig wereldje is klein!

Diamante: Tja misschien kunnen we samen op jacht naar een leuk plekje om te rijden> Ik heb al wel een eigen paard maar die staat dus nog 7 maanden lekker buiten en bouw ik alleen maar op met opvoeden nu nog. Maar Lijkt me leuk als je in de buurt van HElomnd woont Dan kunnen we dat gerust doen? Zoveel vrienden heb ik hier nog niet.

Iemand bekend met een manege in Nuenen misschien? Waar ik dan kanlessen.

MoonWencke: Bedankt voor de link zal zeker nog even kijken! Dat zou een optie kunenn zijn! Ga ik daar eens langrijden. V

Vandaag ook nog in Son geweest bij stal DIessen daar zitten er veel bij elkaar en iemand van onze stal had daar haar eerstre wedstrijd. Maar dat vond ik best ver rijden dus daar ga ik niet 1x per week rijden! Mierlo zou kunnen

Jaa keeei leuk Haha!
Wil al een tijdje het rijden weer oppakken, maar op de een of andere manier wil dat in mn eentje niet lukken Knipoog
Laatst bijgewerkt door Diamante op 27-10-07 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:14

runningkawa schreef:
Heeft de vlerk in someren geen manege meer?

Ik weet dat in Liessel iemand een nieuw soort manege heeft opgericht.
Karin heet ze, maar ben zo haar achternaam kwijt.
Ga eens voor je zoeken Ja

En verder idd mierlo en het zwarte water, maar van beide weet ik ook geen kwaliteit van lessen.
En ik geloof dat de witte vallei in asten-heusden ook weer is begonnen met lessen Ja
En dan heb je nog meuldendijks in Geldrop.
Heel mooi buitenrijden daar Ja

En eerst kon je ook lessen in ommel bij Pietje Martens, maar ook daar weet ik niet van of dat nog is.

De vlerk heeft nog wel een manege toch? Maar ik vind dat echt 3 keer niks daar....
Volgens mij weet ik wie je bedoeld in Liessel.. vrouwtje midden 30 schat ik dr? Knipoog

Die in mierlo en geldrop ken ik ook niet...

Pietje martens, Tja Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:16

karin van hout heete ze eerst, maar geloof dat ze nu crommetuin heet Lachen

In de handel vind ik pietje ook niks, qua les..geen idee

Edit: Gevonden Lachen
http://www.ponyrijdenliessel.nl

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:35

Hoho ik heb er ook nog eentje...."Manege 't Ommeltje " in Ommel. ( gevestigd bij ponyhandel "de ombos" maar die staat er los van ).

Instructrice / eigenaresse Dejenne Koelewijn.
Doet heel veel dressuurmatig en hééééééél af en toe eens een sprongetje ( zelden).
Je kunt ook met je eigen pony/paard komen en privé lessen. Alles is mogelijk.
Heb je interesse dan zal ik je d'r nr geven.

't Manege bedrijfje is klein schalig en er zitten er nooit meer dan 6 in een les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:42

Is manege het ommeltje niet van pietje dan?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:59

runningkawa schreef:
Is manege het ommeltje niet van pietje dan?

NEEEEE , die heeft er niks mee te maken!!

Dejenne huurd daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 20:02

Oke, weet ik dat ook weer Lachen

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 20:02

Dejenne heeft vroeger in de Leensel les gegeven en zit sinds zo'n 7jr in Ommel. Dit omdat de Leensel toen verkocht werdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 20:04

TAO --> MA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 20:04

Aha, weer helemaal op de hoogte Ja