Paardvriendelijke manege omgeving Dordrecht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rosa_k
Berichten: 10
Geregistreerd: 04-08-19

Paardvriendelijke manege omgeving Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 23:49

Hallo!

Zoals de titel vermeld ben ik op zoek naar een "paardvriendelijke" manege in (de omgeving van) Dordrecht. Wat ik hiermee bedoel? Ik ben al een tijdje op zoek naar een manege/stal om rijlessen te nemen. Aangezien mijn eigen paard al op leeftijd is en de bak op mijn pensionstal niet de beste is, is het moeilijk om privélessen te nemen. Ik ben alle maneges die ik ken in Dordt al langsgegaan en geen van alle voldoen ze aan mijn eisen. Ik ben op zoek naar een manege die voldoet aan (een groot deel) van de volgende eisen:
* Paarden staan in groepsverband
* Paarden staan zo vaak mogelijk buiten
* Vriendelijke omgang met de paarden
* Paarden zijn vrolijke, happy athletes
* Oog voor het paard
* Kleine lesgroepen
* Ik wil echt inhoudelijke dingen leren, niet alleen doelloos rondhobbelen
* Het liefst bitloos, anders zo min mogelijk "extra" dingen als hulpteugels
* Ik ben bereid om ongeveer een halfuur te fietsen

Ik begrijp dat dit een hele waslijst is aan eisen, die waarschijnlijk niet te vinden zijn, maar het is het proberen waard toch? :o

Groetjes, Rosa

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Paardvriendelijke manege omgeving Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 00:07

Er zijn maar 2 maneges in Dordt en beide voldoen idd niet aan je wensen/ eisen.

Zoek je echt een manege of gewoon een pensionstal?
Want maneges gaan hier sowieso niet aan voldoen en al helemaal niet in die omgeving.
Ook pensionstallingen op fietsafstand wordt erg lastig.

Je komt daarvoor al snel buiten Dordt maar niet op fietsafstand.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 00:54

Onali schreef:
Er zijn maar 2 maneges in Dordt en beide voldoen idd niet aan je wensen/ eisen.

Zoek je echt een manege of gewoon een pensionstal?
Want maneges gaan hier sowieso niet aan voldoen en al helemaal niet in die omgeving.
Ook pensionstallingen op fietsafstand wordt erg lastig.

Je komt daarvoor al snel buiten Dordt maar niet op fietsafstand.


Niet te snel roepen. Ze zijn er wel, maar helaas nog veel te weinig. Ik geef zelf les op zo'n manege.
Paarden 24/7 buiten op paddock en track (in de zomer ook weidegang), onbeperkt ruwvoer, bitloos, les in o.a. rechtrichten, springen, los van elkaar rijden (niet altijd in een rijtje), max 6 klanten per les.
Maar helaas te ver voor TS vrees ik. Dordt is 45 min met de auto. Maar we hebben ook klanten van nog verder weg.

Ik volg dit topic. Want een vriendin van mij is ook naar zoiets op zoek ik de buurt van Oud Alblas. Dordt zou voor haar ook nog te doen zijn.

rosa_k
Berichten: 10
Geregistreerd: 04-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 01:57

Onali schreef:
Er zijn maar 2 maneges in Dordt en beide voldoen idd niet aan je wensen/ eisen.

Zoek je echt een manege of gewoon een pensionstal?
Want maneges gaan hier sowieso niet aan voldoen en al helemaal niet in die omgeving.
Ook pensionstallingen op fietsafstand wordt erg lastig.

Je komt daarvoor al snel buiten Dordt maar niet op fietsafstand.


Mijn pony staat op een PP waar ik heel tevreden mee ben, dus ik ben echt op zoek naar lessen en een paard om mee te lessen. Of dit een manege is of een particulier bij wie ik lessen kan volgen (ik weet niet of dat überhaupt een ding is...) maakt me niet uit.

rosa_k
Berichten: 10
Geregistreerd: 04-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 01:59

Ingrid_92 schreef:
Onali schreef:
Er zijn maar 2 maneges in Dordt en beide voldoen idd niet aan je wensen/ eisen.

Zoek je echt een manege of gewoon een pensionstal?
Want maneges gaan hier sowieso niet aan voldoen en al helemaal niet in die omgeving.
Ook pensionstallingen op fietsafstand wordt erg lastig.

Je komt daarvoor al snel buiten Dordt maar niet op fietsafstand.


Niet te snel roepen. Ze zijn er wel, maar helaas nog veel te weinig. Ik geef zelf les op zo'n manege.
Paarden 24/7 buiten op paddock en track (in de zomer ook weidegang), onbeperkt ruwvoer, bitloos, les in o.a. rechtrichten, springen, los van elkaar rijden (niet altijd in een rijtje), max 6 klanten per les.
Maar helaas te ver voor TS vrees ik. Dordt is 45 min met de auto. Maar we hebben ook klanten van nog verder weg.

Ik volg dit topic. Want een vriendin van mij is ook naar zoiets op zoek ik de buurt van Oud Alblas. Dordt zou voor haar ook nog te doen zijn.


Mag ik vragen waar je les geeft? Want dit is namelijk zo'n beetje alles wat ik zoek en misschien kan ik een keertje een proefles volgen of zo :D