hoe red ik mijn lievelingspaard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Help! Belangrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:16

lailapri schreef:
hoe groot etc. ik wil mis wel een bod doen (voor gezelschap paard)



kan je hier niks mee?

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 15:48

Bedankt iedereen. Ik ben gister gaan rijden en...Senda is beter! Ik wil jullie bedanken voor jullie hulp en steun. Groetjes Danielle.

_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:48

Echt waar? Super relaxt!!! Ik ben vandaag ook geweest maar ben vergeten even te gaan kijken Bloos

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 20:54

Ja ja echt waar! Relaxd he?

Lisett_

Berichten: 1236
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:42

Je wilde dat het paardje een goed leven kreeg en dan wil iemand misschien wel een bod doen (later heeft iemand je er nog aan geherinnerd), en dan reargeer je gewoon niet. Wilde je dat beestje nou helpen of niet? Nou ja gelukkig is ze weer beter..!

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Help! Belangrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:00

lailapri schreef:
hoe groot etc. ik wil mis wel een bod doen (voor gezelschap paard)


Hier had ik toch ff op gereageerd hoor Ja Als ie al een paar keer kreupel geweest is kan dit zeker nog eens voorkomen en niet iedere manegebaas heeft zoveel geduld hoor

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:54

Hlloo0wtJs..

Bij ons op de manege stond ook een pony genaamd Sunny-Boy, hij was ook nog maar 5 of 6, en hij is ook naar de slacht gegaan. Omdat hij veel te vaak kreupel was. Iedereen mist hem ontzettend, maar in ons achterhoofd weten wij allemaal dat het veel beter is voor hem. Ik weet dat het moeilijk is, maar onthou.. verplaats je in het paard: wat
zou jij dan willen? Leven met heel veel pijn? Als het ondragelijk is wil
jij er toch ook liever mee ophouden?! Ik bedoel dit niet gemeen hoor Bloos Ik hoop dat het goed blijft gaan met dat paardje zodat hij
niet eindigt als onze geliefde Sunny-Boy! Verdrietig

Want ik weet hoe het is als je paardje kreupel is. Mijn verzorgpaard
staat nu al 9 maanden stil. Ze moest van de dierenarts op rust omdat
ze kreupel liep. Maar nu mogen we weer gaan opbouwen gelukkig ! Haha!

Veel Suc-6 en geluk!

Groetjes XxX Debbie & Shiva

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 18:26

Ja ik geef natuurlijk veel om het beestje Boos! !
Ik zeg nogmaals: Ze is beter! Cool Dus z e h o e f t n i e t w e g ! o k e?

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 18:28

In ieder geval: Ze is ong 1.38, staat op manege Cahama in Nuenen. Maar het heeft nu toch geen zin meer, denk niet dat ze haar verkopen. En ik wil ook niet meer dat ze weg gaat, is ze beter, en dan ben ik haar nog kwijt Huilen

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:21

dniiellee schreef:
In ieder geval: Ze is ong 1.38, staat op manege Cahama in Nuenen. Maar het heeft nu toch geen zin meer, denk niet dat ze haar verkopen. En ik wil ook niet meer dat ze weg gaat, is ze beter, en dan ben ik haar nog kwijt Huilen


jah het is fijn dat ze weer beter is, maar wat als het wel weer gebeurt en de eigenaar haar nu écht weg wil hebben, wattan?
je hebt nu een goed bod van iemand, als ze daar heen gaat heeft ze zowiezo een goed leven!
maja tuurlijk eigen keuze
en nogmaals fijn dat ze beter is Ja

Vrouw1515
Berichten: 227
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 07:18

dniiellee schreef:
Ja ik geef natuurlijk veel om het beestje Boos! !
Ik zeg nogmaals: Ze is beter! Cool Dus z e h o e f t n i e t w e g ! o k e?



Sorry dniiellee....maar voor hoelang is ze beter ? Beetje kort door de bocht om te denken dat nu alles over is en er geen "gevaar" meer dreigt.
Als ze al een jaar in de wei heeft gelopen...weinig manege's die ze die tijd gunnen hoor. Dus sluit me aan bij vorige berichten, en misschien toch eens op zoek gaan naar een huis waar ze wellicht niet zo heel erg hard hoeft te werken.

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 15:51

Maakt niet uit hoor Haha! Ze is nu ong een maand beter...Ze willen haar niet weg doen (denk ik) want ze is een hele leerzame pony.
Groetjes Danielle

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:56

Hi!

Ik zou niet al te veel hopen! Want het kan elk moment weer fout gaan, als de benen een zwak punt zijn, dan zal dat wel altijd zo blijven. Ik hoop natuurlijk dat alles goed blijft gaan, maar verheug je niet teveel, des te minder is de teleurstelling als het fout gaat... Ach gut

En ben juist blij als ze een goed huis krijgt, waar ze veel minder werk hoeft te verzetten.. Dat zou veel beter voor haar zijn...

