Ponykamp gezocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_IP
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-08-16

Re: Ponykamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 08:45

Als niemand meer iets weet zou ik ook graag weten waar julie het niet leuk vonden. Dan kan ik die maneges overslaan.

_IP
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-08-16

Re: Ponykamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 21:57

Weet echt niemand meer iets want ik wil graag een ruime keus hebben en ook weten waar ik niet naar toe moet gaan

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Ponykamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:53

Ik denk dat er al heel wat opties zijn gegeven, kijk eerst daar eens naar. Mensen kijken niet constant in dit topic :) Reelaer is nog steeds een topper! Zelf vond ik fjordenpaard niet leuk, te massaal en geen fijne omgang.

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Ponykamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:03

Les Chevaux, zou ik persoonlijk niet doen.
Het is het minste ponykamp waar ik ooit ben geweest.
Erg kinderachtig etc. Etc. Etc.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:08

Jellybeans schreef:
Les Chevaux, zou ik persoonlijk niet doen.
Het is het minste ponykamp waar ik ooit ben geweest.
Erg kinderachtig etc. Etc. Etc.


Welk kamp ging je? Ze hebben inmiddels meerdere kampen. Ik vond het vorig jaar top! Was wel 18+ cross kamp haha

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:28

Ik denk trouwens dat het bij heel veel van die kampen afhangt hoe gemotiveerd en kundig de kampleiding/andere medewerkers zijn of het een geslaagd kamp of een minder geslaagd kamp te noemen is. Ik zou liever gemotiveerd vast personeel op een kamp hebben dan mensen die zomaar een week of twee helpen en heel ergens anders vandaan komen, maar dat is misschien mijn persoonlijke idee hoor. Maar dat is iets wat je natuurlijk altijd kan navragen bij de kampen die nu genoemd zijn.

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:36

sterreke98 schreef:
Jellybeans schreef:
Les Chevaux, zou ik persoonlijk niet doen.
Het is het minste ponykamp waar ik ooit ben geweest.
Erg kinderachtig etc. Etc. Etc.


Welk kamp ging je? Ze hebben inmiddels meerdere kampen. Ik vond het vorig jaar top! Was wel 18+ cross kamp haha


Naar de belevingsweek voor kinderen vanaf 12 jaar waar we zouden gaan crossen en een picknickrit zouden gaan maken. Beiden gewoon niet gedaan plus er zaten kinderen van 7/8 jaar in de groep. En tegelijkertijd werd er een kamp gehouden voor kinderen van een zorgboerderij..

_IP
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-08-16

Re: Ponykamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 09:54

Ik heb op alle sites gekeken en de treekhoeve lijkt me wel hel erg leuk

_IP
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-08-16

Re: Ponykamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 09:56

Heel erg bedankt allemaal voor de berichtjes, ik heb er zeker iets aan gehad +:)+ :D

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Ponykamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:11

De Hazelhorst in Den Ham/Ommen. Op hun site vind je alle info.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:10

_IP schreef:
Ik heb op alle sites gekeken en de treekhoeve lijkt me wel hel erg leuk


De Treekhoeve is top! Echt een leuke ervaring! Wel zwaar dat crossen haha. Maar zeker gaaf!

MartinJJ

Berichten: 22
Geregistreerd: 16-03-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:48

Laatst bijgewerkt door MartinJJ op 25-09-16 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ponykamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:50

Ik zou ook niet naar Les Chevaux gaan, heb daar een keer een buitenrit gemaakt maar vond het heel erg tegenvallen.
Begeleiding kon hun paarden niet onder controle houden, en werd telkens geschreeuwd dat we onze paarden een tik moesten geven met de zweep terwijl we die niet eens mee hadden want er werd gezegd dat dat niet hoefde. >;)

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 16:50

Believe schreef:
Ik zou ook niet naar Les Chevaux gaan, heb daar een keer een buitenrit gemaakt maar vond het heel erg tegenvallen.
Begeleiding kon hun paarden niet onder controle houden, en werd telkens geschreeuwd dat we onze paarden een tik moesten geven met de zweep terwijl we die niet eens mee hadden want er werd gezegd dat dat niet hoefde. >;)


had je sjoerd? die was bij mij erg aardig. ik had alleen Abby. die is erg sloom. terwijl ze wisten dat ik al 6 jaar rij

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:27

Is mini manege hippago misschien wat? Ik ben daar een tijd terug geweest en het was best leuk daar.
Kleine groepen, max 12 geloof ik, toen ik er was waren we met z'n zessen en voor de lessen waren we in drie groepjes verdeeld. Was daardoor erg leerzaam! Ze doen geen buitenritten en vooral dressuurles, wij gingen één keer springen, een keer de 'hindernis baan' en één keer keuzenles, we konden kiezen tussen dressuur, springen en western. Je hebt twee keer op een dag les.
Je moest wel veel helpen, stal uitmesten, weiland uitmesten etc, maar dat was ook wel gezellig.
Het jammere was alleen wel dat je veel vrije tijd had, aan de ene kant fijn maar aan de andere kant verveelde ik me ook wel is.
Ze zijn daar touwens totaal niet streng, je mag zelf weten hoe laat je naar bed gaat enzo. Er zijn natuurlijk wel wat regels maar die gaan meer over de veiligheid van de mensen en paarden.
Aan de site te zien is er wel het eea veranderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:36

Reelaer is heel erg leuk! Erg afwisselend, en erg goed voor de paarden (staan lekker in groepsvesting buiten :) ). Ook jouw leeftijdsgroep.

