Wie rijd er op de manege met eigen spullen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Wie rijd er op de manege met eigen spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 13:44

Wie van jullie rijden er op manege met je eigen spullen? Met wedstrijden op een bepaalde pony heb ik een tijdlang mijn eigen witte dekje gebruikt met zijn naam erop. Verder heb ik mijn eigen witte halster en touw. Zadel of hoofdstel heb ik verder niet maar ik gebruik wel mijn bontje op de zadels...(als mijn pony niet wordt overgenomen... )

Wat gebruiken jullie van jezelf en mag het zomaar van de manege??

amber2588

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:54

Heb wel een eigen halster, borstels, handdoeken en ander verzorgspul mee, de troep die ze daar hebben gebruik ik niet. Zadel en hoofdstel enzo heb ik niet zelf, als ik vind dat een hoofdstel daar niet veilig is (komt nog wel eens voor ) dan pas ik 'm wel aan, er ligt daar toch een hele bult van allerlei hoofdstelonderdelen. Zit er wel over te denken om een eigen dekje mee te nemen, niet alle zadels passen even perfect (handelsstal), en dan hebben ze wel een paar dekens die je er onder kunt doen zodat het wat beter voegt, maar (natuurlijk) meer paarden dan dekens...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 19:38

Tja...als je op een handelsstal rijd past idd niet elk zadel op elk paard....logisch maar wel jammer...zo kan je een rug verpesten...maar wel goed dat je doet wat je nu doet...

Juweel

Re: Wie rijd er op de manege met eigen spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:29

Gelukkig zijn de spullen op mijn manege goede staat .

Elke paard of pony heeft uiteraard ook nog zijn of haar eigen poetsspullen. Dus ik hoef niets mee te nemen verder ......... is allemaal tip top in orde

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 21:21

Op de manege waar ik lang heb gereden reed ik wel altijd met eigen zadel en hoofdstel, dekje, bandages enzo. Maar dan ook alleen als dat paard voor en na mijn les niet hoefde te werken. Op die manege mocht dat ook zolang het maar goed past.
Ik vind niks zo irritant als aan het eind van de les alles vlug om te moeten gaan wisselen voor de volgende, als dat gebeurde reed ik altijd wel met eigen zadel maar dan niet met de rest van mijn spullen. Eigen zadel rijd gewoon het fijnste in vergelijking met de manegezadel. Ik kijk altijd wel of mijn zadel goed past en heb er voor de zekerheid altijd een gelpad onder.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 22:28

Dat zouden ze op mijn manege niet goed vinden denk ik..elke pony of paard heeft zijn eigen spullen en alles past dan ook goed en wordt goed onderhouden...maar ik snap je wel...

shetlandfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:13

De manegezadels en hoofdstellen paste op die manege ook lang niet altijd even goed. En sommige zadels zaten heel erg oncomfortabel, daar wil je echt geen uur mee rijden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 00:31

Ik snap niet dat je als manege zijnde geen goeie spullen hebt voor je harde werkers...je wilt toch geld verdienen?! Dat gaat niet als je slecht passend materiaal hebt...daar krijg je geen klanten mee...dus ik snap het niet...en zeggen de leerlingen daar niets van? Ik zeg het altijd als ik zie dat er iets stuk is aan een zadel of hoofdstel ofzo...en ze maken het altijd of geven tijdelijk wat anders...

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 01:07

De hoofdstellen passen over het algemeen wel goed, soms heeft een pony een te groot bit maar verder past alles.

De manege heeft als oplossing voor zadels die niet helemaal goed passen om dan een dik schuimrubberdekje te gebruiken. Het is geen fraai gezicht maar voorkomt tot nu toe altijd wel eventuele shoftwondjes of drukkingen. In de dik 10 jaar dat ik daar gereden heb heeft er geen een pony of paard schoftwondjes of iets dergelijke gekregen door slecht passend zadel. Dus tja, de meeste leerlingen vinden die oplossing ok en vele weten ook gewoon niet beter, die hebben niet door dat de zadels niet helemaal goed passen, daar loop je als manege natuurlijk niet mee te koop!

Degene die het minder vinden hebben vaak een eigen zadel die ze voor hun lievelingspaard hebben uitgezocht en dus vaak beter past dan een manegezadel.

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 02:27

Ik reed met mijn eigen hoofdstel (had een vaste pony en instructeur heeft hem op de goede maat gezet, ik wist toen nog niet hoe en wat, hij heeft het me meteen geleerd ) en eigen dekje, manegepaarden hadden groene dekjes en die vond ik niet mooi, dus ik had een paarse gekocht .
Maar bij ons op de manege reden er wel heel veel met eigen spul, was hip .

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 02:33

Ik vind het echt belachelijk dat je op een manege met je eigen zadel wilt rijden..
Dekjes, eigen borstels en alles.. tuurlijk is juist leuk..
maar met eigen zadel op manege paard??
idioot!
koop dan een bontje voor op het zadel als je de zadels niet lekker vind zitten..

