Manege de Leensel, Liessel?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Manege de Leensel, Liessel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 12:31

Heej!!

Zijn er hier mensen die op de Leensel hebben gereden?
Is ongeveer al 5 jaar jaar geleden, maar ik dacht dat het misschien leuk zou zijn als er mensen hier op bokt zijn die er ook gereden hebben

Ik heb het er altijd onwijs naar mijn zin gehad, ook de lessen waren top...

Greetzz QuirA

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Re: Manege de Leensel, Liessel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:35

Jeetje wel een heel oud topic, maar ik vroeg me vandaag ook af of er bokkers zijn die hier gereden hebben?

Ik heb hier gereden van 1993 tot 2001 ongeveer op de vrijdagavond. En daarna de paarden voeren samen met Dejenne Haha!

Favorieten:
Mariska (schimmel pony)
Quinta Haha! welke later van Quir werd
Abel vond ik ook erg leuk

Hele leuke manege en goede lessen!

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Manege de Leensel, Liessel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 23:20

Jaa, Mariska was ook echt een toppony!!

Lekker in het midden van de bak gaan bokken, maar in de bossen, echt zooo braaf! Haha!

En Abel idd ook, die liep met chico geloof ik in het span. Was ook hele toffe bok, met galopperen ook vaak bokken.

En dan tsja Quinta, das ook echt een favoriet van mij! Helaas is ze nu verkocht en staat ze in Asten nu, waar ze een super baasje heeft!

Maar 1 van mijn aller favorietse pony was toch didi, geweldig diertje. Ook Djaro, die heb ik nadat de manege stopte nog een hele tijd gereden voor Gebr. Swinkels.
En Bonito was ook top beestje en de goeie oude Paulien, Trea en Rambo (En niet te vergeten Jasper) waren ook top diertjes! Remco ook! Vork

Hmm, gewoon allemaal wel. Haha!

Iid oud topic ja, maar ben benieuwd of er meer zijn die hier gereden hebben. Lachen

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Re: Manege de Leensel, Liessel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:56

Ik heb hier ook gereden, maar het was niet zo mijn manege. Bloos
Heb er jarenlang gereden, maar ontdekte pas wat echt paardrijden is toen ik ergens anders ben gaan rijden.

Mijn favoriet op het laatst was Wanda. Ja

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Manege de Leensel, Liessel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 10:33

Ik heb op de manege hier wel heel erg veel geleerd qua rijden, maar misschien dat het scheelde dat ik daar ook eigen paarden gehad heb, dus elke dag daar reed en les had.

Mocht ook altijd als eerste op de nieuwe paarden/pony's om ze uit te proberen. Vond ik altijd super!

Quinta kwam daar vandaan en ik heb daar een Shire gehad Nash, die stond in de buiten stallen. Een hele grote 'knol', met grote witte bles, 4 witte benen en een witte vlek onder zijn buik!

En Rocky een Welsh K pony, vosje die in de binnen stallen, meteen eerste stal rechts tegen over Remco stond, die altijd alles bij elkaar rodeode.

En dan Djaro heb ik nog een hele tijd gereden, nadat de manege stopte.

Zunzuncito

Berichten: 1574
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Re: Manege de Leensel, Liessel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:40

Ik voel me niet snel oud, maar nou heb ik toch een brilletje nodig... Haha! Ik ben nog van ver vooooor die tijd die hier nu genoemd is (rond 1990). Ik ken nog pony's als Goofy en Smokey...
Hoe is het trouwens met de eigenaren van de Leensel, hebben die weer een ander bedrijf ofzo? Er zit nu een western ranch van iemand anders op die plek, toch?

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Re: Manege de Leensel, Liessel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:49

Ik ook, en op Snoopy heb ik leren rijden. Haha!
Paarden die Quri noemt ken ik ook niet allemaal.
Ik kan nog herinneren dat Rambo nieuw was, en supersnel. Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb er ook een jaar een eigen pony gehad, maar vond het ahteraf bar slecht daar, pony's stonden tot de enkels in de stront, voerden te weinig.
Maar was toen te jong en onervaren om het te zien.
Er liep later zelfs 1 paard in de les wat gewoon niet rad was. Altijd.
Misschien is er later veel veranderd, dat weet ik niet.

Eigenaren zitten nu ernaast, kleine stal.

