doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flynn_

doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 21:47

hoi iedereen
rijden jullie ook bij een fnrs manege, en hebben ze daar ook f proeven? bij onze manege rsc kraaij wel! het is wel leuk begin volgend jaar gaat het tot de f20 veel he dat is m1/m2 niveau ongeveer. bij ons is nog niemand hoger dan f6 gekomen omdat we pas sinds kort begonnen zijn met die proeven ik doe ook f6, wat rijden jullie, en rijden jullie die proeven op manege ponys of eigen ponys? kuss SimoOnee

esther_sonja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:54

ik ben begonnen in de F6 en rijd bij Manege de Hazelhorst..
pas was het een beetje flut geregeld, we hoorden het een week van te voren en hadden niet geoefend... maar ik doe nu ook even niet mee.,.

Flynn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 12:50

ik ben ook pas begonnen in de f6 ow wel stom dan!! succes nog met je proeven he!!

iilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:54

Ja bij ons rijden ze ook F-proeven en dan vooral op manege paarden. Zelf ben ik ook in de F6 begonnen oid

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:35

Ik reed f-proeven, ik ben tot de f9 gekomen, maar m'n pony vond het alles behalve leuk als hij opeens alleen de bak in moest. Nu vraag ik een startkaart aan Ik ben trouwens bij de F2 begonnen en ik ik rij op manege Waarland

Flynn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 17:25

cool jow dus nog veel rijden f proefjes kuzziee mij

Lieke__

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:31

Wij hebben ook FNRS-proeven op de manege. Ik zelf rijd nu F6A. Maar wij reden maar 2 keer in het jaar wedstrijd, dus schuif je 1 F-proef op, nu rijd ik in een andere les en ben ik na de zomer van plan om vaker wedstrijden te rijden.

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:42

Hier nog iemand!
Ik rij F10 nu en dat is op Ruiterschool Liesbosch in Breda

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:44

ik heb pas 1 keer mee gedaan, volgende week volgens mij f2 doen:), vorge keer was ik 4de en dat was prijsuitrijking van f1 en f2 samen

Francien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:47

Ik ben bij F1 begonnen, doe nu F5, en de prijsuitrijking is van alle proeven bij elkaar. Drie rozetten voor ong. 20 mensen.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:22

Ik doe ook mee met de F-proeven, ik ben begonnen met F5 in de zomer van 2004.
Elk jaar zijn er bij ons maar een beperkt aantal momenten waarop je mee kan doen, bijvoorbeeld tijdens de drie onderlinge wedstrijden in de zomer.
Ik heb vandaag F9B gehaald Zonder te oefenen Tot nu toe heb ik steeds alle proefjes in 1 keer gehaald
F10A moet ik aan het einde van de zomer, na de vakantie, en waarschijnlijk op een voor mij vreemd paard. Ik ben dus erg benieuwd of dat me gaat lukken
Gisteren tijdens de Regiofinale van de Zitcompetitie hoorde ik trouwens dat je op sommige andere maneges met je eigen paard mee mag doen, maar dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling Als iemand een eigen paard heeft, kan die toch net zo goed gewone dressuurproefjes rijden, F-proeven zijn toch juist voor mensen zonder eigen paard?
Vind dat wel een beetje oneerlijk namelijk, maar bij ons mag dat dus ook niet.
Laatst bijgewerkt door Klijntje op 18-06-06 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:23

Ik heb ooit eens mijn F12 diploma gehaald.
Toen reed ik nog M1.

Superbabey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:39

Mijn F4 eerste keer heb ik net gedaan, ook op manege waarland

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:03

Klijntje schreef:
Elk jaar zijn er bij ons maar een beperkt aantal momenten waarop je mee kan doen, bijvoorbeeld tijdens de drie onderlinge wedstrijden in de zomer.
Ik heb vandaag F9B gehaald Zonder te oefenen Tot nu toe heb ik steeds alle proefjes in 1 keer gehaald
F10A moet ik aan het einde van de zomer, na de vakantie, en waarschijnlijk op een voor mij vreemd paard. Ik ben dus erg benieuwd of dat me gaat lukken
Gisteren tijdens de Regiofinale van de Zitcompetitie hoorde ik trouwens dat je op sommige andere maneges met je eigen paard mee mag doen, maar dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling Als iemand een eigen paard heeft, kan die toch net zo goed gewone dressuurproefjes rijden, F-proeven zijn toch juist voor mensen zonder eigen paard?

Waarom niet met Brainstorm dan??? Ik dacht dat ie je vaste paard was.

