Met verzorg/bijrijd paard weg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Met verzorg/bijrijd paard weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 16:43

Ik ga zateradg met mijn bijrijdpaard naar de manege toe om daar te rijden. Als het goed gaat ga ik daar in het vervolg met hem les krijgen.

De baas van mijn bijrijdpaard zegt altijd dat het leuk voor mij zou zijn als ik dat doe. Dus nu ga ik dat eens doen maar ikv ind het eigenlijk heel erg eng. Ofja, ik heb ineens de verantwoordelijk over hun paard. En hij is zowieso al een erge zenuwpees die alles eng vind.
Nu vind ik vooral de reis met de trailer eng. Ik vraag me zowieso al af hoe hij erin loopt maar dat is natuurlijk te oefenen. Maar zelf heb ik verder helemaal geen ervaring met de trailer. Heb er nog nooit een paard ingezet enzo. Zodalijk doe ik iets verkeerds. En aangezien de mensen niet meegaan....
Heeft iemand nog misschien een tip voor in/op/tijden/na de trailer?? Of zelf ervaring met weggaan met zijn/haar verzorgpaard?

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Met verzorg/bijrijd paard weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:39

als je geen verstand hebt van trailerladen zou ik dat zeker laten doen door iemand die er wel verstand van heeft.... dat is niet iets wat je zomaar even moet doen, zeker niet als je niet weet of je paardje er een beetje makkelijk in is!

Iemand met ervaring meenemen dus, desnoods de eigenaren toch zelf laten komen. Over het feit dat je de verantwoordelijkheid hebt over dat beestje zou ik me niet druk maken, het feit dat ze hem zomaar aan je meegeven zegt waarschijnlijk wel dat ze je genoeg vertrouwen... en dat je het vast ook wel kunt Ja

veel plezier! OK dan!

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Met verzorg/bijrijd paard weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 22:33

Dankje!! Hopelijk en waarschijnlijk gaat het ook wel goed, maar toch vind het nog best eng Knipoog
Over dat trailer laden heb je opzich wel gelijk, maar Niels is wel een paard die zich niet snel en makkelijk door iemand naar iest engs laat leiden. En aangezien hij mij het meest vertrouwd dan denk ik dat dat wel het makkelijkst gaat. (al klinkt dat zo nogal dom)

Ferroowtje

Berichten: 1247
Geregistreerd: 18-10-04
Woonplaats: Eefde & Groenekan

Re: Met verzorg/bijrijd paard weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:08

Tja eigenaren kunnen ook veel hoor Knipoog hij zal de eigenaren toch ook wel vertrouwen, je paardje! Ik zou toch vragen of ze de eerste keer even mee willen gaan, gewoon zeggen dat je het wat eng/spannend vindt! Als ik het zo hoor heb je lieve gemakkelijke eigenaren die dat graag voor je over hebben Knipoog

Harvumi

Berichten: 901
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Met verzorg/bijrijd paard weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:42

Je kan misschien voor dat je gaat ook een keer samen met de eigenaar "oefenen" met het in de trailer zetten en alles nog eens bespreken. Succes...

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Met verzorg/bijrijd paard weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 20:01

Ja, dat is misschien ook wel een goed idee.
Ik laat het anders de eerste keer wel iemand anders doen Lachen Misschien net zo veilig voor het paard zelf

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Met verzorg/bijrijd paard weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 11:06

en anders kan je iemand meenemen met goed verstand ervan... en als je paardje niet met die persoon meeloopt kan ze je in ieder geval wel begeleiden in hoe je het goed moet doen Haha!

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Re: Met verzorg/bijrijd paard weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 15:45

Ik zou als je daar aankomt, niet meteen hop drop en rijden maar.
Misschien hebben ze op die manege een bak die niet gebruikt wordt, of bijvoorbeeld een losgooi bak.
Laat je paardje de stress er even uitrennen en zadel hem dan op.
Misschien kun je wat eerder gaan, zodat hij kan wennen aan de omgeving.

Iig veel succes Haha! .