Manege De Hazelaar.. Bekent?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coconuts

Manege De Hazelaar.. Bekent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 23:54

Vroeger heb ik op deze manege gereden. Het is een manege voor invalide en valide mensen. (Zelf ben ik valide..) Echt een super gezellige manege was het!
Omdat we gingen verhuizen ben ik van de manege af gegaan. Dit vind ik tot op de dag van vandaag jammer. Ik heb er een hele leuke tijd gehad.
Ik vraag me eigenlijk af of er mensen op bokt zijn die hier nu rijden, hebben gereden en/of mij kunnen vertellen hoe het er nu is.

Zelf reed ik heel vaak op Jolly. Ik was 6 en 7 jaar toen ik daar reed. Iedereen vond dat ik zo goed op hem kon rijden, terwijl ik er zelf niet veel van merkte. Het klikte gewoon super tussen ons en ik mis hem nog steeds.
Hij staat nog steeds op de site ( http://www.manegedehazelaar.nl/ ) net zoals vele andere pony's waar ik toen op reed. Ik vraag me af of ze er nog zijn? (Ik weet niet of de site vaak wordt bewerkt omdat het meer een 'informatie-site' is die niet snel zal veranderen)

Op deze heb ik gereden (van de foto's die nog op de site staan):
Afbeelding

Ik ben benieuwd

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:45

mooie paarden ik wil daar graag een dagje meelopen voor een onderzoek dat ik aan het doen ben voor paardrijden voor gehandicapten

Ineke2

Re: Manege De Hazelaar.. Bekent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:46

Ik ben er 1x langsgeweest, maar heb daar nooit gereden.
Mooie accomodatie, maar het personeel mag wel wat klantvriendelijker omgaan met potentiëele klanten (is MIJN ervaring, dus ik val verder niemand aan!)

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 16:33

dekoezegtboe schreef:
mooie paarden ik wil daar graag een dagje meelopen voor een onderzoek dat ik aan het doen ben voor paardrijden voor gehandicapten

Ik denk dat als je zou bellen, je best zou mogen komen. Ze zoeken ook veel vrijwilligers.. Succes!

Ineke2 schreef:
Ik ben er 1x langsgeweest, maar heb daar nooit gereden.
Mooie accomodatie, maar het personeel mag wel wat klantvriendelijker omgaan met potentiëele klanten (is MIJN ervaring, dus ik val verder niemand aan!)

Ik weet niet meer wie dar het personeel is. Ik ben er al heel lang niet geweest (jammer genoeg). 'Vroeger' was het altijd wel heel gezellig iig. Misschien zijn er nu (een aantal?) andere mensen. Wie weet.
Wel leuk dat je er een keer bent geweest!
Heb je 1 van die paarden (zie foto) daar zien staan?

Siempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:46

Ik zal je topic even verplaatsen naar Manegepraat.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:59

Ik heb er 6 weken stage gelopen en vond het erg tegenvallen. De stallen en paarden etc zien er wel allemaal super uit!
Jolly is een erg leuk paardje, echt zo'n klein lieverdje. Snoes en Jet zijn er niet meer.
Ik weet niet of je Lobo nog kent of gekent heb? Dat was echt het paard waar ik verliefd op was

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:53

Ik heb mijn paard aan de Hazelaar verkocht en ben daarna nog een jaar vrijwilliger geweest.

Het was de fjord Asterix,als iemand nog een foto van hem heeft hou ik me aanbevolen.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:30

Ik weet wel dat er een foto van Asterix in de kantine hing, verder heb ik hem nooit gezien

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:33

Asterix is in 1999 overleden terwijl hij in Utrecht stond aan een maagtumor die was open gebarsten.
Hij heeft 7 jaar op de Hazelaar gestaan.

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 23:06

@Siempie:
Okee, sorry.. Bedankt!

