psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snoortje
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-05-02

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:09

Ahhhhhhhhhh Echt jeugdsentiment.

Ik heb ook zo'n 12 jaar bij Joke gereden. Begonnen op Hans en via diverse andere paarden op Bonny terecht gekomen. Maar Carlo bleef mijn favoriet. Die is inmiddels overleden. gelukkig, wat was dat paard er slecht aan toe denk ik achteraf.............
Angela leeft nog. Ik heb een tijdje terug nog eens contact gehad met Sandra daar heb ik nog even mee staan kletsen over die goeie ouwe tijd.
Ik heb ook nog een jaar of 2 daar lesgegeven. Toen ik daarmee stopte werd me dat ook niet in dank afgenomen.
Tja, de tijd van gezellig heel de vakantie en zaterdagen daar rommelen is allang voorbij heb ik het idee.
Toch heb ik er een leuke tijd gehad. Vooral met Nathaly, Esther, Twan enz.
Nathaly is overigens mijn schoonzusje! Grappig hoe alles kan lopen.
Ikzelf ben inmiddels enkele jaren geleden overgestapt op westernrijden en voel me hier helemaal in thuis. Toch als ik langs Joke rijd dan bekruipt me toch een onbehaaglijk gevoel. Zo hoort een paard niet te staan. Ookal staan ze buiten, op zo'n klein oppervlak......Ik vind sowiezo dat een paard niet op stal hoort maar dat is mijn persoonlijke mening.
Wel ben ik het met renske eens dat deze paarden kerngezond zijn. En altijd liepen.

Ik wil geen kwaad woord over hun spreken want ik heb er toch het grootste gedeelte van mijn jeugd doorgebracht. En zoals altijd op iedere manege valt wat aan te merken. Ik denk dat ze menig kind waarvan de ouders een modaal tot lager inkomen de kans hebben gegeven om toch te kunnen paardrijden. Tegenwoordig is dit voor velen onbetaalbaar.

angela333

Berichten: 369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: eindhoven

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:31

Ik was toen 7 jaar, dus alweer zo'n 16 jaar geleden.
ik dacht dat de foto erop zetten mislukt was, omdat ik hem niet meteen zag.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 19:53

Angela> Ken ik jou misschien? Is Angela je echte naam?

Snoortje> Wat is jouw naam? Ben best benieud of ik ooit nog les van je gehad heb

Ik zou er idd best nog wel eens langs willen, kriebelt zo af en toe best wel Andere kant, ben er uiteindelijk best banketstaaf weg gegaan, dus zo'n behoefte voel ik nu ook weer niet... Maar idd, Joke en Piet hebben wel de kinderen met minder rijke ouders de kans gegeven om toch te gaan paardrijden!

angela333

Berichten: 369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: eindhoven

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:27

Angela is me echte naam ja.
En ik heb net in je profiel gekeken en ik herkende jou ook ja.
Jij komt bij ons op de praktijk met baruti en de katten.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 23:15

Welke praktijk werk je dan? DK Gestel?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 00:01

leeft angela nog?? wow die was 12 jaar geleden al oud!

en ramses en beauty misty en kitty enzo?

ik ben er weggegaan toen fuurtje/vuurtje er net een jaartje ofzo was en goofy was toen ook net zadelmak gemaakt (door moniek of maaike die 2 zusjes die toen daarna verhuisden en moesten stoppen)

ben benieuwd wie snoortje is, moet ik dan haast ook nog wel kennen

heb trouwens nog veeeeel foto's van alle pony's en nog foto's van Twan, Pascal Karin en ik, was altijd super gezellig daar, en twan zit nu bij een kennis van me in de klas hoorde ik laatst, echt wel leuk om zo eens terug te denken aan die tijd

en idd nu ik ouder en wijzer ben vind ik het ook vreselijk hoe de paarden er daar bij staan

