Ponykamp begeleiden 16 jaar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Ponykamp begeleiden 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 20:07

Hoi iedereen!

Ik zit er over na te denken om aankomende zomer misschien te gaan kijken of ik ergens een ponykamp kan begeleiden. Dit omdat het mij een leuke ervaring lijkt en het ook bij mijn huidige opleiding past (pedagogisch werk) en het staat natuurlijk ook leuk op je CV. Nou is mijn vraag of jullie misschien kampen weten waar je als 16-jarige mag helpen/begeleiden. Ik hoef er geen vergoeding oid voor, ik doe het vooral voor de ervaring.

Zelf woon ik in enter (ligt in twente). Het zou fijn zijn als het in de buurt zou kunnen maar verder weg mag ook maar dan moet ik wel kunnen blijven slapen bij het kamp (ga niet heel ver heen en weer reizen). Wat info over mij:
-16 jaar
-1e jaars student mbo opleiding pedagogisch medewerker (niveau 4)
-6 jaar rij-ervaring waarvan 2 jaar ook ervaring met verzorgpaarden
-woon in enter (twente)
Ik hoor het graag als jullie suggesties hebben :)

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Re: Ponykamp begeleiden 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 09:36

iemand??

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Ponykamp begeleiden 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 09:38

Ik zou niet weten waar ze dat doen. Persoonlijk zou ik me weinig aantrekken van een 16-jarige leiding.... Weet je zeker dat je ook 20 jarigen aankan?

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 09:53

Lizzyy schreef:
Ik zou niet weten waar ze dat doen. Persoonlijk zou ik me weinig aantrekken van een 16-jarige leiding.... Weet je zeker dat je ook 20 jarigen aankan?


Nee, maar ik was dan van plan om wellicht bij de jongste groep te helpen 7-10 jaar ong? Ik kan zeker niet mensen van 20 begeleiden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 09:55

Lizzyy schreef:
Ik zou niet weten waar ze dat doen. Persoonlijk zou ik me weinig aantrekken van een 16-jarige leiding.... Weet je zeker dat je ook 20 jarigen aankan?


20 jarige aankan? Ik mag toch hopen dat 20 jarige weten wanneer ze zich moeten gedragen.. :oo

@TS: Ik ben bang dat met 16 jaar het lastig gaat worden. Vaak is 18 of 21 min. en het liefst ook nog met instructeurs diploma's ivm verzekeringen etc..

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Ponykamp begeleiden 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:28

16 jaar is misschien wat jong inderdaad. Informeer eens bij Stal 't Reelaer in Raalte

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 10:29

pjotrg schreef:
16 jaar is misschien wat jong inderdaad. Informeer eens bij Stal 't Reelaer in Raalte


Ben ik vorig jaar ook op trektocht geweest, volgens mij mag je daar als 16 jarige kok zijn, en dat is niet wat ik zoek.. maar ik kan altijd vragen natuurlijk :)

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 10:30

Anoniem schreef:
Lizzyy schreef:
Ik zou niet weten waar ze dat doen. Persoonlijk zou ik me weinig aantrekken van een 16-jarige leiding.... Weet je zeker dat je ook 20 jarigen aankan?


20 jarige aankan? Ik mag toch hopen dat 20 jarige weten wanneer ze zich moeten gedragen.. :oo

@TS: Ik ben bang dat met 16 jaar het lastig gaat worden. Vaak is 18 of 21 min. en het liefst ook nog met instructeurs diploma's ivm verzekeringen etc..


Ik kan ook zeker niet les geven maar helpen opzadelen, borstelen, tuig controleren etc kan ik wel

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:31

Bij manege gasselte kan dat. Heb ik zelf ook een aantal jaar gedaan, ook toen ik 16 was. Dat was leuk en je blijft er ook slapen dan.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ponykamp begeleiden 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:37

Ik weet niet in nl,maar in België kan je bv een animator opleiding volgen.
Dit vanaf 16j.
Daarna kan je gewoon meedraaien in kampen als animator.
Je kiest ook zelf de thema's en leeftijden.
Zelf jaren gedaan als vakantiejob.
Zalige herinneringen aan!
Mocht je het zien zitten om bv een maandje naar België te gaan in de grote vakantie,of zelfs langer,dan weet ik tal van leuke organisaties.
Moet je wel even nu in een vakantie voordien ergens een animatoropleiding volgen(is ook een weekje,incl blijven slapen)

Verdient niet slecht ook niet.
Ik kreeg toen,meer dan 10j terug,zo'n 200 euro/week,maar je blijft slapen,krijgt eten en echt werken vond ik dat nooit.
De sfeer onderling,de kinderen,de avond uurtjes en mopjes onder de moni's,....fantastisch!

