de bossenhoeve , schaijk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 13:32

mijn schimmel is bijna helemaal wit en heeft een mooie ronde J-LO ass

kan niet missen, maar ik rijd tegenwoordig niet meer zovaak in het bos.
reed met mijn andere schimmel wel erg vaak in het bos, voor de crosstraining, die was een stuk donkerder, maar das alweer even geleden.
want die is verkocht.
ik rijd trouwens ook nooit met cap. dus als het iemand met een schimmel en cap was, dan was ik het in elk geval niet Knipoog

ik vond windsor een vreselijk dier, whaha maar goed dat smaken verschillen Haha!

jeanette ken ik wel, maar dat vond ik altijd een raar mens,
marc heb ik ook nog wel eens gezien
verder neimand eigenlijk...

ben maria graste nog wel eens tegengekomen hier in heesch
en aafke wingens heb ik via de mail nog contact mee gehad, maar het verwaterd zo, en daarna is er niets meer van de vriendschap over, zo jammer.

marsi

Berichten: 320
Geregistreerd: 16-03-06

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:45

Ik heb tot enkele weken geleden nog altijd les gehad van Jeanette. Ze gaf les op onze club, maar is daar vanwege onenigheid vertrokken. Is ook inderdaad niet de gemakkelijkste, maar ja, wie wel? Maria Graste heeft nog bij mijn zus gewerkt, dus zij heeft ze nog wel eens gezien. En Maik heb ik nog ooit gezien als uitsmijter bij de Hi-Lite (toen denk ik nog t feest van tante Sjaan).
Ja, en Marc heb ik dan nog wel ooit gezien, maar niks aparts...
Vriendschap is er nooit echt geweest, daarvoor was ik te weinig daar, dus dan kunnen er ook geen vriendschappen verwateren!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 13:52

ik had hechte vriendschappen daar, maar allemaal gingen we studeren, dus dat speelde ook mee.
mike was altijd mijn held
wat ben ik daar verliefd op geweest vroeger...
ik heb m ook nog bij de sjaan of rockefeller of hoe the F die tent ook mag heten elke keer, gezien
maar dat was niet de mike die ik vroeger had gekent, beetje patsertje geworden, heel erg jammer, want die jongen had zijn hart op de juiste plaats.

ik weet nog dat ik pas jaren later erachter kwam dat hij van quirinus geen verkering met mij mocht, we waren nl beide wel gek op elkaar, en draalden zo maanden achter elkaar om elkaar heen.
maar quirinus had het hem verboden, de zak !, want hij was bang dat zijn werk eronder zou lijden, en dit terwijl ik ook dagelijks meehielp

quirinus hoef ik zowiezo niet meer tegen te komen, die heeft ook mijn pony verkocht , zonder onze toestemming, later bleek zelfs dat hij haar rechtstreeks naar de slager heeft verkocht, bahbah

maar goed, jeanette was ik gewoon geen fan van, vond haar niet aardig, en was nogal ruw met rijden.
meer weet ik er niet van.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:52

Windsor heeft nog een hele tijd in Megen gestaan. Waar ie uiteindelijk heen is gegaan weet ik niet....

cruesli

Berichten: 2026
Geregistreerd: 20-07-05

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:03

Jaaa ik heb lang lang geleden ook op de bossenhoeve gereden!

wat leuk om die namen zo eens opgesomt te zien Haha!

Ik begon mijn eerste les op Marlé, daarna cosheen katie en later heeeeel lang op Glamour Girl

Heb ook voor het eerst op Glamour weer gereden nadat je Djindo (hengstveulen) had gekregen

In the Mood vind ik ook een super paard!! Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 10:45

in the mood ja, die had ik nog bijna gekocht, alleen vroeg kamp er veels te veel voor, ik had dat dier notabene zelf ingereden....
glamour girl heb ik nog een springfoto van, die zal ik binnenkort eens inscannen
marleentje bedoel je, dat oyude valkje
dat was een schatje, een echt lief oma'tje heeft erg veel kinderen leren rijden

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:26

marsi schreef:
Ik heb tot enkele weken geleden nog altijd les gehad van Jeanette. Ze gaf les op onze club, maar is daar vanwege onenigheid vertrokken. Is ook inderdaad niet de gemakkelijkste, maar ja, wie wel? Maria Graste heeft nog bij mijn zus gewerkt, dus zij heeft ze nog wel eens gezien. En Maik heb ik nog ooit gezien als uitsmijter bij de Hi-Lite (toen denk ik nog t feest van tante Sjaan).
Ja, en Marc heb ik dan nog wel ooit gezien, maar niks aparts...
Vriendschap is er nooit echt geweest, daarvoor was ik te weinig daar, dus dan kunnen er ook geen vriendschappen verwateren!

