wie heeft er een verzorgpaardje die niet bereden is?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magicc
Berichten: 108
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Groningen

wie heeft er een verzorgpaardje die niet bereden is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 09:25

Hoi allemaal,

Druk op zoek naar een verzorg paard, waarschijnelijk dat het toch lukt, tenminste dat hoop ik.. Paardje is van een boer waar ik toen ik jonger was ook een schetlandje had verzorgd. Dit paard moet 3 jaar zijn, dus nog onbeleerd. Dat maakt me op zich niet uit.. lijkt me wel leuk als het door gaat.. Knipoog ben verplan om weer te gaan *manege'en* om weer te kunnen rijden.

Wie heeft er een paardje die ook onbeleerd is?..

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Re: wie heeft er een verzorgpaardje die niet bereden is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:28

Vroeger regelmatig gehad Lachen

Erg leuk altijd, maar ook gevaarlijk als in: als je het nog nooit gedaan hebt kun je makkelijk wat verpesten. Als je het doet, zorg dan dat je goede instructie hebt Lachen

Verder is het echt super, een paard kunnen inrijden op jouw manier Lachen

magicc
Berichten: 108
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Groningen

Re: wie heeft er een verzorgpaardje die niet bereden is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 09:32

Zelf zou ik ook nooit een paard zadelmak willen maken oftewel alle kneepjes willen leren. in het verleden met mijn vorige verzorgpaard had ik ook een instructeur erbij want dat paardje was wel bereden geweest maar iedereen donderde ze eraf.. Knipoog ik zou hoogstens longeren.. met zadel.. dubbele longe.. en af en toe eens op het zadel hangen.. Knipoog het is ook nog een groot paard ook die van 3 jaar 1.75 groot.. hehe. ik ben 1.65.

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Re: wie heeft er een verzorgpaardje die niet bereden is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:56

magicc schreef:
Zelf zou ik ook nooit een paard zadelmak willen maken oftewel alle kneepjes willen leren. in het verleden met mijn vorige verzorgpaard had ik ook een instructeur erbij want dat paardje was wel bereden geweest maar iedereen donderde ze eraf.. Knipoog ik zou hoogstens longeren.. met zadel.. dubbele longe.. en af en toe eens op het zadel hangen.. Knipoog het is ook nog een groot paard ook die van 3 jaar 1.75 groot.. hehe. ik ben 1.65.


Pfff, ik heb met mijn 1.60m toch echt een voorkeur voor ponies haha.
Ik heb nu ook zo'n probleemgeval, er was niet fatsoenlijk op te rijden, helemaal verkeerd ingereden door een meisje die beweerde dat ze het wel vaker had gedaan Boos!

Daarom ook de waarschuwing, ik heb al zovaak de rotzooi van een ander opgeruimd qua inrijden Knipoog
Maar als ik jouw verhaal zo lees, ben ik niet de enige gelukkig Lachen

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: wie heeft er een verzorgpaardje die niet bereden is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:54

Ik verzorg een 2 jarige kwpn hengst. Volgend jaar word hij gecastreerd en dan laten we hem inrijden. We hebben geen plannen om hem zelf in te rijden. De eigenaar zegt telkens wel voor de gein over een jaar mag je hem in gaan rijden. Maar dat gaat niet door. (Gelukkig???) Tong uitsteken Ik heb ook geen behoefte om een paard in te rijden, dadelijk gaat het verkeerd Nagelbijten / Gniffelen

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Re: wie heeft er een verzorgpaardje die niet bereden is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:26

Ik heb 4 verzorgponies.
Ze zijn allemaal niet ingereden
2 shetten, waaronder er een al in de 30, dus zowiezo toch al wel te oud.
En de andere 2 zijn welshen, daar zou ik in principe wel op kunnen passen maar ze zijn niet ingereden, dus gaat dat ook niet.

Maar we poetsen ze gewoon en gaan af en toe eens met ze wandelen.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: wie heeft er een verzorgpaardje die niet bereden is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:54

Bij een ex-verzorgpaard van een vriendin van mij stond een belg in de wei die ook nog niet bereden was.
Telkens als mijn vriendin naar haar verzorgpaard ging en ik ging mee, dan poetste ik die belg en af&toe ging ik er mee wandelen.
Dit deed ik omdat ik zo gek op hem was, maar ook omdat zijn baas helemaal geen aandacht aan hem gaf.
Helaas is mijn vriendin gestopt met haar verzorgpaard daar dus zie ik Max (die belg) ook niet zo vaak meer.. Verdrietig

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re: wie heeft er een verzorgpaardje die niet bereden is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 11:51

Toen ik Maroushah ging verzorgen was ze 2, dus het eerste jaar was ze nog onbeleerd. Nu is ze intussen 4 geworden en wel onder het zadel Lachen

meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Re: wie heeft er een verzorgpaardje die niet bereden is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 13:49

Ik heb 2 verzorgponies, eentje is wel ingereden, de ander niet.
Roxanne (niet ingereden) poets ik wel en wandel ik ook wel eens mee, maar die ga ik niet zelf inrijden (ze is al wel 7 jaar) Ze is misschien mishandeld of iets en erg mensenschuw, gaat steeds beter, maar rijden daar beginnen we nog niet aan.

Kimmm

Berichten: 1739
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Tiel

Re: wie heeft er een verzorgpaardje die niet bereden is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:01

ik rijd op een pas ingereden friese ruin, maar ik ben best blij dat ik het zelf niet heb gedaan, dan kan ik het in ieder geval niet verpesten, zonde van het paard Bloos verder verzorg ik z'n halfbroertje voor een jaar, een hengst. pas over een aantal jaar wordt er gedacht aan inrijden, maar verzorgen en de kleine (belangrijke) dingen leren zoals bijvoorbeeld voetjes geven is ook erg leuk werk! Knipoog

Tancreda4

Berichten: 24064
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: wie heeft er een verzorgpaardje die niet bereden is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:28

Momenteel heb ik er weer eentje onder mijn hoede. Paar jaar terug ook een tweejarige verzorgd.

Zelf inrijden zie ik niet zo zitten, maar kan niet wachten tot we haar wat gaan beleren (zadel wennen e.d. ) en voor de kar beleren Lachen