ik zoek een leuke manege provincie utrecht. wie kan mij help

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein87

ik zoek een leuke manege provincie utrecht. wie kan mij help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 12:15

Hallo

Ik wil graag informatie van mensen die op een manege in de provincie utrecht rijden.

Ik heb een paar vragen:

1 hangt er een gezellige sfeer op de manege?
2 hoeveel mensen rijden er in een groepsles?
3 wat je betaal je om 1x in de week in een groepsles te rijden? tot 18 jaar en 18 jaar en ouder.
4 hoe vind je dat er les word gegeven?
5 hoe staan de paarden erbij als ze niet rijden? (wei, ruime stal, kleine stal)
6 als je besluit om op de manege te gaan rijden, moet je je paard dan zelf opzadelen en poetsen of word het voor je gedaan?
7 worden er met de lesgroepen bosritten gemaakt?
8 is de manege in de zomervakantie gesloten?
9 worden er wedstrijden gehouden op de manege?
10 als je een keer bij de manege wilt komen kijken, kan je dan gewoon binnen komen lopen?

ik ben heel erg benieuwd naar deze informatie want ik ben nog op zoek naar een leuke manege waar ik veel kan leren.

vriendelijke groet,

marjolein

Mandyy

Re: ik zoek een leuke manege provincie utrecht. wie kan mij help

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:30

Manege Marcroix in Amersfoort.
www.mrc-marcroix.nl

Ja, het is altijd gezellig. Iedereen kent elkaar en blijft ook na de les vaak nog even hangen.

Verschillend. Maximaal 10 volgens mij.

3 wat je betaal je om 1x in de week in een groepsles te rijden? tot 18 jaar en 18 jaar en ouder.
Als je een kaart van 10 lessen hebt betaal je 12 euro per les (tot 18 jaar) en 14 euro per les (18 +)

Goed, de lessen zijn heel verschillend.
Veel afwisseling en elke week wel iets anders.

Ruime stal.

6 als je besluit om op de manege te gaan rijden, moet je je paard dan zelf opzadelen en poetsen of word het voor je gedaan?
Soms rijden de paarden al soms moet je het zelf doen.
Ligt er maar net aan in welke les je rijd. De ene les moet opzadelen, de andere niets en de laatste afzadelen.

Ja in het bos op de kazerne. (Militair terrein)

2 weken rust voor de paarden. De paarden gaan dan op vakantie naar een wei in de buurt.

Ja, FNRSwedstrijden.

10 als je een keer bij de manege wilt komen kijken, kan je dan gewoon binnen komen lopen?
Ja, alleen moet je bij de poort legitimeren ivm militair terrein.

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:36

Manege groenesteyn is de aller leukste manege van heel utrecht!!!!haha kijk maar in het wie rijdt er op groenesteyn topic en ehm je kan op de site www.manegegroenesteyn.nl kijken en je kunt altijd langskomen op de manege zelf om te kijken. succes Lachen

marjolein87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 20:38

dank jullie wel voor de reactie's. ik hoop dat er nog meer mensen gaan reageren. het is leuk om informatie te krijgen van mensen die op de manege rijden.

Jozaa weet jij wat je betaald op manege groenesteyn? Ik ben 19 jaar. ik wil graag een keer op deze manege een proefles nemen voor op de zaterdag. Haha!

groetjes marjolein

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:29

Ooh wat leuk ik rij ook op zaterdag!! Ehm ik betaal rond de 110 euro per 10 lessen. Je betaald elke keer een kaart waar je dan 13 weken mee kunt doen en waar dus 10 lessen op staan. Maar ik weet niet of de prijs nou iets duurder wordt vanaf 18 jaar. Ik ben nog 17.. kun je al rijden wel rijden?

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:31

marjolein87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 17:20

jozaa dank je wel voor de prijs. De prijs is op andere manege's soms wel duurder.

Ik kan al rijden. (rij ongeveer 6 jaar) Ik rij zelf op manege zeisterbos. Mijn vriend woont in bilthoven. als hij aan het voetballen is wil ik graag nog een uurtje kunnen paardrijden in de buurt van bilthoven.

