Voor de mensen met een verzorgpony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Voor de mensen met een verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 18:24

Ik vraag me zomaar eens af.
Wéét de eigenaar dat je bijv advies vraagt op bokt?
Wéét de eigenaar dat je foto's van zijn/haar paard op bokt plaatst?

Nu is elke eigenaar natuurlijk erg verschillend, maar als ik hier soms dingen lees, sta ik best eens raar te kijken.

"mijn verzorgpony heeft schimmel, wat moet ik doen?"

Euhm, aan de eigenaar vragen?

Misschien iets (voor sommige) om over na te denken

Olympia

Re: Voor de mensen met een verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:20

Die van mij weet het wel, die komt immers zelf ook op bokt, maar ik zal nooit de vraag hier stellen over wat te doen met mijn verzorgpony, als ik dat niet zo weten, zou ik het gewoon aan haar vragen of zelf beslissen.. maybe dat ik ooit met rijtechnische vragen kom, maar dan zal ik het ook gewoon tegen haar zeggen Ja

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:38

De eigenaar van mijn verzorgpony weet het niet. Voor vragen over rijden kan ik het niet aan hem vragen. Hij heeft er geen verstand van. Foto's vraag ik dan wel even of het mag. Maar eerst probeer ik het altijd aan de eigenaar te vragen of de andere verzorgster. Die weten meestal wel een antwoord.

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:41

Uhu die van mij wel Tong uitsteken en die zal dit ongetwijfeld ook wel lezen haha!
Heb trouwens ook aan bokt te danken dat ik haar pony's verzorg *LOL*

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:15

Die van mij weet het ook Lachen.

Ik vraag nooit advies of zo, dat vraag ik wel aan de eigenaar. Soms Start ik wel een topic voor info te krijgen, zoals bv. toen Olga last had van haar knie die op slot sprong.

Foto's plaats ik wel regelmatig, maar dat vinden ze ook niet erg. Ik zou het maar raar vinden eigenlijk als een eigenaar dat erg zou vinden. Je mag er toch mee rijden, dus waarom zou je niet mogen laten zien dat je der trots op bent?
Het is natuurlijk wel wat anders als je er verhalen over gaat bij verzinnen met mijn paard dit en mijn paard dat Lachen.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:27

ja, die van mij weet het ook Lachen
zit ook zelf op bokt Lachen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:36

Ik heb trouwens Rashida ook via bokt.. Het is wel via via gegaan, want de eigenaresse had al bijna de hoop opgegeven om een leuke bijrijdster te vinden voor haar paard, totdat ik een advertentie neerzette en er een meisje naar me toe kwam, die nog iemand wist die een paardje had staan.. En wat bleek, ik bleek de eigenaresse al langer te kennen, van een andere manege.. Ja

Miem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:49

De eigenaar van mijn verzorgpony weet het niet, denkt er heel af en toe eens aan zijn mail te lezen en verder doet hij niets met internet enzo.

Vragen over het paard zou ik ook eerst aan hem stellen, maar soms is het handig om hier verschillende meningen te krijgen over iets.

Foto's plaatsen weet ik niet of hij het erg zou vinden, denk het niet.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:17

Ze weet dat ik rond kar op bokt en ik vraag eigenlijk nauwelijks iets over m'n verzorgpaarden op bokt.
Bijv. binnenzetten met zonsondergang en zonsopgang ivm. zomerexceem, gewoon gevraagd aan de eigenaresse en zei zegt haar ding en we doen het, verder ook met middelen etc.

Spreek dus eigenlijk altijd wel met haar wat af, maar je hebt ook eigenaren die niks van paarden weten en ze alleen hebben voor de fun.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:20

De eigenaresse weet dat ik op bokt zit, zij zit zelf in heel veel internetclubjes, en stuurt daar rijfoto's van mij rond, en ik zet foto's van de paarden zelf op bokt Lachen
Advies vraag ik aan ze zelf, maar ze weten er niet alles vanaf, en zeker voor rijtechnische dingen heb ik toch de vrije hand en vraag ik het op bokt oid. Lachen

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:35

Dat is iets wat ik me ook steeds meer afvraag laatste tijd!
Ik heb eigenlijk alleen foto's geplaatst in de tijd dat bokt nog niet zo groot was, nu zal ik niet zo snel dingen rondvertellen over mijn verzorgpaardje, ik akn altijd welt erecht bij de eigenaar of stalgenoten.

Het valt me sowieso op dat er nog wel eens wat conflicten komen, verzorger 1 zegt dit, stalgenoot 2 zegt dat, eigenaar wordt verder niet betrokken, terwijl er wel van alles op internet erover staat.

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:37

BTW, als het mag, vraag ik me ook af wat jullie er van vinden dat er manegefoto's worden geplaatst, zonder evt. toestemming van de eigenaar van zo'n manege?

