Ook zoveel concurentie tussen maneges?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hiltom_ft_Dj

Berichten: 87
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Almere (bij me vader in reuver)

Ook zoveel concurentie tussen maneges?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 16:18

Ik woon in almere.
En bij ons is zoveel gekibbel altijd...
We hebben 3 maneges in almere.
Altijd als we het over paarden hebben en ze vragen je waar rijd je en de ander rijd ergens anders gaan ze meteen zeggen wow dat is daar slecht en ze doen dit en dat...
Over elke manege verzinnen ze weer iets nieuws...
Ik vind je moet zelf weten waar je rijden wilt!
En waarom de andere maneges in de grond boren?
Ik bedoel mensen gaan dan niet ineens naar een andere manege...

Is bij jullie ook altijd zo gekibbel daarover?

Bke4
Berichten: 409
Geregistreerd: 28-02-05

Re: Ook zoveel concurentie tussen maneges?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:10

Heyla,

Ja dat hebben we ook soms, als we in de zomer op de andere manège gaan kijken, bekijken ze ons ook 'lelijk' en zeggen ze ook van pff dat zijn die van kattevenia... En dan roddelen ze ook echt...

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Re: Ook zoveel concurentie tussen maneges?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:02

Wij hebben hier in de buurt een groot ruitersportcentrum, en een eindje verderop een pensionstal. Woow wat een rivaliteit Scheve mond

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Re: Ook zoveel concurentie tussen maneges?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:06

Ja wij hebben dat ook.
Het is niet zo dat ze dan helemaal over je gaan roddelen.
Maar ze zeggen wel dit is slecht en dat is slecht.
Dat is wel dom..

Maar ja concurentie moet er zijn he Clown

kruumie
Berichten: 522
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: grubbenvorst

Re: Ook zoveel concurentie tussen maneges?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:22

hier hetzelfde, 2 oude klasgenootje: en ooh ja daar mishandelen ze de ponies en ja ze slaan ze met de zweep enz.

terwijl ik erzelf rijd, ze slaan niet met de zweep, ja soms tikje mjh dat doe je wel vaker, en mishandelen nooit!
en daar (op die manege waar die 2 rijden) ging een pony na 2weken kreupel al naar de slacht..., ik reed daar eerst op, ben naar de manege waar ik nu rijd overgestapt
op de manege aar ik nu rij hebben ze 1 pony 5 maanden kreupel laten staan, die staat nu op een rustweitje, is verkocht (dus niet geslacht)

enz.

hatelijk,..... zo'n mensen....

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Ook zoveel concurentie tussen maneges?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:46

Tsja ik denk dat dat overal wel een beetje is.. Hier in de buurt zijn ook 2 maneges die zo ongeveer elkaars concurenten zijn..
Eerst geloofde ik alle roddels over die andere manege, totdat ik bij een meisje van die manege in de klas kwam en daar bevriend mee werd.. Ik ging een keer mee rijden daar en het viel reuze mee Lachen .
Nu hoor ik nog vaak mensen van mijn manege stomme dingen zeggen over die manege, maar ikzelf weet nu wel beter Lachen

Anoniem

Re: Ook zoveel concurentie tussen maneges?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:46

Ja en nee.
Er zitten hier verschillende maneges in de buurt, dus JA er is natuurlijk wel concurrentie. Echter, het zijn allemaal dusdanig verschillende bedrijven, dat er geen harde strijd is oid. Ze zitten misschien wel allemaal in dezelfde markt, maar de manier van lesgeven, de paarden, manier van paardenhouden en de sfeer zijn allemaal wel zo verschillend, dat de maneges hier toch wel zo hun eigen publiek trekken.
Zo moet je op onze manege bv niet zijn voor het op maneges zo bekende bar-hangen. We hebben een fijne kantine waar je lekker warm kan zitten, gezellig kan beppen en een bakkie kan doen, maar onze stalhouders hebben er heel bewust voor gekozen om geen alcohol te schenken en alleen automaten te plaatsen voor warme drankjes, en eentje voor frisdrank en snoepjes/chips. Zo heb je dus niet die drinkebroeders die naar de strakke rijbroekjes van de meisjes komen kijken Haha! Hierdoor krijg je publiek dat ECHT voor de paarden en het rijden komt, en hangt er vooral een gemoedelijke en sportieve sfeer.
Daarmee zeg ik niet dat de andere bedrijven in de buurt niet gezellig of goed zijn, maar meer dat de sfeer me niet zo aan zou spreken.