Vind je dat de pony's en paarden er goed bij staan bij jullie?

Jozaa vind je dat je veel leert met het rijden en vanaf hoelaat rij jij? wat zijn de leeftijden ongeveer in jouw les?

Vriendelijke groet Marjolein

Undercover_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 18:01

Ik rij op Stal van brenk.Het is er heel gezellig met mensen altyd lol op de manege. de lessen zijn ook goed en kwa prijs valt wel mee. je kan op de site kijken.. www.stalvanbrenk.nl
ik heb het erg naar me zin daar

Groetjessss

marjolein87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 10:46

dank je wel voor je reactie. Ik heb gister gekeken bij stal van brenk. wat een grote manege is dat. staan de pony's altijd in de loopstal? de prijs valt inderdaad mee. 156 euro voor een kwartaal. (18 jaar en ouder) Op welke dag rij jij undercover?

donderdag wil ik gaan kijken bij manege groenesteyn, en bij manege en ponyclub stal maarten.
Ik ga bij verschillende manege's proeflessen nemen. dan kan ik zien waar ik het het leukst vind.
Ik vind het ook leuk om wat vriendinnen te krijgen op de manege. ik maak zelf niet snel contact.

groetjes marjolein

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:16

Hai,wij zijn geen manége,maar hebben wel bosritten met maximaal 3 pers (mezelf meegerekend)
Wie weet een keer leuk om te proberen?
In Driebergen..
Groetjes Bettine

Undercover_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:11

Ik rij meestal op zaterdag om 4 uur

Suzanne1408

!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:11

Manege Nieuw Hagenauwe in Leusden

Heel erg!!
maximaal 9 of 10 ofzo
volgens mij 14
Heel leuk!!
's Ochtends gaan ze 1 uur op het zand 2 uur op het gras en de rest staan ze in ruime stallen!
Je mag zelf opzadelen en peotsen maar er zijn staldiensten die je kunnen helpen als het niet lukt
Je kan je opgeven voor de bosrit dat is er soms wel!
8 is de manege in de zomervakantie gesloten?Nee want de paarden moeten beweging hebben
9 worden er wedstrijden gehouden op de manege? Ja!
10 als je een keer bij de manege wilt komen kijken, kan je dan gewoon binnen komen lopen?Ja! de opening tijden staan op de site: www. hagenauwe.nl

ik ben heel erg benieuwd naar deze informatie want ik ben nog op zoek naar een leuke manege waar ik veel kan leren.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:45

Hoi, iets verder weg, maar ook erg leuk. Ruitercentrum Maarn.
Erg vaak gaan ze met de lessen naar buiten. Wat het rijden er kost weet ik niet (ik sta er met eigen paard en pony) maar kwaliteit lessen en gezelligheid en het feit dat de paarden en ponies er goed bij staan is wel heel hoog).

Verder kan ik groenensteijn ook aanraden (ben er ooit zelf begonnen).

Anders krijg je manege het Hoogt (in Utrecht) maar dat vond ik minder, 1 persoon voorop en de rest er achter aan) of manege de Gagel (toen ik er ging kijken stonden deponys er zielig bij misschien inmiddels niet meer).

Nog iets verder weg heb je manege Castellum (in Haarzuilens) en anders heb je in Nieuwegein ook een hele goede (maar dure) manege zitten).

Heb je zo even genoeg keuze????

