erve Meenderinkboer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xPrinces

erve Meenderinkboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:19

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:09

Ik ben er een aantal jaar geleden geweest!
We zijn toen met een hele groep van stal gegaan, en hadden dus ook de accomodatie voor onszelf.
Ik vond het echt een super kamp! We hebben lekker veel gereden, en vooral buiten in het bos. Leuke springlessen gehad en veel spelletjes gedaan !

Veline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:13

Ik ben er ook een aantal jaren geweest en het is heeel leuk!Inderdaad heel veel gereden en de accomodatie is ook heel netjes. De paarden staan er ook heel goed bij!

jaimpjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:40

ehhj ik kwam er al jaren ben de tel gewoon kwijt.. ik kwam altijd in de zomervakantie en in de herfstvakantie.. kom er nu niet meer want mijn instructriece heeft manege gekocht en ga daar dus heen in vakantie's
maar hij is echt een super leuk kamp hoor..! buitenritten zijn ook altijd leuk, en de paarden en pony's ook!

xxMarleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:18

jaa, ik ben er 4 jaar geweest, en het is echt heel leuk daar!
hele leuke pony's en paarden, en er zijn ook mooie bossen, waar je echt goed kan rijden

Esteban

Re: erve Meenderinkboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:05

Hai! Ik ben er zelf nooit geweest naar mensen die ik ken wel en die waren er erg enthousiast over! Veel plezier alvast!

Mirror

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:47

Ben er 2 jaar geleden geweest.. prachtige stal, prachtige omgeving, maar de week waar ik inzat was echt bagger!! Ik vond de begeleiding écht NIET aardig en de kinderen evenmin! En met die troela (sorry ) (de opperbazin) had ik ook nog eens ruzie! Er werden 2 kleinere kinderen gepest en ik nam het voor ze op, toen gingen de pesters mij pesten en toen ze met me een vuile truuk (uitgekleed en totaal besmeerd met tandpasta en nog wat dingen..) hadden uitgehaald 's nachts zat ik ergens te huilen en toen zei de trut: ja JIJ bent hier de pester en de mondige dominante!! Je verdient het!!
Sorry maar zoiets blijft maar bij me rondzwerven.. ik was blij toen ik weer naar huis ging. Ook krijg je geen eigen paard zoals ze zeiden maar is het iedere rit eerst komt eerst maalt..
Ik denk dat als je in een gezellige week zit en het niet met dat wijf aan de stok krijgt dat je echt een superweek krijgt verder, schrik niet al te veel van mijn verhaal

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:12

Ik ben er echt jaren op ponykamp geweest en ik heb het er altijd ontzettend leuk gehad.
Ik kom er nu nog steeds af en toe om Henz Hendrik en Venneke even gedag te zeggen als ik in de buurt op vakantie ben.

Er bestaat ook een erve meenderinklied hè

tekst op het liedje
Onder de blauwe hemel ik dacht van boudewijn de groot weet iemand anders de zanger van dit liedje?

Onder de blauwe hemel in het Markelose bos
crossen wij er met de paarden er hartelijk op los
Bij de meijers op vakantie is er altijd wat te doen
ze geven je plezier maar ze nemen al je poen
en we lachen en we zingen en we rijden allemaal
maar s'nachts een hoop kabaal...

Er zijn iets van 10 coupletten maar deze weet ik nog na er al 9 jaar niet meer geweest te zijn dus zo leuk heb ik het daar gehad hahaha
na 9 jaar ken ik hem nog..

Instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:18

Ik heb er een aantal jaar geleden stage gelopen. Het is over het algemeen erg gezellig maar zoals ik hier ook al eerder las is de vrouw des huizes behoorlijk streng. Haar man daarentegen ziet overal de lol wel van in.

Het is absoluut een adres om in gedachten te houden!

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 01:19

geweldig kamp! wij gingen er vroeger ook met onze stal gang naar toe Hoop mee gemaakt! venneke is idd streng maar dat moet ook wel met al die kinderen. Als je je gedraagt is het een hele lieve vrouw!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:37

In welke periode heb je er stage gelopen?

