Stal jaspers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiekje

Berichten: 116
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:18

Tjah en dan nog kleine meisjes ook he.
Pony hoeft maar een ruk te geven en loopt los in de bak met dat kind der op.
jah en daarna heb je prive les waar je zowat 2 jaar in rijd en dan mag je een keer naar de groeples.
De prive les is meestal niet alleen maar met zijn 2en of 3en .
groetjes kiekje

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:54

Op mijn tiende en elfde heb ik het heerlijk naar mijn zin gehad op stal jasper, toen reed ik nog in de manegeles en was alles in orde. Tot het moment dat ik twee pensionpony's ging verzorgen en de eigenaren geen winst meer uit mij konden halen. Vanaf dat moment deed ik helemaal niks meer goed en moest ik het ene klusje na het andere doen, anders dreigde ze mij weg te sturen en dat is ook uiteindelijk gebeurd.
Ik moest die dag van haar weer eens de hele boel aan gaan lopen vegen terwijl ik daar geen tijd voor had want ik moest naar huis. Die dag moest ik om 5 uur thuis zijn omdat mijn oma in het ziekenhuis lag en we daar savonds heen zouden gaan. Zij is toen helemaal tegen mij uit dr slof geschoten en heeft me weggestuurd (ik was op dat moment 12 Scheve mond )

Maarja, ik heb ook hele leuke herinneringen aan die tijd. Zo gingen we soms met zn allen daar slapen (toen koste het nog 15 gulden voor een slaapnacht en dan mocht je savonds een heel uur zelf rijden enzo, inmiddels kost zo een nachtje geloof ik een euro of 60 en dan mag je nbog niet eens zelf rijden, alleen aan de hand een paar rondjes stappen Tong uitsteken ) En dat we ons altijd gingen verstoppen met zijn allen, als ze weer eens op zoek waren naar naastlopers voor de lessen waar kiekje het over heeft, dikke lol hadden we altijd Haha!
Maar ik heb het vanaf dag 1 niet eens jammer gevonden dat ik daar weg gestuurd ben, aangezien mijn verzorgpony's een paar weken later toch zouden verhuizen en ik gewoon meeging daarheen (en daar ben ik nu, 5 jaar later nog steeds) Haha!

Groetjes Jarrah IRL Lisette

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:14

Ach ja..........ieder heeft zo z'n eigen ervaring met manege's. Ken het uit mijn omgeving net zo goed. Ik vind bepaalde maneges heel slecht en anderen vinden dezelfde manege geweldig. Ik zou gewoon lekker zelf gaan kijken. Misschien een paar proeflessen om een betere indruk te krijgen nemen en dan zelf beslissen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:18

Persoonlijk sta ik liever op een stal met veel te veel regels dan op een stal zonder................

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:20

regels zijn inderdaad ok als er zoveel mensen rondlopen, maar om nou voor iedere regel een bordje te ontwerpen...gaat me iets te ver! *LOL*

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:23

gijsenkim schreef:
Persoonlijk sta ik liever op een stal met veel te veel regels dan op een stal zonder................

Dit ben ik voor een deel wel met je eens, vooral omdat er ONTZETTEND veel kinderen rondlopen. Maar je moet wel nog een BEETJE vrijheid hebben als je daar komt voor je hobby. Je mag niet even lekker in je neus punniken, want dan moet je het erf gaan vegen. En owee als je je fiets in 'Instructrice Manon' dr fietsenrekje zet, dan barst de hel los en word je een maand geschorst. Je kan ook TE ver gaan met regeltjes Schijnheilig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:24

als je je gewoon aan de regels houd kan er toch niks verkeerd gaan

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:35

gijsenkim schreef:
als je je gewoon aan de regels houd kan er toch niks verkeerd gaan

Dat zou ik ook zeggen als je nog nooit met deze mensen in aanraking bent geweest, maar die verzinnen echt regeltjes waar je bij staat Scheve mond

kiekje

Berichten: 116
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:04

Bijvoorbeeld de regel paard met een halster uit zijn box halen.
Terwijl hun zoon dat niet doet paard rend weg en gaat op ze plaat en huppa je loopt der 1.5 jaar naast en dan naar je toekomen.
Hij is toch scheef kan hij dan niet in de manege lope dan wordt ie wel weer recht.
Als je der op ging viel die alle paarden aan die je tegen kwam.
kiekje

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:28

gijsenkim schreef:
Persoonlijk sta ik liever op een stal met veel te veel regels dan op een stal zonder................


Nou gijsenkim, op deze stal is dat echt ver doorgeslagen. Ik vind regels helemaal niet erg en vind het ook logisch dat ze er zijn maar als overal bordjes boven hangen met bv. mestvork 1, mestvork 2 enz. enz. word je echt wel lichtelijk gestoord.