jeannette gatverdamme, dat is het eerste wat er bij mij in op komt. Ik heb bij haar thuis een tijdje gestaan (jaar) met mijn toemalige tinker. Wat is dat een gemeen en achterbaks mens. Ik kan er niks aan doen, dit is mijn mening. ( en van vele andere) Het verbaasd me ook niks dat ze in berghem weg is bij de pony club. Want het is echt geen gemakkelijk mens. Ze kon redelijk goed les geven maar paardrijden kon ze niet. ( sorry maar is echt) ze trok galway zo aan zijn mond dat hij het bit probeerde te ontwijken en dus aan de teugel ging. Zo heb ik nog meerdere verhalen. Ik wil niet zeggen dat ze niet goed voor mijn tinker was, maar voor haar paarden had ze wel wat meer tijd in mogen steken. Nou ik zeg maar verder niks over haar want ik kan nog een uur door gaan! Er zijn in een jaar tijd (nog geen eens een jaar tijd) 8 mensen bij haar gekomen en weer gegaan, terwijl ze maar 3 stallen te huur hadden.

Over marc die ken ik ook nog. Die heb ik zelf nog als hoefsmid gehad. Het enige wat ik van hem vond was dat hij vaak wel op tijd was. (zijn niet alle hoefsmeden) maar hij was ontzettend lomp naar paarden toe. Daarom heb ik hem nu ook niet meer als hoefsmid.

In_The_Mood
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-02-07

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 05:26

Hey crossmonster leuk idee dit topic, want van die grote groep kom ik er nog maar weinig tegen, op jouw en een paar andere na dan.

In 1990 ben ik op De Bossenhoeve begonnen met rijden tot 1996 toen het Stal Swanenberg werd. Daarna heb ik er nog een paar keer een paard op winterstalling gehad. En wat was die Bossenhoeve tijd gezellig, dat heb ik nergens meer meegemaakt.

crossmonster schreef:
in the mood ja, die had ik nog bijna gekocht, alleen vroeg kamp er veels te veel voor, ik had dat dier notabene zelf ingereden....

Ik wist helemaal niet dat jij In The Mood hebt willen kopen. Is maar goed ook want anders had ik hem nu niet gehad. Knipoog

Voor wie het interesseert:
In The Mood is inmiddels 17 jaar en nog altijd een ondeugd met een goud hartje. Hij heeft eerst gesprongen t/m M niveau en is in 2001 omgeschoold naar dressuurpaard. Hij heeft er 4 maanden over gedaan om van B naar Z1 niveau te komen en heeft uiteindelijk ZZ-Licht gelopen. Hij zal nog +/- een jaar Z2 lopen (mits er niets tussen komt) en dan is het mooi geweest.


Paarden:

Dalma, valk, heeft jaren in Schaijk gestaan, is een jaar of 2?? geleden overleden en is 36 jaar geworden!
Hyade, was idd geweldig en is al wat jaartjes terug overleden. Ik dacht koliek.
Kwiat ,palomino, (Kiviat), staat in Schaijk heeft nationaal dressuur gelopen en is inmiddels fokmerrie.
Nimbo vos, (v. Hyade en Epona), heeft Z springen gelopen en is nog steeds actief.
Degini, bruin, heeft in Schaijk gestaan en is overleden. Haar laatste veulen St Vincent loopt Z dressuur.
Godin, vos, staat in Hittbergen (Duitsland) en is fokmerrie.
Eldorado, bruin, is eerst privépaard geworden en loopt nu ergens in een manege.
Epona, vos
Tegini, vos
Dominant, vos
Identiek, d.bruin
Sandra, d.bruin
Fabian, schimmel
Barosa, vos, privépaard geworden
Gurioletta, schimmel verkocht aan Hennie Berns en rij-/fokpaard geworden
Er heeft bij stal van Dinter in Nistelrode ook een paard in pension gestaan (dacht dat het Gayron was) en is inmiddels overleden.


Pony's:

Diplomat, staat idd sinds kort in Berghem en is nog steeds van Anneke.
Ingrid, d.bruin
Lucky, heeft jaren bij stal van Dinter in Nistelrode gestaan
Marijke, was privépony
Alaska (v. Marlé), valk

Ik zal ook eens gaan zoeken naar foto's. Heeft iemand trouwens een foto van In The Mood uit die tijd???