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:59

Vragen stel ik aan de eigenares zelf, dat zet ik niet op internet.
Foto's plaatsen mag van haar, maar dat doe ik zoiezo niet veel, daar ben ik te lui voor haha Knipoog

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:59

de eigenaresse zit hier op bokt, dus foto's neerzetten is geen probleem. En vragen stel ik gewoon aan haar Lachen

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:35

foto's mag ik er neer zeten en als er wat is vraag ik het aan haar

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 08:33

Foto's is best als ik die hier neerzet, en als ik problemen/vragen heb dan vraag ik het gewoon aan de eigenaresse.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:39

Die van mij weet het ook. Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 12:24

ik verzorg de pony van mijn buurman, maar die kijkt er niet naar om, en heeft geen gevoel voor paarden, hij kan het beter bij zijn schapen geiten en koeien houden Tong uitsteken Maar als ik hem vraag wat meot ik doen tegen schimmel (is ook echt zo geweest) zegt hij niets gaat vanzelf weg, ik behandel hem wel een keer met???? (diezelolie oid was het) doe ik bij de koeien ook. Hij heeft nu na 3 jaar wormenspuiten gekocht en mag er 2x per jaar een beetje van geven (pony's staan hele jaar op zelfde landje)

astridvh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 16:39

De eigenaar van mijn verzorgponies weten het niet. De andere meiden die op onze kleine privestal rondlopen weten het wel.

Eigenaar heeft weinig verstand van paarden dus dan heeft advies vragen echt geen nut. Ik vraag wel eens advies en dan stel ik dat voor aan de eigenaar of vraag de mening van de andere meiden die wel verstand van paarden hebben.

Mnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:36

De eigenaar van mijn verzorgpaarden weet wel dat ik op ''een paardenforum'' zit. En als het nodig is, ik hier advies vraag.
Maar als ik iets wil weten vraag ik het eerst aan hem, en als hij 't niet (zeker) weet zegt hij soms ook dat ik het maar op moet zoeken op internet. Hij heeft zelf namenlijk geen computer, dat denkt hij niet nodig te hebben Tong uitsteken .

Over dat foto's plaatsen, daar heb ik het eerlijk gezegd nog nooit met hem over gehad, maar volgens mij zou hij dat juist wel leuk vinden. Dat is voor hem (denk ik) ook wel een teken dat ik gek ben op m'n verzorgpaardje Knipoog .
IK zal 't eens vragen, nu ben ik eigenlijk wel nieuwschierig wat hij ervan zegt.

scooby schreef:
BTW, als het mag, vraag ik me ook af wat jullie er van vinden dat er manegefoto's worden geplaatst, zonder evt. toestemming van de eigenaar van zo'n manege?

Ik denk dat dit wel moet kunnen, op de meeste manegesites staan ook foto's van de pony's/paarden en die sites zijn ook voor iedereen toegankelijk. Tenzij op die foto's paarden staan, waar iets ''mis'' mee is, want dan geef je hier eigenlijk die mange een slechte naam terwijl je verder niks weet over de omstandigheden. Beetje onduidelijk maar jullie snappen denk ik wel wat ik bedoel Tong uitsteken .

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:15

nee, foto's weet ze niet als ik ze er op zet, maar zeweet wel dat ik op bokt kom enzo. Ze vind het ook niet erg als ik ze er op zet.
Advies in de vorm van "mijn verzorgpony heeft schimmel" zal ik echt niet vragen :S Dat overleg je toch met de eigenaresse.
Wel vraag ik af en toe op bokt een second opinion over iets wat niet lekker gaat. Dan krijg ik tips van eigenaar, maar dan wilk toch nog van andere horen hoe zij het op zouden lossen.

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:14

ik heb het wel aan haar gevraagd/uitgelegd toen ik net op bokt zat, ze snapte niet echt wat bokt eigenlijk is (ze snapt gewoon niks van computers en internet) maar ze vindt het wel goed. en vragen stel ik eigenlijk altijd aan haar en niet echt aan bokt.

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:45

De eigenaar van mijn verzorgpony is tevens ook een goede vriendin.
Zij en haar ouders hebben liever niet dat ik foto's op bokt zet omdat ze vinden dat dat privé is.
Nouja, als Anora van mij geweest was, had ik wel wat foto's geplaatst hoor Tong uitsteken

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 18:42

Voordat ik foto's van lady ging plaatsen op bokt heb ik gevraagd of dat mocht en advies vraag ik wel aan susanne zelf Lachen (dan bel of sms ik haar)

Met browny is dat anders omdat die niet echt van iemand is. Browny word door een aantal mensen gereden die korter rijden dan mij (ik rijd het langst van de mensen daar en heb de meeste ervaring) dus als ik er dan niet uitkom vraag ik weleens advies op bokt maar meestal is dat niet nodig.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:44

Ik heb enkel ooit een vraag gesteld wat of zij zouden stoppen in mijn plaats. Maar als er iets is ga ik onmiddelijk naar de eigenaren. Waarom? De eigenaar is veearts, als iemand het weet, dan weet hij het wel. Verder weten zij dat mijn zus me zo af en toe helpt.