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:00

lundi schreef:
Kijk maar uit waar je aan begint bij stal jasper!
Als manegeklant zal het nog uit te houden zijn,maar als pensionklant heb je geen leven!
Tuurlijk zijn er op elke stal regels,maar op stal jasper krijg je een heel boekwerk met regels!
Je leert er zelfs hoe je moet vegen en ramen lappen!
Zodra de blaadjes vallen of wer aan de bomen komen,en tegen de kerst en oud en nieuw zou ik maar niet op kantoor verschijnen,dan is de eigenarresse niet te genieten!
Les word gegeven door mensen die amper zelf een L proefje kunnen rijden!
Sorry maar geen goede woorden voor deze stal!
Het enige wat ik moet zeggen dat de paarden netjes verzorgd worden,en de accomodatie er goed en verzorgt bij staan!
Kijk eens verder in de buurt er zijn genoeg maneges waar wel goed les gegeven wordt!


sorry voor de gene die wel daar naar wens rijd.
maar ik ben er helemaal mee eens en dat was nog toen ze net paar jaar bestonden
ik stond daar met twee paarden en een veulen.
iedereen bemoeide zich met andermans paarden, behalve van hun zelf.
nee ik was blij dat ik andere stalling had gevonden.
en les was daar echt van een kind geeft een kind les.
maar gelukkig hebben we nieuwe wedregels, les mag nu alleen door gediplomeerde gegeven worden, anders betaald verzekering de letsels niet meer uit. en kunnen ze het uit hun eigen zak betalen die maneges.
weet er nu alles van wegens ons georganiceerde tochten.
alles hebben we door gesproken met een advocaat wat wel en niet verzekerd word met paarden en letsels.
veel geluk met zoeken naar een leuke manege.

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:16

I_love_noor schreef:
De manege waar ik heb gereden voordat ik mijn paard kreeg was heel leuk. Manege Lequus in nieuw-vennep. www.lequus.nl ofzo ...supersaaie site maar echt een leuke manege


dat was vroeger manege van vader en zoon aldo van gronninger geweest en hete het xantos of zo iets.
en toen heb ik er altijd met plezier gereden.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 08:45

loes-freke schreef:
sorry voor de gene die wel daar naar wens rijd.
maar ik ben er helemaal mee eens en dat was nog toen ze net paar jaar bestonden
ik stond daar met twee paarden en een veulen.
iedereen bemoeide zich met andermans paarden, behalve van hun zelf.
nee ik was blij dat ik andere stalling had gevonden.
en les was daar echt van een kind geeft een kind les.
maar gelukkig hebben we nieuwe wedregels, les mag nu alleen door gediplomeerde gegeven worden, anders betaald verzekering de letsels niet meer uit. en kunnen ze het uit hun eigen zak betalen die maneges.
weet er nu alles van wegens ons georganiceerde tochten.
alles hebben we door gesproken met een advocaat wat wel en niet verzekerd word met paarden en letsels.
veel geluk met zoeken naar een leuke manege.


Ja, jij had dat leuke zwarte paard wat een keer aan de haal ging met het trapje van de kantine *LOL*
EN de appaloosa met veulen toch Verward

Je zult mij niet meer kennen, ik was toen nog maar een kleine smurf

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 08:46

Het mooiste vind ik de vakken in de poetsplaats
Als je paard daar buiten komt krijg je een rode kaart *LOL*
Tja, gelukkig zijn het machines die stokstijf blijven staan.

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 08:54

Taaclover schreef:
Het mooiste vind ik de vakken in de poetsplaats
Als je paard daar buiten komt krijg je een rode kaart *LOL*
Tja, gelukkig zijn het machines die stokstijf blijven staan.


Oh wat erg zeg, en wat gebeurd er als je een rode kaart krijgt?
Moet je dan in je stal poetsen Haha!

Ik heb er 8 jaar gestaan en het altijd naar mn zin gehad, maar toen ze de kruiwagens en mestvorken gingen nummeren vond ik het tijd worden om te vertrekken Haha!

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 18:50

Taaclover schreef:
Ja, jij had dat leuke zwarte paard wat een keer aan de haal ging met het trapje van de kantine *LOL*
EN de appaloosa met veulen toch Verward

Je zult mij niet meer kennen, ik was toen nog maar een kleine smurf


ja dat ben ik.
en ik kan er niemand meer, van toen ik daar stond.

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:45

Mies2 schreef:
Ga jij zo veel geld neer leggen voor iemand die niet eens weet waar die mee bezig is...iemadn met een diploma heeft geleerd hoe je het moet zien en hoe je moet uitleggen hoe het moet, iemand zonder diploma is ook niet verzekerd als jij rijd als jij er dan onder haar les af zou vallen en je breekt wat of erger ben je niet verzekerd.