Ik heb vorig jaar tijdens ponykamp mijn f3a gehaald maar ik ben nog niet zo ver omdat ik 1st in 'n groep reed onder mijn nivo waarvan de meesten nog f1 moesten halen waardoor ik niet mee kon rijden! Maar ik was met mijn f1 1e van iedereen en met mijn f2 ook maar met f3a niet maar toen heb ik hem ook gereden terwijl ik eigenlijk ziek was en was ik helemaal misselijk en had ik het gevoel dat ik Jorlando gewoon zo onder ging kotsen!

Klijntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 07:06

Omdat ik altijd al op Brainstrom mag, en hij is nogal populair, dus nu is het mijn beurt om eens op een ander paard te rijden

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 07:10

WD-V -> MA

saaraah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 07:11

Wat zijn F proeven eigenlijk precies?

_San_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 07:27

Ik ben al een tijdje klaar met de F preoven, reed altijd op een manegepaard.

F proefjes zijn proeven voor manege's waar het voorla gaat om de ruiter, en als je de F12 hebt gehaald mag je een "manegestartkaart aanvragen en dan is er de kans voor manegeruiters om "echte" wedstrijden te gaan rijden. Je mag dan LI starten met een manegepaard

Klijntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:10

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:08

Klijntje schreef:

Bij ons mag dat ook, alleen als iemand met een eigen paard 230 punten heeft en eerst is krijgt die oranje. En als je met een manegepaard dan 225 punten hebt (het hoogst ben ge-eindigt van de manegepaarden) krijg je ook oranje en de dagprijs. Bij ons vind ik het dus wel eerlijk.

Ilja000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:16

Bij ons is er 1 prijs op 4 deelnemers. Dus 1 t/m 4 deelnemers 1 prijs. 5 t/m8 deelnemers 2 prijzen. etc. Ook mensen met eigen paard mogen starten. Ook zij moeten aan dezelfde eisen voor houding en zit voldoen. In de praktijk blijkt dat de pensionklanten echt niet veel hoger eindigen dan manegeklanten!

Bij ons win je de prijs ongeacht je aantal punten. Het hoogste aantal is eerste, of dat nu 210, 200 of 230 is. Winnaar is winnaar!

Onbekend123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:47

Ik rij ook F-proeven. Moet vrijdag over een week 12A starten
Bij ons moet je gewoon op een manegepony, en elke keer op een ander.

Mandyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:49

Ik rij ook F-proeven. Volgende keer moet ik F10 starten.
Maar ik denk dat dat pas na de vakantie weer is.
Bij ons mag je op een manegepony en als je dat hebt mag je ook op je eigen paard of verzorgpaard starten.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:44

Bij ons op de manege is het ook, en mag je wel met een eigen pony starten. Iedereen krijgt bij ons ook een prijs, ongeacht de hoogte van punten die je hebt gehaald. Daarnaast dingt iedereen mee naar de wisselbokaal. Deze is voor de gene met de hoogste punten, ongeacht of je nu een manege of eigen paard rijdt. Deze klasses worden met de verdere prijsuitreiking wel apart gehouden, en voor nu iedereen gaat roepen dat het niet eerlijk is: HIJ IS IEDERE KEER NOG GEWONNEN DOOR EEN RUITER OP EEN MANEGEPAARD!!!!!!!
Daarnaast rijdt ook iedereen, zoals het hoort, vanaf F3 de proeven 2x, dus 1x a en 1x b, doet ook iedereen bij F2, F4 en F6 theorieexamen, en dan pas krijg je je diploma.
Onze dochter van 11 gaat nu starten in F9, ze heeft het meeste op een manegepony gedaan, vaak op de moeilijkste pony's, en heeft dus ook vaak punten laten liggen. Nu heeft ze een eigen pony, en doet ze daar dus op mee, ook hier heeft ze punten laten liggen, ze houdt n.l van eigenwijze moeilijke pony's, wat haar dan punten kost.

Jarin_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:32

Bij ons op de manege worden ook FNRS wedstrijden gegeven. Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden de F12 uitgereden ik was de eerste op de manege . Ik ben nog steeds de jongste van de manege die hem tot nu toe heeft uitgereden ik was toen 13. Ik rij nu Z1, dus ik weet niet nog niet of ik verder ga zodra de nieuwe proeven er komen, maar aan de andere kant is het wel weer eens lekker makkelijk. Die tijd had ik trouwens nog wel wat moeite met de F12. Ik heb de F proef een keer op een shetlander gereden...was een leuke ervaring, maar je snapt natuurlijk wel dat ik daar geen punt mee haalde...ik heb mijn punten gehaald in de F12 met me pony waar ik nu Z1 mee rijd ik was toen L.