hoe red ik mijn lievelingspaard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 17:10

Hoi, ik heb iets heel ergs meegemaakt. Mijn lievelingspaardje word waarschijnlijk ingeslapen.. Verdrietig May be zelfs slacht... Huilen Ze is nog maar 5 ofzo. Ze is kreupel, alweer een maand ofzo. Ze was eerst een jaar kreupel, en toen werd ze beter. Nou is ze weer kreupel...en nu...(Ze is een manegepony, snap je) word ze waarschijnlijk ingeslapen. Ze proberen haar te verkopen...maarja...bijna niemand koopt een kreupel paard. Willen jullie alsjeblieft tips geven wat ik kan doen om dit te voorkomen dat ze worst word ofzo? Help alsjeblieft Huilen Ach gut
Laatst bijgewerkt door Lielle op 01-03-05 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Re: Help! Belangrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:19

haar kopen??
Of een nieuw baasje zoeken, maar dit lijkt me hele onwaarschijnlijk in 1 dag Scheve mond

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: Help! Belangrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 17:24

Nou het duurt nog wel even hoor...ik zou haar willen kopen, maar ik heb tijdgebrek geen plaats...niet genoeg geld enzo. Verdrietig

Huisvrouw

Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Doorn

Re: Help! Belangrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:48

Je zou het paard zelf kunnen kopen maar ik denk dat je daar spijt van krijgt want als een paard van 5 jaar al zoveel kreupel is geweest zal hij toch veel kwaaltjes hebben/houden. En daar word je helemaal niet blij van!
Heel vervelend voor je dat je lievelingspaardje afgemaakt wordt maar zoals het nu gaat, is het paard ook niet gelukkig, echt waar niet

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Help! Belangrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:41

stel jezelf eerst deze vraag: Lijdt het paard pijn of niet?

Als ze door de kreupelheid dagelijks last van pijn ondervind, niet meer fatsoenlijk kan lopen, elke dag met de pijn leren leven of volgepropt zijn met medicamenten, zou het dan niet beter zijn voor het paard om uit zijn lijden verlost te worden, ipv van de ene koper naar de andere worden heengeslingerd, is het dan niet eerlijker voor het paard om al dat leed te besparen en er maar onmiddelijk een einde aan te maken?

Als het paard alleen pijn ondervind onder het zadel en in de wei pijnloos kan verder leven, kan je misschien iemand vinden die een gezelschapspaardje zoekt.

piggeljay

Berichten: 1997
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: op de plek waar paarden nog naar je zwaaien

Re: Help! Belangrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:51

lieve schat, ik weet hoe erg je dit ongetwijfeld gaat vinden wat ik nu schrijf, maar het is beter zo, je paardje heeft pijn, je paardje zal nooit meer lekker kunnen lopen, en..... in de vrije natuur was hij allang opgegeten door een roofdier.
het is de wet der natuur, het is niet leuk maar wel realiteit, wil je echt het paardje zelf kopen ongeacht of je hem wel of niet kan betalen en stallen?
wat doe je het beestje dan aan ? hij voelt de gehele dag de pijn, en jij?jij bent alleen maar bang een vriend kwijt te raken.
jou vriendschap voor dit beestje is groot, maar in een vriendschap moet je ook los durven laten, en het grootste vriendschappelijke cadeau die je, je paard nu kan geven is hem de vrijheid om pijnloos te worden.
sterkte er mee hij zal altijd een plekje in je hart houden, maar hij zal je juist dankbaar zijn voor het feit dat hij niet meer hoeft.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Help! Belangrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:58

verplaatst naar het verzorgpaardenforum

lailapri

Berichten: 22131
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Help! Belangrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:11

hoe groot etc. ik wil mis wel een bod doen (voor gezelschap paard)

Katuwr

Berichten: 876
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Nuenen

Re: Help! Belangrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:34

Hej,
Ik denk dat je het over Senda hebt?
Ik rijd namenlijk op dezelfde manege..
Maar Senda heeft een beetje scheve benen, en loopt daarom vaak kreupel.
Ze stelt zich ook vaak genoeg aan omdat ze dan weer op stal gezet wordt,
maar meestal is het wel echt kreupel zijn.
Ik heb er zelf ook best vaak op gereden (voordat ze een jaar in de wei werd gezet) dus ik vind het zelf ook heel jammer,
maar ik wil niet gemeen overkomen ofzo..
Maar ik denk dat je er toch niet veel aan kunt doen, en als je op een manege rijdt krijg je dat soort dingen gewoon heel snel.
Je komt er wel overheen, bij mij zijn er ook vaak genoeg lievenlingspony's van mij weggegaan, en daar kom je wel overheen..
Ik wil niet zeggen dat je het niet jammer mag vinden of verdrietig om mag zijn, want natuurlijk ben je dat, dat snap ik echt heel goed.
Maar het is toch minder erg dan dat het je eigen paard is..
En je vindt wel een ander leuk beestje om op te rijden.