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 10:39

heyn dijan !

marijke was van mariejose, en is alter van de drie linden geworden.
dat was pas zielig, ik kwam daar voor stage, was zij, die vrouw , marijke aan het afslaan, want ze was lastig tegen haar zoontje
nou ja, een oude pony afslaan?
ben er toen meteen geen stage meer wezen lopen
dat dalma nog zo oud was geworden joh!
had ik niet verwacht
die paardennamen was ik idd een heel eind kwijt,
weet ook nog joachim, justice, jurgen, etc dat was een leuke jaargang, die heb ik nog een heel eind mee mak gemaakt
het jaar ervoor was er In the mood, mappie noemde ik hem.
die heb ik nog zadelmak gemaakt, samen met nog een paar andere jonkies met de I

pubelia, wat jeanette betrefd, die rijstijl is dus ook wat mij bij was gebleven,zo oneerlijk, zo lomp..

oh ja en dijan, ik heb nog wel een foto van ITM van die tijd Knipoog
zal m binnenkort inscannen.

Sandy_Jibon
Berichten: 3
Geregistreerd: 26-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:46

Hee daar, hier Sandy. Ik woon nog steeds in Schaijk.

Ik ben er in 1985 begonnen met Marijke en heb daarmee een aantal NPC-wedstrijden gereden. Daar was ik helemaal gek van van die bruine. Jammer dat ik ze een paar jaar geleden bij de Drie Linden ergens zielig in een hoekje zag staan. Ik begreep dat ze een jaar of 5 geleden is overleden.
Daarna Victor, Windsor en als laatste met Dominant (KWPN).
In 1994 ben ik er gestopt en ik heb vanaf 2000 m'n eigen paard waar ik ook wedstrijden mee rijd.

Eind 2005 nog een reunie gehad van veel mensen van de Bossenhoeve in Oss; was leuk om sommigen weer na lange tijd terug te zien.
Een aantal mensen zie ik soms nog wel eens hier in de buurt of tijdens een wedstrijd.

Groetjes
Sandy
Laatst bijgewerkt door Hilli op 28-04-14 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privacy-gevoeloge gegevens verwijderd

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:26

Ik heb nooit op de Bosschenhoeve gereden, maar ken wel een aantal pony's nog Haha!!

Marijke is verkocht aan degene die later Cosheen Rue ook heeft gekocht, beide zijn daarna 'overgedragen' aan de Drie Linden voor manegelessen. Marijke is paar jaar geleden overleden ja, geloof aan koliek. Was ook echt al oud. Volgens mij, ?, heeft dat meisje ook nog een tijdje Gentle gehad maar dat klikte niet zo. Heb op beide pony's nog veel gereden, Marijke was een duveltje, Rue was een brave knol, toen hij nog pension pony was gingen we wel eens met zijn twee op zijn rug zitten en dan naar het bos, springen, alles kon je ermee. Van de week heb ik hem nog gezien toen ik daar was.

Rebbel is pension paard geworden op de Drie Linden en staat er nu nog steeds geloof ik. Is eerst van mensen uit Oss geweest en later verkocht aan meiden uit Uden.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 11:38

rebbel, gentle en reu heb ik nog ingereden Haha!

rebbel was van marleentje (of marlé-tje ) en diplo
was echt een superbrave pony, binnen een week reed ike r al mee buiten
gentle was lastiger ja, wat was daar de moeder ook al weer van ?
die heb ik nog een tijdje door gereden, heeft me nog een stel hechtingen in mijn knie bezorgt

rue is lang manegepony geweest, en was echt een goedzak
ramona heeft er nog veel concoursen meegereden.

marsi

Berichten: 320
Geregistreerd: 16-03-06

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 01:14

Sjonge, ik zie dat mn geheugen zo lek is als een zeef! Haha! Ik ken al die beestjes echt niet meer...nou ja, sommige wel en nóg andere komen langzaamaan weer bovendrijven nu ik ze hier zie staan, maar echt vanzelf gaat het niet!

@ Pubelia: Tsja, wat Jeanette betreft...daar laat ik me verder niet over uit. Ik ben er tenslotte ook ooit bevriend mee geweest, dus het is echt niet alleen maar slecht. Wat de verzorging van haar paarden betreft, kan ik toch niks negatiefs zeggen! Staan er altijd keurig netjes bij vind ik! (Het rijden heb ik het niet over...heb Jeanette nooit zien rijden) Maar ja, ik zit dus in het bestuur van de ponyclub waar ze is opgestapt, dus ik kan nu helemaal niks meer goed doen! Haha!

