Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:12

een toptalent heeft toch niks aan een manegeles joh

Xus_maX
Berichten: 92
Geregistreerd: 03-05-05

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:18

Daar hebben wij geen last van, en toch rijden we met z'n 12-en

Jeaninee
Berichten: 871
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: leeuwarden

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:46

Xus_maX schreef:
Daar hebben wij geen last van, en toch rijden we met z'n 12-en

Woow! 12 mensen? Ziek wij rijden meestal met 5 of 6.. en als je de *ahum* "juiste pony's" hebt,, lijken het al 10 Vingers aflikken

goofyM

Berichten: 291
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:41

nou, ik ben zelf instructrice en ik probeer iedereen altijd evenveel aandacht te geven. soms komt het inderdaad voor dat een bepaald persoon soms meer aandacht krijgt dan een ander, maar dat is dan op dat moment nodig. soms gebeurt het ook dat ik iemand wat minder aandacht hoef te geven omdat het omdat moment gewoon lekker gaat en zelf lekker vooruit kan. maar ik probeer dus wel iedereen altijd evenveel aandacht te geven en te zorgen dat we een leuke les hebben waarin we lekker met de paarden aan het werk gaan en verschillende oefeningen doen.

zeurkous
Berichten: 285
Geregistreerd: 12-10-04

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:27

wij rijden in de manege lessen met 16... dus jah daar heb ik wel eens last van...

Dais_

Berichten: 4047
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:26

nee bij ons is het zo dat alle aandacht altijd naar mij gaat omdat ik zo zit te klungelen denk ik.. 1 x nam ze het van me over.. toen gaf er dus helemaal niemand les, maar reed ze op het paard waar ik op hoorde te zitten om het voor te doen *sorry maar ik snapte haar echt niet Bloos *...

Verder is de aandacht wel goed verdeelt maar soms denk ik ook wel eens van.. uhm.. doe ik nu echt niks goeds of fouts?.. Huilen

Fico_91

Berichten: 248
Geregistreerd: 16-04-05

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:03

LotTj3 schreef:
wij rijden in de manege lessen met 16... dus jah daar heb ik wel eens last van...


wow!! met z'n 16'en????? zo heee hoe groot is die bak wel niet dan! kun je dan wel makkelijk afwenden enzo? of rijden jullie allemaal in een rijtje laat maar zeggen Haha! als wij met z'n 8'en zijn.... vind ik het al behoorlijk druk hoor Vingers aflikken hoe doen jullie dat met galoperen? ik bedoel allemaal tegelijk ? het ene paard gaat harder dan het andere en dan zul je toch af moeten wenden?!!!

marleeniej

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Berry, Australia

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:36

hihi geen last van, heb prive les Knipoog
maar ik zou het wel even zeggen op een rustige manier en vaak begrijpen ze je dan wel.... ik geef zelf ook wel eens les en het is best moeilijk om je aandacht goed te verdelen over iedereen!

Jeaninee
Berichten: 871
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: leeuwarden

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:23

WickedMie schreef:
nee bij ons is het zo dat alle aandacht altijd naar mij gaat omdat ik zo zit te klungelen denk ik.. 1 x nam ze het van me over.. toen gaf er dus helemaal niemand les, maar reed ze op het paard waar ik op hoorde te zitten om het voor te doen *sorry maar ik snapte haar echt niet Bloos *...

Verder is de aandacht wel goed verdeelt maar soms denk ik ook wel eens van.. uhm.. doe ik nu echt niks goeds of fouts?.. Huilen


Dat doet mijn instructeur heel af en toe ook wel eens maar dan is het echt nodig omdat er een paar in onze les zitten die de vervelende pony's nog niet helemaal aan kunnen en als ze dan de les vergallen is het beter dat de instructeur er even op zit want meestal helpt het wel. Maar het gebeurt niet vaak bij ons. (btw ik wil niet zeggen dat jij je les vergalt want dat kan ik niet zeggen Schijnheilig )

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:38

Ik ga met goofyM mee. ik ben ook instructrice. De laatste jaren geef ik trouwens alleen privé les. In lek geval wil ik zeggen dat je aandacht gewoonlijk uitgaat naar mensen die het moeilijk hebben met hun paard, dus als jij geen aandacht krijgt, wil het meestal zeggen dat het allemaal goed gaat, zie het als een compliment.

Maar als lesser heb ik idd ook wel eens in een les gereden waar een iemand bijna privé les kreeg op een heel ander niveau en wij maar een beetje rondhobbelden. dan hoort die ene gewoon niet in de groep.

Hoe dan ook, kun je die instructrice niet gewoon vragen waarom ze dat doet? Misschien heeft ze het niet in de gaten, of heeft ze een goede verklaring.

