is t peerdespul een leuk ponykamp??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irisratiana
Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-05

is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 18:28

Heey!

wij willen graag op ponykamp en ons leek t peerdespul in havelte heel erg leuk, weet iemand of dat een leuk kamp is of is dat een aanrader?

bedankt alvast en hopelijk krijgen we veel reacties!!! Haha!

irisratiana
Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-05

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 19:22

niemand??? Verdrietig

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132210
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:46

Ponykamptopics horen op MV, vandaar dat ik je topic verplaatst heb.
Tevens een reactie verwijderd om je topic omhoog te schoppen, het is niet de bedoeling om een topic al na een uur omhoog te schoppen.

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 00:07

Hallo

ik ben jarengeleden op ponykamp geweest op het peerdenspul, ik heb het enorm naar mijn zin gehad alleen ik ging in het najaar en heb zelfs sneeuw meegemaakt daar. Ik moet zeggen dat het er dan nogal een blubberzooi is, maar ok, het zijn ijslanders die gereden worden dus die kunnen wel wat hebben.
Verder was er buiten mij en 2 vriendinnen maar 1 ander persoon wat het dus ook erg leuk maakte.
Maar buiten dat om, ik heb geweldig genoten van de buitenritten die door prachtige gebieden gaan en nog vrij lang duren ook +/- 5 uur.
Verder is de familie daar erg gastvrij en de paarden zijn ook heel leuk om mee te werken. Ook de plaats waar je overnacht is in één woord geweldig, als je met een kleine groep bent heb je gewoon toegang tot de huiskamer, tv enz ten aller tijden, met een grotere groep zal je voornamelijk in het gastgedeelte verblijven.
Alles is gevestigd in een oude boerderij en alles hangt vol met gedroogde bloemen.
Ik vind het zeker een aanrader, let alleen wel op het tuig...........
op een schaal van 1 tot 10 geef ik het een 4.
Houd je ons op de hoogte?

Groetjes Tessa

PS als je gaat zou je voor mij dan naar Modir willen vragen?
Ik ben erg benieuwd hoe het met hem gaat.

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:00

Ook ik ben er jaren geleden een keer op kamp geweest. Het is heel leuk als je van ijslanders en van uren buitenrijden houdt! Lachen Ik heb het er erg naar m'n zin gehad alleen vond het rijden toch wel errug lang.
Je staat dacht ik om half 8 op, dan ga je eten en een lunchpakketje voor jezelf maken voor tijdens de picknickpauze. Dan ga je jouw paard voor die dag poetsen en opzadelen (o ja, de eerste dag kreeg je poetsinstructie! Dan doen ze voor hoe je moet poetsen (en nog niet eens helemaal goed ook, maar okee)). Dan ga je geloof ik in 3 groepen na elkaar weg (rond half 11) en kom je - met onderweg pauze van een uur waarin je kan eten en in de bosjes kan plassen - rond 5 uur weer terug op stal. Dan zadel en voer je je paard en zet je 'm terug op de wei. Het was ook zo dat alleen de paarden die gereden hadden die dag te eten kregen. Verder stonden ze de hele dag op het land en kregen ze wel allemaal 's avonds een enomre hoeveelheid hooi waar ze wel even zoet mee waren. (Er stond ook niet zoveel gras in de wei)
Op de een-na-laatste dag mocht je dan aangeven op welk paard je dan vrijdag (de laatste dag) het liefst wilde rijden - je mocht dan 3 voorkeuren opgeven met bovenaan je lieveling. Verder ging je nog een keer tuig poetsen dacht ik en was het allemaal niet supernetjes maar wel onwijs gezellig. Je hebt vrij veel vrijheid en er wordt niet echt op je gelet en er wordt al helemaal niet gezegd of je iets niet goed doet ofzo. Je kan gewoon lekker voor jezelf rijden (wel vrij grote groepen geloof ik) en 's middags en 's avonds mocht je naar het dorpje wat verderop, waar op dinsdag een soort markt was geloof ik, was ook wel erg leuk!

Nou dat was het geloof ik wel, o en de paarden waren ook wel erg leuk; er wordt geen les gegeven in of aandacht besteed aan de gangen van de ijslander, maar soms deden ze het 'vanzelf' haha Haha!

irisratiana
Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-05

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 15:15

okee! bedankt voor de reactie's! Ja het lijkt ons een erg leuk ponykamp, we moeten nog even kijken wanneer enzo het zou kunnen, en of er dan nog plek is, maar als we gaan, dan laten we het weten!
Oja, is het eten ook genoeg? want wij waren vorig jaar op ponykamp geweest, en daar was het eten soms wat weinig, dat je als je in bed lag alweer honger kreeg... en rij je de hele week op dezelfde of steeds op andere paarden?

Groetjes!

