update over manege terschelling

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cindy1977
Berichten: 3
Geregistreerd: 31-10-12

update over manege terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 16:39

Wie weet er meer over hoe het nu gesteld is met Manege Terschelling?
Het topic wat ik zag is van 2008, maar hoe is het er nu?
Hij staat nu weer te koop? Hoe lang al en wat is de stand van zaken??

(moderator: als dit niet in het juiste subforum staat, wil je hem dan in de juiste zetten?)

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:37

ED --> MA

doebidon
Berichten: 429
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:32

Daar ben ik eigenlijk ook wel heel erg benieuwd naar?!
ik zag wel dat je in het nieuwe jaar nu ook niet meer kan boeken voor het hostel wat erbij zit....
hebben ze uberhaupt nog wel paarden? want volgens mij bieden ze ook niets meer aan zoals buiten ritten en/of manege lessen.

doebidon
Berichten: 429
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Diemen

Re: update over manege terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:35

Is er echt niemand die meer weet over de stand van zaken?

lautjuh47
Berichten: 9
Geregistreerd: 16-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:10

de manege staat nog steeds te koop,
er zijn geinteresseerden geweest maar die vonden de staat ten opzichte an
de prijs te duur.
alle paarden zijn inmiddels verkocht (tegen een lage prijs)
je kunt daar wel een stal huren, er wordt in de winter daar in de bak gereden.
voor de rest zijn er geen nieuwtjes van de manege.
ik ga er binnenkort weer heen (woon zelf ook op terschelling)
probeer jullie op de hoogte te houden
groetjes laura

doebidon
Berichten: 429
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:27

Thnx Laura.
Oh het is zo zonde!!! Als ik het geld had dan had ik het wel geweten. Kom al jaren op Terschelling, heb er gewoont en gewerkt.
En op de manege altijd leuke ponykampen gehad toen ik nog jong was!!

doebidon
Berichten: 429
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:21

Is er iemand die weet of de manege nog steeds te koop staat? Ik had wel gehoord dat alle paarden verkocht zijn maar nu als je naar de site gaat staat er niet meer dat de manege te koop staat!
Iemand enig idee over de stand van zaken?

loverkip121
Berichten: 18
Geregistreerd: 19-03-13

Re: update over manege terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:45

is die manage nog te koop ?

lautjuh47
Berichten: 9
Geregistreerd: 16-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:45

hoi,
een beetje laat, maar ik heb nu verschillende dingen gehoord over de manege.
of te wel hippisch centrum terschelling.
ik weet er nog niet veel vanaf binnenkort misschien wel.
ik hou jullie op de hoogte!

ik ga binnenkort misschien een zadel passen van daargroetjes laura

doebidon
Berichten: 429
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:01

ben benieuwd! is ook wel tijd dat er wat gebeurd.
hoop dat je zadel past.

bobbymp

Berichten: 1270
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: terschelling

Re: update over manege terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:29

Maandag avond hebben we een presentatie van: hippisch centrum terschelling,ik ben benieuwd!

doebidon
Berichten: 429
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Diemen

Re: update over manege terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:06

En hoe was het Bobbymp? ben wel benieuwd zag idd iets voorbij komen van het hippisch centrum. Hoop dat het wat beter wordt voor jullie.

ander vraagje heeft Bobby vroeger op de manege meegelopen?

lautjuh47
Berichten: 9
Geregistreerd: 16-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:09

Hier is het stukje wat in de krant/opde site staat:



Plan hippisch centrum Terschelling gepresenteerd
Maandag avond werd in de binnenbak van de manege in Hoorn een plan gepresenteerd om de huidige manege te vervangen. Het huidige gebouw staat er al bijna 25 jaar en voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd en het is al sinds het begin moeilijk om het gebouw economisch haalbaar te laten worden.
Onder ruime publieke belangstelling werd het plan toegelicht door een adviseur van Zeldenrust Advies en een architect van Wijbenga architecten en adviseurs. Bijgestaan door Emiel Voest, een oude bekende voor de Terschellinger paardenliefhebbers, die de aanwezigen geruststelde dat hij niet van plan was om nog bedrijfsmatig terug te komen naar Terschelling.
Het nieuwe plan voorziet in een tiental recreatie woningen die de huidige hotelkamers gaan vervangen, deze zullen uitsluitend beschikbaar komen voor toeristen die iets met paarden hebben en die daar een eigen recreatie woning op Terschelling aan willen koppelen. Deze komen op een weiland iets oostelijker van de huidige manege, welke gesloopt zal worden en weer als weiland zal gaan dienen.






