Groningen-stad, leuke manege gezocht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blueberry

Groningen-stad, leuke manege gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 12:28

Hallo,

Ik ben net verhuisd naar Groningen(stad) en opzoek naar een leuke manege om te paardrijden.
Nou, brand maar los! Wat is aan te raden of juist helemaal niet..?!

Ik had al van 'De Oude Held' gehoord, iemand die daar rijdt?

alvast bedankt en groetjes!

M_i_R

Re: Groningen-stad, leuke manege gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:32

Als ik zo naar je onderschrift kijk lijk je me een student Lachen
En dan kan je bijvoorbeeld bij G.S.P.V. Parafrid gaan rijden. dit is een studenten vereniging waarbij je korting krijgt op je lessen. Er wordt gelest op de Oude Held idd. Aangezien ik daar zelf ook rijd kan je vertellen dat het er erg gezellig is!
mocht je meer willen weten kan je gewoon even PB-en, en je kan ook altijd even kijken op www.parafrid.nl

viv1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:17

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 17:39

bedankt voor jullie reacties ik ben laatst eens wezen kijken bij de oude held en misschien binnenkort even een proeflesje. ik had gehoord dat er nog 1 zit in de stad. 'blauwe ruiters' ofzo? Iemand bekend mee?

jameroqaui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:43

blauwe ruiters zit in Haren, is toch wel een einde fietsen vanuit de stad (ongeveer een half uur) er is trouwens wel een goede busverbinding hiernaar toe.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 11:07

Ik heb als er een plekje vrij is vandaga een proefles bij manege bedum. Vond ik er erg netjes uitzien. Is wel een endje weg maargoed voor kwalieteit heb ik dat wel over. Lachen

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:09

In Marum is een Westernmanege, echt ontzettend gezellig en leerzaam, rijd daar nu sinds 5 jaar, heb de overstap gemaakt, en wil er eigenlijk ook niet meer weg Lachen

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:18

Manege bedum is wel gezellig. Ik heb er zelf ook gereden met mijn paard. Ik weet niet wat je gewend bent wat betreft de paarden maar ze zijn niet erg makkelijk te rijden. Wie heb je als instructrice?

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 21:42

Nou er was dus ene miscommunicatie. stond ik daar mooi op tijd bleek dat ze niet vandaag maar morgen plek had. Er was wel een les bezig waar ik even had gekeken maar echt oder de indruk was ik niet. Volgens mij was het een beginners les maar er werden wel oefeningen als schouderbinnenwaarts gevraagd dus ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.

Wat betrefd de paarden, tjah ik rijd ruim 10 jaar nu en heb wel wat verschillende onder mn kont gehad. Ik vind alles prima zolang ze maar niet lomp of enorm groot zijn, ik ben niet zo sterk namelijk.. maargoed, morgen dus proefles m 20.00 uur Lachen

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:26

Er zijn een aantal paarden bij die wel wat lomp en sterk zijn. Het karakter is wel goed van de paarden. Het niveau is niet zo hoog. Ik zou zeggen veel plezier.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:06

Heb je al aan de Bongerd gedacht? Ik weet niet waar je woont, misschien vind je het te ver weg. Het zit in Glimmen, dus wel een eindje van de stad, maar bereikbaar met de bus en je kunt er ook vrijrijden. Ik fiets er elke dag langs en doe er ongeveer een half uur over vanaf Coendersborgh. Over de lessen weet ik verder eigenlijk maar weinig...

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 14:52

saden schreef:
Er zijn een aantal paarden bij die wel wat lomp en sterk zijn. Het karakter is wel goed van de paarden. Het niveau is niet zo hoog. Ik zou zeggen veel plezier.

Nou ik heb er woensdag dus gereden en ik zat op joris. Ik weet niet of dat je wat zegt?

De les was opzich wel aardig en we reden maar met zn vieren dus lekker de ruimte!
Maargoed, ze hebben ook maar 4 manege paarden en dat vind ik dan wel weer jammer. Vooral omdat het allemaal (op joris na) paarden zijn waar je niet lekker mee wegrijdt.

1. was een draver. Hij was in galop moeilijk, onstuurbaar, snel en bokte.
2. Had ook moeite met galop (waarom? geen idee) liep verder wel lekker.
3. een eigenwijze fjord die de hele tijd deed waar 'ie zelf zin in had..

Dus...

Nou ik ga bij de oude held maar even een proefles doen en dan kijken wat het wordt. En Maimai wist miss een ijslander adresje Haha!

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 15:55

Wat ijslanders betreft kun je misschien ook eens bij Mussarindill proberen, daar kun je buitenritten maken onder begeleiding.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:05

Ja ik heb ooit ook eens een lesje gereden op joris. Grappig paard je moet hem aan het werk houden anders houdt hij je aan het werk.
De grote vos is nick een schat alleen lastig met galop omdat die knop er nooit goed op is gezet.
Yankee is niet mijn type Ik vind hem wat lomp.
Olly de fjord is een schat wil nog wel eens uithalen naar een asnder paard maar als je hem een beetje goed rijd valt het onstuurbare wel mee.
Ik zou zeggen probeer eerst een paar maneges uit. Bedum is heel fijn als je een eigen paard hebt.