(maar als je zou kunnen, zou ik (als je buiten wilt rijden) toch een keertje in Maarn komen kijken).

m_pcpp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:06

ik heb nu al 3,5 jaar bij ponyclub ponypret in woudenberg gereden. het is geen officiele manege, de instructrice huurt pony's van een boer en geeft er les op. er zijn wel gewoon groepslessen en privelessen.

ja echt heeel gezellig! nooit geroddel of gezeur, iedereen kent elkaar(er rijden ong 35 mensen) en ze geven om elkaar. het gaat er niet (alleen) om het geld!
5/6 meestal, heel af en toe 4 of 7;)
een 10-ritten kaart is 75 euro. het is 8,50 voor een losse les. priveles (driekwartier) voor 10 euro.
goed! je wordt er echt aan het werk gezet!veel geleerd hier, ben er echt stukken op vooruit gegaan. (ik heb eerst 3,5 jaar op maneges gereden. in verhouding tot de 3,5 jaar op deze ponyclub heb ik op de manege echt bijna niks geleerd;))
5 hoe staan de paarden erbij als ze niet rijden? (wei, ruime stal, kleine stal) 'szomers altijd wei, swinters snachts op stal maar overdag buiten.
6 als je besluit om op de manege te gaan rijden, moet je je paard dan zelf opzadelen en poetsen of word het voor je gedaan? zelf opzadelen en poetsen!
ja, je beslist (in overleg met de anderen) zelf wat er in de lessen gebeurt;).(dus: dressuur(meestal om de week), springen(meestal om de week), buitenrit, zitles, en de kleintjes doen ook vaak spelletjes:P) buitenritten worden vaak gemaakt.. echt heerlijk racen Vork ook is er af en toe een bosrit waarin we de hele dag het bos ingaan. vaak eten we onderweg ook bij een pannekoekenhuisje midden in het bos... echt super gezellig!
nee
ja, een paar keer per jaar
10 als je een keer bij de manege wilt komen kijken, kan je dan gewoon binnen komen lopen? nee, want er is niet altijd iemand. als je een keer wilt komen kijken mag je me pb'en voor de lestijden, meer info en evt. het telefoon nr. van mn instructrice;)

marjolein87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 19:58

dank jullie wel voor alle informatie. ik vind het heel erg leuk om informatie te krijgen over verschillende manege's. ik vind het ook leuk om een keer er te kijken.

ik ben bij de paddock wezen kijken. ik vond dit een hele leuke manege. het is daar heel erg gezellig. verder heb ik een aanbod gekregen om een pony te komen verzorgen dus ik verzorg daar nu een pony. Haha! de lessen worden hier ook erg goed gegeven. de mensen zijn hier ook erg vriendelijk. de stallen zien er netjes uit en de binnen en buitenbak zijn ook goed onderhouden.

ik ben bij stal van brenk wezen kijken. ik vond dit een mooie manege. het is er heel erg groot. toen ik kwam kijken werden de lessen in de buitenbak gegeven. ik vond dat dit wel op een klein stukje gebeurde. de loopstallen voor de pony's waren ook leuk om te zien. heb ik nog nooit eerder gezien.

ik ben verder nog bij groenesteyn geweest. oude stallen maar wel veilig en groot genoeg voor de paarden. grote binnenbak en een kleine binnenbak voor de kinderen. de mensen waren hier erg aardig en het was er erg rustig.

groetjes marjolein

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 13:00

Mijn paard staat op een manege in Waverveen waar ik zelf ook les geeft. Deze manege valt onder de provincie utrecht maar ligt tegen noord holland aan. Het is vlakbij vinkeveen

Ja, absoluut. Iedereen helpt elkaar en er is een ontspannen, ongedwongen sfeer.
Maximaal 5.
Een les kost bij ons €8,-, de prijs is vooral zo laag omdat wij geen binnebak hebben. Mensen die bij ons rijden zijn niet van suiker Haha!
De leeftijd van de lessers ligt vrij laag, ik denk dat ruim drie kwart onder de 18 is. Echter, iedere lesgroep wordt toegespitst op zijn of haar niveau.
Alle paarden hebben hun eigen stal en in het weide seizoen staan ze op de weide.
In principe moet je alles zelf doen, tenzij dat nog niet lukt
Nee, wij hebben geen bos in de directe omgeving. Heel af en toe maken we een rit door de polder.
Ja, de paarden hebben 5/6 weken zomervakantie.
Ja, meerdere per jaar, inclusief een competitie wedstrijd.
Dat mag altijd, les volgen moet wel op afspraak omdat we met kleine groepen rijden is er niet per direct plek