Manegepaardenpensioenfonds

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carool
Berichten: 329
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: bergen op zoom

Manegepaardenpensioenfonds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 14:56

Hey ben hier voor het eerst maar gezellig hier zeg.
Maar ben hier natuurlijk niet voor niets, ik heb nl een stichting opgericht om uitgewerkte manegepaarden op te vangen.
Want dat en paard of pony het werk in de manege niet meer aankan, omdat 4 of 5 uur meelopen in de lessen te zwaar is geworden, wilt niet zeggen dat de geen plezier meer in hun leventje hebben toch ?
Mits ze geen pijn hebben natuurlijk.

Avanti is het eerste paard dat via mijn stichting mag gaan genieten van zijn welverdiende oude luie dag op de wei.
Hij staat nu nog een paar dagen op de manege, maar zondag 1 Mei verhuist hij naar zijn nieuwe stekkie.
Avanti is het eerste, maar hopenlijk volgen er nog veel meer paarden.

Neem eens een kijkje op de site en geef het aan zoveel mogelijk mensen door, zodat er hopenlijk heel veel mensen deze stichting gaan steunen, en er voor zo veel mogelijk paarden een goed pensioen geregeld kan worden.
Je bent al donateur vanaf 3,00 per maand !!!!!

Laat de paarden weten dat we ze niet alleen willen gebruiken om ons een plezier te doen, maar dat wij er ook voor ze zijn als zij onze steun nodig hebben aub.

P.s Ik zou het ook leuk vinden als je een berichtje in het gastenboek achterlaat, en laat weten wat je ervan vindt.

Groetjes carola www.manegepaardenpensioenfonds.nl
Ach gut

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Manegepaardenpensioenfonds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:41

Wat een geweldig initiatief!
Wilde dat ik mijn schat dat ook kon gunnen.. Scheve mond

Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Re: Manegepaardenpensioenfonds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 22:52

Wat goed van je! Waar gaan de paarden dan heen? Ik ben zelf wel eens gaan kijken bij het paardenbejaardentehuis in Soest die beestjes hebben echt een fijn leven.

Ik moet er nog even over nadenken of ik donateur wil worden (ik ben nu nog officieel een brookie maar daar wordt ik een beetje oud voor:D)

carool
Berichten: 329
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: bergen op zoom

Re: Manegepaardenpensioenfonds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 15:27

Amiro schreef:
Wat goed van je! Waar gaan de paarden dan heen? Ik ben zelf wel eens gaan kijken bij het paardenbejaardentehuis in Soest die beestjes hebben echt een fijn leven.

Ik moet er nog even over nadenken of ik donateur wil worden (ik ben nu nog officieel een brookie maar daar wordt ik een beetje oud voor:D)



Avanti is het eerste paard dat weggaat van de manege, en van zijn pensioen mag gaan genieten.
Hij gaat naar nispen, naar twee paardenvrienden, die 25 hectare weiland hebben, en een heleboel stallen.
Er hebben daar vroeger 600 stieren gestaan, dus er kunnen wel wat paarden met pensioen daar.
Ze hebben zo hard gewerkt, en menigeen een aantal plezierige ritten verzorgt, dus daar moeten ze toch iets voor terug krijgen ?
Ipv te worden afgedankt.
Avanti is bijvoorbeeld nog maar 12 jaar, maar hij heeft artrose , dus het manegewerk werd te zwaar, maar dat wil niet zeggen dat hij geen leuk leven meer heeft. Integendeel.
als je nog meer info wilt hoor ik het wel.

groetjes carola