ponykamp de bongerd

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 20:10

even een vraagje over het ponykamp bij manege bongerd
is het leuk daar (ook als je met eigen paard bent?)
en rijdt je alleen buiten of krijg je ook echt les?

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:54

Ik ben jaren geleden op De Bongerd geweest en heb het toen erg naar mijn zin gehad. We kregen ook echt les, hebben veel buitengereden, maar ook spelletjes les en springen.

casjuh

Berichten: 760
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:23

Het is er heel erg leuk!
Er wordt goed voor je paard gezorgd en je doet er van alles!
Meestal buitenritten en je krijgt ook goed dressuur en springles.
Ze hebben een heel groot terrein waar je zelf een soort van buitenritje kan gaan maken (erg mooi!) en je doet er ook andere dingen dan alleen maar met paarden (spelletjes enz.) De leiding is ook erg leuk, dus ik zou zeggen: gewoon doen! Haha!

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:40

Ik vond het niet leuk..

De (2) lessen die we daar kregen waren erg slecht.
We hadden geen leuke groep, echt zo slecht bij elkaar gekozen (kwa niveau).
Ik had de tijd er nooit voor om nog zelf een 'buitenritje' daar op t terrein te maken. Je mocht de paarden ook nooit zelf opzadelen dus moest je elke keer weer een leiding zoeken die dat voor je wou doen..& zo snel kreeg je ze dus niet gevonden Rolleyes
De lessen daar gaan gewoon door waardoor je je paard vaak moet 'afgeven'.
De leiding was echt verschrikkelijk! Na okee, ze waren iig niet aardig voor ons. Er was ook een stage-mens en die had werkelijk nog nooit een paard van dichtbij gezien leek wel!
De spellen waren niet leuk.
Er werd van alles gejat en overdag mocht je daarom niet eens even naar boven.
Het klikte niet echt mt mijn paard en na 4(!!!) dagen kreeg ik een andere. Jammer genoeg moest ik de dag daarna weer naar huis.
Het eten vond ik niet lekker (ligt ook wel aan mezelf)

Het enige leuke vond ik de omgeving, je kunt daar echt geweldig buitenrijden!
En het 'opstaan' vond ik leuk (ook al vond ik dat toen niet zo leuk Haha!). Je wordt echt wakker gemaakt met een kussen tegen je kop, radio keihard aan en langs je hoofd houden, met waterpistooltje tegen je kop.. enz Haha!
En natuurlijk was de Taliho (ofzoiets) echt gaaf! De bonte avond was ook wel grappig..

Anoniem

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 23:13

ik vond het er ook niet leuk, k*tleiding... Slechte verzorgin... ik ga er nooit meer heen !

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:04

Ik ben er 3x heen geweest. Het was niet het allerleukste ponykamp waar ik ooit heen ben geweest, maar je moet het gewoon treffen kwa week! Er zitten ook best leuke paarden tussen

Zal alleen 1x op een of andere*** fjord

xManon_

Berichten: 6641
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:10

hmm..
't klinkt niet echt positief allemaal..
Ik ga er in mei heen..
Hopelijk wordt het wel leuk Ach gut

Welke ***fjord? Bjorn? Tong uitsteken


x Manon

Anoniem

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:17

bjorn was het enige leuke daar Clown

casjuh

Berichten: 760
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:56

Ik heb me er prima vermaakt, tip:
ga in de mei/herfst vakantie of een beetje tegen het einde van de zomervakantie. Meestal is het dan wat rustiger. Als het erg druk is dan is het niet leuk nee... Dat moet ik wel toegeven, maar is het wat rustiger en minder heet! dan is het wel leuk hoor daar *LOL*

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:18

Ik heb daar nooit ponykamp gehad, maar heb daar wel paar lesjes gehad. De lessen waren wel gevarieerd en wel leuk soms. Maar de hele manege zelf vind ik niet leuk Lachen

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:29

Bjorn, haha..die vond ik echt sloom altijd Haha!..
Maarja..
Bij ons was t echt heel druk..
50 mensen volgens mij..

miesss

Berichten: 282
Geregistreerd: 19-02-05

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:32

Ik ben er 1 keer geweest en heb het toen erg naar mijn zin gehad , leuke begeleiding , leuke groep en een leuke pony ( stefan ) . Maar ik denk dat het zeker aan de week ligt waarin je gaat ik ken een vriendin die midden in de zomervakantie was geweest ..ja dan is het gewoon onzettend druk .
We hebben daar trouwens echt super leuke spellen gedaan, de lessen waren bij ons wel heel goed en de paarden werden goed verzorgd en dat vind ik het belangrijkst.

