Stal jaspers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyxDomino
Berichten: 162
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:51

Persoonlijk vind ik het een slechte manege!
Je wordt heel erg lang vastgehouden tijdens de lessen, ze geven je niet de vrijheid
om zelf te leren paardrijden.
Ik vind: fouten maken mag en is menselijk! Maar ik heb sterk het gevoel dat dat
op stal Jaspers niet geldt..
Je mag er niks zelf doen totdat je er heel lang rijdt! Hoe moet je het dan goed
leren? Met paarden omgaan leer je niet van regels of geschreven boekjes, dat
moet je zelf ervaren!
Maar dat is mijn mening ;)

hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:43

Wat een verhalen hier zeg. Op de website ziet het er allemaal zo leuk uit :')

sniesie

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-03-04

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:27

Gelukkig hebben we dagelijks minimaal honderd tevreden manegeklanten op stal maar je hebt altijd mensen die niet kunnen aarden. Dat geeft niets, er is gelukkig genoeg keus aan maneges in de omgeving om er een te zoeken die wel bij je past. Wat bij de een past, past bij de ander niet... het balangrijkste is dat je je prettig voelt op de manege waar je rijdt, het is toch je hobby.

Anoniem

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:56

Poeh.. Dagelijks honderd mensen op je stal? Wat 'n fabriek hee...

Moet zeggen dat ik er ook niet warm van loop hoor zo alle ervaringen te lezen :Y) En je zal vast een hoop met een korreltje zout moeten nemen....

daphiena

Berichten: 472
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:47

EAC1996 schreef:
Dat valt wel mee. De meeste rijden zonder en als een pony te sterk in de mond is voor een les, of het hoofd te ver omhoog doet, krijgen ze een Thiedemann. Het is dus alleen zo dat ze die krijgen als ze er een nodig hebben. Waarom wordt er zo over Stal Jasper gezeurd. Het is een prima manege. En echt niet de enige die op deze manier aan de gang gaat. Er zijn genoeg maneges die dat ook doen, de een meer als de ander. Maar wat maakt dat uit.
De paarden zijn hartstikke braaf. Ik rijd nu 6 jaar op Stal Jasper en ben hier 2 keer afgevallen, in de les. Op mijn vorige manege waar ik een jaar reed, viel ik er elke les af en dat was toen ik al kon rijden. Het is dus echt niet zo dat het een slechte manege is.


ik probeer niet te zeggen dat is stal jasper slecht vind hoor ik zeg alleen dat dat mij opviel

LesleyLady

Berichten: 497
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:54

Haha, ik heb leren paardrijden op Stal Jasper dus ken het al jaren, hetzij nu met eigen paarden.

Je kunt veel zeggen over de 'regels', maar in mijn optiek is dit ook nodig als er dagelijks zoveel mensen over de vloer komen. Het is voor iedereen duidelijk en veilig. En sommige verhalen moet je echt met een korreltje zout nemen, want overdrijven is ook een vak blijkt maar weer :Y)

Ik ken weinig maneges in de omgeving waar álle manegepaarden van april tot oktober dagelijks een aantal uur met soortgenoten in de wei staan. En waar ze 's winters in groepen in de paddock lopen, keurig met peesbeschermers. En ik heb al meerdere paarden gezien die een blessure hebben en die meer dan een half jaar de tijd krijgen om te herstellen, in de wei. Ook bezoeken aan de kliniek zijn geen uitzondering voor deze paarden. Er is een maximum gewicht voor de ruiters en iedereen stapt op met een krukje. De paarden staan er keurig bij en krijgen ook genoeg rust tussen de lessen door. Ik vind het een prima manege en als je echt wilt weten hoe het is, moet je een keer komen kijken en geen reacties lezen van mensen die 'toevallig' een sappig verhaal hebben.

En tenslotte, overal is er wel wat. }:0

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:58

dynara schreef:
Gamblex17 schreef:
Toevallig dat ik dit topic tegen kom, ik was er net naar op zoek.