denk bv aan Dodo en flip, alijd maar vastgebonden aan die muur, net zoals bewnno, sientje, lovely en rita die daar met zn 4en op een rij stonden, en eigenlijk alles stond trouwens vast...
maargoed meeste pony's liepen nog in de lessen, dodo liep zelden

vond hem vroeger gaaf, zag laatst een oude foto en nee t is toch niet zo'n dressuurpaard als ik vroeger dacht

heb joke trouwens ooit nog eens met een kinderwagen zien rondlopen ja, bedenk ik me nu! laaaang geleden in t city centrum

de scanner doet het niet, maar als ie het weer doet zal ik eens wat oude foto's inscannen! heb ze laatst met veel plezier terug zitten kijken alleen schrok ik er wel van hoe carlo eruit zag, zo hoekig en mager enz....maar aan de andere kant, zelden was er een pony kreupel en bijna altijd stond alles buiten, dat is ook zeker wel wat waard! ken zat 'luxe' manege's waar de paarden 1x per week een uurtje de wei in mogen, of soms zelfs helemaal niet buiten komen!

en dat je als beginner in een groep werd gezet en maar moest zien hoe je meekwam heeft trouwens ook zn voordelen gehad als ik zie hoe snel ik alles onder de knie had(en andere nieuwelingen trouwens ook!) en als ik dan kijk hoelang beginnertjes in een beginnersles op een laag niveau blijven rondhobbelen...

oke het was er niet perfect, maar heb er echt een geweldige tijd gehad zou eigenlijk best wel eens langs willen gaan daar....vandaag weer gezien vanaf de snelweg en dan kriebelt het toch wel!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 08:55

Misschien moeten we er eens een meeting van maken Met z'n allen bij de oude manege op bezoek! Ik zal ook eens terug zoeken, heb ook nog wel wat foto's!

Toch denk ik dat de paarden het niet slecht hadden. Ze liepen niet overdreven veel, alleen op zaterdag en stonden veel in de wei. Dat dat een veel te kleine zandvlakte was dat klopt, andere kant, ze hadden wel sociale contacten en konden een stukje rennen. Dodo vond ik idd ook een heel gaaf paard, maar achteraf gezien was dat waarschijnlijk alleen maar omdat het het paard van Joke was Tja, Penny he

Snoortje
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-05-02

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 12:00

Mijn echte naam is Noortje. Ik gaf les voornamelijk op zaterdag maar ik heb vrijwel op alle dagen wel lessen gedraaid.
Ik reed op zaterdag met Nathaly van 11 - 12 en toen dat groepje uiteen ging ben ik naar de dinsdagmiddag gegaan.
Laatst ben ik Ilse nog tegengekomen die reeds op dinsdag bij mij in de groep samen met haar zusje en moeder. Zij heeft ook het nodige meegemaakt daar.
Het schijnt dat Dodo nu ook een lespaard is geworden. Angela rijd overigens niet meer die heeft pensioen gekregen.

Tja met alle respect maar ik ben nu van mening dat die paarden bijna allemaal een kronkel in hun hoofd hadden. Hierdoor hebben we allemaal denk ik wel leren rijden. Die bokken van Sientje en racepartijen van Bonny hebben mij wel leren zitten.

Ik vond het altijd wel heel gezellig. Weten jullie nog die speurtochten in december, de wedstrijd, sinterklaasactiviteit en die bonte avond? Sandra en ik deden toen Abba na, ik moet nog steeds lachen als ik de foto's bekijk.

Het eindeloos roddelen. Hahahahaha tja we waren geen lieverdjes toen.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 16:25

Noortje? Jij hebt toch ook een hele tijd op Sientje gereden? Volgens mij heb ik nog bij jou op zaterdag in de les gereden. Ik heb 4 jaar lang op Angela gereden en ben daarna op Lovely gegaan. Ik kan me je gezicht niet meer helemaal voor de geest halen, maar ik weet vrij zeker dat ik je ken. Grappig joh!

angela333

Berichten: 369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: eindhoven

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:07

Citaat:
Welke praktijk werk je dan? DK Gestel?


