Manege in Almelo?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meandher

Manege in Almelo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 22:11

Het was ff zoeken, maar ik denk dat ik hier mijn vraag wel zetten kan.
Voor mijn nichtje van 11 ben ik op zoek naar een leuke gezellige manege in (de buurt van ) Almelo.
Af en toe komt ze een weekend en meestal de vakanties hier, en dan kan ze zich heerlijk met mijn dochter tussen de paarden en de pony's uitleven, maar ze mag van haar ouders nu ook eindelijk op les.
Ik woon aan de andere kant van het land, en kan niet voor haar op zoek gaan, maar ik neem aan dat er onder jullie vast wel wat zijn die ons op weg kunnen helpen.
Graag dus gezellig, goed verzorgde pony's/paarden, normale prijsklasse, goede instructie.

Brand maar los meiden, en alvast bedankt!

Sophie_

Re: Manege in Almelo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:13

Ik woon zelf in Almelo, maar ik rijd op manege de Hazelhorst in Den Ham.
Het is dan wel niet echt in de buurt, ongeveer 25 min. rijden, maar als je gegarandeerd goede les wil, zit je daar goed! Alles ziet er daar super verzorgd uit, lieve pony's en paarden, en de instructie is er erg goed.
Ondanks dat het niet echt vlakbij is, is het wel goed te doen met de auto!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

(ze hebben ook een site, www.hazelhorst.nl (ik vind persoonlijk dat de site niet een heel goed beeld geeft, maar dan heb je iig een beetje een idee))

meandher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 14:25

Sophie, bedankt voor je reaktie!
Ik zal ze er naar toe verwijzen, klinkt allemaal goed, en de site geeft toch zeker wel een aardig beeld van de accommedatie,hoor.
Verder geen Almeloose rijders op dit forum?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:32

Hier nog een Doei!
Ik rijd bij Het Lamoen in Markelo, zo'n 20 minuutjes met de auto, goed te doen. Ja
Er wordt heel goed les gegeven, de pony's en het paard Knipoog zijn allemaal lief, voor ieder zit er wel wat leuks tussen.
Het is wel redelijk kleinschalig, met een stuk of 20 pony's en 1 paard (en nog een boel kippen, geiten, honden en een koe), maar dat maakt het wel erg gezellig en je leert heel makkelijk alle andere ruiters kennen doordat ze (o.a. in de vakanties) allemaal leuke dingen organiseren.
Kijk verder maar eens op http://www.hetlamoen.nl (niet echt geweldige site ook), en als je nog vragen hebt hoor ik het wel Lachen

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:38

ik ga met het bovenstaande mee Haha!
door de kleinschaligheid is het er super gezellig en ook nog eens betaalbaar.

probeer maar eens een proefles Haha!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:41

Ik zal gaan voor stal agnes in vriezenveen!
We rijden er al jaren en mijn dochter (nu 10)is er begonnen op zeer jonge leeftijd en rijd goed.. gezellig en een zeer goede les.
voor meer informatie mag je me pben!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:03

Het Lamoen Ja
Misschien even een stukje verder weg van Almelo, maar het is het waard. Juist voor meiden van 11 is het de ideale manege, want:
-veel leeftijdsgenootjes
-kleinschaligheid, niet te volle lessen dus veel persoonlijke aandacht
-goede instructie op leeftijds- en rijniveau
-veelzijdigheid in de lessen, dus springen, dressuur, buitenritten etc
-zeer mooie uitrijmogelijkheden
-stuk voor stuk brave, goed verzorgde paarden (voornamelijk fjorden, welshjes en shetlanders) die in groepsstalling gehuisvest zijn
-zoals Annemarie al zegt, er worden spelletjesdagen, wedstrijddagen, ponykampen en trektochten georganiseerd
-en niet onbelangrijk, het is betaalbaar.

Nouja, dat dus Lachen
Succes met je zoektocht en ik wens je nichtje alvast veel plezier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:21

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:16

Zeker weten het Lamoen. Vooral als je wilt beginnen met paardrijden is dat absoluut een aanrader. Er wordt heel veel aandacht geschonken aan alles er om heen en dat is vooral voor de band met de pony erg belangrijk

romytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:50

stal agnes..
als je goed wilt leren rijden zal ik daar voor gaan ik rij er ook..!! je krijgt er echt goed les..!!
en natuurlijk ook gezellig Haha!

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:51

idd stal agnes Haha! gezellig en maar 10 minuutjes vanaf almelo!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 23:49

Radosny schreef:
idd stal agnes Haha! gezellig en maar 10 minuutjes vanaf almelo!

hoi hoi.. ja we hebben veel lol en leren er veel toch? Knipoog

meandher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 13:03

Hoi allemaal!
Bedankt voor jullie reakties, nu hebben we een paar adresjes waar we kunnen gaan kijken (als ik daar weer eens ben).
Klinkt allemaal gezellig, dus de keus zal wel niet makkelijk zijn.

Mochten er nog meer suggesties zijn: schrijf ze alsjeblieft op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:10

Mocht je bij een andere stal gaan rijden, dan kun je die van ons altijd in gedachten houden als je eens een leuke buitenrit wilt maken. We zitten aan de Holterberg, en da's errrrrreg mooi rijden hier Tong uitsteken
Leuk om een keertje met je nichtje samen een rit te maken als je aan deze kant van 't land bent.

meandher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 16:02

@ Sonja: is inderdaad een leuk idee, om eens met de meiden onderling te gaan rijden daar.
Ik heb tot m'n 21ste in Nijverdal gewoond, en kende de Holterberg toendertijd op m'n duimpje.
Wel eens leuk om te kijken hoe het daar nu is!