Ik weet verder niks over stal jasper en lees dus graag even mee!

Ik kreeg van de week te horen dat mijn oude pony Whisper, die ik in maart verkocht heb sinds april op deze stal zou staan?

Als er iemand iets meer weet over hem zou die gene mij dan alsjebliefd willen mailen

Nou ik wens je al succes mijn paard heeft er ook even gestaan en is nu opeens van de aardbodem verdwenen.


Dynara, misschien moet je er dan ook bij vertellen dat Telex helemaal niet belastbaar was.
Hij was achter onregelmatig als hij 1 uur op een dag liep.
Dat is niet rendabel voor een manege.
Ze hebben het nog best een tijdje aangekeken.

Hij kwam mager aan op stal maar vertrok met een prima doorvoed buikje.
Als je wilt weten waar hij is, bel ze gewoon op.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:59

AmyxDomino schreef:
Persoonlijk vind ik het een slechte manege!
Je wordt heel erg lang vastgehouden tijdens de lessen, ze geven je niet de vrijheid
om zelf te leren paardrijden.
Ik vind: fouten maken mag en is menselijk! Maar ik heb sterk het gevoel dat dat
op stal Jaspers niet geldt..
Je mag er niks zelf doen totdat je er heel lang rijdt! Hoe moet je het dan goed
leren? Met paarden omgaan leer je niet van regels of geschreven boekjes, dat
moet je zelf ervaren!
Maar dat is mijn mening ;)



Vasthouden?
Je zit alleen in de B lessen vast.
Daarna mag je zelf rijden.
Daarbij mag je juist een verzorgpony nemen om te leren.
Dus ik denk dat je of niet op deze manege geweest bent of uit je duim zuigt.

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:07

Ik heb hier jaaaren gereden (vanaf mn 6e tot mijn 18e en nu nog met enige regelmaat)
en het altijd heerlijk naar mijn zin gehad. Paarden worden prima verzorgd en ik vond de lessen goed.
Het is inderdaad wat groter maar genoeg persoonlijke aandacht. Lessen zijn vaak niet te groot. Zelfs als mn moeder nu nog belt of ik mee kan rijden is dat nooit een probleem en gaat altijd goed.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 02:28

Kelly_Taco schreef:
dynara schreef:
Nou ik wens je al succes mijn paard heeft er ook even gestaan en is nu opeens van de aardbodem verdwenen.


Dynara, misschien moet je er dan ook bij vertellen dat Telex helemaal niet belastbaar was.
Hij was achter onregelmatig als hij 1 uur op een dag liep.
Dat is niet rendabel voor een manege.
Ze hebben het nog best een tijdje aangekeken.

Hij kwam mager aan op stal maar vertrok met een prima doorvoed buikje.
Als je wilt weten waar hij is, bel ze gewoon op.


Ik heb proberen te achter halen waar hij was via de manege eigenaar...
Maar ze weten niet waar ze paarden aan verkopen? nou lekkere manege dat een paard gewoon een nummertje is?
Of hoe werkt dat daar...?

En dat klopt dat Telex achter niet goed was, maar dat was gewoon op te lossen door alles langzaam op te bouwen in de 3 jaar dat ik hem heb gehad is hij alleen in het begin onregelmatig geweest daarna nooit meer.
Omdat ik weet wat eraan was en heb dit ook gewoon eerlijk aan de manege verteld.

Dat hij mager was is bij de persoon gekomen die hem van mijn moeder gekocht heeft, bij ons was hij een en al spier.
Reed hem namelijk dressuurmatig op M niv. en toen ik op dat moment op de manege was gaan kijken had hij niet eens zijn brokken op laat staan zijn hooi en hij zag er niet (zoals ik hem kon) rond uit.
Weet niet hoe hij daarna er nog uit zag maar dat was alleen wat ik zag op die dag.