En ik bedoelde mijn vorige bericht niet boos! Knipoog

Groetjes XxX Debbie & Shiva XxX

Mnique
Berichten: 299
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: Helmond

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 14:43

Heej Danielle,

Woensdag was ze blijkbaar weer een beetje kreupel, vandaag gaan we haar ff loslate om te kijke hoe 't is.
Maar ook al is het nu weer goed weet je ook niet voor hoelang....
Maar je ziet vanavond wel of ze weer heeft gelopen.

Groetjes

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 16:13

Huilen Nee niet weer...Sorry wil je het alsjeblieft morgen hier op zetten...Ik ben er vanavond niet..

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 17:13

ik heb het ook meegemaakt, steeds kreupel, weer ietsje bter weer kreupel enz. 4 jaar lang... uiteindelijk is ze ingeslapen (toen ik op vakantie was...) ik heb er lang geen vrede mee gehad, maar nu weet ik dat het toch maar beter is zo.. Verdrietig

groetjes manon

Mnique
Berichten: 299
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: Helmond

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:03

HeeJ,

Ja ze is weer kreupel al sinds zaterdag. 'T was niet zo heel erg maar toch niet goed genoeg...

'T zou idd miss beter zijn als ze word ingeslapen, maar 't lijkt niet echt alsof ze pijn heeft. Ze komt altijd heel vrolijk en gelukkig over eigenlijk. En op onze manege gaan ze volgens mij naar de slacht i.p.v. dat ze worden ingeslapen Verdrietig dus daar heb je dan weer geen vrede mee.
'K denk trouwens dat de eigenaar haar trouwens zoiezo voorlopig nog niet weg doet, paar weken terug zei hij nog dat hij het zo'n leuk/mooi paardje vond.

Nouja 'k hoop iig echt dat het uiteindelijk helemaal overgaat, maar eerlijk gezegd heb ik daar niet zo heel veel vertrouwen in. Maar goed je weet maar nooit....

Groetjes en succes
Monique

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 10:48

Huilen Monique bedankt voor de reactie...Denk jij dat dat bod werkt? Misschien kan ze wel beter gezelschapspaardje worden...Echt erg...Ik denk dat ik ga proberen een beetje afstand van haar te houden...voordat ik me nog erger aan haar ga hechten...Maar ik denk dat het voor Pauke nog moeilijker is, want die rijdt er altijd op...
In iedergeval bedankt,
Groetjes Danielle

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:38

Mischien is het wel beter dat ze ingeslapen word! Als ze heel veel pijn heeft is het ook niet fijn!

Misty_day
Berichten: 167
Geregistreerd: 05-03-05
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:54

jij denkt dus dat ze na 1x beter weer helemaal beter is.. als je echt het beste voor haar wil had je wel eerder op het bod van lailapri gereageerdd..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:25

Iedereen die die pony dood wil hebben omdat het beter zo is: al eens aan gedacht dat het werk in de manege gewoon te zwaar voor haar is, en dat ze met licht recreatief werk nog wel een hele tijd een gelukkig leven bij iemand kan hebben? Het ligt er ook aan wat de reden van de kreupelheid is, en of er met aangepast beslag nog wat aan gedaan kan worden.

Verder zijn jullie ook niet eerlijk om de TS de schuld te geven dat de pony er nog steeds staat. Misschien zijn er al eerder mensen geweest voor die pony, en wilde de manegeeigenaar wel de hoofdprijs voor die pony. Zoals al eerder opgenoemd, wil de manege de pony liever houden omdat het zo'n goede leerpony is.

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 16:15

Hallo...sommige denken dat het mijn paard is...Ik kan er ook niet veel aan doen... Verdrietig Maar ja laat maar...Ze word toch niet verkocht (waarschijnlijk), zoals monique zei...Ik wil het wel, maar ik kan ze niet dwingen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:21

Heb je het al gevraagd of je de pony zelf kunt kopen?

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 16:23

Ik kan hem niet kopen...Geen grond, teveel geld, enz. Verdrietig

goldflower

Berichten: 2288
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Westland

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:54

Als de eigenaar de pony alsnog weg wil doen ga dan ff naar de site van www.paardenopvang.nl Maarja meestal willen die stal eigenaars er toch nog wel wat geld voor terug zien,en dan komt de slacht voor hun beter uit.
Tis jammer en zeker als ik hoor dat de pony waarschijnlijk geen pijn heeft,maar gewoon rust nodig heeft.
Denk dat jezelf er nie zoveel aan kan doen helaas,maar link gewoon een x ff naar die site en wie weet kan je de manege eigenaar over halen zodat t diertje toch nog een fijn en relax leventje krijgt.
Of probeer onderling wat geld in te zamelen zodat jullie hem kunnen kopen en dan naar de de paardenopvang kunnen brengen.
Weet dat t moeilijk is maar t zijn iig wat tips hoop dat je er wat aan zult hebben.
Succes ermee Lachen