Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
capopjekop schreef:Ik heb vroeger met mijn pony op de ponyclib springles gehad. Daar sprongen we parcoursjes van gemiddeld 80 cm tot een meter. Het ging er vooral om dat we gecontroleerd en netjes door het parcours kwamen. Hoog springen kan iedereen wel. Correct uitkomen is een ander verhaal. Heel soms sprongen we een hoger parcours tot 1.20
capopjekop schreef:Waarom bespreek je het niet met je instructeur? Die kan je vast vertellen hoe de gemiddelde les eruit ziet. Dat is niet raar om te doen lijkt me
Cioccolato schreef:Mijn ervaring is vaak dat manegepaarden of niet hoog kunnen, of het in belang van het paard niet hoog wordt gedaan.
Ik zou het ook gewoon eens vragen, hoe het normaal in lessen gaat en of ze wat hoger gaan en of je na een aantal lessen ook wat hoger zou kunnen gaan.
Cioccolato schreef:Mijn ervaring is vaak dat manegepaarden of niet hoog kunnen, of het in belang van het paard niet hoog wordt gedaan.
Ik zou het ook gewoon eens vragen, hoe het normaal in lessen gaat en of ze wat hoger gaan en of je na een aantal lessen ook wat hoger zou kunnen gaan.
Resistance schreef:Wij springen zelf nooit hoger dan 80cm met de manegepaarden. Hoger is niet nodig om goed te leren springen, het gaat om wat er om de sprong heen gebeurt.
Er wordt overal op gelet. Is je paard goed aan been, kan je schakelen in galop? Hoe galopeert het paard? Er wordt gewerkt met afstanden tussen sprongen, hoe je een sprong aanrijdt en hoe je er weer vandaan rijdt, of hij niet uit de galop valt, hoe je je lijnen rijdt en je paard niet naar binnen laat vallen, hoe je tempo houdt, hoe je goed meezit, er wordt gewerkt aan je balans, hoe je je paard niet in de weg zit voor, tijdens en na de sprong, en ga zo maar door.
Het gaat niet om hoogte.