Ikkem
Berichten: 83
Geregistreerd: 06-10-03

Re: Help! Belangrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:43

Ik snap dat je je rot voelt, maar toch als het paardje pijn heeft is dit misschien toch het beste.
En naar de slacht....ze zal geen vervelendere dood hebben als dat ze ingeslapen wordt (als het goed is) het is alleen voor jezelf een vervelend en raar idee.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Help! Belangrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:45

Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je het niet leuk vind hoe het nu gaat.. Maar als ze nou pijn lijdt, dat wil je toch ook niet?? Het lijkt mij ook niet echt gezond dat een paard van 5 zo vaak kreupel is..

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Re: Help! Belangrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:21

Ik denk dat je er niets aan kan doen.. alleen zelf iemand zoeken die het paard wilt kopen..
Maar je moet er ook aan denken wat beter is voor het paard zelf..

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Help! Belangrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 00:04

als je van dat paard houdt laat je dr geen pijn lijden
en ik weet ook het is heel moeilijk maarja jij wilt toch het beste voor dat pard ofniet?? dan laat je dr geen pijn lijden

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Help! Belangrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 10:53

Zoek een goed baasje! En er zijn ZEKER wél mensen die een kreupel paard kopen! Zo is onze KWPN merrie voor 1500 weggegaan zij was ook kreupel een paar maanden.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Help! Belangrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 10:54

xKatleentjex schreef:
stel jezelf eerst deze vraag: Lijdt het paard pijn of niet?

Als ze door de kreupelheid dagelijks last van pijn ondervind, niet meer fatsoenlijk kan lopen, elke dag met de pijn leren leven of volgepropt zijn met medicamenten, zou het dan niet beter zijn voor het paard om uit zijn lijden verlost te worden, ipv van de ene koper naar de andere worden heengeslingerd, is het dan niet eerlijker voor het paard om al dat leed te besparen en er maar onmiddelijk een einde aan te maken?

Als het paard alleen pijn ondervind onder het zadel en in de wei pijnloos kan verder leven, kan je misschien iemand vinden die een gezelschapspaardje zoekt.

Helemaal mee eens

succes

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: Help! Belangrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 16:55

katuwr,, ja senda ja. Het is gewoon zo'n kuef beestje...Hoe heet jij trouwens? En wanneer rijd je...Nou ik heb wel goed nieuws! Het gaat al wat beter met haar...maarja, ik verwacht het ergste, kan het nooit tegenvallen. Knipoog

_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:49

Hoi, hebben we het over manege cahama? En katuwr: ben jij Karin? Zoja ik ben Wieke. Ik wist neit dat er mensen van onze manege op bokt zaten...

Senda mag echt niet dood! Ik wist helemaal neit dat ze weg moest.

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 13:45

Het is niet zeker hoor dat ze dood gaat...En ik hoop het natuurlijk niet. Weet niet wat ik zonder haar moet...Wanneer rij jij? Wie is jou lieveling?

_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 22:09

Ik rij zaterdag van 10 tot 11 en soms woensdag van 7 tot 8 en ook soms nog wel een paar andere lessen (is nogal verschillend want ik heb ook een verzorg pony, maar ik rij al iig altijd zaterdag van 10 tot 11) Ik rij veel op Shadow. Rij jij vrijdag?

jen_iis

Berichten: 602
Geregistreerd: 13-01-05
Woonplaats: linschoten

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 22:17

dniiellee schreef:
Hoi, ik heb iets heel ergs meegemaakt. Mijn lievelingspaardje word waarschijnlijk ingeslapen.. Verdrietig May be zelfs slacht... Huilen Ze is nog maar 5 ofzo. Ze is kreupel, alweer een maand ofzo. Ze was eerst een jaar kreupel, en toen werd ze beter. Nou is ze weer kreupel...en nu...(Ze is een manegepony, snap je) word ze waarschijnlijk ingeslapen. Ze proberen haar te verkopen...maarja...bijna niemand koopt een kreupel paard. Willen jullie alsjeblieft tips geven wat ik kan doen om dit te voorkomen dat ze worst word ofzo? Help alsjeblieft Huilen Ach gut



hoe heet ze? ik ken ook een pony die verkocht is .. (manege pony) en die werd ook heel vaak kreupel. dat komt dan doordat de botten niet goed op elkaar geplaatst zijn.. Verdrietig

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 17:40

Ze heet senda. Haha!
Ik rij vrijdag 6 tot 7...
Knipoog Shadow? Ah is wel lief paardje...wel af en toe ondeugend he? Tong uitsteken
Maarja dat moet kunnen he...

hexodrien

Berichten: 532
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Breda

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:50

Misschien kun je foto's laten maken van de benen dan weet je wat er aan de hand is, als je de kosten deelt met een paar andere manege ruiters die ook gek op haar zijn dan vallen de kosten wel mee. Of anders naar een rusthuis voor paarden als ze op de wei geen pijn heeft. Je hebt stichting t Olde manegepeerd, die verzorgen paarden die niet meer in de les kunnen. Eigenlijk alleen bejaarde paarden maar misschien maken ze een uitzondering. Sterkte ermee

_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:12

Ik hou van ondeugende pony's Haha! Ik vind heet leuk als een pony bokt en ik hem aan moet pakkken enzo. Maar heb je nog iets over Senda???

_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:45

...gehoord?

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: hoe red ik mijn lievelingspaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 16:44

Nee...helaas niet. Maar ik ga vandaag rijden. Zou eens kijken hoe het gaat!