vrij rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe zit het met vrij rijden op jou manege?

Mag niet
8 (14%)
Ik mag vrij rijden op elke willekeurige pony
6 (10%)
Ik mag vrij rijden op een vaste pony
1 (1%)
Ik mag vrij rijden, maar moet er voor betalen
26 (46%)
Ik mag vrij rijden, maar moet er een klusje voor doen (uitmesten, zadel invetten, etc)
7 (12%)
anders
8 (14%)

Totaal aantal stemmen: 56


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 17:41

Ben eens nieuwschierig hoe dit op verschillende manege's geregeld is.

Eliana

Berichten: 5468
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:47

Ik mag vrijrijden maar moet er wel voor betalen.
Ook kan je een week een pony huren

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:59

Op de manege waar ik reed ging er een les van je kart af als je een uur we vrijrijden.

Bke4
Berichten: 409
Geregistreerd: 28-02-05

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:02

Wij mogen alleen maar vrijrijden als de groep niet te groot is (dus ik denk ergens van max.4 personen in de les) Dus dat valt niet vaak voor.. Bij ons op manège mag je geen pony's of paarden huren... Ook geen privèlessen volgen als je al kan rijden met manègepaarden/pony's.. Dat is alleen voor de geen die pas leren rijden..

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:13

op de manege waar ik reed kon je op zaterdag tussen 1 en 2 vrijrijden en op zondag. dat kosten dan 1 euro duurder als een normale les ( je krijgt dan dus geen les ) en je mocht zelf de pony uitkiezen en dan zeide zij of dat kon op die pony.

Bi0n_Tiffiej

Berichten: 1230
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: In de stal van mn lieverd (L)

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:18

Bij ons mag je op ZONDAG of als er GEEN lessen zijn vrijrijden kost geld.

Hiltom_ft_Dj

Berichten: 87
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Almere (bij me vader in reuver)

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:43

Bij ons mag je ook op Zondag vrijrijden.
Maar dat kost geld!
Als je op manegepaarden rijd dan he Knipoog
Als je met je eigen/verzorg paardje rijd mag je altijd vrij rijden! Gratis Knipoog

Duhelo

Berichten: 28577
Geregistreerd: 29-05-03

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 20:46

bij ons mag je niet vrijrijden, behalve als je naar hun gedacht goed genoeg kan rijden.
dan betaal je gewoon 10 euro per half uur of per uur, weet ik niet precies

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 21:18

Bij mij op de manege mag ik altijd vrijrijden Lachen Rij elke dinsdag vrij. Ik betaal dan wel een les, maar het is toch maar €6 per 'les'
Ik mag dan ook wel bepalen op wie ik gaan. Ideaal!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 23:10

bij ons moet je 2 pony stallen uitmesten en in plaats daarvoor mag je 1 uur vrijrijden op zondag.

maar je moet wel zelf kunnen opzadelen.
GEEN beginners dus.

groetjes ketaki

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:00

Bij ons mag het niet en dat vind ik wel een goede zaak. We zijn erg zuinig met onze paarden en ponies. Ze werken zo'n 14 uur per week en als er dan ook nog vrijrijden zou zijn, worden ze te zwaar belast.
Verder loop je natuurlijk het risico dat sommige ruiters gaan overvragen en het paard daar niet beter van wordt. Ik weet ook niet hoe dat met de verzekering zit, maar als je een nare val hebt tijdens zo'n uurtje vrijrijden, kan de manege dan toch aansprakelijk gesteld worden?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:05

Bij ons mag het maar heel uitzonderlijk: als eenruiter echt goed kan rijden en er nog een paardje gereden moet worden, of als ik privéles neem en de eigenaresse er eens niet graakt. Verder rijden we in de les wel door elkaar, nooit in rij en kun je wel altijd privéles pakken.