@Quarterhorse:
Hoelang is het geleden dat jij Jolly hebt gezien (dat je er stage hebt gelopen dus)? Ik wil graag weer eens gaan kijken hoe het met hem gaat. Ik heb echt 2 super jaren met hem gehad. Echt om een pennyverhaal over te schrijven .
Jammer dat Snoes er niet meer is! Is ze weg of overleden?
En Jet? Daar heeft mijn moeder ooit nog een wedstrijdje mee gewonnen
Loverboy (Lobo)! Tuurlijk ken ik die nog Mijn moeder heeft een keer op hem gereden toen hij net was ingereden. Zij was ook helemaal gek van hem!

@taverno:
Jaaa Asterix ken ik nog! Daar heb ik nog op gereden! Ik heb nog een foto voor je (waar ik als 6 jarige op zit ). Echt super dat jij hem (heel goed) hebt gekent! Hij was de lieveling van mijn toenmalige buurmeisje die daar ook reed.
Ik zal van de week even kijken of ik met mn digi.camera een foto van de foto kan nemen. Helaas is onze scanner kapot, vandaar..
Ik had inderdaad al een aantal jaar geleden gehoort dat hij overleden was. Leuk om te horen dat hij van jou is geweest!

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:10

uhh het is nu zo'n jaar geleden dat ik jol voor het laatst gezien heb, hij stond in een buitenbox samen met pinkie (zo heet ie geloof ik?)

Snoes en Jet zijn al een tijd terug naar de slacht gegaan, Snoes kon amper nog lopen en had pijn bij elke stap die ze deed, Jet had last van dr rug had ik gehoord. Rakker zou ook weg gaan maar volgens mij zou ie er nog wel een tijdje staan. Lobo was echt een superpaard, heb nog ergens wat foto's van sommige maar dan moet ik echt diep in het "archief" gaan zoeken

Coconuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 23:18

Oe.. das even minder om te horen, dat Snoes en Jet naar de slacht zijn. Maar als het niet anders kan is het natuurlijk wel beter!

Fijn om te horen dat Jolly er (waarschijnlijk) dus nog zou staan! Nouja, er kan in een jaar tijd veel gebeuren natuurlijk, maar hij heeft dus al weer 8 jaar doorgewerkt zonder mij
Wie Rakker is weet ik even niet meer, maar mijn moeder herkent hem wel!
Is Lobo er nog? Omdat je zegt dat het een super paard WAS? (Misschien bedoel jij het anders dan dat ik het opvat )?
Zou heel leuk zijn als je ergens nog foto's hebt liggen!
Op de foto van Asterix na heb ik niets meer.. Alleen nog 2 of 3 bekers die ik met Jolly heb gewonnen en 1 van mn moeder met Jet..

Weet je hoe het gaat/ging met Yellow, Elvira, Assam en Dutch?
Ik geloof me te herinneren dat Assam niet meer helemaal goed was toen ik er reed? Ik weet niet of het ernstig was, zou kunnen dat het niet veel voor stelde. Maar het is al zo lang geleden hihi..

Coconuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 23:25

Ow, ik heb nog een foto! Een groepsfoto met bijna alle paarden erop die er toen stonden!
Het is een foto van een buitenrit met de mindervalide mensen. Ik schaam me diep dat ik die foto even was vergeten. Ik kijk er zo af e toe nog wel eens naar.
Daar staat Asterix ook nog op geloof ik..

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:48

Lobo staat er als het goed is nog hoor daar ging het in elk geval prima mee toen ik dr was
Met assem, yellow en elvira was die tijd ook alles goed mee. Met Dutch iets minder, teminste hij liep niet veel en had volgens mij last van zn benen als ik het me goed herrinner.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:48

Owja ze hebben nu sinds kort een stapmolen op de manege erbij.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:06

mijn vriendin heeft ik dacht 2jr gewerkt op de Hazelaar.
en Dutch was toen haar lieverd!

mischien kent 1 van jullie haar wel,ze heet Astrid.

