Paardentrailers, vragenlijst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kevin123
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-23

Paardentrailers, vragenlijst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 09:17

Hoi allemaal, Ik en mijn vriendin zijn begin dit jaar begonnen met een bedrijf ( Hooves on Wheels ) Wij kopen / verkopen en repareren paardentrailers. Nu ben ik ook met HBO bedrijfskunde bezig, en daarvoor moet ik een business plan schrijven. Dit combineer ik met ons eigen bedrijf. Hiervoor moet ik informatie verzamelen over potentiele klanten. Vandaar mijn vraag, zouden jullie ons willen helpen met het invullen van een korte vragenlijst over de aanschaf van een paardentrailer.

Alvast bedank, Kevin van Grinsven.

https://forms.gle/bvss1fps7foirU7HA

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78505
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Paardentrailers, vragenlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:40

MA--> TAO

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:43

Ingevuld
Laatst bijgewerkt door Niekj_Jente op 15-11-23 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Re: Paardentrailers, vragenlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:45

Ingevuld

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: Paardentrailers, vragenlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:48

Ingevuld

Tinkies7

Berichten: 182
Geregistreerd: 24-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:53

Ingevuld!

Overigens staat Zuid- Holland als enige provincie niet in je rijtje

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:55

ingevuld

marjor
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-03-07
Woonplaats: Op hetzelfde adres als mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:02

Ingevuld. Ik vond het een erg korte enquête met alleen maar open vragen. Voor een HBO studie vind ik de enquête erg kort en mis ook meerkeuze vragen. Ik vraag mij af of dit een goede enquête is.

Kevin123
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 10:27

[quote="marjor"]Ingevuld. Ik vond het een erg korte enquête met alleen maar open vragen. Voor een HBO studie vind ik de enquête erg kort en mis ook meerkeuze vragen. Ik vraag mij af of dit een goede enquête is.[/quote

Het doel van de enquête is begrijpen wat potentiele klanten bereid zijn uit te geven aan een trailer, welke functies zij graag zien, en wat ze belangrijk vinden aan een paardentrailer. Een klein stukje demografie, waar is de grootste vraag naar paardentrailers, informatie over welke merken het meest verkocht worden.
Dit zijn aspecten die als bedrijf belangrijk zijn om te weten, om zo in te kunnen spelen op behoefte van de markt.

Er staan overigens wel meer keuze vragen bij, als deze niet zichtbaar zijn is er iets mis gegaan.

noukie12
Berichten: 355
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:30

Kevin123 schreef:
marjor schreef:
Ingevuld. Ik vond het een erg korte enquête met alleen maar open vragen. Voor een HBO studie vind ik de enquête erg kort en mis ook meerkeuze vragen. Ik vraag mij af of dit een goede enquête is.[/quote

Het doel van de enquête is begrijpen wat potentiele klanten bereid zijn uit te geven aan een trailer, welke functies zij graag zien, en wat ze belangrijk vinden aan een paardentrailer. Een klein stukje demografie, waar is de grootste vraag naar paardentrailers, informatie over welke merken het meest verkocht worden.
Dit zijn aspecten die als bedrijf belangrijk zijn om te weten, om zo in te kunnen spelen op behoefte van de markt.

Er staan overigens wel meer keuze vragen bij, als deze niet zichtbaar zijn is er iets mis gegaan.



Ik zie ook niet terug welke functies er graag gezien worden, ik heb zelf iets in een open vraag gezet. Succes!

marjor
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-03-07
Woonplaats: Op hetzelfde adres als mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:18

Kevin123 schreef:
marjor schreef:
Ingevuld. Ik vond het een erg korte enquête met alleen maar open vragen. Voor een HBO studie vind ik de enquête erg kort en mis ook meerkeuze vragen. Ik vraag mij af of dit een goede enquête is.[/quote

Het doel van de enquête is begrijpen wat potentiele klanten bereid zijn uit te geven aan een trailer, welke functies zij graag zien, en wat ze belangrijk vinden aan een paardentrailer. Een klein stukje demografie, waar is de grootste vraag naar paardentrailers, informatie over welke merken het meest verkocht worden.
Dit zijn aspecten die als bedrijf belangrijk zijn om te weten, om zo in te kunnen spelen op behoefte van de markt.

Er staan overigens wel meer keuze vragen bij, als deze niet zichtbaar zijn is er iets mis gegaan.


Ik heb zelf meerdere enquêtes gemaakt en weet dus waarvoor ze zijn. Daarom ook mijn opmerking dat ik hem erg kort vond en in mijn optiek onvolledig. Er stonden twee meerkeuze vragen in: leeftijd en provincie. Voor de rest waren het open vragen.

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Paardentrailers, vragenlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:24

Ik begrijp de vraag niet goed 'wat zou u ervan weerhouden een paardentrailer te kopen'. Doelen we dan op het kopen van een trailer an sich?
Daarnaast heb ik een Sirius (en met mij redelijk wat mensen) en die staat niet in het rijtje van opties. Een zelf in te vullen optie mis ik hierbij dan.