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 15:20

LilChar schreef:
Bij manege gasselte kan dat. Heb ik zelf ook een aantal jaar gedaan, ook toen ik 16 was. Dat was leuk en je blijft er ook slapen dan.


Oke dankjewel! Zal er ff naar kijken

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 15:21

tengeltje11 schreef:
Ik weet niet in nl,maar in België kan je bv een animator opleiding volgen.
Dit vanaf 16j.
Daarna kan je gewoon meedraaien in kampen als animator.
Je kiest ook zelf de thema's en leeftijden.
Zelf jaren gedaan als vakantiejob.
Zalige herinneringen aan!
Mocht je het zien zitten om bv een maandje naar België te gaan in de grote vakantie,of zelfs langer,dan weet ik tal van leuke organisaties.
Moet je wel even nu in een vakantie voordien ergens een animatoropleiding volgen(is ook een weekje,incl blijven slapen)

Verdient niet slecht ook niet.
Ik kreeg toen,meer dan 10j terug,zo'n 200 euro/week,maar je blijft slapen,krijgt eten en echt werken vond ik dat nooit.
De sfeer onderling,de kinderen,de avond uurtjes en mopjes onder de moni's,....fantastisch!


Is dat dan ook met paarden? Of is het puur entertaiment

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Ponykamp begeleiden 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 15:39

je zou Klein Oever kunnen proberen in balkbrug..
over het algemeen willen die volgens mij 18+ hebben voor het zelfstandig begeleiden van een kindergroep. Jonger is vooral keuken/corveeploeg (die dan wel ook helpen met activiteiten).. wellicht dat je met je opleiding in de hand dan wat meer met de kinderen kunt/mag doen, maar dat moet je even navragen natuurlijk.

'iets met paarden'.. als je het om het sfeertje gaat dan kun je best op ponykamp gaan.. echter de meeste kampen, hebben een aparte groep instructeurs, zowel voor het lessen als voor de ritten.. Dus echt veel contact met paarden/ponies heb je dan verder niet op de grotere kampen. En vanwege je leeftijd zul je het wel van die grote kampen moeten hebben (waarbij het dus niet zo'n drama is als een jonge begeleider toch niet helemaal lekker gaat en je die op sleeptouw moet nemen)

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Ponykamp begeleiden 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 15:46

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar manege Hoogenweg zoekt in de zomer altijd vrijwilligers om de zomerkampen voor beperkte(geestelijk en lichamelijk) te begeleiden. Ik ben er ook elke zomer, als het je wat lijkt kun je me wel een pb doen:)

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 15:56

elenaMM77 schreef:
je zou Klein Oever kunnen proberen in balkbrug..
over het algemeen willen die volgens mij 18+ hebben voor het zelfstandig begeleiden van een kindergroep. Jonger is vooral keuken/corveeploeg (die dan wel ook helpen met activiteiten).. wellicht dat je met je opleiding in de hand dan wat meer met de kinderen kunt/mag doen, maar dat moet je even navragen natuurlijk.

'iets met paarden'.. als je het om het sfeertje gaat dan kun je best op ponykamp gaan.. echter de meeste kampen, hebben een aparte groep instructeurs, zowel voor het lessen als voor de ritten.. Dus echt veel contact met paarden/ponies heb je dan verder niet op de grotere kampen. En vanwege je leeftijd zul je het wel van die grote kampen moeten hebben (waarbij het dus niet zo'n drama is als een jonge begeleider toch niet helemaal lekker gaat en je die op sleeptouw moet nemen)


Corvee etc vind ik niet erg om een keer te doen maar zou het niet alleen maar willen doen. Klein oever is misschien wel een goeie! Dankjewel

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 15:57

pien2010 schreef:
Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar manege Hoogenweg zoekt in de zomer altijd vrijwilligers om de zomerkampen voor beperkte(geestelijk en lichamelijk) te begeleiden. Ik ben er ook elke zomer, als het je wat lijkt kun je me wel een pb doen:)


Lijkt me zeker wel wat!, zal je later vandaag wel een pbtje doen!

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 16:32

[/quote]

Is dat dan ook met paarden? Of is het puur entertaiment[/quote]

ik heb een jaar bv bij een organisatie de pony- en boerderijkampen begeleid.
6 weken van de 8w vakantie.
het pony-deel kwam telkens op mij terecht en als er ook andere kampen langs kwamen(bv een kamp 'cowboys en indianen',dan deed ik ook dat met hun.
als er eens een nm geen pony-dingen waren,deed ik mee met de algemene activiteiten(huifkartochtje,spelletjes,zwembad,...)

het is puur wat je zelf wil/kiest.

maar zoals ik reeds zei,moet je sowieso eerst je animatorbrevet halen hiervoor.

Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Ponykamp begeleiden 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 16:49

Stuur manege de Boschhoeve in Soerendonk eens een mailtje! Zijn altijd hele gezellige kampen, en je mag gewoon blijven slapen daar. En volgens mij krijg je ook een vergoeding.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 16:52

hanneke32xx schreef:
elenaMM77 schreef:
je zou Klein Oever kunnen proberen in balkbrug..
over het algemeen willen die volgens mij 18+ hebben voor het zelfstandig begeleiden van een kindergroep. Jonger is vooral keuken/corveeploeg (die dan wel ook helpen met activiteiten).. wellicht dat je met je opleiding in de hand dan wat meer met de kinderen kunt/mag doen, maar dat moet je even navragen natuurlijk.

'iets met paarden'.. als je het om het sfeertje gaat dan kun je best op ponykamp gaan.. echter de meeste kampen, hebben een aparte groep instructeurs, zowel voor het lessen als voor de ritten.. Dus echt veel contact met paarden/ponies heb je dan verder niet op de grotere kampen. En vanwege je leeftijd zul je het wel van die grote kampen moeten hebben (waarbij het dus niet zo'n drama is als een jonge begeleider toch niet helemaal lekker gaat en je die op sleeptouw moet nemen)


Corvee etc vind ik niet erg om een keer te doen maar zou het niet alleen maar willen doen. Klein oever is misschien wel een goeie! Dankjewel


Jaren terug mocht je ook met die leeftijd helpen als stalleiding, waarbij je dus helpt bij het opzadelen en het verzorgen van de paarden als hoofdtaak.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Ponykamp begeleiden 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 16:56

Misschien kan je bij een paardenkamp op Erve Meenderinkboer helpen? Hier hadden ik afgelopen jaar kamp met school.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 16:56

Ja maar ze zoekt juist iets als begeleiding van de kinderen..
de stalleiding is juist weer meer voor de paarden en minder met de kinderen van doen lol.
(dan zou je veel makkelijker aan 'de bak' komen.. gewoon iedere willekeurige manege/stal waar ze wel een extra handje kunnen gebruiken)

daarom zou de corvee/keukenploeg ook niet echt geschikt zijn.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 17:03

elenaMM77 schreef:
Ja maar ze zoekt juist iets als begeleiding van de kinderen..
de stalleiding is juist weer meer voor de paarden en minder met de kinderen van doen lol.
(dan zou je veel makkelijker aan 'de bak' komen.. gewoon iedere willekeurige manege/stal waar ze wel een extra handje kunnen gebruiken)

daarom zou de corvee/keukenploeg ook niet echt geschikt zijn.


Just tryin' to help :)

TS posstte hierboven:
Citaat:
Ik kan ook zeker niet les geven maar helpen opzadelen, borstelen, tuig controleren etc kan ik wel

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 19:16

tengeltje11 schreef:



Is dat dan ook met paarden? Of is het puur entertaiment[/quote]

ik heb een jaar bv bij een organisatie de pony- en boerderijkampen begeleid.
6 weken van de 8w vakantie.
het pony-deel kwam telkens op mij terecht en als er ook andere kampen langs kwamen(bv een kamp 'cowboys en indianen',dan deed ik ook dat met hun.
als er eens een nm geen pony-dingen waren,deed ik mee met de algemene activiteiten(huifkartochtje,spelletjes,zwembad,...)

het is puur wat je zelf wil/kiest.

maar zoals ik reeds zei,moet je sowieso eerst je animatorbrevet halen hiervoor.[/quote]

Dankjewel, ik zal er eens over nadenken!

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 19:16

isabel_94 schreef:
Stuur manege de Boschhoeve in Soerendonk eens een mailtje! Zijn altijd hele gezellige kampen, en je mag gewoon blijven slapen daar. En volgens mij krijg je ook een vergoeding.


Dankjewel! Zal er eens naar kijken!

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 19:28

hanneke32xx schreef:
pien2010 schreef:
Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar manege Hoogenweg zoekt in de zomer altijd vrijwilligers om de zomerkampen voor beperkte(geestelijk en lichamelijk) te begeleiden. Ik ben er ook elke zomer, als het je wat lijkt kun je me wel een pb doen:)


Lijkt me zeker wel wat!, zal je later vandaag wel een pbtje doen!


Pb gedaab!