Groetjes


Hier ben ik het helemaal niet mee eens, ik heb les van iemand die ook geen diploma heeft maar wel jarenlange ervaring op hoog niveau.
Zij geeft beter les dan welke instructeur dan ook op maneges in de omgeving, ik zou geen andere meer willen !!

Gr saskia

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:46

Ik heb ook geen diploma................ maar wel tevreden lesklanten

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:58

gijsenkim schreef:
Ik heb ook geen diploma................ maar wel tevreden lesklanten


En daar gaat het om OK dan!

mien
Berichten: 35
Geregistreerd: 07-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:13

jawel maar je moet wel les krijgen van iemand die dan inderdaad weet waar hij/zij het over heeft
En niet iemand die toevallig op dat moment op stal rond loopt
Verder vind ik heus weld at er ook regels moeten zijn
Maar er moet ook wel gezelligheid zijn.
En dus moeten kinderen na de les ook gezellig nog even wat mogen rondlopen en paardjes poetsen (zonder diploma)
en het is goed dat het erf netjes gehouden wordt. Maar als je dat wilt oden moet je zorgen dat je eigen mensen dat doen en dat de pension klanten hun eigen stal netjes houden en het stukje voor hun stal.
Ik had wel gehoord dat ze daar streng waren maar schrik wel van de verhalen over de bordjes.
En weetje als je zegt een nummer op de kruiwagen en een nummer op de hooivork is nog niet zo'n gek idee. dan heb je altijd een kruiwagen met een hooivork. maar als het dan een keer geruild is is dat op dat moment jammer controleer je s avonds toch gewoon de hele boel.
kom op zeg

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 09:19

Nou laat ze maar niet zien dat kruiwagen 1 op de plaats staat van kruiwagen 4 hoor!!!!
Dan heb je toch een groot probleem,er zal worden uitgezocht wie die kruiwagen verkeerd heeft terug gezet!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:06

Poeh.. klinkt als een stelletje neuroten daar!!

xManon_

Berichten: 6641
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:08

Sorry voor het omhoog halen, als het niet mag doe dan maar een slotje

Als eerste: Ts, ben jij uiteindelijk hier gaan rijden?

Ik heb hier trouwens iemand zien zeggen dat Bidy weg is, nou Bidytje staat er nogsteeds! Ik heb er heel kort verzorgd maar ik heb ongeveerd het zelfde meegemaakt als dit:
Citaat:
Op mijn tiende en elfde heb ik het heerlijk naar mijn zin gehad op stal jasper, toen reed ik nog in de manegeles en was alles in orde. Tot het moment dat ik twee pensionpony's ging verzorgen en de eigenaren geen winst meer uit mij konden halen. Vanaf dat moment deed ik helemaal niks meer goed en moest ik het ene klusje na het andere doen, anders dreigde ze mij weg te sturen en dat is ook uiteindelijk gebeurd.


Ik was dus ook nutteloos geworden, en het is heel raar gelopen allemaal maar waarschijnlijk heeft de eigenaresse vd manege dit gezegd tegen de eigenaresse van Bidy..
Maargoed daar even niet over

Die bordjes zijn idd een beetje overdreven, maar beter alles geordend dan dat de hele stal vol ligt met allemaal rieken omdat niemand weet waar ze moeten oid

Over dat niet gediplomeerd.. ze weten wel wat ze doen(die instructrices) en ze kunnen je prima helpen!! (behalve 1tje dan )

De laatste tijd zijn ze erg veel bezig met paarden kopen en verkopen.. de hele manege begint een beetje vol te staan met allemaal tinkerbellen die braaf meehobbelen.

Ik rij er nogsteeds, en dan echt alleen rijden. De les is altijd nog erg gezellig. Maar ik mis wel het bezig zijn met de paarden, maar ik laat me niet weer als een slaafje behandelen en alles voor die eigenaresse doen(die overigens zelf zowat niks doet, af en toe loopt ze op stal rond.. maar dan commandeerd ze alleen en gaat je VEEGLES geven )
Tjaa, ik blijf hier zolang ik niks anders weet.. als ik een verzorgpaardje kan vinden waaer ik op kan rijden enzo ben ik zo weg bij de manege maar zolang ik niks anders heb ga ik er niet weg. Als ik er weg ga zal het wel moeilijk zijn 1 paardje achter te laten, Ozzie. Al ben ik het wel gewend, ben al eerder een hele lieve pony verloren op de manege

Maargoed, genoeg gezeikt

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:36

VMR -> MV

BailyKarlos

Berichten: 2138
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 22:33

Wat ik hier lees zijn echte BEREN verhalen.
Zo ken ik er nog wel 1.