Zunzuncito

Berichten: 1574
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Re: Manege de Leensel, Liessel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:58

SNOOPY! Daar heb ik nog een wedstrijd mee gereden (en heel netjes tweede geworden). Rambo, was dat die grote schimmel? dat was niet helemaal mijn ding , maar ik weet dat een vriendin van me erop moest rijden, omdat hij inderdaad wat snel was. Ik heb nog heel lang op een bruine merrie gereden, waar ik de naam echt van kwijt ben en verder vond ik de lessen ook zwaar bagger...maar ja, dat kan ik achteraf pas zeggen, nadat ik écht les ging krijgen. Dus ze wonen ernaast in die boerderij? En al die meiden, rijden zij ook? Want er liepen nogal wat familie rond van 0 tot 6 jaar ofzo Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Re: Manege de Leensel, Liessel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:20

Rambo was een vospony, met witte bles, staat nu bij het Ommeltje.

Wilonka?
Dat was iig grote bruine merrie destijds.

Er zaten toen 2 gezinnen, 1 stel deed de paarden.
En de ander de kantine, en die hadden een hoop dochters.
Het stel van de paarden zit nu ernaast in de boerderij geloof ik.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Manege de Leensel, Liessel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 13:44

Dan is er een hele hoop veranderd, de paarden stonden er altijd netjes bij en niet in de stront. Paarden kregen meer dan voldoende te eten.

Rambo ken ik ook heel goed, heeft mijn breortje nog spring wedstrijd op gereden, en die twee haalden de gekste dingen uit in het parcours. Maar helaas is Rambo naar mijn weten al weer even dood. (was ook al oud)

Henriëtte en Elbert, die de stallen en paarden en zo deden zitten nu bij de buren, een kleine pension stal. Elbert geeft les op het hippisch centrum. Die in de kantine zaten zitten nu in het huis er naast, of dat nog zo is weet ik niet zeker.

Enne wat betreft de western ranch, TR Ranch. Daar is geen zinnig woord over te zeggen, de hele kantine stond vol geplant met wiet plantjes en andere drugs gedoe. Een van hun heeft ook in de bak gezeten en het hele terrein is met hekken afgezet (geweest).

Wilonka ken ik ook nog wel. tenminste, dat was een merrie die altijd de kont naar je toe keerden en die altijd een halster omhad, omdat je die niet kon pakken.

De tijd dat ik er heb gereden is 1995 tot 2001 (en ook een tijd nadat de Leensel verkocht was en Swinkels er in zat heb ik er nog even een tijd gestalt gestaan met Quinta en reed Djaro daar altijd.)

En als er een paard of pony niet rad was ging die altijd direct terug naar stal.
Van wie hebben jullie les gehad?
Ik van Dejenne, Henriëtte, Elbert en nog een meiske die vrij snel weer weg ging, ben haar naam kwijt!

Pauline was het eerste paard waar ik op zat daar, daarna Bonito.
Maar ik ben begonnen op de Barage in Bakel, daarna naar de Cahama in Nuenen, toen de Leensel. En daarna nooit meer op een manege gereden. ja keer voor de lol op de Stap in de Mortel en op manege Heijligers in Asten, altijd op de nieuwe knollen daar zo.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Re: Manege de Leensel, Liessel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:40

Rambo is echt nog niet dood, die staat hier
http://www.manegehetommeltje.nl/

Wilonka was het liefste paard van stal, dus volgens mij heb je het over een andere, misschien met dezelfde naam. Verward
Wilonka is afgemaakt na een gebroken been toen ik een jaar of 10 was, dus ruim voor je er kwam. Ja

Ik heb vroegah les gehad van Henriette, maar daarna van Janneke geloof ik, jong meisje.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Manege de Leensel, Liessel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 17:40

Marliesje schreef:
Rambo is echt nog niet dood, die staat hier
http://www.manegehetommeltje.nl/

Wilonka was het liefste paard van stal, dus volgens mij heb je het over een andere, misschien met dezelfde naam. Verward
Wilonka is afgemaakt na een gebroken been toen ik een jaar of 10 was, dus ruim voor je er kwam. Ja

Ik heb vroegah les gehad van Henriette, maar daarna van Janneke geloof ik, jong meisje.



Ja Janneke die bedoelde ik.
Dan is het inderdaad een andere Wilonka, want die is verkocht toen de manege stopte en was echt alles behalve een lieve.

En ja Rambo stond daar inderdaad, klasgenootje rijd daar ook en ik kwam er heel erg vaak, reed wel eens paarden van Piet en naar mijn weten is Rambo ingeslapen, evenals Trea.

Edit: Nagevraagd, Rambo leeft al een hele tijd niet meer. Knipoog

SteffieeJhh
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:04

ik heb er ook nog een tijdje gereden!
Op rambo,Trea,Paulien,Jasper maar Djaro dat was echt mijn favourite!!
heeft iemand nog foto's van djaro??

maud87
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:02

Wow, vet oude topic maar toch een reactie.