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:12

Hai Iris, ik heb op verschillende paarden gereden maar omdat wij met zo weinig waren en ik toch een lievelingspaard had (modir) mocht ik vaak op dat paard. Het eten is op zich wel ok, goed te eten, maar niet veel bijzonders. rRijst enzo, boontjes, dat soort dingen, maar wij aten ook mee aan tafel bij de eigenaren.

irisratiana
Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-05

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 18:39

heej oke bedankt! maar ik heb NOG een vraagje... Bloos
Je klonk heel positief, maar waarom geef je een 4? en dat tuig, is dat niet goed onderhouden ofzo, of raakt het snel kwijt, wat bedoel je daar precies mee? bedankt! (sorry ik stel een beetje veel vragen)

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:59

Maakt niet uit, met een 4 bedoel ik alleen voor het tuig he, het kamp op zich was top, nee het tuig waar ik en mijn vriendinnen mee hebben gereden waren gewoon van heel erg slechte kwaliteit, beschimmeld, gebroken singel onderweg, erg stug en dat soort dingen. Voor het kamp zelf geef ik een dikke 8!

irisratiana
Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-05

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 07:30

lunatje schreef:
Maakt niet uit, met een 4 bedoel ik alleen voor het tuig he, het kamp op zich was top, nee het tuig waar ik en mijn vriendinnen mee hebben gereden waren gewoon van heel erg slechte kwaliteit, beschimmeld, gebroken singel onderweg, erg stug en dat soort dingen. Voor het kamp zelf geef ik een dikke 8!



oo, oke bedankt. als we gaan zullen we er op letten!

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:12

In principe rijd je op verschillende paarden en mag je voor de laatste dag je voorkeur opgeven en kom je in ieder geval op 1 van je 3 voorkeurspaardjes. Het eten is inderdaad gewoon voldoende (je kan gewoon eten tot je geen honger meer hebt) en ik dacht ook met toetje erbij - vla ofzo. En 't is ook gewoon goed hoor, ook 's ochtends heb je goed de keus uit beleg (jam, hagelslag etc., ook voor je lunchpakket) en 's avonds ook goed tot lekker te eten en zeker voldoende.

Het tuig was wel vrij slecht, maar als je daar niet al te veel kieskeurig mee bent is er prima mee te rijden, bij ons was er verder niks mee gebeurt in ieder geval.

Als je gaat --> heel veel plezier, laat het ons weten!

irisratiana
Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-05

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 19:09

okee allebei super bedankt voor de informatie, we hebben er veel aan!
We zijn wel van plan om te gaan, maar we weten niet zeker of het kan, als ze beginnen met ponykampen daar hebben we nog school, dan zou het misschien een week kunnen, en dat is dan ook de enige week die zou kunnen, omdat we de andere weken wegzijn of net thuiskomen ofzo. maar we laten het weten wat we doen! Hyper!

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:48

Leuk hoor, veel plezier!!

irisratiana
Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-05

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 16:34

Huilen Verdrietig Huilen Boos! Boos! HET KAN NIET!!!!!!! Huilen Huilen
De enige week dat had gekunt gaan we op de 1 na laatste dag net op vakantie!!! Huilen Verdrietig Boos!
gromm........ snik
echt zooooooooo jammer, vooral na al die positieve en leuke verhalen!!!!!!!!!!
*piep*!

wel heel erg bedankt voor jullie reacties, echt zooooooooo superdeluxe jammer dat het niet kan!!!!!!!!
Huilen Huilen Huilen Huilen Verdrietig

groetjes iris en mirjam

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:05

oh jammer... maar je vindt vast wel iets anders leuks! Ook een aanrader: Stal 't Reelaer (http://www.reelaer.nl) Ben ik ook geweest en dat vond ik echt het leukste ponykamp dat ik heb meegemaakt, super, echt erg leuk!!

marispet
Berichten: 12
Geregistreerd: 06-02-05

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:19

heJ!
Ik weet niet of dat een leuk kamp is..maar het ponykamp op manege de Bongerd in Glimmen is zeker een aanrader! Wij zoeken nog wat gezellige mensen die tegelijk met ons op kamp gaan..wij gaan 9 juli..misschien lijkt het je wel leuk..gr. Marispet en Vriendinnen

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:04

Ahhh wat jammer. Het Peerdespul is echt geweldig..
Misschien volgend jaar Knipoog
Over les chevaux hoor je ook veel leuke verhalen.. Ik ben er zelf nog nooit geweest..
Dit jaar ga ik met simbo jongerenreizen naar frankrijk voor een ruitervakantie Haha!

nienmoon
Berichten: 318
Geregistreerd: 11-02-05

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:15

Ik ben vorig jaar op Peerdenspul geweest, en ik heb het daar ook heel erg naar mijn zin gehad. Ook mijn lieveling was Modir, en ook ik mocht heel vaak op haar.
Lunatje: Het gaat erg goed met Modir.(en modir is een merrie, trouwens. Haar naam betekend nl moeder.)
Nienke

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 23:12

Ghehe nee he, dat heb ik weer.... ja het is jaren geleden dus dan heb ik me vergist Geld, geld! stom...
Ik vroeg me af, heeft ze nog steeds haar streken? Ik bedoel dan bokken en racen Lachen ha ze bij mij namelijk wel, maar het kan ermee te maken hebben gehad dat ze een tijdje stil had gestaan.

irisratiana
Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-05

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 11:03

heey! ik heb gekeken op www.reelaer.nl, en dat ziet er ook super gaaf uit!!! alleen... het zijn dezelfde data, dus dat kan ook niet...
echt super jammer allemaal! Die trektocht ziet er wel super gaaf uit!!!

irisratiana
Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-05

Re: is t peerdespul een leuk ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 11:41

marispet schreef:
heJ!
Ik weet niet of dat een leuk kamp is..maar het ponykamp op manege de Bongerd in Glimmen is zeker een aanrader! Wij zoeken nog wat gezellige mensen die tegelijk met ons op kamp gaan..wij gaan 9 juli..misschien lijkt het je wel leuk..gr. Marispet en Vriendinnen




heey, ja de Bongerd, daar rij ik zelf... Haha! en ik zoek expres iets anders om te kijken hoe het bij andere is enzo.. sorry!