Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rosa2

Berichten: 78
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Delft

Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 12:35

Hoi,
Ik ga volgende week dinsdag mijn eerste les nemen bij stal Witteburg. Ik ben net verhuisd deze kant op, reed hiervoor +/- 2 jaar bij manege Nieuw Amstelland in Amstelveen.
Zijn er mensen die daar rijden of er wat over kunnen vertellen? Ik ben erg benieuwd en heb er zin in!! Wel spannend in een hele nieuwe groep, nieuwe paarden enz. Maar ik zie het wel!
Groetjes Rosa

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:31

Ja, ikke!
Ik rij bij de Witte Brug (op de badhuisweg).
Leuk dat je ook bij ons komt rijden! Je zal wel les van Heidi krijgen dinsdag. Dat wordt absoluut een leuke les, zij is erg aardig.

Wat wil je weten over de stal?

Manzano hier van Bokt heeft er ook een tijd gereden voor ze uit Den Haag verhuisde, en ik geloof dat Toffeetje (of iets in die richting) er nu ook al weer een poosje rijdt.

rosa2

Berichten: 78
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Delft

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 14:26

Oh, ik heb het dus fout opgeschreven, het is brug ipv burg!
Ik vroeg me af hoe vol de lessen zijn, hoeveel en wat voor paarden staan er? En op de site stond dat er in de zomer buiten gereden wordt tijdens de les maar dan 2 uur.. Hoe doen ze dat dan met de volgende lessen? En is dat dan elke keer? Lijkt me wel lekker zo vaak naar buiten!!
Op welke dag rij jij? Of heb je een eigen paard daar?

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:25

hihi, nee hoor, ik heb geen eigen paard daar. Van de pakweg 20 paarden die er staan, zijn er maar 5 "eigen" paarden en eentje die ook meeloopt in de manegelessen.

De lessen verschillen nogal. Gemiddeld zit je denk ik met 7 man in een les, maar het kunnen er ook wel eens 4 zijn, of 9... 10 heb ik pas een enkele keer meegemaakt.

De paarden vind ik persoonlijk erg leuk. Er is van alles wat. Van een Fjord (L2) tot een goed doorgereden dressuurpaard (dikke kans dat je die de eerste keer krijgt, Fortuin heet hij, echt een toppaard!) tot makke beginnerspaarden. Ze zijn allemaal erg braaf, dus maak je geen zorgen! (al heeft elk paard natuurlijk zijn eigen karakter en streken Haha! )

In de zomer wordt er inderdaad erg veel buitengereden. Meestal is dat elke dag van 7 tot 9. Ze rekenen er dan eigenlijk op dat iedereen in plaats van gewoon elke week een uur lessen, gewoon om de week 2 uur buiten komt rijden. De buitenritten zijn heerlijk! Je gaat in de zomer lekker naar het strand, of door de duinen... Super gezellig ook!
Maar je kan daarnaast ook gewoon blijven lessen hoor, het is maar net hoe veel lessen je wilt nemen per week. Alles gaat in overleg. Meestal zijn de "gewone" lessen dan van 9 tot 10.

Ik rij zelf bijvoorbeeld op maandag en donderdag (eerlijk gezegd de leukste dagen, als ik jou was zou ik proberen een van die dagen een plekje te veroveren. sssst, niet verder vertellen) en ik ga in de zomer op maandag gewoon blijven lessen, en om de week op donderdag naar buiten. Tenminste, als dat kan, ik heb het nog niet overlegd, maar zo heb ik het vorig jaar ook gedaan.

Op donderdag en vrijdagavond is ook het clubhuis geopend. Er zit meestal een vast clubje, maar iedereen is welkom (hoe meer zielen hoe meer vreugd!). Ik ben er eigenlijk wel elke donderdag te vinden. De ruiterclub staat in principe los van de manege, maar ze zijn natuurlijk wel van elkaar afhankelijk. Het is ook de club die wedstrijden organiseert, of andere dingen zoals dauwtrapritten ('s morgens vroeg) of pas de deux...

