eerste dresuur wedstrijd!tips?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xrowenx

Berichten: 27
Geregistreerd: 06-11-11

eerste dresuur wedstrijd!tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 23:53

Hoii!
Eindelijk is het zo ver! Me eerste wedstrijd.
Het is niet heel groot want het is een onderlingen wedstrijd.
Maar hebben jullie nog : grooming tips? Natuuijk weet ik wel hoe
Je moet poetsen en ik weet wel een paar tips, maar weten jullie er
Nog meer? Of nog wat rij tips of tips tegen de zenuwen als ik die daar
Krijg?hopelijk weten jullie meer tips!

Xx

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: eerste dresuur wedstrijd!tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 00:09

wat leuk dat je je eerste wedstrijd gaat rijden! wat voor proefje ga je doen? :) ik geef ruiters bij ons op stal altijd de volgende tips mee;

tips voor je pony:
- witte beentjes echt mooi wit poetsen
- haal een doekje over het zadel en hoofdstel en zorg dat het bit ook mooi schoon is
- hoeven niet vetten vlak voordat je moet rijden, aan nat hoevenvet gaat zand en stof kleven
- maak knotjes of vlechtjes in de manen en borstel de staart goed uit, zorg dat er geen stro in blijft hangen

tips voor jezelf:
- doe een strakke lage staart of vlecht in, haarnetje er over tegen losse plukken en een knotje maken met eventueel een witte 'wedstrijdstrik' er om
- zorg dat je kleding mooi schoon is (rijd je in volledig tenue dus witte broek, witte blouse met rijjasje/clubtrui of bodywarmer, of in je gewone rijkleding?) en je laarzen niet onder het zand zitten
- borstel je cap af als er veel haren aan zitten
- neem een flesje drinken en een boterham of pakje koekjes mee, vaak moet je een tijd wachten tot de prijsuitreiking, en eten op de manege is vaak duur :')


tips voor je proefje:
- je doet het voor je plezier, dus blijven lachen!
- ook iets om niet te vergeten: gewoon rustig blijven ademen
- zenuwachtig zijn hoeft helemaal niet, want nogmaals, je doet het voor je plezier :)
- niet boos worden op je pony als er iets niet helemaal lukt
- houd in de gaten hoe laat je moet starten, zodat je op tijd klaar bent met poetsen en opzadelen, en je eventjes kan warmrijden
- goed luisteren naar wat degene die je voorleest zegt
- zachtjes sturen, niet trekken in de mond, niet schoppen maar gewoon aandrijven, en probeer netjes op de letter te rijden


en erg belangrijk: het maakt niet uit of je nou wel of geen prijs haalt, als je maar je best gedaan hebt en plezier gehad hebt :D

luuklover

Berichten: 151
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Dronten

Re: eerste dresuur wedstrijd!tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 09:37

Erg belangrijk(bij mij toen die tijd;p) Dat je goed de hoeken door rijd, kijkt waar je heen gaat. Duidelijke hulpen geeft, pony goed door laat lopen, En veel plezier idd hebben! Heel veel succes! Het is natuurlijk altijd leuk een prijsje te halen, maar voor de eerste x..Oja, als je in tenue gaat, zijn of witte handschoenen, of geen handschoenen verplicht. Heel veel succes en plezier! /3

Ryttare
Berichten: 112
Geregistreerd: 11-10-11

Re: eerste dresuur wedstrijd!tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:44

Erg gooie tips, ga ik meenemn op onze eerste wedtrijd! Bedankt!

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: eerste dresuur wedstrijd!tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:24

WD-V -> MA

xrowenx

Berichten: 27
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:45

Tammy_ schreef:
wat leuk dat je je eerste wedstrijd gaat rijden! wat voor proefje ga je doen? :) ik geef ruiters bij ons op stal altijd de volgende tips mee;

tips voor je pony:
- witte beentjes echt mooi wit poetsen
- haal een doekje over het zadel en hoofdstel en zorg dat het bit ook mooi schoon is
- hoeven niet vetten vlak voordat je moet rijden, aan nat hoevenvet gaat zand en stof kleven
- maak knotjes of vlechtjes in de manen en borstel de staart goed uit, zorg dat er geen stro in blijft hangen

tips voor jezelf:
- doe een strakke lage staart of vlecht in, haarnetje er over tegen losse plukken en een knotje maken met eventueel een witte 'wedstrijdstrik' er om
- zorg dat je kleding mooi schoon is (rijd je in volledig tenue dus witte broek, witte blouse met rijjasje/clubtrui of bodywarmer, of in je gewone rijkleding?) en je laarzen niet onder het zand zitten
- borstel je cap af als er veel haren aan zitten
- neem een flesje drinken en een boterham of pakje koekjes mee, vaak moet je een tijd wachten tot de prijsuitreiking, en eten op de manege is vaak duur :')


tips voor je proefje:
- je doet het voor je plezier, dus blijven lachen!
- ook iets om niet te vergeten: gewoon rustig blijven ademen
- zenuwachtig zijn hoeft helemaal niet, want nogmaals, je doet het voor je plezier :)
- niet boos worden op je pony als er iets niet helemaal lukt
- houd in de gaten hoe laat je moet starten, zodat je op tijd klaar bent met poetsen en opzadelen, en je eventjes kan warmrijden
- goed luisteren naar wat degene die je voorleest zegt
- zachtjes sturen, niet trekken in de mond, niet schoppen maar gewoon aandrijven, en probeer netjes op de letter te rijden


en erg belangrijk: het maakt niet uit of je nou wel of geen prijs haalt, als je maar je best gedaan hebt en plezier gehad hebt :D


thanks :D sorry voor late reactie, maar ik ben nog niet zo lang op deze site en wist niet precies hoe je moest terrug antwoorden :oo maar deze tips ga ik zeker gebruiken!

xrowenx

Berichten: 27
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:46

luuklover schreef:
Erg belangrijk(bij mij toen die tijd;p) Dat je goed de hoeken door rijd, kijkt waar je heen gaat. Duidelijke hulpen geeft, pony goed door laat lopen, En veel plezier idd hebben! Heel veel succes! Het is natuurlijk altijd leuk een prijsje te halen, maar voor de eerste x..Oja, als je in tenue gaat, zijn of witte handschoenen, of geen handschoenen verplicht. Heel veel succes en plezier! /3

dankje ;)

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:48

vooral lekker genieten, t is zo weer voorbij dus zou zonde zijn als je dan strak van de zenuwen staat, paard mooi poetsen, manen en staart in de vlechten/knotjes en als je hebt een wit dekje onder het zadel, laarzen netjes schoon en je komt al een heel eind, als iets niet helemaal lukt, geen probleem, wedstrijd rijden moet jij ook leren, je word per onderdeel beoordeeeld dus dan doe je het volgende onderdeel gewoon goed, succes! :)