Ik ben op de leensel begonnen in 1994 en heb nog regelmatig les van Dejenne. Dat paard (wilonka) waar jullie het over hebben, was denk ik Ilonka. Een zwarte, stond in de buitenstallen aan de kant van de bak en was inderdaad stout. Stond vaak op d'r achterbenen. Was mijn favoriet :)

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Manege de Leensel, Liessel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 16:38

Kan best, in ieder geval een zwarte inderdaad. Er heeft een Ilonka, Wilonka, Ilona op stal gestaan.

Djaro heb ik nog heel erg lang gereden voor Rene (die heeft Djaro gekocht van de manege). Ik heb geen idee of ik nog foto's van hem heb, misschien wel ergens. :))

Ow voor wie het wil weten, Quinta is ingeslapen na hoefkatrolontsteking.

xSalina

Berichten: 667
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:59

Hoi,

Ik heb ook op deze manege gereden. Tot dat de manege failliet was. ( of over werd gekocht). weet het niet meer precies.
Ik reed altijd op Ashley die pony waar je eigenlijk de stal niet in kon, zonder dat die je aanviel.
Jammer dat ik niet weet waar deze pony heen was gegaan. Was toch wel mijn maatje. Ik heb altijd les gehad van Dejenne.

Aah is Trea ingeslapen, was zo een leuk ponytje.

Quir ik ken jou. Had jij niet die Shire daar staan?
Edit: Ik zie het haha, Nash inderdaad was een leuk beestje

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Manege de Leensel, Liessel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 17:49

Ashley heb ik nog zadelmak gemaakt op de manege in Bakel samen met wat stalmeiskes daar toen. De manege is ook via ons aan deze pony gekomen, gingen eigenlijk naar andere pony's/paarden kijken. :) Was wel een hele leuke pony, maar ze beet verschrikkelijk.

Manege is overigens overgekocht destijds, door gebr. Swinkels in Vlierden. Ik heb daar nog een hele tijd erna gestaan met Quinta (hadden wij van de manege gekocht) en heb Djaro gereden voor Swinkels. Zij hadden hem gekocht voor de kinderen, die er niks mee deden. :')

Wij hebben inderdaad die Shire daar op stal gehad! Nash.
Ook hebben we daar een vospony tijdelijk op stal gehad, die pony die zo verschrikkelijk aan rodeo bokken deed!! Rocky, hij kon ook steigeren op commando. :)

SteffieeJhh
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:27

Heeft iemand nog foto's van Djaro??

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Manege de Leensel, Liessel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 23:46

Van Djaro heb ik vast nog wel ergens foto's, maar die moet ik gaan zoeken. :)

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:50

Ik heb gereden op die manege van..... (denkt diep na) 1992-2000. Daarna heb ik een eigen pony gekregen en dichter bij huis gestald. Ik heb het altijd super naar mijn zin gehad daar op de manege :D

Ik heb leren rijden op Charles, een (in mijn ogen iig) grote schimmel. Super lief beest. Later heb ik vaak op Mariska gereden, een schimmel pony. Toen ik ouder werd heb ik veel op Quinta gereden en op Abel, een grote lompe vos. Er stond ook een ander lomp paard (ook al een schimmel) Remco! Die had nogal een eigen willetje.
Trea was eigenlijk van de buren toch?
Rambo was de favoriet van mijn beste vriendin.

Ik heb ergens nog foto's dat ik wedstrijd had met Bruno een bruine pony.

Les gehad van Janneke, Elbert, Henriette en tientallen stagiaires van Deurne.

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:16

Sorry voor het reageren op dit oude topic, maar ik ben op zoek naar het paard 'Paulien', Of in iedergeval nog foto's van haar. Ze stond op deze manege rond 1996/1997. Ook een witte ruin die wel eens onder je vandaan liep, de naam weet ik niet meer.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 19:18

Paulien, de grote vos? Ik denk dat ik daar nog wel foto's van heb, niet veel en sowieso niet digitaal... Zal ik eens kijken als ik thuis ben!

Witte ruin? Paard? Bedoel je Remco? Of pony? Jasper?

Ik kwam pas geleden nog een leuke foto tegen van Nash (Shire ruin die wij daar op de manege gehad hebben). Is alleen helaas een foto van een fotoafdruk.

Afbeelding

Iemand die hem nog kent?

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Manege de Leensel, Liessel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:07

De grote vos inderdaad! en ik geloof inderdaad dat het dan Jasper de pony was! Ik zou heel graag foto's zien van de twee. (tevens van Rambo) Ik heb ze nu alleen in herinnering. :)

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:21

ik weet dat dit een mega oud topic is! maar Djaro is mijn pony geweest! de manege is een tijd lang van mijn vader en zijn broers geweest :D

iemand toevallig nog foto's van jullie tijden in die manege?