De nieuw te bouwen binnenbak en stallen komen vlak naast de recreatie woningen te liggen en dit gedeelte zal voor om niet in een stichting op gaan. De activiteiten die dan door de stichting of eilander ondernemers worden ondernomen en de inkomsten daaruit zullen dan het onderhoud moeten bekostigen. De bouw van de stallen en manege worden bekostigt door de verkoop van de recreatie woningen.
De nieuwe binnenbak kan gebruikt worden voor allerlei hippische activiteiten, eilander ruiters kunnen het hele jaar door gebruik maken van de bak. Bij slecht weer kunnen er paardenkeuringen gehouden worden, toeristen en eigenaars van de recreatie woningen kunnen er met hun paard rijden en eilanders ondernemers kunnen er zelf lessen geven. Dit laatste is in tegenstelling tot veel manege’s aan de vast wal waar de manege zelf de lessen aanbiedt.
Onder de aanwezigen waren nog wel veel vragen over de invulling van de stallen en manege, de tijdsduur en het financiele gedeelte maar de algemene opinie leek positief.
Voorlopig is eerst de gemeenteraad aan zet, het bestemmingsplan zal eerst gewijzigd moeten worden, de projectgroep hoopt binnen een paar jaar een nieuw en moderne manege te kunnen openen, voor toeristen en eilanders.
Website: www.hippischcentrumterschelling.nl

bobbymp

Berichten: 1270
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:25

Zoals hierboven dus......neem een kijkje op de site...

Het zou een plan zijn wat iets zou toevoegen voor de eilander paardensport,dat zou betekenen:

Een manege,zodat er weer paardrijlessen gegeven zouden kunnen worden.( voor zowel jong als oud)

Pensionstalling voor zowel eilanders als gasten van de wal

Ruimte om s winters in de overdekte hal te kunnen rijden,zovel prive als in vereniging verband.


Een manege word het dus niet; eigenlijk word het een loods die door eilander ondernemers gehuurd kan worden( dus verhuur bedrijven huren de bak en dan zou je daar les kunnen krijgen) maar ook andere sporten mogen erin( boogschieten,darten,stijldansen,hondencursus of presentaties)

Pensionstalling komt er wel,maar dan alleen voor de gasten van de gekochte appartementen......
Dus de eilanders pissen weer naast de pot.....

S winters kunnen we dan wel de hal huren en gebruiken.


Het idee is leuk,de plaatjes zien er mooi uit,maar er zitten nog heel wat haken en ogen aan......


@doubidon idd bobby liep vroeger op de manege,maar is alweer 17 jaar in mijn bezit :o

doebidon
Berichten: 429
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Diemen

Re: update over manege terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:14

Ja die haken en ogen zag ik idd ook wel, al is het wel een orgineel concept. die stalling voor de eilanders was idd ook wat mij op viel, lijkt mij toch niet moeilijk om te realiseren maar ja.

Ik heb nog een ponykamp op Bobby gereden heeeeel lang geleden! was echt een favoriet van me! heb veel plezier met hem gehad! hij ziet er heel goed uit, niks veranderd hihi

bobbymp

Berichten: 1270
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: terschelling

Re: update over manege terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:08

Bobby is nu 25 maar als ik zeg dat hij 8 is geloven ze me ook....
Raar beest hoor....dier met karakter,maar gaat voor me door het vuur!

Ps las op de site van hippisch centrum terschelling bij de vragen een antwoord over pensionstalling.
Dat er met de huis eigenaren vast wel iets te regelen is en anders bij veel vraag wel iets te realiseren is.

doebidon
Berichten: 429
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Diemen

Re: update over manege terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:39

ja dat heb ik idd ook gelezen.
hij ziet er idd geweldig uit! zeker een karaktertje maar ik heb ontzettend veel lol met hem gehad.