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:43

miesss schreef:
Ik ben er 1 keer geweest en heb het toen erg naar mijn zin gehad , leuke begeleiding , leuke groep en een leuke pony ( stefan ) . Maar ik denk dat het zeker aan de week ligt waarin je gaat ik ken een vriendin die midden in de zomervakantie was geweest ..ja dan is het gewoon onzettend druk .
We hebben daar trouwens echt super leuke spellen gedaan, de lessen waren bij ons wel heel goed en de paarden werden goed verzorgd en dat vind ik het belangrijkst.


Stefan leuk?
Die haflinger..
Haha, eh ja..die vond ik echt alles behalve leuk Haha!

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:58

IK ben daar nu 2 x geweest en ga in de mei en in de zomer weer..

Ik vind het daar wel gaaf, maar ik denk inderdaad dat het verschilt per week..

Ook ligt het er natuurlijk aan wat voor mensen er zijn, maar die 2x dat ik er was kon ik het erg goed met iedereen vinden..

Ik had ook leuke pony's dus dan is het ook wel leuk, leuke buitenritten gehad..

Het enigste was ik vreselijk vind is dat als je je pony naar het weiland moet brengen, ( ligt er aan wel weiland ze heen moeten ) dat zooo ver lopen was...
Maja, met een mp3 mee is dat zo opgelost Lachen Tong uitsteken

Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:41

de bongerd is iig wel een stuk positiever geworden sinds Johan en Karin de baas zijn!
vroeger had ik het je idd niet aangeraden...enige minpunt nu is de ROOKVRIJE kantine....s' zomers niet zo erg.....maar van de winter echt niet leuk meer zo koud hahaha!!

Iig veel plezier

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 14:15

Hert0g schreef:
hmm..
't klinkt niet echt positief allemaal..
Ik ga er in mei heen..
Hopelijk wordt het wel leuk Ach gut

Welke ***fjord? Bjorn? Tong uitsteken


x Manon


Dat beest heette Fjordy en ik kon er gewoon echt niet mee overweg. (met ruzie met instructice erover) Maar van de 3x waren er 2x echt helemaal geweldig Haha!

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:43

whaaaaaaa de bongerd met instructeurs zonder diploma's of is dat nu eindelijk eens veranderd sorry maar ik zou er niet heengaan zou wel gezellig kunnen zijn maar of je er ook iets zaleren vraag ik mij af of is dit ook verbeterd want dan wil ik dat graag horen want dan zijn de dingen die ik weet eindelijk verleden tijd en dat zou voor de manege zeker een verbetering zijn

groetjes bren

Marjet90
Berichten: 347
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Utrecht

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:59

jeeej, nog meer bjornfans!! Kben ook 3 keer op de bongerd geweest, waarvan ik 2 keer bjorn als pony had. (ik vond hem dus helemaal niet sloom Knipoog )(1e keer zat ik op tycoon, ook egt een superbraaf beestje.....)
Ik vond het erg leuk, maar ben ook altijd met vriendinnen gegaan. De lessen zijn inderdaad niet geweldg, maar het was wel gezellig met nachtspellen en gewoon superveel met paarden bezig zijn.....
Ik weet niet hoe het er is met je eigen pony, maar ik moestvroeger wel altijd huilen als ik weer weg moest.... Tong uitsteken


tip: er zijn daar wel vreselijk veel vliegen en horzels, dus neem veel vliegenspray mee...... (en zet je naam in je spullen, er wordt wel veel gejat, omdat je je cap enz bij elkaar moet leggen en je zo nog wel eens de verkeerde kan pakken, met opzet of niet...)