Fantine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 16:10

ik heb mn eigen poetsspullen, halster en halstertouw dat ik gebruik, maar de manege heeft het zelf ook.
Ik heb ook een eigen dekje en die gebruik ik alleen als het paard niet voor of na mij rijdt.

mariellexxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:02

Ik heb voor een merrie een gelpad, dekje, hoofdstel, en mooie frontriem gekocht. Ze mag dat gewoon altijd houden ook als ik wegga. Verder als het paard geen sperriem aan zijn hoofdstel heeft, heb ik die zelf wel en doe ik die eraan. Ook heb ik zelf beugelblokjes die ik er ook zelf indoe als het paard er geen heeft. Wordt het paard overgenomen, haal ik mijn blokjes eruit en mijn sperriem ook. poetsspullen heb ik ook zelf, en longeerspullen voor de jonge paarden die beleerd worden ook. Eigenlijk ... heb ik bijna alles zelf
hahaha Ik zorg gewoon goed voor de paardjes

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:12

Op de manege waar ik eerst reed, reed ik vaak met mijn eigen dekje. Soms liet ik die dan onder het zadel liggen wanneer er nog iemand na mij moest en soms haalde ik hem er weer af.
Ook had ik mijn eigen halster en eigen borstels enzo.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:55

ik rij altijd op hetzelfde paard en die rij ik met mijn eigen hoofdstel, gewoon omdat die zo mooi staat. met wedstrijden rij ik ook met mijn eigen zadel en eerlijk gezegd past die nog beter dan haar eigen zadel maar ja. ik heb ook eerst gevraagd of het goed lag en de eigenaar zei van wel. en verder heb ik natuurlijk mijn eigen poets spullen en halster + touw.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 14:04

Op mijn vorige manege had bijna iedereen een eigen poetsset en halster en touw. Ik ken er ook die hun eigen beugels hadden.
Voor wedstrijden hadden ze een wit dekje maar een eigen zadel of hoofdstel niet. Vind ik eerlijk gezegt ook wel een beetje ver gaan hoor..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 17:59

Ja, een eigen zadel vind ik ook wat teveel van het goede. Maar als anderen dat willen, prima....

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:04

ik rij met eigen hoofdstel, en eigen dekjes, eigen zadel vind ik ook wat teveel van het goede ja

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:06

Ik rijd vaak met mijn eigen dekjes

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:34

Ik heb een eigen poetskits, maar die gebruik ik niet meer.
Wel heb ik borstels en een halstertouw.
Verder niks.

Ik vind 't belachelijk als iemand met zijn eigen zadel of hoofdstel gaat rijden.
Dekje of bandages kan ik enigszins nog wel inkomen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 18:37

Ja...eigen dekje had ik ook voor de wedstrijden...en bandages heb ik op een blauwe maandag ook nog gehad maar je mag in onze les niet met bandages rijden op een manege paard of pony...is ook nergens voor nodig trouwens...anders zeggen ze het wel!

Lisanne1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:26

Wij kregen een poestsetje, en je mog wel je eigen halster enzo meenemen .

princequillo
Fotograaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:24

bij ons als het paard na jouw les niet loopt mag je jebeigen spullen gebruiken . ik heb drie poesttasjes , halsters en touwwen , dekjes , bandages mag ook , peesbeschermmers, eigen hoofdstel , eigen bondje , en vanalles en nog wat . sommige paarden daar woorden niet in de lessen gebruikt. dat zijn wetstrijd paarden.wel van de manege maar daar mag maaer een iemand op rijden en als die weg gaat of niet meer wil wordt dat iemands ander wetstrijd paard . ik rij op manege aadmaat . of mog wel mate en copains .

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 12:44

Als ze het zelf niet gebruikt, gebruik ik het zadel van een vriendin. Dat ligt perfect op het paard dat ik rij en het zit heerlijk!
Mocht zij het ooit verkopen, dan koop ik het zeker voor het paardje wat ik rij. Ik zit er beter op en zit dus ook het paard minder in de weg.

Al is verder al het tuig van de paarden piekfijn in orde hoor, mijn manegeeigenaar zou zich kapot schamen als dat niet zou zijn en mensen hun eigen hoofdstel(onderdelen) mee moesten nemen.

Een dekje ga ik wel aanschaffen. maar gewoon omdat ik nu een vast paardje heb en rood hem zo leuk staat (en we geen rode dekjes hebben).

roosbananas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 12:55

op onze manege passen de zadels van de paarden echt niet , ze zijn te groot of te klein. ik denk dat van de 18 paarden 2 zadels passen bij een paard. ik vind het getuig echt in slechte staat.
Er is 1 vieze bak met poetsgerei om paarden te poetsen , maar die gebruik ik niet , de paarden worden daar alleen maar vuiler van

Ik heb een verzorgpaard tevens manegepaard daar staan en gebruik daar alleen m'n gerei op ;
ik heb daarvoor een hoofdstel (in goede staat ) , een 4-tal dekjes , een uitrijdeken , 2 zweetdekens , een wolletje voor onder 't zadel zodat 't past , beenbescherming , eigen halsters en touwen en uiteraard m'n eigen poetsgerei..
ik heb er zelfs mokzalf voor gekocht toen hij mok had...
Volgens sommige mensen zie ja dan niet meer dat het een manegepaard is

Edit : 2 vliegedekens