Wat je in het algemeen kunt verwachten van Wittebrug: Een erg gezellige en gemotiveerde club mensen die allesbehalve uit de hoogte doen. Iedereen is welkom, of je nu goed kunt rijden of niet zo erg. Ook in de lessen trouwens. Als eens een mindere ruiter in de gevorderdenles wil meerijden om bijvoorbeeld een les in te halen, dan rijden we er gewoon omheen hoor, niet moeilijk doen...
De lessen zijn goed, en er wordt veel georganiseerd (springcursussen, buitenrijcertificaat, extra buitenritten etc).

Anders nog iets? Haha! Haha!

Hoe oud ben je eigenlijk, en op wat voor niveau rij je? (naar dat die profielen het niet meer doen, kan je moeilijk een beeld van je medebokker krijgen...)
Ik ben 23 en rij in de gevorderdenles. Tjsa, niveau, lastig te zeggen. L, denk ik...

rosa2

Berichten: 78
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Delft

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 15:53

Dank je voor al je info!!! Klinkt erg leuk allemaal. Ik was ook al op andere plekken wezen kijken maar daar had ik niet echt het gevoel welkom te zijn.... Je kent het vast wel, sommige maneges hebben dat!
Ik ben zelf 26 jaar en rijd nog niet zo lang. Ik denk nu ongeveer 2,5 jaar. Ik ben echt geen natuurtalent en heb nog nooit meegedaan aan wedstrijden ofzo. Maar ik vind het gewoon zo ontzettend leuk om te doen!! Ik heb nog nooit een andere sport gedaan waar ik altijd met plezier naar toe ging!
Ik denk dat ik maar gewoon dinsdag ga kijken wat ik er van vind, maar ik ga nu zeker al wat geruster er naar toe OK dan! !!
En vertel eens...waarom is de maandag of donderdag dan leuker?

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:06

Ja he, ik heb ook wel eens een andere sport erbij geprobeerd, maar die zijn echt half zo leuk niet!

En dat van dat "niet welkom voelen" ken ik... Moeilijk te omschrijven... Niet dat ze niet vriendelijk zijn, maar het gevoel is gewoon niet lekker... Dat heb ik bij deze stal echt nog nooit gehad. Ik hoop dat jij hetzelfde ervaart!

En tsja, de maandag en donderdag vind ik zelf het gezelligst. Misschien zijn andere lessen ook wel gezellig, maar ik merk dat op andere dagen, als ik wel eens meerij, dat de sfeer gewoon anders is. Maar misschien is het toch gewoon anders, omdat het niet je "eigen" groep is.
Bovendien gaan we op donderdag altijd door naar het clubhuis, en dat heb je op andere dagen natuurlijk niet!

Er zijn bij ons op stal best wel redelijk wat mensen van rond onze leeftijd die nog niet zo lang rijden, dus je hoeft je ook geen zorgen te maken dat je niet meteen de meest fantastische dingen hoeft te laten zien.

Wat ik wel erg merk bij ons in de les, is dat je wel zelf moet willen leren. Dus zelf veel vragen en uitproberen. Als iets niet lukt helpen ze meestal wel.
Als je zelf een keer niet zo'n zin hebt, of je laat het allemaal maar een beetje over je heen komen, OF je volgt gewoon permanent hun adviezen niet op, dan mag je rustig een uurtje meehobbelen, maar echt les krijg je dan niet.
Ze hebben dondersgoed in de gaten of jij ergens mee bezig bent en je best doet, of dat je gewoon met je gedachten ergens anders bent en het allemaal wel best vindt.
Voor mij een voordeel, ik ben altijd supergemotiveerd, en probeer altijd mijn best te doen. Maar er zijn ook mensen die al 20 jaar op een paard zitten en het beest nog steeds niet nagevelijk kunnen rijden...