En nee daar mee wil ik niet zeggen dat ze daar slecht omgaan met de paarden of slecht voeren, maar je snapt wel dat mijn eerste indruk niet al te enthousiast was.

Renaatt92
Berichten: 310
Geregistreerd: 20-05-12

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:44

Ik begrijp sowieso niet dat je je eigen paard aan een manege verkoopt, zeker niet als deze onregelmatig loopt en je het weet! Dat is natuurlijk vragen om problemen.

Ik vind Stal Jasper een goede manege met veel faciliteiten. De regels van de bezems, kruiwagens etc. vind ik alleen maar goed. Zo houdt je het schoon en veilig voor de mensen en paarden.
Ze kijken goed naar de persoon en welk paard erbij past.

chanouk_2000

Berichten: 13
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:28

ik rij nu al 8 jaar op stal jasper en ik heb er al die tijd en nu nog steeds met heel veel plezier gereden. ik ben vroeger toen ik daar nog tijd voor had ook heel vaak hele dagen op stal geweest en heb vele dagponys gedaan, en ik ben nog steeds heel erg tevreden. ik vind dat het allemaal wel meevalt met de regeltjes, en iedereen daar is heel aardig. ponys en paarden staan er goed verzorgt bij en als ze een wondje of iets hebben word dat altijd netjes verzorgt. ook word er rekening gehouden met wat voor paarden je aan kan, en of je niet te groot of zwaar ben voor je paard of pony, ik heb er altijd een fijne tijd gehad en ik ben van plan er nog lang te blijven

Djorf_6
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:35

Stal jasper is in de 11 jaar na dit topic super erg veranderd! Ik rijd hier met plezier en paarden worden netjes verzorgd. Regels zijn overal op een manege en op deze manege is het misschien wat strenger, maar ik heb er nog nooit op mijn donder gekregen dat ik iets verkeerd deed in de 6 jaar dat ik hier rijd.

P.s ik ben het helemaal eens met LoveValdo

talitha_vm
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:14

ik rijd nu al 5 jaar op stal jasper en ik vind het een super leuke stal. het is inderdaad groot maar het is echt niet een fabriek, het is nogsteeds super gezellig met iedereen! de regels vallen heel erg mee en het is toch juist fijn dat je niet zo'n rommelige stal hebt waar alle zadels en hoofdstellen gewoon op de grond slingeren enzo. de paarden worden supergoed verzorgt en als ze zelfs al denken dat een paard iets minder goed loopt dan normaal wordt hij gelijk op stal gezet en krijgt hij rust. de paarden staan zoveel mogelijk op de wei. en dat ze je vasthouden met de A lessen vind ik juist goed. we hebben op stal jasper echt een paar donderstenen maar dat zijn hele kleine ponys dus er kunnen eigenlijk alleen maar kleine kinderen op die niet zo goed kunnen rijden. het is dan toch niet leuk voor die kinderen als de paarden gewoon hun eigen gang gaan en zij daar huilend opzitten ?! en de meeste kinderen vinden het juist fijn dat ze worden vastgehouden, zo kunnen ze eerst kennismaken met het paardrijden. de mensen zijn super aardig en de instructrices zijn hartstikke goed hoor! als je zo graag perfecte mensen wilt ga dan lekker bij anky van grunsven vragen of je les mag pfff he.... het is echt een top stal!! en ja natuurlijk zijn er soms ook dingen die ik anders zou doen, maar geeneen stal is perfect maar ik vind dat stal jasper heel dicht bij perfect komt!!!

zoltan & jimmy de leukste <3

Djorf_6
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:54

talitha_vm schreef:
zoltan & jimmy de leukste <3


Haha grapjas, je bedoeld natuurlijk Tina & Abdulla <3

talitha_vm
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:37

Caitlin_Me schreef:
talitha_vm schreef:
zoltan & jimmy de leukste <3


Haha grapjas, je bedoeld natuurlijk Tina & Abdulla <3


Abdulla en Tina zijn inderdaad ook Cuties maar ik vind zol en Jimmy nogsteeds de leukste❤️❤️

swek_poowns
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:00

Ik las dit en dacht ze hebben het vast over een andere stal Jasper. Nu is het echt een top manege. Alles gaat goed en er zijn gewoon goed instructrices. We hebben nu ook een hele aardige eigenaar dus ik denk dat dat ook is veranderd.