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 20:11

Bij ons mag je ook vrijrijden... hiervoor moet je dan betalen...
maar omdat wij vrijwillig helpen daar mogen wij wel eens iets leuks doen..
maar wat ook eigenlijk bij dat helpen in zit op de manege is het rijden van jonge pony's dus eigenlijk rij je dan al een beetje vrij Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 20:21

Vrij rijden doen ze in pincipe niet aan.
Maar omdat een paar meisjes (waaronder ik) erg vaak helpen op de manege (helpen met de lessen, kinderen opvangen wanneer instructie er nog niet is, zieke paarden verzorgen, stallen uitmesten, tuig verzorgen, kortom: gewoon helpen) mogen deze ook soms vrij rijden. Dit gaat dan wel om amazones die goed zelfstandig kunnen rijden en alle gangen goed beheersen. Wanneer er een paard vrij gereden mag worden, is dit meestal ook een paard dat de beweging echt nodig heeft omdat het fris is, of omdat het paard die week niet veel megelopen heeft in de lessen.

Ik heb dus gekozen voor: Ik mag vrij rijden, maar moet er een klusje voor doen (uitmesten, zadel invetten, etc)

Coentjuh

Berichten: 9862
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:09

Optie 5 he Vork

Vind optie 4 het beste geregeld.. Maar qua pony's, vrijrijden op pony's die niet de hele dag mee hebben gelopen in manegeles of gewoon een dag afspreken als ze niet in manegelessen lopen ofzo...

Marije_jiplover

Berichten: 25364
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:48

Als je goed genoeg kunt rijden, mag je bij ons op de manege vrijrijden. Dit mag als er er geen manegelessen zijn en er een bak vrij is. Dit kost hetzelfde als een uur les.
Bij depony's komen in de vakantietijd vaak kinderen helpen met de stallen uitmesten. Als ze dan goed hebben meegewerkt, mogen ze als beloning gratis een uurtje vrijrijden.

Follytje
Berichten: 380
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Huizen

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:55

Bij ons is het ook uitzonderlijk dat je vrij mag rijden. Alleen mensen die heel goed kunnen rijden mogen af en toe een paard vrij rijden, volgens mij voor het geld van een les. Dit zijn vaak mensen die eigenlijk al meer dan 20 jaar rijden. Ik mag soms ook een uurtje vrij rijden, omdat ik heel veel help met lesgeven enzo. Dit zijn dan vaak pony's die in de beginnerslessen lopen om even weer netjes te rijden.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:28

op de manege waar ik vroeger reed mocht je alleen vrij rijden als je een pony had gehuurd, dus 5 dagen vrij rijden en dan 2 dagen les ofzo.
ik mocht ook wel eens op een zondag vrij rijden omdat ik vaak meehielp met klusjes (zoals verven, uitmesten nou ja je kent het wel) maar niet iedereen mocht dus vrij rijden op zondag.

noekje

Berichten: 2488
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Schoorl

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 14:49

Bij ons mag je vrijrijden maar moet je wel betalen.. Als je een beetje goed kan rijden en de mensen kent mag je wel eens gratis rijden..

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 18:56

Vroegah Clown toen ik nog op de manege reed mocht je vrijrijden op de pony van je keus en je moest er gewoon het volle lestarief voor betalen,
heb het ook maar welgetelt 2 keer gedaan, moest het zelf sparen, van me moeder kreeg ik het niet, die vond het te duur
en als ik er nu zo over nadenk is het ook eigenlijk te gek voor woorden, een uur vrijrijden voor het zelfde geld als een uur les

Mandyy

Berichten: 30509
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:01

Bij de manege waar ik rij kan je niet vrijrijden

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re: vrij rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:02

Bij ons op de manege moet je betalen voor het vrijrijden. Voorheen hielp ik altijd met opzadelen ed, dus mocht ik in ruil daarvoor rijden. Verder mag vrijrijden alleen in de zomervakantie, dus 1, 4 en 5 Lachen