Ponykamp tFjordenpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarIsZa

Ponykamp tFjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 15:03

Hoi Bokkers, Clown
Van de zomer (2juli) ga ik samen met een paar andere vriendinnetjes naar ponykamp tFjordenpaard. Haha!
Wie is er wel eens geweest/gaat ook 2 juli, en wat vond je ervan?

Ben benieuwd! Bloos

Groetjes,Marissa

Te koop: Blauw dekje + laarzen maat 35 merk Dafna

Lest

Re: Ponykamp tFjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:51

hoi hoi,
Ik ben ook bij dat ponykamp geweest. Ze hebben daar in ieder geval alle soorten/maten/kleuren/rassen paarden. Alleen was de leiding toen der tijd niet zo heel leuk (al een paar jaar terug).
Ze rijden daar ook met een halster en daar dan met riempjes het bit aan vast gemaakt ipv een hoofdstel. Verder was het wel een heel leuk ponykamp en had ik een hele lieve ijslander. Als je niet in de laagste les zit ga je ook nog het water in met je paard. Ook is er een dagtocht, die vond ik ook heel leuk.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:14

Ik ben er een keer geweest.
En als je echt alleen maar wil buitenrijden enzo dan is het echt het ponykamp voor jou. Wil je ook nog wat leren ofzo dan vind ik dit kamp niks Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:18

Ik ben er niet op kamp geweest maar huur er gegelmatig paarden, was erg leuk, ik reed op jans, die al heel lang mee gaat ook reden djoek, pepsie en sax mee. Het zielige alleen was dat wij net intensiev hadden gereden, er was ook een paard van 4 mee wat nog niet zolang mee liep. We kwamen terug, paarden werden over genomen engelijk weer met anderen mee gestuurd ik vond het sneu, maarja het is hun werk he

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:39

Hee marissa, ik ben er nog nooit geweest maar 2 juli ga ik er ook heen =D ken er niet veel mensen en ben erg benieuwd !

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:51

Ik ben er 2 jaar geleden geweest heel leuk kamp! Ik zat op Maxima

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:58

ik ben er twee jaar geleden ook geweest en toen reed ik op een fjord met de achterlijke naam sneljo, heel lief beest maar wel vreselijk eigenwijs. ze rijden daar de paarden niet echt in naar mijn idee, als ze met iemand op hun rug naar het bos kunnen is het goed volgens hun idee. het was er wel heel gezellig en de slaapaccomodatie is tof(Y) de bosritten zijn ook leuk, maar je moet zoals eerder gezegd wel van bosritten houden. de dagtocht was erg geslaagd en elke avond lekkere chocomel en de slotavond met groot kampvuur en opvoeribngkjes was erg leuk. verwacht geen dressuur, het is echt een beetje primitief en ruig maar dat heeft zeker zijn charme. en de natuur is er prachtig! ik heb er genoten, maar was ook wel kapot toen ik weer thuis was. en door die brede fjord leek m'n eigen pony ineens een vr3eselijk dun beestje Knipoog

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 18:04

Het is inderdaad een ponykamp om lekker buiten te rijden. Ik ben er (schrik) 9 jaar terug geweest. Maar de indeling van het kamp is volgens mij nog hetzelfde.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:47

Ik ben er in de zomer van '94, '95 en '96 geweest. (oei, ik wordt oud, het is al zo'n 10 jaar geleden) De eerste keer reed ik op Saffier (vosbont), de tweede keer op Yes (kruising fjordenhengst en vosbonte merrie) en de laatste keer op Sabrina (bruinbont). Mijn allereerste pony kwam daar ook vandaan, Valencia. Helaas heb ik de pony niet meer in mijn bezit.

Ik heb daar een geweldige tijd gehad. Inderdaad, als je echt iets wilt leren dan kun je beter ergens anders heen gaan. Bij het Fjordenpaard is het gewoon lekker buitenrijden.
In 'mijn' tijd was er op de woensdag een ochtendrit. Werden we om een uur of 5:30 uit ons nest gelicht. Gaaaap Maar het was wel echt gaaf hoor. Werden we in groepen ingedeeld. Henk, de eigenaar, ging ook altijd mee. Ik weet niet of hij het nog steeds doet maar destijds liep hij altijd op blote voeten rond. Zelfs tussen de paarden. Nagelbijten / Gniffelen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:30

En ik ga in de week van 30 juli tot 7 augustus begeleiding spelen daar Lachen. Gaan dr dan nog bokkers??? Dan ken ik iig iemand een beetj Knipoog !!