Als je gaat, wens ik je superveel plezier!!!!!!
groetjes!

casjuh

Berichten: 760
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 22:47

remsy schreef:
whaaaaaaa de bongerd met instructeurs zonder diploma's of is dat nu eindelijk eens veranderd sorry maar ik zou er niet heengaan zou wel gezellig kunnen zijn maar of je er ook iets zaleren vraag ik mij af of is dit ook verbeterd want dan wil ik dat graag horen want dan zijn de dingen die ik weet eindelijk verleden tijd en dat zou voor de manege zeker een verbetering zijn

groetjes bren


Oh, dus omdat iemand geen diploma's heeft voor instructeur/instructrise kan hij/zij geen les geven?! Vind dit wel heel erg raar klinken. En já volgens mij hebben ze nu wel hun diploma's gehaald (paar jaar geleden al geloof ik...) Anyway, ik vind ze op een leuke prettige manier lesgeven, alleen jammer dat er veel paarden in 1 les zitten. Zo kan de aandacht niet optimaal verdeeld worden... Voor de rest vind ik ze het super doen!

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 22:55

casjuh schreef:
remsy schreef:
whaaaaaaa de bongerd met instructeurs zonder diploma's of is dat nu eindelijk eens veranderd sorry maar ik zou er niet heengaan zou wel gezellig kunnen zijn maar of je er ook iets zaleren vraag ik mij af of is dit ook verbeterd want dan wil ik dat graag horen want dan zijn de dingen die ik weet eindelijk verleden tijd en dat zou voor de manege zeker een verbetering zijn

groetjes bren


Oh, dus omdat iemand geen diploma's heeft voor instructeur/instructrise kan hij/zij geen les geven?! Vind dit wel heel erg raar klinken. En já volgens mij hebben ze nu wel hun diploma's gehaald (paar jaar geleden al geloof ik...) Anyway, ik vind ze op een leuke prettige manier lesgeven, alleen jammer dat er veel paarden in 1 les zitten. Zo kan de aandacht niet optimaal verdeeld worden... Voor de rest vind ik ze het super doen!


dat heb ik niet gezegd maar officieel mag dit dus helemaal niet op een manege lesgeven zonder diploma's vandaar en er hebben daar mensen gesolliciteerd (is ook al jaren geleden hoor vandaar dat ik ook zei dat ik hoopte dat het verbeterd was)met diploma's en werden niet aangenomen omdat ze dan teveel van de mensen vroegen??? je gaat naar een manege om er toch ook iets te leren lijkt me

groetjes

casjuh

Berichten: 760
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 08:24

Citaat:

dat heb ik niet gezegd maar officieel mag dit dus helemaal niet op een manege lesgeven zonder diploma's vandaar en er hebben daar mensen gesolliciteerd (is ook al jaren geleden hoor vandaar dat ik ook zei dat ik hoopte dat het verbeterd was)met diploma's en werden niet aangenomen omdat ze dan teveel van de mensen vroegen??? je gaat naar een manege om er toch ook iets te leren lijkt me

groetjes


sorry, maar het kwam echt zo bot over op mij Lachen
Officieel mag dat inderdaad niet nee en je gaat zeker naar een manege om iets te leren inderdaad. Maar volgens mij leer je meer van iemand die al jaren met paarden werkt dan iemand die net een instructeursdiploma heeft gehad.

xManon_

Berichten: 6641
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:00

Heeft iemand nog ervaringen bij De BongerD?

x Manon

Ik ga over 11 daagjes naar de Bongerd *LOL*

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:45

Lang, lang geleden Haha! ben ik er op ponykamp geweest (ik reed er ook wekelijks en wegens heimwee vonden mijn ouders het wel zo handig dat ik in de buurt zou blijven Clown ). Ik heb het er toen zo naar mijn zin gehad (was samen met een vriendinnetje) dat ik de hele week geen last heb gehad van heimwee (en dat zegt vaak wel iets Haha! ).

Inmiddels heb ik er al 5 jaar niet meer gereden (ben er sinds die tijd nog drie keer geweest) omdat ik nu met mijn eigen pony bij een rijvereniging rijd maar in het bos komen wij nog regelmatig groepen tegen van de bongerd en die hebben er geloof ik altijd wel lol in (helemaal de ponykampgroepen).

Ook heb ik gehoord (en zelf gezien) dat het nogal wat verbeterd is sinds de dochter de hele boel overgenomen heeft.

jaanster
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-04-05
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:22

Ze zeggen toch dat je op de bongerd ook mag vrij mag rijden op hun prive 10 hectare land? Krijg je daar in het kamp ook echt de tijd voor, of wordt dat ook echt toegestaan?

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Re: ponykamp de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:09

Tussen de programma's door heb je daar wel tijd voor. Maar reken niet op meer dan 1x per dag. De eerste dagen mag je ook alleen maar stappen en draven buiten (opzich logisch).