Frekja
Berichten: 179
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Ook zoveel concurentie tussen maneges?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:07

Hiltom_ft_Dj schreef:
Ik woon in almere.
En bij ons is zoveel gekibbel altijd...
We hebben 3 maneges in almere.
Altijd als we het over paarden hebben en ze vragen je waar rijd je en de ander rijd ergens anders gaan ze meteen zeggen wow dat is daar slecht en ze doen dit en dat...
Over elke manege verzinnen ze weer iets nieuws...
Ik vind je moet zelf weten waar je rijden wilt!
En waarom de andere maneges in de grond boren?
Ik bedoel mensen gaan dan niet ineens naar een andere manege...

Is bij jullie ook altijd zo gekibbel daarover?


Ik vind dat jij een hele goede invalshoek hebt! Mijn complimenten !

Weet je dat de manege-eigenaren - over het algemeen- elkaar erg goed kennen en elkaar erg waarderen ? MAAR hun klanten - ik praat altijd over mijn leerlingen - praten / kletsen / roddelen over de andere maneges?
Een van mijn medewerksters heeft de volgende slogan in onze manege info gezet : "De wereld is NOG niet volmaakt en dat zal altijd wel zo blijven, ik stuur mijn paard recht vooruit en laat de rest maar kijven !!"
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik al erg oud ben. En in de loop van de jaren ben ik ook grijzer en veel verstandiger geworden.
Dus: er is overal wel iets dat je niet bevalt, en realiseer je altijd dat manege-eigenaren dag en nacht moeten werken om hun hoofd boven water te houden. Groetjes, een ex - manege-eigenaresse

Jeaninee
Berichten: 871
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: leeuwarden

Re: Ook zoveel concurentie tussen maneges?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 09:24

Soms is concurrentie best goed, het maakt dat de manege's beter hun best gaan doen (beter voor pony's, betere lessen) en dat kan ook positief zijn.
Maar dat geroddel enzo is echt niet leuk en andere manege's zwartpraten.

Hiltom_ft_Dj

Berichten: 87
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Almere (bij me vader in reuver)

Re: Ook zoveel concurentie tussen maneges?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 15:22

Frekja schreef:
Ik vind dat jij een hele goede invalshoek hebt! Mijn complimenten !

Weet je dat de manege-eigenaren - over het algemeen- elkaar erg goed kennen en elkaar erg waarderen ?


Dank je Bloos !

Tjah dat geloof ik eigelijnlijk best wel, maar als je al die klanten dan hoort...
Tjah ene oor in andere oor uit Knipoog

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Ook zoveel concurentie tussen maneges?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 17:59

Woei!, ik woon zelf ook in Almere en rijd ook op een van de 3 manege's en ja er is wel flinke conncurentie maar die van ons is natuurlijk ook de beste Knipoog er zijn natuurlijk altijd minder goede punten maar die worden dan flink aangedikt enz...

Flevolander

Berichten: 3851
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zoveel concurentie tussen maneges?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 11:16

Tja elke manege heeft wel min en pluspunten denk ik... Iedereen zijn smaak...

justicehcb

Berichten: 410
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Ook zoveel concurentie tussen maneges?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:24

wij hebben dat ook elk jaar wedstrijd op capelle en dan is er altijd ruzie onderling :S

Marije_jiplover

Berichten: 25382
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ook zoveel concurentie tussen maneges?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:38

justicehcb schreef:
wij hebben dat ook elk jaar wedstrijd op capelle en dan is er altijd ruzie onderling :S

Vroeger werden er tussen onze manege en eentje vlak in de buurt nogal eens equipe-wedstrijden georganiseerd. De manegeklanten onderling liepen dan te ruzien en op te scheppen over de eigen manege. En de manege-eigenaars zaten samen aan de bar een biertje te drinken!
Ben trouwens benieuwd. Einde van de maand komen er 8 pensionklanten van de andere manege naar de onze en een hoop manegeruiters incl. enkele manegepaarden, omdat de andere manege is uitgekocht door de gemeente en gesloopt gaat worden.
Dan worden er dus min of meer 2 maneges tot 1 gemaakt. Gelukkig is de andere manege er een met min of meer dezelfde soort ruiters als bij ons (merendeel recreatief, wel aantal wedstrijdruiters, maar niet van het type: "concurrenten het licht niet in de ogen gunnen").
Voor de ruiters van de andere manege zal het wel wennen zijn, want 'wij' zijn een stuk grootschaliger dan 'hun' oude manege (incl manegepaarden + pony's ruim 80 paarden vs iets van 30-40).