Handtas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:06

Ik kom er elk jaar ongeveer 2 keer
Het is écht superleuk daar
Heb daar echt zoooo veel lol beleefd

En je kan daar echt superleuk rijden

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:09

Er is hier al een topic over... zal hem zo even opzoeken!

Maar goed, ik ben natuurlijk vol lof over Meenderinkboer! De vader van Hendrik was de beste vriend van mijn opa... kom er nog steeds te veel... heb me er altijd gruwelijk vermaakt en nog steeds...

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:10

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:12

btw Fenneke is streng, geen trut!!
Probeer jij in je eentje maar eens gemiddeld 50 kinderen in het gareel te houden en nog 3 maaltijden op een dag voor ze klaar te zetten en ondertussen de boel schoon te houden.
Zij is verantwoordelijk voor alles wat er met iedereen gebeurd op hun terrein

Mirror

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:30

Ja, dat is inderdaad lastig, maar ze kan mensen ook verkeerd inschatten. Ik geef toe, zij kan niet weten hoe alles in elkaar zat, maar zij trok conclusies die ze niet kón trekken. Ik ben een heel rustig/lief meisje, al zeg ik het zelf, en absoluut geen stennisschopper

CherrenJessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:16

Mirror schreef:
Ja, dat is inderdaad lastig, maar ze kan mensen ook verkeerd inschatten. Ik geef toe, zij kan niet weten hoe alles in elkaar zat, maar zij trok conclusies die ze niet kón trekken. Ik ben een heel rustig/lief meisje, al zeg ik het zelf, en absoluut geen stennisschopper

je vindt het van haar fout dat ze conclusies trekt die ze niet zou kunnen trekken terwijl je het nu zelf ook over haar doet...
beetje vreemd hoor! Maar dan ze zal het altijd in iemands ogen wel fout doen, daarbij is ze zelf de jongste niet meer, heeft ze niets met paarden en is alles haar verantwoordelijkheid. Zij wordt 's nachts uit bed gehaald als een kind heimwee heeft, zij kan kinderen continu troosten die verdrietig zijn, zij moet het iedereen naar de zin maken, etc. etc. etc.

Barrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:40

Ik ben er ook diverse keren geweest, inmiddels al wel zo'n 7 jaar geleden voor het laatst. Wij hebben er steeds een hele leuke tijd gehad en wij hadden ook nooit problemen met Venneke.
De eerste keer zaten wij in een bungalow met onze ouders. Omdat het ons toen goed bevallen was, zijn wij daarna enkele jaren op ruiterkamp geweest. Het eerste jaar was er een grote groep Belgen; we hadden erg gelachen om de Belgische uitdrukkingen voor bepaalde paardentermen (bv. een cap heet bij de Belgen toque; dit deed ons meer denken aan een beschermmiddel bij een andere sport ). Het is wel een aanrader om in een week te gaan wanneer niet het hele land vakantie heeft. De laatste paar keer gingen wij aan het eind van de vakantie bijvoorbeeld en dan was het erg rustig. Dan waren er maar weinig rijgroepen en voldoende paarden, zodat er geen paarden twee keer moesten lopen vlak na elkaar. Ook was het contact met de begeleiding dan anders; het is natuurlijk anders om een groep van 10 tot 15 man te begeleiden dan 50 à 60 man.
Wij (mijn zusje en ik) hadden ook 1x onze eigen paarden meegenomen in de springweek in de kerstvakantie. Ook dat was erg leuk.

Het is wat mij betreft een leuke plaats om op ruiterkamp te gaan!

xPrinces

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 00:53

Leuk alsik jullie verhalen hoor:)
Oew dus je moet oppassen dus haha
Het komt wel goed, wij zijn geen herrie schoppers dus.

Welke pony's/paarden zijn daar? *neiuwschierig*
Ikhoorde dat Misty en Silver leuk waren!
Nogmeer paarden(wantje mag zelf kiezen neem ik aan)

Ik rij nog niet zo heeeel lang paard dus
Bedankt!

Barrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:10

De paarden die er toen waren, zijn er misschien al voor een deel niet meer. Ik kan wel wat namen noemen: bij de pony's heb ik veel op Bruno gereden en op Fury; ook heb ik een paar keer op Apollo gereden toen hij net zadelmak was (hij liep toen nog niet met de gewone lange ritten mee). Mijn zusje reed veel op Valencia, Sandy en Danny. De laatste jaren reden we op de paarden, waaronder Mirakel, Romeo, Iserlohn, Bolero, Daisy, Roxy... Ik kan ze lang niet allemaal meer herinneren, het is al best lang geleden. Maar, zo heb je in ieder geval een indicatie van wat er toen stond aan paarden . Er zullen vast nog wel paarden van toen staan.

Essiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:15

Ik ben der vorig jaar en dat jaar der voor ook geweest.
Venneke is wel streng maar dat is opzich ook wel logisch.
Verder is het wel een leuk kamp, met leuk paarden!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:26

Toen ik er kwam stonden deze pony's er...

*rody een roodschimmel werd toen ingereden
*rakker een zwarte pony die in stilstand altijd achteruit trapte
*vosje haha ja inderdaad een voskleurige pony en super snel
*bianca een pony kleur zwart
*kokkie een pittige fjord
*radja een pittige schimmel
*wervelwind ja dit was echt mijn kanjer (de 1ste pony van henz)
*turbo een witte pony
*nikkie een zwart paard
*hydalgo het paard van hendrik (later manege paard)
*robin een witte pony reed altijd met martingaal

ik weet er vast nog wel meer hoor dus als ik erop kom zet ik ze er wel bij...

Barrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:26

Nu ik al die namen van Vlasta zie, gaat er weer een belletje rinkelen . De meeste die hier staan ken ik ook nog.
Ik kan er nog wel een paar namen aan toevoegen: Sonja (kleine roodschimmel, leek op Sandy), Marino (bruine pony), Peggy (zwart paard), Flori-Jade (paard, donkere vos geloof ik), Fabiola (paard, vos), Rex (kleiner paard, vos, keek erg zuur ), Chevalie (pony, vos), Onix (bruin paard) Vito (pony, donkere vos), Sylvester (pony, donkere vos), iets van Floris en Annabel (2 Haflingers die altijd de huifkar trokken bij de dagtocht)...
Dit was wat mij n.a.v. het berichtje van Vlasta nog te binnen schoot. Misschien kom ik ook nog op meer namen.

Lientjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:31

Nee ik niet

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:55

Ik kom al een tijd bij Meenderinkboer
Echt het is altijd zooooo gezellig! Ik ga echt nooit meer naar een ander kamp!
Ben helemaal weg van 1 pony penny hé?
Danny in me profiel staat echt een heel verhaal en foto's van der .

@Mirror: Wie waren toen de leiding?

@xPrinces: Je hoeft niet persee een rustig iemand te zijn hoor .. Alleen als Hendrik zegt dat het echt tijd is om naar je bed te gaan het ook niet wagen om dan nog niet te gaan
Fenneke is wel steng.. Maar ze is wel gewoon aardig

@Barrie: Ik ben de 2 eerste keren ook met "De Belgen"geweest.
Die hebben echt geweldige woorden waar je dan helemaal van in een scheur ligt Zo is een tok een cap en een bottetrekker een laarzenknecht..

En der zijn heel veel leuke ponys/paarden waar je tussen kan kiezen.
Zal der ook nog proberen wat namen toe te voegen
*Norica *Angelica *Bolero *Felix *Edison *Roxy aisy *Wanda *Nandor *Santana *Omona *Lamour & Dastella (paarden voor de leiding.. geloof ik) Dat zijn ze die ik der nog bij kan verzinnen

Pony's
*Isabella *Arabel *Igor-m *Igor *Vico *Rowan(Sylvester) *Bruno(nieuwe haflinger) *Mathador * Astrix & Oblix (haffies die de kar tekken op dagtoch..Toch?) * Valencia * Sandy(of is ze zal gezegt?) *Bob *Wiliam *Binky *Fury *Manolito *Bianco(WelshxBelg) *Pluim

Dat zijn ze die ik der nog bij kon verzinnen En ik ga dit topic echt volgen Ben fan