We zouden eens samen een lesje af moeten spreken, als je al een beetje "ingeburgerd" bent!

rosa2

Berichten: 78
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Delft

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 17:53

Dat vind ik wel een fijne manier van lesgeven eigenlijk. Zo krijg ik nu ook les , iedereen is bezig met dingen te oefenen die nog niet zo lekker lopen, of juist op dat ene paard niet zo erg lukt. En daarbij krijg je dan persoonlijke aanwijzingen. En er is idd altijd wel iemand die niet van de hoefslag te branden is.. Slapen Slapen !!! Maar goed dat moet ieder natuurlijk voor zich weten, lijkt mij een beetje zonde van de tijd!!
Ik zal je laten horen hoe het was!! Lijkt me leuk om dan een keer af te spreken maar niet in een gevorderden les lijkt me... Ook al vinden jullie het niet erg..ik wil toch niet in de weg lopen!

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:37

Ik ben 1x geweest bij de Witte Brug, ik ging hier kijken voor een bijrijdpaard en had dus een afspraak met die eigenaren.. Maar volgens mij is het wel lekker knus daar.. Het is zo lekker klein.. Ja

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:54

Ik heb er gewerkt. Niet mijn manege. De bak is klein en 5 min. stappen van de stal af. De stal is klein met weinig tot geen frisse lucht.
Voordeel is dat je daar lekker kan buitenrijden. Je bent zo op het strand en in de duinen.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:02

Ik ben zeker heel benieuwd hoe je het gaat vinden!

En geen probleem, spreken we gewoon een keer in een andere les af, meestal is het niveau van alle ruiters toch wel verschillend, en ik cross gewoon overal tussendoor hoor! Knipoog
Dat leer je wel als je met een hoop paarden in een kleine bak les krijgt Haha!

rosa2

Berichten: 78
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Delft

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 21:34

Is goed!
Gisteren mijn laatste les op mijn oude manege gehad... Wel gek om daar weg te gaan. Maar ik hoop dat ik hier ook weer een plekje vind! Knipoog

horseylove

Berichten: 2640
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: 's Gravenhage/ Den Haag

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:57

ik heb een vriendin met een paard daat staan fantastic een klein gezellig stalletje

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:07

He wat leuk! Fantastic is een leuk paard, ik heb hem wel eens gereden...
Wie is jouw vriendin?

Rosa, veel plezier met je les vanavond, laat je weten hoe het geweest is?

horseylove

Berichten: 2640
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: 's Gravenhage/ Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:30

corry ik ken de andere persoon ook ben allen de naam heel even kwijt

rosa2

Berichten: 78
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Delft

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 13:47

Ik zal zeker verslag uitbrengen over mijn les vanavond! Heb er erg veel zin in maar ben ook wel een beetje zenuwachtig.. Lachen
Stom misschien, maar het is nou eenmaal zo!!

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:50

ik heb ook heel lang op wittebrug gereden!! vind het echt een super manege. ik ga er waarschijnlijk binnenkort weer rijden. ik vond ook altijd de lessen op maandag het leukst. veel plezier vanavond

rosa2

Berichten: 78
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Delft

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 08:47

Nou ik ben gisteren geweest hoor!! En ik vond het heel leuk daar. Toen ik de stal in kwam kwam er direct iemand naar me toe, stelde zich voor, dat komt meteen wel leuk over. Dat heb ik nog nooit ergens meegemaakt.
Ik mocht op Fortuin (zoals voorspeld door miepmiep!!! OK dan! ) Eerst lekker poetsen (ik was veel te vroeg!!) en zadelen en iedereen was er behulpzaam op stal. Toen we naar de bak moesten lopen had ik wel zoiets van, ojee, moet ik nou de weg over steken op een vreemd paard?! Maar goed die paarden doen dat natuurlijk dagelijks dus er was niets aan de hand!

De les ging lekker, mede dankzij Fortuin!!!! Wat een schatje is dat zeg! Ik moest even door krijgen wat nou zijn goede tempo was (in het begin sukkelden we een beetje) maar hij rijd heerlijk!