Ja bij Dkl Gestel, alweer zo'n 7 jaar (incl. stage).

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 23:47

ja de naam noortje zegt me wel wat, idd sientje moest ik meteen aan denken! en jij ging dan veel om met nathalie die op benno of bonny reed toch?

bij nathalie kan ik me nog wel een gezicht voorstellen maar bij jou niet echt

maike&kim die 2 zusjes zitten trouwens ook hier op bokt heb ze nog weleens gezien op concours

ik ben op woensdagmiddag op Kitty begonnen en toen over gegaan op carlo en op zaterdag gaan rijden, in de les met karin&linda (2 zussen) en janneke(hun nichtje)

jen

Berichten: 3213
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:23

Noortje ken ik ook wel Ik reed op de zaterdag meestal van 3 tot 4 dacht ik. De laatste jaren op carlo daarvoor heb ik altijd op ramses rakker en angela gezeten. Ben begonnen op king. Wij hebben nog een doos vol foto's van bij joke van alle ponys

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 19:22

Noortje, ging jij niet ook veel met Monique om?
Leuk Jen, moet je eens een paar van plaatsen!

Snoortje
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-05-02

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 20:47

Nee ik ging niet met monique om. Wij lagen elkaar niet zo.

Zoals ik al eerder zei is Nathaly inmiddels mijn schoonzusje en zij reed op bonny op het einde.

Ja Renske jou ken ik nog wel en trouwens Gillian en Jennifer ook nog.

Ik vraag me wel af hoe het met dat nieuwe paard is gegaan: Loesje. Ik hoorde van Sandra dat die na 5 jaar nog niet ingereden was. Had Joke geen tijd voor.
Het schijnt dat Marieke er nog steeds lesgeeft en veelvuldig komt.
Ik ben wel benieuwd naar wat jullie allemaal doen op dit moment. Werken? School? Ik heb inmiddels wel begrepen dat bijna iedereen hier een eigen paard heeft.

Ikzelf ben net afgestudeerd aan het HBO-V woon op een flat in centrum Eindhoven en heb ook een eigen paard inmiddels. Ik rijd nu western. Iets heel anders. Heb ik ook opnieuw voor moeten leren paardrijden.

We hebben er denk ik toch allemaal wel een leuke tijd gehad. Veel lol gemaakt. Ik was toen net flink aan het puberen toen wij daar vrijwel dagelijks zaten. We hebben dan ook heel wat gerotzooid daar.
En de wedstrijd ook altijd lachen. Iedereen stressen. Hahahahaha ik maakte me nooit zo druk want Carlo liep toch altijd wel.
Ik kan me nog herrinneren dat ik op Vuurtje reed en die de dag voor de wedstrijd kreupel werd. Ik was natuurlijk de boosdoener dus roddel roddel roddel. Ik moest op Carlo de wedstrijd rijden. Vond ik helemaal niet erg.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 20:54

monique en laura heb ik nog een heeeele tijd mee samengwerkt op manege v dongen waar mn pony en later mn paard(en nog later beide )
Laura heeft ook nog een tijdje een eigen paard gehad samen met iemand anders, helaas is die vrij snel afgemaakt
moniek reed op paarden van de manege-eigenaar en nouja nooit moeite gehad met hun eigenlijk

heb idd inmiddels 3 eigen paarden(en nr 4 die thuis staat is van mn moeder) woon niet meer thuis maar heb mn eigen huisje 15 km verderop, paarden staan wel nog bij mn ouders en verder werk ik, eerst fulltime in de paarden(handelsstallen en springstal, en daarvoor dus de manege) nu alleen nog lesgeven op een manege en wat bijverdienen bij een schoonmaakbedrijf

ga strax eens ff de scanner proberen te maken en wat oude foto's opzoeken

jen

Berichten: 3213
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:24

Ik ben ondertussen alweer 18, zit niet meer op school. Werk alweer anderhalf jaar bij stichting nop (nederlandse opvang papegaai). Heb geen eigen paard maar sinds een aantal maanden wel een om te rijden. Wij (gillian en ik) wonen nog steeds thuis. Gillian heeft wel en eigen paard en werkt nog steeds op manege de korze

