Goede manege met opstap perron

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pivione
Berichten: 386
Geregistreerd: 20-04-13

Goede manege met opstap perron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 21:35

Hoi allemaal.

Nadat ik rolstoelafhankelijk ben geworden ben ik gestopt met paardrijden.


Graag zou ik nu na 10 jaar weer gaan rijden. Maar dan wel ook rijden en niet rond hobbelen. Daarom ben ik opzoek naar een manege die mij zulke lessen kan aanbieden. Ik woon in de hoeksche waard, maar de manege of stal mag in een grote regio liggen.

Ik hoor graag een passende tip, gezien van de meeste sites ik al ga gruwelen omdat het nogal betuttelend overkomt de ‘gehandicapte’ tekst/uitleg.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:37

Ik ken alleen de Prinses Maxima Manege in Soest, maar die is erg uit je richting helaas.

Zij geven zowel les aan gehandicapte maar ook "gewone" reguliere lessen, zou wel goed bij je wensen passen in jou geval!

Janneke2

Berichten: 22755
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:45

Ik ben wel eens over de vloer geweest bij manege de Hazelaar in Schiebroek (= Rotterdam) en bij Moedig Voorwaarts in Leiden.
Beiden zijn een beetje in de buurt en ik vond het destijds prettig daar.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Goede manege met opstap perron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:50

Inderdaad de maxima manege in Den Dolder.

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Goede manege met opstap perron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:53

Manege de Hoekse Gang in Bergambacht?

nessinator
Berichten: 1790
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:57

Janneke2 schreef:
Ik ben wel eens over de vloer geweest bij manege de Hazelaar in Schiebroek (= Rotterdam) en bij Moedig Voorwaarts in Leiden.
Beiden zijn een beetje in de buurt en ik vond het destijds prettig daar.

Ik heb zelf op Moedig Voorwaarts gereden (als valide klant) maar ze hebben daar geen opstapperron. Wel een tillift (ok, het is wel bijna 10 jaar geleden). Ze geven daar dus in ieder geval 'gewoon' les, ik heb het er naar mijn zin gehad.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 22:02

Ik heb zelf vroeger op Manege de Hazelaar gereden als valide ruiter. Het is een manege voor zowel de valide als minder valide ruiter en ze hebben ook een opstap perron en een tillift.

Ben er al jaaaaaren niet geweest, maar kan me niet voorstellen dat dit niet meer zo is. Was destijds een erg fijne manege!

Edit: ik kijk nu even op de website en zie er zelfs nog paarden op staan die ik nog ken. Voor mij wel een teken dat ze ook goed voor de paardjes zijn! Weet dat ze toen ook veel op het land stonden, maar ze hebben veel land in moeten leveren.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 23:10

Ik ben niet bekend met maneges in die omgeving. Daarom een paar algemene tips:
Allereerst kun je gewoon de maneges in de omgeving die wel toegankelijk zijn toch eens uitproberen. De sites zou ik daarin niet te leidend maken. Probeer een proefles en ontmoet de mensen, want uiteindelijk is dat waar het om gaat. (Ik heb bijvoorbeeld ook binnen maneges grote verschillen meegemaakt tussen bv het ene moment en het andere: andere instructeur en andere mederuiters en het is een totaal andere sfeer.)

De tweede optie is om langs te gaan bij maneges die jou aanspreken, en gewoon eens te overleggen. Wat heb jij nodig? Kunnen ze daar iets voor maken? Neem een paar foto'tjes mee van wat voor jou zou werken, en wie weet of ze niet gewoon wat willen klussen: met name vaste perrons zijn best te maken. Misschien staan ze er heel erg voor open. Misschien hebben ze allang ruiters die zoiets goed kunnen gebruiken en ben jij de aanleiding om iets neer te zetten voor veel meer mensen.

Ik vraag me ook af of je nog iets zou kunnen met bv de WMO, maar eerlijk gezegd lijkt me dat heel veel gedoe, en die route is misschien meer voor als opties 1 en 2 niet goed werken.

JorineV
Berichten: 1094
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Goede manege met opstap perron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 23:58

Bij de Goudse Manege is net met een Santa run geld opgehaald voor een tillift om te kunnen opstijgen. Daar kun je dus binnenkort ook terecht als dat voor jou een goed alternatief is voor het opstapperron. De instructrice die zich bezighoudt met het opzetten van de lessen voor mindervaliden, geeft ook reguliere lessen.
Waar je ook terecht komt, ik wil je alvast heel veel plezier wensen bij het opnieuw beginnen met je hobby *D

Eliana

Berichten: 5455
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Goede manege met opstap perron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:21

Manege de hoekse gang in Bergambacht zou wellicht wat voor je zijn!

LenaZ05
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:05

Ik zit nu op manege moedig voorwaarts in Leiden. Ze hebben een goed opstapperron en een tillift, en ze behandelen mensen met een handicap gewoon als normale mensen. Ik doe er ook vrijwilligerswerk en help af en toe met de beginnerslessen of de lessen voor invalide mensen. Het is gezellig en ze zien je niet als een "extra iemand die hulp nodig heeft"

Hele leuke, respectvolle manege. Paardjes zijn ook erg geschikt.