_IP
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 18:47

Horsies7 schreef:
Is mini manege hippago misschien wat? Ik ben daar een tijd terug geweest en het was best leuk daar.
Kleine groepen, max 12 geloof ik, toen ik er was waren we met z'n zessen en voor de lessen waren we in drie groepjes verdeeld. Was daardoor erg leerzaam! Ze doen geen buitenritten en vooral dressuurles, wij gingen één keer springen, een keer de 'hindernis baan' en één keer keuzenles, we konden kiezen tussen dressuur, springen en western. Je hebt twee keer op een dag les.
Je moest wel veel helpen, stal uitmesten, weiland uitmesten etc, maar dat was ook wel gezellig.
Het jammere was alleen wel dat je veel vrije tijd had, aan de ene kant fijn maar aan de andere kant verveelde ik me ook wel is.
Ze zijn daar touwens totaal niet streng, je mag zelf weten hoe laat je naar bed gaat enzo. Er zijn natuurlijk wel wat regels maar die gaan meer over de veiligheid van de mensen en paarden.
Aan de site te zien is er wel het eea veranderd.


Hoe lang is het geleden dat je daar bent geweest, welke leeftijd was toen het jongst want dat kan ik niet vinden :=

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Re: Ponykamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:35

Ik was de jongste, was toen 11 volgens mij
Volgens mij is het vanaf 10. Er waren wel meer oudere, rond de 16 waren de meeste geloof ik.

_IP
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 21:17

Ik had nog eens met mijn moeder overlegd en een trektocht lijkt mij ook heel leuk.
Het mag dan niet in het buitenland hoogstens in de ardennen, maar dan liever wel bij nederlandse/belgische mensen (waar dan ook nederlanders komen).
Hoop dat ieman iets weet *\%/*

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ponykamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:32

Stal 't Reelaer heeft trektochten :)

_IP
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 12:45

Iejoorr schreef:
Stal 't Reelaer heeft trektochten :)

Ben je daar zelf een keer meegeweest?

lovesigrun
Berichten: 16
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:36

Je kunt ook iets compleet nieuws doen. Vanaf mijn 9e ben ik naar Equixantos op ponykamp geweest. Dat is in Beilen. Zij beoefenen de freestylemethode. De kampjes zijn in kleine groepjes van max 10 personen en Petra probeert het altijd een beetje op elkaar aan te passen (dus leeftijd en de hoeveelheid mensen met of zonder eigen paard). Je besteed bijna de hele dag aan de paarden en het eerste kamp doe je meestal met name grondwerk. Petra geeft zelf alle lessen en samen met haar man (en soms een vaste Equixantosganger) runnen ze de hele boel. Je slaapt met de rest in een aparte chalet in de stal. Het is echt super gezellig en leerzaam en je bouwt meestal echt een band op met het paard waarmee je die week traint.
Naast het grondwerk ga je ook rijden, met en zonder zadel, als iedereen er klaar voor is op buitenrit.

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:07

Ik ben afgelopen zomer bij Stal 't Reelaer geweest en heb het er erg naar mijn zin gehad! Ik raad het je zeker aan!
-Ik ben dan 15 jaar en wil ook wel iets in die leeftijd, de jongerentrektocht bij 't Reelaer is voor 14 t/m 18 jaar
- ik wil niet alleen maar buitenrijden, springen vind ik heel leuk, de eerste 2 dagen ga je ruiterbewijstraining, politietraining, buitenrit doen en je gaat crossen in de crossweides(dus ook springen!), vervolgens ga je 3 dagen op trektocht.
- Heb geen eigen paard, de paarden bij 't Reelaer zijn allemaal erg leuk!
- Niet al te grote groepen, 1 JT groep bestaat uit maximaal 12 personen(in 1 week is er 1 ponykampgroep, 1 crosskampgroep en 2 JTgroepen(of 1 JT- en 1 TRECgroep), in totaal ben je dus met ongeveer 35 - 40 man, maar je bent het grootste deel van de tijd met je eigen groep)
- De paarden moeten goed worden verzorgd, de paarden worden goed verzorgd en staan het grootste deel van de dag lekker in kuddeverband in de wei, ze komen alleen naar stal voordat je gaat rijden en om gevoerd te worden
- het liefst binnen Nederland, maar mag ook in België, 't Reelaer is in Raalte, Overijssel
http://www.reelaer.nl

Chinas

Berichten: 817
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Groningen

Re: Ponykamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:14

Ik kan je ook Stal 't Reelaer aanraden, ben er zelf 2x met veel plezier geweest!

LHS13

Berichten: 580
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Ponykamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:24

www.hazelhorst.nl
Echt een geweldig ruiterkamp en je leert er ook echt wat.
Voldoet aan al je eisen, neem eens een kijkje op de website! :)