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 23:29

Jeetje zeg, dit is echt jeugdsentiment!!!
Wat leuk joh, iedereen die hier komt ken ik gewoon nog!!
Das echt al heel lang geleden dat ik er ben geweest, ben toen niet zo heel leuk weggegaan jammer genoeg...
Aangezien ik toedertijd al op de Korze werkte en Oeds toen als verzorgpaard had, waren er een paar meiden best jaloers en dus kreeg ik in de lessen steeds de volle laag.
Daarom ben ik weggegaan voordat er ruzie ontstond.
Heb daar wel een supertijd gehad hoor, heb daar bijna gewoond

Kennen jullie nog het jaarlijkse wedstrijdweekend??
Wij hebben toen met een groep achttal gereden met allemaal zwemspullen aan kei lachen toen joh!!
En als je voorruiter mocht zijn, wat een eer toen he

Misschien wel leuk om eens bij elkaar te komen!!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 11:26

Echt wel, maar het waren bijna altijd dezelfde die voorruiter waren... En de jaarlijksse wedstrijd, ik heb al die boekjes nog! En de trofeeen ook, alleen de rozetten heb ik weg gedaan, die vielen echt uit elkaar

Ik ben nu 24, heb de opleiding paraveteriniar gedaan maar helaas nooit werk erin kunnen vinden. Ik heb 2 seizoenen in het Land van Ooit gewerkt en werk momenteel in een callcenter. Ben wel druk zoekende naar een nieuwe baan (Nouja, druk, zou nu eigenlijk een soll. brief moeten schrijven ipv een post ) Verder heb ik idd ook een eigen paardje, sinds januari dit jaar dus nog niet zo heel erg lang.

In welk jaar zijn jullie gestopt? Ik ben in '95 gestopt. Heb Vuurtje wel nog gezien, maar niet echt leren kennen en die Loesje bijv daar heb ik zelfs nog nooit van gehoord!

jen

Berichten: 3213
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 13:34

Ik denk dat ik in 99 of 2000 gestopt ben daar. De meeste boekje van die wedstrijden heb ik nog, ben er een par kwijt en alle rozetten en bekers staan nop op mn kast

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 00:16


angela333

Berichten: 369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: eindhoven

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 22:24

Hier weer ff een berichtje. Ten 1e om er voor te zorgen dat we niet helemaal stil vallen .
En ten 2e omdat sommige de foto niet konden zien.
Afbeelding

angela333

Berichten: 369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: eindhoven

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 22:26

Beetje groot, maar wel duidelijk.

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 22:51

Ahh Rita en King en de kont van volgens mij Lovely en Rakkertje
Ik heb ook nog zoveel foto's, heb alleen geen scanner
Kennen jullie trouwens Kitty Eeftink nog?
Die heeft daar ook gereden.
Ze komt nu ook af en toe op bokt onder de naar Homerun volgens mij.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 22:56

Volgens mij zie ik ook nog de konten van Ramses en Beauty

Kitty ken ik nog wel ja, tenminste van naam Stuur d'r de link van dit topic eens joh!

Gillian> Ik heb wel een scanner en je zou toch nog eens bij Jauke komen kijken Is misschien te combineren?

jen

Berichten: 3213
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: psc 't broek ofwel Joke en Piet de Grauw Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:37

Ik kan ook prberen om met mn digitale toestel wat foto's ervan te maken. Alleen moet ik ff vragen waar alle foto's liggen want gillian heeft ze ergens neergelegd