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:13

Het is alweer een heel tijdje geleden maar ik ben begonnen op manege mölnbelt in Wierden!! Altijd een super leuke tijd gehad en goede instructie! Het is tevens een manege waar ook gehandicapten rijden dus gegarandeerd brave paarden/pony's!! En goede uitrij mogelijkheden. Ik zag dat ze nu ook een eigen site hebben!! http://www.manegemolnbelt.nl/ Succes met de keuze.. Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:16

sorry dat ik het zeg, maar het niveau bij het lamoen vind ik om te huilen....

stal Agnes is idd goed, maar de beste in de buurt vind ik manege de Barlo. zit tussen enter en goor in. www.debarlo.nl

messica: ik heb ook gereden bij 'n mölnbelt, en de pony's die het braafst waren bij de gehandicapten waren het minst braaf bij gevorderde ruiters Haha!

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:21

LiSSy schreef:
sorry dat ik het zeg, maar het niveau bij het lamoen vind ik om te huilen....

stal Agnes is idd goed, maar de beste in de buurt vind ik manege de Barlo. zit tussen enter en goor in. http://www.debarlo.nl

messica: ik heb ook gereden bij 'n mölnbelt, en de pony's die het braafst waren bij de gehandicapten waren het minst braaf bij gevorderde ruiters Haha!

Ja daar heb je misschien wel gelijk in haha!! Het is ook alweer heel lang geleden voor mij..!! Maar in ieder geval wel een leuke manege, en voor ieder niveau zal er wel een geschikt paard of pony zijn!! Pling

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:23

Dan zeg ik ook stal agnes! Ik kwam van het lamoen ben naar stal agnes gegaan! Gezelligheid is er net zo, als op het lamoen. Maar ik vind de lessen persoonlijk stukken beter! Lamoen super gezellige tijd gehad, heerlijk buitenritjes rijden daar, maar op een gegeven moment stond ik stil qua lessen! Op agnes ben ik toen verder gegaan en heb daar nog veel meer geleerd. Niet om het lamoen af te kraken, want het was daar altijd erg gezellig, niet alleen de reden dat ik daar weg ben gegaan is de les er is nog een reden (wil je weten pb maar). Agnes is goed voor mensen die beginnen, maar kan je ook goed verder opleiden. En je kunt ook onderlinge wedstrijdjes gaan rijden, FNRS (overigens ook bij de barlo dacht ik?) erg leuk en erg leerzaam! Succes met je zoektocht Knipoog

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:28

Tsja, het is denk ik maar net wat je zelf fijn vind.
Ik heb namelijk een jaar bij de Barlo gereden en vond het daar absoluut niet fijn, niet dat de lessen niet goed waren, die waren zeker goed, maar de sfeer en de manier waarop alles daar gebeurde enzo was niet echt helemaal mijn ding.
Toen kwam ik bij het Lamoen en daar is de sfeer en alles wel goed voor mij, wat ik fijn vind, en ik leer nogsteeds bij.
Dus ik denk dat het het beste is als je nichtje gewoon bij een paar manege's gaat kijken, want voor iedereen is het weer verschillend wat hij/zij fijn vind. Lachen

Edit: even iets toegevoegd, anders kwam het wat vreemd over
Laatst bijgewerkt door Annemarie op 21-03-07 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:38

Ja Je ergens thuis en welkom voelen is erg belangrijk. Het is immers hobby, en die zijn bedoeld om leuk te zijn Ja

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:29

Tsja, als je binnen afzienbare tijd in het ZZ wilt geraken moet je niet bij het Lamoen gaan rijden. Dat ligt gewoon aan het feit dat de meeste pony's dressuurmatig niet ontzettend makkelijk te rijden zijn. Het is soms even werken om een pony lekker te laten lopen.. maar ik moet serieus de eerste manege nog tegenkomen waar dat wel makkelijk gaat Knipoog
De pony's zijn nou eenmaal enorm veelzijdig opgeleid (veel pony's staan ook voor de huifkar, allen lopen ze buitenritten en trektochten, sommigen kunnen ingezet worden bij voltige etc) en tsja ik vind het persoonlijk dan niet zo erg als het knopje van de zijgangen een beetje moeilijk te vinden is Knipoog
Maar ja, je kunt daar ook zoals Annemarie (en ik) een uitdaging in zien.
Maar aan de instructie zal het echt niet liggen. Ik heb bij een vijfsterrenmanege gereden en daar vond ik het niveau (EN de sfeer EN het paardenwelzijn) juist om te huilen Nagelbijten / Gniffelen

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:32

Haha, wie zegt dat je binnekort ZZ moet zijn, dat zul je op geen 1 manege leren. En over de instructie ben ik niet tevreden, maar dat is dus maar net wat je zoekt!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:42

Precies, gelukkig dat smaken verschillen en dat iedereen andere behoeften heeft. En ja, de een vindt dit belangrijker in een manege, de ander dat. Ik ben al bijna 10 jaar lang (!) niet weg te slaan bij het Lamoen in ieder geval Knipoog
Voor een meisje van 11 is het toch best een geschikte manege, vind je niet?

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:03

Ja, maar als het meisje pit heeft en nog meer wil leren dan kan ik beter agnes aanraden, dus het ligt er gewoon aan wat ze wil! Want als ze niet zoveel wil dan is het duur als lessen van 10 euro gaat nemen, en bij het lamoen is het geloof ik maar de helft, dus als je gewoon recreatief wilt rijden zou ik wel weer het lamoen aanraden! Maar goed ligt er dus aan wat het kindje wil!