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Paardentrailers, vragenlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:39

Ingevuld.

Het merk Blomert staat er ook niet tussen.

Kevin123
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 11:57

xJurdyWonanx schreef:
Ik begrijp de vraag niet goed 'wat zou u ervan weerhouden een paardentrailer te kopen'. Doelen we dan op het kopen van een trailer an sich?
Daarnaast heb ik een Sirius (en met mij redelijk wat mensen) en die staat niet in het rijtje van opties. Een zelf in te vullen optie mis ik hierbij dan.


Deze vraag ben ik gaan onderbrengen in meer keuzen. verschillende respondenten gaven aan geen trailer aan te willen schaffen vanwege aanschaf kosten en of onderhoudskosten. problemen met stalling, voorkeur voor lenen of huren. Heb de Sirius toegevoegd aan het lijstje.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:15

Kevin123 schreef:
xJurdyWonanx schreef:
Ik begrijp de vraag niet goed 'wat zou u ervan weerhouden een paardentrailer te kopen'. Doelen we dan op het kopen van een trailer an sich?
Daarnaast heb ik een Sirius (en met mij redelijk wat mensen) en die staat niet in het rijtje van opties. Een zelf in te vullen optie mis ik hierbij dan.


Deze vraag ben ik gaan onderbrengen in meer keuzen. verschillende respondenten gaven aan geen trailer aan te willen schaffen vanwege aanschaf kosten en of onderhoudskosten. problemen met stalling, voorkeur voor lenen of huren. Heb de Sirius toegevoegd aan het lijstje.

Ik zou bij dat soort vragen altijd de optie 'Anders' met een invulveld maken

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Paardentrailers, vragenlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:44

Ik mis de optie bij aanschafvoorkeur om te kiezen voor beiden. Het maakt mij niet uit waar ik hem koop, als de deal maar goed is.

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paardentrailers, vragenlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:51

Ik heb hem vanmorgen ook ingevuld. Is het ook niet handig om te differentiëren tussen de aankoop van een nieuwe of een gebruikte trailer? Dat maakt ook nogal wat verschil vwb de aanschafprijs.

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Paardentrailers, vragenlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:46

Ingevuld, maar mis bij een aantal vragen ook de optie anders/nvt. Bijv. Bovag vraag; ik zou nooit een gebruikte trailer kopen, altijd een nieuwe. Bovag garantie/keuring is dan onnodig.

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Paardentrailers, vragenlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 16:43

Ik kon maar 1 trailer invullen, ik heb er 2

Kevin123
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 19:10

Moska schreef:
Ik mis de optie bij aanschafvoorkeur om te kiezen voor beiden. Het maakt mij niet uit waar ik hem koop, als de deal maar goed is.


Toegevoegd, bedankt voor de tip

Kevin123
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 19:10

criollo_yess schreef:
Ingevuld, maar mis bij een aantal vragen ook de optie anders/nvt. Bijv. Bovag vraag; ik zou nooit een gebruikte trailer kopen, altijd een nieuwe. Bovag garantie/keuring is dan onnodig.


toegevoegd, bedankt voor de tip

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Paardentrailers, vragenlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 19:33

Hoe betrouwbaar is je enquête nog na zoveel aanpassingen terwijl er al antwoorden ingevuld waren?

Kevin123
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 20:06

Bowo schreef:
Hoe betrouwbaar is je enquête nog na zoveel aanpassingen terwijl er al antwoorden ingevuld waren?


het doel is te achterhalen wat jullie als paardenliefhebbers belangrijk vinden bij een paardentrailer. Als er aangegeven wordt dat jullie daarin bepaalde elementen missen maakt dat het onderzoek alleen maar volledig als ik dit zo snel mogelijk toevoeg. Anders zou ik waardevolle informatie kunnen missen, waar ik later veel aan zou hebben en inderdaad idealiter was dit in het beginstadium volledig geweest. Maar de voordelen opwegend tegenover de nadelen kies ik ervoor om dit nog aan te passen, door bijvoorbeeld een paardentrailer merk toe te voegen, of een optie anders toe te voegen zodat de enquête mij beter beeld geeft wat er toe doet, voor paarden bezitters.

SandraWierda

Berichten: 1404
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 23:06

Ingevuld, jammer dat je bij materiaal maar 1 keuze kunt aangeven.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 00:21

Ik kon het niet kwijt in je lijst maar een belangrijke tip: zorg dat je weet hoe de wet in elkaar zit!!
Spelt je klanten geen onzin op de mouw over wat wel en niet mag bij welk rijbewijs.

Ik heb verkopers dingen horen zeggen die nooit ergens in de regels gestaan hebben. Echt, dat kun je niet maken naar je klanten. Vroeger of later komen ze erachter dat je een zwetsverhaal opgehangen hebt en dat bijt je in de staart.