De dochter van mijn vriendins moeders stiefzus...

Ik heb het altijd super leuk gehad daar als manege klant is het enig.
Leuke activiteiten en intresse in je.

Ik kwam van de verschrikkelijke manege "De meerse ruiters" en was daar zo bang geworden doordat je bijv met een longeerzweep achterna gezeten werd als je paard niet goed genoeg doorliep en waar jonge paarden middenin jou prive les worden gelongeerd en die rennen, bokken en steigeren en daarmoet jij dan vlak langs met als resultaat dat jou altijd zo lieve manege-pony gaat steigeren.
Als de paarden iets verkeerds gedaan hadden (steigeren bokken enz) dan werd je pony door de instructrise gepakt aan 1 teugels en met jou zweep eens even flink in elkaar gemept met jou erop. Dus als resultaat doodsbange pony en ruiter. Bovendien waren de pensionklanten heel arrogant (vaste clubjes waren dat altijd) als je in de poets/spuitplaats stond moesten hun op de beste plek staan enzo en werd ge door ze weggestuurd als lief klein pennymeisje zijnde (er waren ook leuke pensionklanten waar ik dan vriendinnetjes mee was en die met pony en al op zaterdag ochtend voor me deur stond).

Ik ben gestopt omdat mijn lievelingspony was overleden en ik heel erg bang was geworden.


Toen ik bij Stal Jasper opnieuw begon na een halfjaar.
Ben ik zuper opgevangen. Ik had me hele verhaal verteld en ik mocht in een halfgevorde les met brave manege pony's lekker leren weer ontspannen en leuk te rijden.

Ik heb hier veel pony's geleast en ik zat in een super leuke groep. We gingen ook persoonlijk met elkaar om. We zijn met bijna de hele groep hele groep 2 lessen opgeschoven in 2 jaar (van half gevorderd naar gevorderd en ver gevorderd) En ik krijg onder andere les van iemand die de Deurne masterclass gedaan had en zelf Z reed.
Alexsandra.

Toen ik aan mijn 1e paard begon heb ik daar nog 2 maanden gereden, omdat k het zo leuk vond en geen afscheid kon nemen.
Alexsandra heeft mij bijna een jaar les gegeven met mijn eigen paard.

Ze hadden wel regels, maar daar had ik geen problemen mee, want daardoor kan je alleen een mooie accomodatie mooi en geordend houden.

Dat pony stappen mocht je vrijwillig doen en daar kreeg je elk halfuur 1 euro voor.

Verders hielp ik altijd met kleine kinderen helpen met opzadelen.
Ik verzorgde een manegepony.

En ja bij leuke dingen horen ook minder leuke dingen zoals vegen en uitmesten.
Maar dat was meer een vraag dan een eis. En ik deed dat graag.

Verder kwam degene die op kantoor zat (die altijd berijd was op klachten aan te horen te troosten en te helpen) tijdens het "Leasen" (dat betekend dat je een manegepony 1 dag voor jezelf hebt) altijd even door de stallen of naar de bak lopen om te vragen of alles goed gaat en of iedereen het naar zijn zin had.

Ik kan niet anders zeggen dat het een super manege was.
Voor pensionklanten is het niet zo geweldig.
Maja hoe sommige pensioners zich opstellen (met een mentaliteit niks is goed genoeg, voor mij gelden er geen regels enz enz) kan ik begrijpen dat ze zich zo opstellen.

Bovendien, en dat vind ik het allerbelangrijkste, worden de pony's goed behandelt en verzorgt. De pony's en paarden zijn lief (de meeste dan) en ze hebben veel keus: groot, klein, dik, dun, bruin, gevlekt, zwart, schimmel en verschillende rassen en kruisingen.
Ze krijgen in de winter dekens op, ze hebben allen hun eigen poetsspullen, halster, dekje en zweetdeken.
Ze hoeven niet meer dan 2 uur achter elkaar te lopen.
Ze laten zieke en kreupele dieren niet lopen.

Ze brengen een dier niet meteen naar de slacht als die iets heeft.

Bij meerse ruiters is dit helemaal andersom.
Alhoewel het op de nieuwe accomodatie veel beter is geworden.
Maja nu hebben ze een naam hoog te houden.
En al de pony's die vroeger wild en vervelend waren zijn nu hoog bejaard en braaf.
Als zag ik laatst toen ik er weer was (ik rij hier regelmatig wedstrijden met 1 van mijn paarden) een pony flink kreupel in de manege les.


Van stalgenoten(uit hun manege tijd) weet ik dat Léquus ook een leuke manege is. Het is hier kleinschaliger met niet zoveel pony's, maar wel gezellig.

groetjes Danielle