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:53

jup, henk loopt nog steeds ongeschoeid tussen de beesten Haha!

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 07:45

Yes ken ik wel Lachen die werd altijd verward met Maxima Verward VOnd ze nou niet bepaald op elkaar lijken behalve dat ze vosbont waren. Maja je rijdt inderdaad elke dag buiten wel leuk maar als je niet van galoperen houd is het een hel Haha! Maar gelukig vond ik dat geen probleem

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 09:05

Ligt dit ponykamp vlakbij een camping of bungelowpark( het ronostrand heet dat)?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 09:17

wemkelover schreef:
Ligt dit ponykamp vlakbij een camping of bungelowpark( het ronostrand heet dat)?

Het ligt er naast Haha!

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 12:49

fallstar schreef:
Hee marissa, ik ben er nog nooit geweest maar 2 juli ga ik er ook heen =D ken er niet veel mensen en ben erg benieuwd !

Hey Fallstar,
Hoe heet jij dan in het echt?
Ben ook heel benieuwd!

-x-x-x-Marissa

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 12:51

Leuke reacties! Haha!
Ik heb ff een vraagje aan de mensen die er al zijn geweest: Bloos
Hoe worden de paarden ingedeeld? Gaan we allemaal naar stal en mag je er eentje uitkiezen ofzo? Hoe gaat dat:?

-x-x-x-Marissa

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:54

Bij ons was het toen:
Je stond daar in een groep. Je moest zeggen wat voor ras je wou Fjord/IJslander etc. en dan kreeg je een paard toegewezen.

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 12:58

Faniek schreef:
Bij ons was het toen:
Je stond daar in een groep. Je moest zeggen wat voor ras je wou Fjord/IJslander etc. en dan kreeg je een paard toegewezen.

Oke...Bedankt voor je reactie.
Nog een vraagje: Hebben ze daar ook New Forest pony's?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:08

Uuh weet niet voornamelijk Fjorden, wat IJslanders, wat bonte. Toen ik er was reden er geen NF's mee.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:21

Ik heb er erg slechte ervaringen mee. Wat een rotkamp. De leiding is onaardig, het eten niet te vreten, die paarden slecht verzorgt (vind ik) geen fatsoenlijke hoofdstellen. Bedorven chocolade melk die je op MOET drinken. Veel te grote groepen (50!!)
Sorry, ik heb er geen goed woord voor over. Maar alsnog, veel plezier.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:24

Ik zelf vond het kamp ook niet super. Nou ja het eten was nog wel te eten etc. maar vond het te duur van wat je er voor krijgt. De groepen te groot is zeker waar. Echt veeeeeelste groot. Maar ja ik ga er dan ook niet meer naar terug het is echt voor reacreatieruiters die lol willen hebben.

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 13:42

Anouar15 schreef:
Ik heb er erg slechte ervaringen mee. Wat een rotkamp. De leiding is onaardig, het eten niet te vreten, die paarden slecht verzorgt (vind ik) geen fatsoenlijke hoofdstellen. Bedorven chocolade melk die je op MOET drinken. Veel te grote groepen (50!!)
Sorry, ik heb er geen goed woord voor over. Maar alsnog, veel plezier.

Faniek schreef:
Ik zelf vond het kamp ook niet super. Nou ja het eten was nog wel te eten etc. maar vond het te duur van wat je er voor krijgt. De groepen te groot is zeker waar. Echt veeeeeelste groot. Maar ja ik ga er dan ook niet meer naar terug het is echt voor reacreatieruiters die lol willen hebben.

Nouw zeg...
Vink toch wel jammer...
Zijn er nog mensen die het wél naar hun zin hebben gehad? Of mensen die wat hierboven staat, onzin vinden?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:46

Kan zijn dat er mensen zijn die groepen van 50 heel normaal vinden hoor Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:55

Ik vond de groepen van 50 onverantwoordelijk. Er viel iemand in de galop af van haar paard. Geluk meisje reed aan de buitenkant dus viel niet midden tussen de groep, maar in groepen van 50 galloperen en dat gaat niet zacht Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:00

En er waren ook paarden waar nog nooit iemand op gezeten had en die werden dan gewoon met iemand van het kamp mee gestuurd op buitenrit. En dan werd er gezecht tegen zo'n kind dat ze veel moest slaan met de zweep als het paard wat harder moest lopen Verward