wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburgh??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburgh??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 20:29

Ik wil bij Duinmanege de poelenburgh op instructiekamp, maar wil graag jullie ervaringen horen...! Haha!
Hoe is het daar? Leuke paarden? Niveau van de paarden/pony's? Hoeveel uur per dag rijden? Goede instructie? Met hoevelen in een les? Ook priveles? Springen en dressuur of ook alleen dressuurles mogelijk?
Ik hoop op velen reacties Haha! Alvast bedankt!

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:53

Vriendin van me is er een keer geweest met eigen paard zei dat het heel gezellig was veel buitenritten.

Pegasus4ever

Berichten: 515
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Purmerend

Re: wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:12

Ik rij nu op poelenburgh zowat 3 jaar, en het is en toffe manege.
Ik heb nog nooit met een instructiekamp meegedaan maar de manege ken ik wel Clown
Er zijn paarden in allerlei soorten en maten en niveau's.
ik zet straks nog wat info neer

http://www.poelenburgh.nl

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Re: wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 16:22

lovelynutia, dan is ze denk ik op gewoon ruiterkamp geweest, want bij de instructiekampen, krijg je voornamelijk les... je kan wel een keer een buitenrit maken, maar het gaat er echt om dat je iets leer enz.. (tenminste dat hebben ze mij gemaild)

Pegasus4ever

Berichten: 515
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Purmerend

Re: wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:03

hoi ben ik weer...
Zoals ik al zei ben ik nog nooit op instructiekamp gegaan maar er word wel goed lesgegeven.
Ja en de paarden worden goed verzorgd, staan allemaal in bozen, ieder heeft zijn eigen hoofdstel en zadel enz + poetzakje.
De manege heeft 5 sterren bij de FNRS (het hoogst).
ja en als je nog wat meer wil weten zeg het maar Haha!

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Re: wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 22:08

Pegasus4ever schreef:
hoi ben ik weer...
Zoals ik al zei ben ik nog nooit op instructiekamp gegaan maar er word wel goed lesgegeven.
Ja en de paarden worden goed verzorgd, staan allemaal in bozen, ieder heeft zijn eigen hoofdstel en zadel enz + poetzakje.
De manege heeft 5 sterren bij de FNRS (het hoogst).
ja en als je nog wat meer wil weten zeg het maar Haha!


Fijn dat er goed les gegeven wordt, dat vind ik wel belangrijk.
Hoe zijn de paarden daar? Kunnen die ook wel wat, zoals wijken, nageefelijk lopen e.d. ?

Pegasus4ever

Berichten: 515
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Purmerend

Re: wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:38

magic1 schreef:
Pegasus4ever schreef:
hoi ben ik weer...
Zoals ik al zei ben ik nog nooit op instructiekamp gegaan maar er word wel goed lesgegeven.
Ja en de paarden worden goed verzorgd, staan allemaal in bozen, ieder heeft zijn eigen hoofdstel en zadel enz + poetzakje.
De manege heeft 5 sterren bij de FNRS (het hoogst).
ja en als je nog wat meer wil weten zeg het maar Haha!


Fijn dat er goed les gegeven wordt, dat vind ik wel belangrijk.
Hoe zijn de paarden daar? Kunnen die ook wel wat, zoals wijken, nageefelijk lopen e.d. ?


Ja zeker! Er zijn een heleboel paarden die dat kunnen. Sommige wat makkelijker dan de andere. Haha!

Ferroowtje

Berichten: 1247
Geregistreerd: 18-10-04
Woonplaats: Eefde & Groenekan

Re: wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:25

Welke leeftijden komen meedoen aan zo'n instructiekamp? rijden er veel mensen met een eigen paard? wordt er ook wedstrijdgericht lesgegeven?
kort samengevat: gewoon wat meer info over het instructiekamp zelf als het kan Haha!

Anoniem

Re: wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 12:22

Heb twee jaar geleden een aantal weekjes de ponykampen en ook een instructieweek begeleid. Gaf zelf geen les hoor. Mijn mening is dat er super goed les gegeven wordt, de meiden/jongens die aan de instructieweekenden/weken meedoen zijn super gemotiveerd, er wordt met video een les opgenomen daarna behandeld. De instructie is super, op alle niveau's . Er zijn veel verschillende manege paarden, pony's, van superbeginnend tot.... Als je dus zonder eigen paard meedoet, hoef je je geen zorgen te maken dat je een afgestompt paard onder je krijgt.
Deze manege verdient echt waar vijf sterren. Er heerst wel een klein beetje kaksfeer, daar moet je maar doorheen kijken. Ze proberen dat wel te vermijden door de manege en pensionpaarden door elkaar heen te zetten.

jaanster
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-04-05
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:45

fretje schreef:
Heb twee jaar geleden een aantal weekjes de ponykampen en ook een instructieweek begeleid. Gaf zelf geen les hoor. Mijn mening is dat er super goed les gegeven wordt, de meiden/jongens die aan de instructieweekenden/weken meedoen zijn super gemotiveerd, er wordt met video een les opgenomen daarna behandeld. De instructie is super, op alle niveau's . Er zijn veel verschillende manege paarden, pony's, van superbeginnend tot.... Als je dus zonder eigen paard meedoet, hoef je je geen zorgen te maken dat je een afgestompt paard onder je krijgt.
Deze manege verdient echt waar vijf sterren. Er heerst wel een klein beetje kaksfeer, daar moet je maar doorheen kijken. Ze proberen dat wel te vermijden door de manege en pensionpaarden door elkaar heen te zetten.