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 00:39

@Quarterh0rse:
Lobo was ook echt de lieveling van mn moeder, dus die zal het wel leuk vinden om te horen dat het waarschijnlijk nog goed gaat met hem!
Yellow haha.. Ik ben ooit 1 keer met paard (pony) en al gevallen. En dat was met Yellow De simmert tilde zijn benen niet goed op en ging onderuit. Daardoor ging ik mee, mar we kwamen er zonder kleerscheuren vanaf.. Gelukkig!
Ik hoop dat het met Dutch weer beter gaat. Hij was namenlijk DE lieveling van mn zus (zij reed er ook).

@mirgino:
Dutch, ook de lieverd van n zus geweest!
Nee, Astrid komt ons even niet zo snel bekent voor.
Btw, ik zie in je profiel dat jij die oude vriendin van mn moeder bent waar we toen bij gingen kijken (naar Cheyenne)
Mijn moeder: Christine.. Weet je nog? Hahaha

Komt 1 van jullie deze namen bekent voor..?
Vicky, Brigit, Anneke en Gaby

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 01:09

@mirgino:
Dutch, ook de lieverd van n zus geweest!
Nee, Astrid komt ons even niet zo snel bekent voor.
Btw, ik zie in je profiel dat jij die oude vriendin van mn moeder bent waar we toen bij gingen kijken (naar Cheyenne)
Mijn moeder: Christine.. Weet je nog? Hahaha

zo kom je elkaar weer tegen!!

Gaby heb ik daar ook gezien,Astrid werkte met haar samen.
ze is nu alweer 2 of 3 jaar weg denk ik.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 01:16

Gaby doet daar voornamelijk de lessen, zij was toen ook onze stagebegeleider. Anneke vond ik altijd erg aardig zij deed volgens mij meer de verzorging en ging vaak naar pidono (als ik zn naam goed herrinner). Brigit gaf toch ook lessen (kort blond haar geloof ik, en heeft daar ook een paard staan)? of is dat iemand anders

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 01:29

Ik weet nog dat ik een schimmel geaait heb, dat was als het goed Assam, maarja het is 6 jaar geleden inmiddels...

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 09:28

Asterix,Assam en Hafienne(schrijf je dat zo)hebben alle drie op dezelfde pensionstal in Zoetermeer gestaan voordat ze naar de Hazelaar gingen.(niet tegelijk)

Gaby had haar eigen paard daar toen ook staan.

Asterix toen hij nog van mij was
Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 09:52

Mag ik vragen waarom je het dier naar de manege deed?
Volgens mij blijf je toch altijd zelf eigenaar ofzo? In elk geval dat vertelde (als ik het goed onthouden heb)

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:00

Ik heb hem officieel verkocht,ze hebben er netjes voor betaald.

Ik heb hem verkocht omdat ik toen wedstrijden wilde rijden en met een fjord niet veel verder kwam en ze hadden al verschillende keren gevraagd of ze hem konden kopen .

En aangezien ze het daar verder prima hadden,eigen land,tijdens schoolvakanties vrij was de koop snel gesloten.

Ik heb hem nog een jaar iedere week gereden en liep de maandag mee als vrijwilligster.

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:07

Ik heb er niet gereden maar ben er wel aardig wat keren geweest.
Een vriendin reed daar, en ik ging heel vaak mee.
Ik weet nog wel dat ik toen een keertje op Yellow heb gereden.
Vond het toen een leuke, mooie manege. Alleen is het een tijd geleden dat ik daar ben geweest.

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:08

Ook ik heb op de hazelaar gereden. Ik heb op de mytylschool gezeten daar vlakbij. Op een vrijdag middag gingen we regelmatig daarheen om te rijden.

Vond het ook een leuke manege. Namen van de paarden waar ik op gereden heb weet ik eigenlijk niet meer.
Het is nu ook bijna 10 jaar geleden dat ik daar kwam. De sfeer was er toen best goed.