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:59

ze heeft nu weer een nieuwe pony club opgericht, en volgens mij is de hele pony club van haar. teminsten is zij het bestuur en alles.

Zij heeft btw galway miss ken jij die nog wel. die was toen grijs, en is nu helemaal wit geworden.

anna_
Berichten: 1
Geregistreerd: 16-04-07

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:55

Ik heb er gereden! Als eerste op Marlee, later op Lucky en daarna op First Lady, een dochter van Glamour girl en Diplomaat. En nu is ze van mij! Al jaren. Wat is er nog over van wat later stal zwanenberg werd?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 21:47

ach ja first lady, die ken ik nog wel
ik heb glamour girl een jaar mee op concours gehad
dresuur was pokke met haar ( ze was zo stug)
springen kon ze wel, alleen de waterbak vertikte ze te springen Boos! Haha!

pitbullgup

Berichten: 1816
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Oss

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:12

ja ik heb ook altijd op de bossenhoeve gereden. (ook nog een tijd toen het stal swanenberg werd)

m'n aller eerste les nog gehad op misty (was ook m'n lievelings paard), maar met springen ging ik meestal op glamour girl
en marlé was ook super in de bak echt een braaaaaf hobbel paardje maar owe als je ermee in de bossen reed, werd het echt een crossmonster Duivel
ik was ook helemaal weg van brenda en winnie het liede's koppel. hielp altijd in de schoolvakantie's mee etc
t was wel echt een super gezellige manege ook voor de ouders in de kantine etc.
dat werd toch een stuk minder toen het stal swanenberg werd.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 10:14

hey wat leuk

wel vreemd dat ik je niet ken dan...
of mijn geheugen laat me in de steek, dat kan ook
ik heb er ook tijdens de wissel gezeten, heb voor swanenberg nog een tijdje de paarden en pony's gereden,
maar ben daarmee gestopt, al mijn vriendinnen waren weg, er waren vrijwel geen manegelessen meer, nee er was niks meer aan.
quirinis kamp zijn eigen schuld is het geweest,
hij koos voor het geld, ipv voor zijn dochter.
als hij zijn dochter de kans had gegeven een leuk bedrijf ervan te maken, was het nu nog een leuke manege geweest ipv een privestal

maar quirinus koos voor de centjes, en zie wat er is gebeurd..

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:56

Hoe zag die Brenda er eigenlijk uit?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 15:13

brenda was volgensmij een merrie die eens per jaar voor een dekking kwam?
was geen manegepony in elk geval

pitbullgup

Berichten: 1816
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Oss

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:28

brenda was een zwarte pony met 1 wit sokje en een witte bles
liep wel mee in de manege lessen alleen bij de iets gevorderde ruiters. heeft heel lang stil gestaan wegens een ingescheurde hoef

@crossmonster; meen jou wel van gezicht te kennen, maar in die tijd was ik nog echt zo'n penny meisje hahaha

mijn (ex) stiefvader heeft nog een hele tijd in het bestuur gezeten toen het stal swanenberg werd


ik werd op een gegeven moment op de dag dat we les hadden gewoon gebeld dat de les niet doorging omdat ze stopte met de manege en alle pony's gingen verkopen Koe

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 18:57

bedoel je niet betty ipv brenda?

ik ken echt geen brenda, en zeker geen zwarte, want zwarte connemaras waren er toen haast niet
allleen chica en betty ( die later samen met cosheen katy naar veerkamp is gegaan)

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:28

Ik heb namelijk zo'n brenda gereden Haha!! Volgens mij komt die ook van die manege vandaan, had idd een bles was een d-pony, sok weet ik zo niet meer. Ze was trouwens niet compleet zwart, op haar hoofd bij haar neus was ze donkerbruin..
Brenda was m'n eerste echte verzorgpoownie!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 08:29

er stonden in mijn tijd alleen maar connemara's als manegepony's

en er waren maar 2 zwartjes,
en een enkel bruintje, de rest was wit of valk Knipoog

diplomaat was trouwens ook donkerbruin/zwart Lachen
maar die liep niet in de lessen mee.

pitbullgup

Berichten: 1816
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Oss

Re: de bossenhoeve , schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:28

neee betty en cosheen katy ken ik wel maar die stonden daar toen al gewoon in pension.
brenda en winnie stonden altijd langs elkaar
ik zal eens bij m'n moeder op zolder kijken of ik hier nog foto's van heb.
princess was trouwens ook een erg favo pony van mij Haha!