De manege zal vast wel heel goed zijn, maar het ponykamp vond ik dus totaal niet leuk en gezellig en ik was blij toen ik weer weg mocht

Ferroowtje

Berichten: 1247
Geregistreerd: 18-10-04
Woonplaats: Eefde & Groenekan

Re: wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:10

Beetje wisselende ervaringen dus?
En iemand enig idee hoe hoog de gemiddelde leeftijd is van de instructie kampen?

JoJz

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:22

Ik rij zelf al zo'n 8 jaar bij poelenburgh en het is gewoon een supergezellige manege!! Ik ben er 1 keer op ponykamp geweest en dat was gewoon heel erg geslaagd! De gemiddelde leeftijd van de instructiekampen ligt geloof ik wel vrij hoog. Ik ben zelf 20 en ook van plan om binnenkort eens een instructiekamp te volgen, want je leert er gewoon ontzettend veel van en er wordt zeer goed les gegeven!!
Wat betreft de paarden: Het blijven manegepaarden, maar er zitten er een hoop tussen die gewoon heel veel kunnen, maar ze proberen de meeste ruiters wel eerst uit.. Maar als je een beetje doorzet doen ze alles voor je!!

pony

Berichten: 281
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:47

hallo,
mijn dochter gaat in de eerste week van de grote vakantie voor het eerst naar het instuctieponykamp, zij komt dan met eigen pony.
ben ook benieuwd naar de ervaringen van anderen.
ik las dat de gemiddelde leeftijd vrij hoog is, mijn dochter is 9 jaar.

Lisanne_Kees

Berichten: 611
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Enkhuizen

Re: wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 08:05

jaanster schreef:

De manege zal vast wel heel goed zijn, maar het ponykamp vond ik dus totaal niet leuk en gezellig en ik was blij toen ik weer weg mocht


Ja dat had ik dus ook Bloos

Lisanne_Kees

Berichten: 611
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Enkhuizen

Re: wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 08:07

jaanster schreef:

De manege zal vast wel heel goed zijn, maar het ponykamp vond ik dus totaal niet leuk en gezellig en ik was blij toen ik weer weg mocht



Dat komt me bekend voor, ik vond het echt totaal niet gezellig daar... Maarja smaken verschillen Clown

Lisanne_Kees

Berichten: 611
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Enkhuizen

Re: wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 08:09

Uhm,,,me computer doet een beetjee vaag Clown dus kijk me niet raar aan als er 2/3 dezelfde berichtjes staan Tong uitsteken!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 11:38

De leeftijd valt best mee hoor! Tenminste, dat ik wat ik heb gezien vorige zomer.
Ik heb er een half jaar stage gelopen, en de gemiddelde leeftijd in de instructieweekenden ligt inderdaad wat hoger, maar met de instructieweken is het gewoon 'ponykampleeftijd' zegmaar. veel tussen de 8 en 16 jaar.

grappig dat iemand er een 'kaksfeer' vind hangen, dat heb ik totaal niet gemerkt Haha!, maar het is net wat je gewend ben denk ik.

Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: wie ervaring met instructiekamp bij manege de poelenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:40

Ik ben daar op ponykamp geweest (niet instructiekamp dus), maar dat vond ik helemaal geweldig. Ze hebben twee slaapzalen en deelden het in naar leeftijd, dus wij lagen met de 15/16/17 jarigen samen, wat heel gezellig was. Er sliep wel een leidster bij, maar aangezien die zelf nog maar voor in de 20 was mochten we heel veel. De lessen werden heel goed ingedeeld naar niveau en ze hebben er hele goede paarden rondlopen. Net zoals fretje zegt, je hoeft niet bang te zijn voor een afgestompt paard.
Wij hebben met kamp wel een paar buitenritten gemaakt, maar die vond ik persoonlijk niet heel bijzonder (heb thuis ook bos en strand binnen handbereik) maar kan me voorstellen dat het voor mensen die op de hei wonen leuk is om eens naar het strand te gaan.
Ik vond er totaal geen 'kaksfeer' hangen. Mensen gingen gewoon leuk met elkaar om en niemand was te beroerd om een ander te helpen. Ik denk dat het ook wel van je kampgenootjes afhangt...