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:26

Rijd iemand weleens op het paard Bliksem?
Dit paard is van mijn moeder geweest.
We hebben afentoe contact met de eigenaren en via fb met een meisje die op stal jasper rijd.

Djorf_6
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-03-15

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:19

Ik heb een tijdje op bliksem gereden! Hij loopt met springen ook regelmatig mee, maar ik vind hem toch een beetje eng in de stal

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:29

Een van de dames uit mijn moeders les rijd vast op bliksem!

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:00

Leuk!
Hij kan aardig goed springen dus verbaasd me niks dat hij daar vooral voor word ingezet.
Op stal was hij erg zuur,bij mn moeder idd ook al.

TinkerTreas

Berichten: 3665
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:53

Ik heb nooit bij stal Jasper gereden, maar mijn oude pony heeft er als manege pony gestaan. Ik ben er wezen kijken toen ze er zo'n 2 jaar stond. En ze zag er hartstikke goed verzorgd uit.
Inmiddels leeft ze helaas niet meer wegens steeds terugkerende blessures. Maar ik kreeg een goede indruk van de manege.

Djorf_6
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:20

TinkerTreas schreef:
Ik heb nooit bij stal Jasper gereden, maar mijn oude pony heeft er als manege pony gestaan. Ik ben er wezen kijken toen ze er zo'n 2 jaar stond. En ze zag er hartstikke goed verzorgd uit.
Inmiddels leeft ze helaas niet meer wegens steeds terugkerende blessures. Maar ik kreeg een goede indruk van de manege.

Mag ik vragen hoe die pony heet?

Helaas hebben ze zondag mijn lievelingspony weggebracht wegens een blessure, maar daarvoor heeft hij nog een tijdje op medicijnen gestaan terwijl het er niet zo goed uitzag voor hem. Ik vind dat ze dat best netjes doen.

TinkerTreas

Berichten: 3665
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:17

Caitlin_Me schreef:
TinkerTreas schreef:
Ik heb nooit bij stal Jasper gereden, maar mijn oude pony heeft er als manege pony gestaan. Ik ben er wezen kijken toen ze er zo'n 2 jaar stond. En ze zag er hartstikke goed verzorgd uit.
Inmiddels leeft ze helaas niet meer wegens steeds terugkerende blessures. Maar ik kreeg een goede indruk van de manege.

Mag ik vragen hoe die pony heet?

Helaas hebben ze zondag mijn lievelingspony weggebracht wegens een blessure, maar daarvoor heeft hij nog een tijdje op medicijnen gestaan terwijl het er niet zo goed uitzag voor hem. Ik vind dat ze dat best netjes doen.


Bonita. Volgens mij is ze ongeveer een jaar geleden weg gegaan.

DutchDreamer

Berichten: 1
Geregistreerd: 30-03-16
Woonplaats: Lambourn, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:09

different1 schreef:
Rijd iemand weleens op het paard Bliksem?
Dit paard is van mijn moeder geweest.
We hebben afentoe contact met de eigenaren en via fb met een meisje die op stal jasper rijd.


Ik reed bijna elke week op Bliksem. Ik heb echt iets met dat paard en hij bijna nooit gek in z'n box. Kon altijd alles bij hem doen (behalve om z'n nek gaan hangen dan) Ik vind hem echt geweldig. Ben nu al een tijdje niet meer op stal geweest en mis hem heel erg. Ik hoop dat ik volgende week iig even langs kan gaan met wat wortels. En hopelijk dat ik snel weer kan beginnen met rijden en dan vooral op Blikkie.
(Springen met Bliksem was ook altijd geweldig!)