Ik vond de maat van de bak goed te doen, met 7 mensen past dat best maar het moet niet veel voller worden! De manier van lesgeven vond ik ook prettig.

Het enige minpuntje is dat ik uit Delft moet komen... Nu reed ik om 8 uur en dat ging wel aardig qua verkeer, alleen in de stad stond het vast. Alleen als ze in de zomer naar buiten gaan is dat natuurlijk om 7 uur...dus om half 7 daar zijn. En dan met de auto van de snelweg af richting Scheveningen, dat zal wel loei druk zijn! Boos! Misschien dat ik een andere route kan rijden, daar moet ik nog even over denken.

Ik ga in ieder geval over twee weken wel door! (volgende week kan ik nl niet) Ik ben blij dat ik wat heb gevonden!



*o/*

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:50

Ja, fortuin is een poepie! Geen wonder dat het je goed is bevallen Haha!
Nee hoor, de rest is ook hartstikke leuk! (al blijft tuintje de topper!)

Kun je vanuit Delft niet beter met de tram komen? Als je bij madurodam uitstapt, loop je zo naar de manege toe! Dat is in de zomer misschien best te doen (al zijn de trams terug dan wel weer vaak erg druk...)

Leuk is dat he, dat mini-buitenritje naar de bak toe? Kan je lekker in- en uitstappen buiten!

Gaaf dat het je zo goed is bevallen! Hopen dat het zo blijft!

rosa2

Berichten: 78
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Delft

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 22:00

Dat is wel een briljant plan met de tram... OK dan! Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb! En als ik in delft instap zit hij zeker nog niet vol.

Ik hoop zelf ook dat ik het leuk blijf vinden maar ik hou je op de hoogte en dan kunnen we misschien een afspraak maken om een keer samen te rijden. Misschien tijdens een buitenrit? Of kan je dan niet makkelijk ruilen van tijden?

Groet Rosa

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:14

Nee, maar van Scheveningen naar Delft is hij wel proppie vol! Je zou het eens uit moeten proberen. Misschien is het 's avonds minder. Maar in een overvolle tram staan met 30 graden terwijl ik net 2 uur gereden heb lijkt me ook niet echt aantrekkelijk (en voor mijn medereizigers ook niet... Haha! )

Ik weet niet hoe veel ik buiten ga rijden de komende tijd, want ik heb geen idee of ik op tijd uit mijn werk op stal kan zijn... Maar we gaan het wel proberen!
Ik heb met Manzano ook nog een afspraak staan voor een buitenrit, kunnen we er een mini boktmeeting van maken Haha!

rosa2

Berichten: 78
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Delft

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 15:32

Lijkt me leuk! Zullen we tegen die tijd een keer pb-en dan? En Manzano, rijd die ook bij Wittebrug?

Ik zie wel hoe ik er ga komen, probeer allles gewoon een keer uit! Op dit moment heb ik op dinsdag nog geen werk dus ik kan er de hele middag over doen als het moet..!!

horseylove

Berichten: 2640
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: 's Gravenhage/ Den Haag

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:02

hoe is het met fantastic eigelijk?
keertje meeten?
wil tesje wel weet een keer zien haha

rosa2

Berichten: 78
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Delft

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 18:28

Ik ben nog maar 2 keer wezen rijden daar en moet eerlijk zeggen dat ik nog niet erg op de hoogte ben van alle paarden. Dus ik weet niet wie fantastic is en ook niet wie tesje is!!!
Vorige week wel lekker een uurtje buiten gereden in de scheveningse bosjes! Het was echt lekker.
Hoe had je een keer meeten in je hoofd? En met wie?

horseylove

Berichten: 2640
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: 's Gravenhage/ Den Haag

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:25

had het tegen miepmiep die weet wel wat ik bedoel

Troeta
Berichten: 174
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Iemand bekend bij Stal Witteburg in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 09:43

Waarom ga je naar een manege die zo ver weg is dan?
In delft zitten toch wel hele goede maneges dacht is...en wat goedkoper!