Hiltom_ft_Dj

Berichten: 87
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Almere (bij me vader in reuver)

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:10

Pfff bij ons is dat ook zo...
Echt zo %*#^*^#*#
Ik word echt knettergek van!!
ik en een vriendin van mij zitten nu gewoon vrij te rijden omdat ze op 3 van de 9 let....
En die mogen ook altijd op de leukste/nieuwe paarden en de rest mag op de andere...
Zo rij ik nu al bijna een half jaar lang achter elkaar op arabieren....
Tjah op zich wel leuk maar zovaak :S!
En nooit word er naar mij of mijn vriendin gekeken of gezegt of iets goed of niet goed is....
Nou reed ik toevalig vorige week op een hartstikke leuke pony!
Maar ja toen hoorde ik ook dat een andere instructrice dan die ons les geeft de lijst had ingevult...
Dus tja toen snapte we het ook ineens!
Nou en zometeen maar kijken op wie ik rijd en hoe de les gaat maar ik en me vriendin gaan er vandaag wat van zeggen!

axdevil
Berichten: 152
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: hierzo

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:48

ik rij niet op een manege maar wel bij een vereniging die bij ons komt lessen en daar rijden we soms ook met wel 12 man en iedereen krijgt stuk voor stuk de aandacht

waar ik wel een hekel aan heb is dat als iemand prive les krijgt en je rijd toevallig ook in de bak dat ze dan ook commentaar op jou leveren terwijl ik niet om les heb gevraagd op dat moment!
je bent toch priveles aan t geven? hou de aandacht dan bij die persoon

Ferroowtje

Berichten: 1247
Geregistreerd: 18-10-04
Woonplaats: Eefde & Groenekan

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:02

Hhmm als hier bij de rijvereniging priveles wordt gegeven en je rijdt er toevallig tussen krijg je nix te horen hoor! dus denk dat dat aan de instructeur/trice ligt die jij dan net toevallig treft... Knipoog

we rijden ook maar met 6 mensen in een bak van 30 x 60, lekker de ruimte dus! Hoe je met 18 man een les kan rijden is me een raadsel, ik rijd nl ook carrousel in diezelfde bak (met ook 18 man) maar de bak lekker verdelen is er dan niet bij (als dat de bedoeling is dan he, bij carrousel is het meeste expres achter elkaar rijden en dan merk je pas hoe moeilijk dat eigenlijk is!!)

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:10

Dat had ik vroeger ook altijd, maar gelukkig heb ik daar nu geen last meer van omdat ik priveles volg met m'n paardje. Ze staat alleen soms ineens te bellen onder m'n les. En daar heb ik ook een rothekel aan.

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:01

haha zo is het bij ons ook, maar wij rijden dan ook met meer mensen, als ze dan steeds die namen allemaal moet opnoemen als iedereen het goed doet dan gata het dus zo:

Suzanne goed
Chantal goed zo
Roos goed
goed zo anne

enz. word die instructoce ook moe van denk ik, maar als je iets slecht doet dan moet ze daar wel aandacht voor geven denk ik zo...

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:37

de enige die bij ons in de les geen aandacht krijg ben ik. maar dat zal wel komen omdat ik als gevorderd ruiter voorop rij bij de beginners Haha!
ik betaal trouwens ook niet voor die les, ja met opzadelen, poetsen en uitmesten enzo.
ik heb niet echt een vaste les waarin ik mee rij, meestal moet ik vrij rijden op een vervelende pony (zo'n eigenwijs bokgeval) of op een nieuwe pony of op eentje met een bepaald probleem (rechtstellen ofzo).
meestal wordt de aandacht wel aardig verdeeld, alleen vind ik de lesindeling niet altijd even goed (het niveau van de ene ruiter verschilt te veel van een ander). wat wel scheelt is dat je vaak zelf kunt kiezen op wie je wil, alleen mag je niet twee weken achter elkaar op dezelfde (maar das wel eerlijk tegenover anderen)

Fico_91

Berichten: 248
Geregistreerd: 16-04-05

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:44

tip voor de mensen wie weinig/geen aandacht krijgen in de les.... vraag eens tijdens de les aan de instructrice of wat dan ook bijv: Wat kan ik het beste doen als ik deze aan de teugel wil rijden of iets in de richting.. misschien gaat ze dan ook op jou letten...en krijg je ook nog handige tips probeer het eens....

toptalent16

Berichten: 8
Geregistreerd: 15-04-05
Woonplaats: heel erg achteraf

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 15:54

Bedankt voor alle tips. Zal ze vanavond in de les toepassen.....

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:32

Ik vraag ook altijd de oren van het hoofd bij mijn instructeur en instructrice. Als ik iets niet snap, wacht ik tot het juiste moment, en vraag het gewoon. Ik heb dan ook geen problemen met te weining aandacht.
Tuurlijk heb ik de ene les meer aandacht dan de andere les, maar dat is ook normaal. De ene keer gaat het goed, de andere keer wat minder.

Wat ik trouwens wel leuk vind is als mijn andere instructeur toevallig staat te kijken als ik les heb van mijn instructrice, en me stiekem toefluistert waar ik op moet letten of dat het goed gaat...

TurdusMerula

Berichten: 23917
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 21:17

herken van alles..

ik denk ook dat het scheelt, van wie je les krijgt..
als diegene jaren prive-les heeft gegeven, is het ook lastig..

ik krijg super les, maar ze miste vaak veel..

stond ze voor in de bak heel enthousiast te helpen met iemand, terwijl achterin de paarden elkaar verrot stonden te meppen.. oeps..

het gaat nu wel beter...

x

skyhigh

Berichten: 102
Geregistreerd: 20-04-05

Re: Instructrices....................grrrrrrrrrrrrr !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:09

Hey toptalent hoe ging de les gisteravond??? Waren onze tips nuttig??