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:33

Ik zou gewoon een paar maneges uit proberen.
Je hebt ook nog de martini manege in thesinge, die is wel duur, maar volgens mij ook wel goed. Er zit ook nog een wedstrijdvereniging bij hoogezand, advendo, en die geeft ook lessen, maar daar hebben ze maar 7 paarden en niet echt een goede binnenbak.
bij harkstede heb je ook nog de rigolettomanege, die is wel aardig, wel leuke, goedverzorgde paarden en pony´s.
In vries zitten de Jan Dolfing manege en de eswal manege.Die schijnen ook wel leuk te zijn.

De bongerd zou ik je niet aanraden, de instructie is er niet echt geweldig, en de sfeer ook niet echt, alhoewel ik niet weet hoe dat met de lessen voor volwassenen zit. (rij er zelf al 6 jaar, maar ben ook op zoek naar iets anders).

Is dat ijslanderadresje wat Maimai wist Mussarindill of nog een ander ook? Ik zou namelijk het liefst op een manege met ijslanders rijden, maar die zijn zo ver weg Scheve mond

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:51

Ik kom wel regelmatig bij rigolettomanege.
Vind dat best een mooie manege;netjes,en de paarden zien er goed uit,en de lessen zij ook ok
Knipoog

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:52

@Lindy: het andere adresje is bij ons zelf, maar dat is geen manege Tong uitsteken Wel is Gimli weer begonnen in Annen, www.gimli-ijslandsepaarden.nl . Vaak leuke lessen tijdens buitenritten

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:06

martini manage zou ik ook echt niet heen gaan hoor.
duur en de lessen stellen niks voor, zeker niet als je al zo'n tijd rijd!
bij manege de bongerd weet ik van de lessen niet veel, maar daar kan je wel heerlijk buitenrijden! ik vond alleen wel dat er veel paarden met zadeldrukplekken waren.
rigolettomanege vind ik ook wel goed. ben er wel eens geweest, en het ziet er idd wel goed uit.
ik schildwolde zit er ook nog een, manege de woldstreek. ken ik niet goed, maar wel mooie accomodatie.
dan zit er in zuidbroek geloof ik nog een manege de berkehoeve ofzo.
en in hoogezand manege nieboer, maar die heeft geen binnebak. volgens mij zat er nog 1 in hoogezand, of sappermeer, wel met een binnenbak en mooie buitenbak. weet alleen niet meer hoe doe heet.
en in tolbert zit natuurlijk een mooie manege/ accomodatie. maarja das weer wat verder weg.

R_Maryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:15

Hoi,
ik rijd in schildwolde bij de woldstreek (seo)
ik vind het er erg gezellig rijd er nu 5 jr, alleen er zijn niet zoveel paarden. voor jou is het natuurlijk ook niet zo dichtbij maar als je meer wilt weten kun je wel op www.woldstreek.nl kijken!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:03

marlo schreef:
martini manage zou ik ook echt niet heen gaan hoor.
duur en de lessen stellen niks voor, zeker niet als je al zo'n tijd rijd!
bij manege de bongerd weet ik van de lessen niet veel, maar daar kan je wel heerlijk buitenrijden! ik vond alleen wel dat er veel paarden met zadeldrukplekken waren.
rigolettomanege vind ik ook wel goed. ben er wel eens geweest, en het ziet er idd wel goed uit.
ik schildwolde zit er ook nog een, manege de woldstreek. ken ik niet goed, maar wel mooie accomodatie.
dan zit er in zuidbroek geloof ik nog een manege de berkehoeve ofzo.
en in hoogezand manege nieboer, maar die heeft geen binnebak. volgens mij zat er nog 1 in hoogezand, of sappermeer, wel met een binnenbak en mooie buitenbak. weet alleen niet meer hoe doe heet.
en in tolbert zit natuurlijk een mooie manege/ accomodatie. maarja das weer wat verder weg.

Manege de berkenhoeve zit in Westerbroek Knipoog
Maar volgensmij is dat ook wel een gezellige manege,ben er wel 's wezen kijken,en vrienden van me rijden daar ...

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 11:51

haha o ja dat was het, 't was in elk geval iets met broek, dat wist ik wel

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:28

In Roden zit ook nog een manege, manege De Hulhorst, geen idee hoe de lessen er zijn maar het is vanuit de stad wel goed te bereiken met OV. Gaat een bus heen die op loopafstand stopt.
Vroeger waren de lessen leuk, ondertussen rij ik er al jaren niet meer dus geen idee hoe ze nu zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:29

Moet het perse in groningen-stad zijn ?
anders is
www.manegenieboer.nl mischien wat een hele gezellige manege Vork

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:44

Manege de berkenhoeve in Westerbroek is volgens mij ook erg leuk